Mode & Beauty alle pijlers

Ik wil van m'n vette haar af!

19-04-2017 21:06 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de categorie "niet echt belangrijk, wel enorm irritant": wat kan ik nou doen om van m'n vette lokken af te komen?



Tijdens m'n zwangerschap ging het prima, zat m'n haar goed en hoefde ik echt pas na 2/3 dagen weer m'n haar te wassen. Ik ben dat ritme blijven volhouden omdat dat beter zou zijn dan dagelijks wassen (baby is bijna 6 mnd nu), maar loop steevast een dag enorm te balen van m'n pierige (want heel veel uitgevallen) vette bosje dat ik dan echt alleen nog maar vast kan dragen en eigenlijk dan nog net niet.... Gebruik milde shampoo, geen conditioner en geen stylingproducten.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm herkenbaar. Bij mij is het nu wat beter geworden ( heeft een jaar geduurd). Maar gebruik sinds kort ook een fijne shampoo. Gekocht bij dmdrogist in duitsland. Weet alleen ff niet meer hoe hij heet. Iets net detox ofzo. Ik ga ff googlen voor je
Alle reacties Link kopieren
Udowalz i am pure shampoo. Misschien kun je hem online krijgen of woon je toevallig dicht bij de grens? Ik was mn haar nu elke 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Tondeuse?
Alle reacties Link kopieren
Een optie: stop met het gebruiken van shampoo of breng je gebruik terug naar 1x in de week. Zal even doorbijten zijn, maar het werkt. Google maar .



2e optie: maizena in je haar als het vet is. Dit helpt ook echt. Een beetje op je hoofdhuid bij de vette plekken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had ook erg vet haar en het werd echt meteen na het wassen weer vet. Sinds ze Andrelon Langer fris shampoo gebruikt, heeft ze nergens meer last van en haar haar hoeft ze helemaal niet vaak te wassen. Twee keer per week is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Droogshampoo! Batiste xxl volume als je blond bent anders de brunette versie. Rek je het mooi precies die baal dag en zit je haar goed!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien gek, maar ik ben gestopt met vette, vochtinbrengende gezichtscrèmes 's ochtends en 's avonds, en sindsdien is mijn hoofdhuid ook lang niet zo vet meer. Ik merk echt een enorm verschil. Ik was mijn haar nu twee keer per week, vroeger moest dat iedere dag. Nu gebruik ik alleen nog een serum voor mijn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ooh dat had ik ook!! Kruidvat 7 kruiden shampoo werkt mega goed Haha en dat voor 1,99 euro! Moest eerst elke dag me haar wassen omdat het mega vet was na een halve dag, nu om de 3 dagen. En gebruik conditioner echt alleen in de punten . Succes
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je haar twee keer achter elkaar wassen met shampoo en daarna 2 dagen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 19 april 2017 @ 21:23:

Mijn dochter had ook erg vet haar en het werd echt meteen na het wassen weer vet. Sinds ze Andrelon Langer fris shampoo gebruikt, heeft ze nergens meer last van en haar haar hoeft ze helemaal niet vaak te wassen. Twee keer per week is genoeg.uh bah zie die reclame weer voor me
Alle reacties Link kopieren
Syoss voor vet haar, werkt goed bij mij!
Alle reacties Link kopieren
Begin met je haar ruim uit te spoelen met warm water, geen shampo. Zo ben ik van vet haar en roos afgekomen. Mijn haar is nu droger dan ooit. Duurt een weekje of wat, maar daarna is je haar veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier hadden we hetzelfde probleem bij miss Raveleijn (dochter), het was echt vet. Bijna alles geprobeerd en niks werkte echt. Toen in een recalcitrante bui een fles afwasmiddel gepakt.... En direct resultaat. Even met de kapper overlegd omdat we weten dat afmasmiddel wel een extreme ontvetter is.... Ze gebruikt het nu ongeveer 1 x per maand en verder gebruikt ze gewone shampoos. Er zullen vast wel reacties komen dat afwasmiddel slecht is voor het haar, maar vet haar dat je niet los kunt dragen is ook niet prettig. Dus misschien is dit een oplossing , voor ons werkt het super
Ik was mijn haar elke dag. Als ik een dag vergeet is het gelijk vetter dan normaal, dus om de drie dagen wassen zou echt niet lukken. Volgens mij is dat normaal.
Alle reacties Link kopieren
Haarspoeling met frambozenazijn van Yves Rocher stelt bij mij haren wassen 1 dag uit (iedere 3-4 dagen i.p.v. iedere 2-3 dagen).
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 19 april 2017 @ 21:56:

[...]





uh bah zie die reclame weer voor me Haha, die ken ik dan weer niet, maar ik ben er echt lyrisch over (die shampoo dus)!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een tijd last van gehad en heb toen op aanraden van de kapper babyshampoo gebruikt. Zo kon ik er toch een dag tussen laten.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Mousse daar zit alchohol in wat je haar uitdroogt. Liefst op droog haar.
Alle reacties Link kopieren
droogshampoo
Probeer het eens een week niet te wassen. En dat een paar weken achter elkaar. En wanneer je het dan wast, was het dan twee keer. In het begin voelt het vet, maar je haar went eraan. Even doorbijten dus. Ik was het nu ongeveer om de 5 a 6 dagen. En koop een goede shampoo. Ik vind bijvoorbeeld Redken een fijn merk.
Alle reacties Link kopieren
Je haar niet zo vaak wassen
Alle reacties Link kopieren
Ik moest eerst ook elke dag wassen, toen heb ik dat bewust uitgesteld naar eens in de drie dagen, en nu wordt het minder snel vet. Als het richting de derde dag wat vetter wordt gebruik ik zo'n haarvolume poeder, dan zit het beter, lijkt en voelt het minder vet en steek ik het op. Dat gaat dan juist weer heel goed. Ik gebruik een shampoo van de natuurwinkel (herbelle kastanje) die erg goed is. En nooit conditioner. Ook niet in de punten. Ik heb lang haar. Ik merk wel dat het bij regenachtig weer nog sneller vettig eruit ziet, het gaat dan ook pluizen en dat ziet er niet uit. Dan spoel ik het met warm water uit en laat het drogen. Het liefst zou ik helemaal van de shampoo af komen maar ik heb het geprobeerd en op een gegeven moment is het echt zo vettig en vies dat ik wel moet. Ik moet namelijk ook nog gewoon gaan werken en me in het openbaar begeven...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en niet teveel borstelen, kammen en met je handen eraan zitten. Dat helpt ook mee. Ik kam soms mijn haar helemaal niet maar doe het met mijn handen in model of steek het op. Dan ziet het er ook nog leuker want wat rommeliger uit. Maar dat moet maar net je ding zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ha dank allemaal! Ik zou inderdaad graag minderen met wassen, maar hoe doen jullie het dan in de 'ontwenningsperiode'? Ik hoopte dat mijn haar ook wel zou wennen aan om de dag ipv dagelijks, maar het blijft net zo vet nog, en daarmee vooral ook echt lelijk!! Of zou ik dan op dag 3 toch afkunnen met warm water en me dan weer sort-of fris op m'n werk kunnen vertonen...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven