Mode & Beauty alle pijlers

Ik zou best eens jurken willen gaan dragen

06-01-2017 20:43 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd loop ik in een broek maar ik vind jurkjes zo leuk staan bij anderen.

Iemand die ook jurkjes is gaan dragen?

Wil je je ervaring delen?

Grt samsam
Alle reacties Link kopieren
Ik draag vaak shirtjurken, truien op knielengte, met een legging en laarsjes, met hak of plat.

Zoiets, en dan met een zwarte legging of soms met een skinny spijkerbroek.



https://www.leballon.nl/l ... rk-zwart-0609-263391.html
Alle reacties Link kopieren
Of zo

https://www.leballon.nl/v ... riva-rib-dres-260984.html



Maar nooit met een panty. Daar ga ik n plakken, vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen broeken. Jurken en rokjes zitten lekkerder, zijn eleganter, kleden beter af, er is meer variatie mogelijk.. kan geen enkele reden bedenken om een broek te dragen.



Ik heb mt 40. Draag alle soorten laarzen , schoenen, pumps, sandalen en sneakers.



Heb een stapel dikke 60-80 denier panty's, dunne panty's en met mooi weer gewoon blote benen.



Vandaag is het koud: zwart rokje, dikke panty, platte veterschoenen, gebreide roze trui. Ideaal.



Heb een stuk of 20 jurken, lange en korte mouw. Sommige zomerjurken kunnen in de winter ook met een mooi vest er over.
Alle reacties Link kopieren
Wil eigenlijk ook meer jurken dragen. Vind het mooi maar draag in praktijk toch snel weer een spijkerbroek. Handiger op de fiets en met huisdieren. Natuurlijk springt mijn hond net tegen me op als ik een dure panty draag, of komt de kat op schoot lekker genoeglijk (trappelen), panty kapot. Qua schoenen vind ik het ook lastiger, stevige wandelschoenen voor een flinke wandeling met de hond zien er niet uit onder een jurk. Met wat stoerdere platte schoenen krijg ik voor mijn gevoel enorme voeten (maat 43 met slanke enkels en kuiten), dat staat snel heel lomp. Ben ook lang met brede schouders, waardoor veel jurken aan de korte kant zijn, een taillenaad altijd te hoog zit en ik wel een L moet rond de schouders, maar dat is verder dan weer zo wijd.

Dus toch maar weer die praktische jeans, blijven honden en kattenharen ook niet aan plakken, maar mooi vind ik jurken wel.
Alle reacties Link kopieren
Mg ik meelezen?
quote:herfstappeltaart schreef op 07 januari 2017 @ 18:45:

Heb ik nog een vraag die mij weerhoudt van een jurk: welke jas moet ik er in vredesnaam overheen dragen?In de winter draag ik een (wollen) jas die net een paar centimeter korter is dan mijn jurken. Zomers liever een vest of bolero dan een jas. In het tussenseizoen een jas die niet te kort is
quote:herfstappeltaart schreef op 07 januari 2017 @ 18:45:

Heb ik nog een vraag die mij weerhoudt van een jurk: welke jas moet ik er in vredesnaam overheen dragen?Ik draag een mooie, lange jas die langer is dan mijn jurken op één na.
Alle reacties Link kopieren
Super tips!

Ik kwam ook het merk paprika tegen met leuke jurken voor maten vanaf 42 en zeker betaalbaar.

Nog meer tips en ervaringen zijn welkom
De ene keer draag ik er een lange jas overheen, de andere mijn jack. Vind ik beiden prima kunnen. Ik heb ook nog een lang fijngebreid vest dat ik er overheen draag in voorjaar/zomer. Hetzelfde geldt voor mijn leren jasje. De laatste twee hangen wel af van de jurk, matcht niet altijd qua modellen. En ook weleens een kort vestje voor de ochtend of avond in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Op die site van paprika staan echt hele mooie jurken!! Ik vind het bijna jammer dat ik maat 38 heb en geen 42. Helaas ook met een dikke buik. Iemand daar tips voor? Nu toevallig een zwarte legging aan met grijs jurkje, zo'n soort lange colltrui maar mijn buik valt wel op..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst 3 jurken van smash! Gekocht, fijn merk vind ik!
Taxi, overslagjurken verbloemen dat heel fijn vind ik







Of a-lijnjurken







En bij jurken met een print valt het ook minder op dan bij effen jurken.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 07 januari 2017 @ 18:45:

Heb ik nog een vraag die mij weerhoudt van een jurk: welke jas moet ik er in vredesnaam overheen dragen?



In de auto/lopend: mijn wollen jas of iets wat daar op lijkt.

Op de fiets/Hollandsch weer: mijn wind- en waterdichte ANWB parka. Ziet er niet uit maar ik weiger het koud te hebben, dan maar even minder charmant. Binnen gaat hij toch uit
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
quote:taxi87 schreef op 07 januari 2017 @ 20:41:

Op die site van paprika staan echt hele mooie jurken!! Ik vind het bijna jammer dat ik maat 38 heb en geen 42. Helaas ook met een dikke buik. Iemand daar tips voor? Nu toevallig een zwarte legging aan met grijs jurkje, zo'n soort lange colltrui maar mijn buik valt wel op..

Corrigerend ondergoed kan helpen, maar daar moet je tegen kunnen. Mijn darmen raken er van slag door. Kleding die losvallend is of met rimpels bij de buik verhullen ook.

Bij anderen valt een buik(je) mij minder op dan bij mezelf.
quote:Elfje112 schreef op 07 januari 2017 @ 23:07:

[...]



Bij anderen valt een buik(je) mij minder op dan bij mezelf.Dit inderdaad ook
Je eigen buikje valt op omdat je weet dat dat buikje daar zit. Bij andere kijk je naar het totaalplaatje.



Ik vind overigens dat vollere vrouwen ook erg mooi kunnen zijn in een jurk
Alle reacties Link kopieren
Ik draag alleen jurkjes. Altijd. Ik heb alleen 2 broeken voor m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag in de winter/herfst bijna geen jurken omdat ik steeds slechter tegen panty's/leggings kan. Ik krijg echt last van m'n darmen ervan. Ik draag wel kousen soms maar dat vind ik voor nu te koud. Ik koop panty's altijd bij de hema eigenlijk dus als iemand tips heeft voor panty's die niet zo'n band hebben bovenaan die zo mega strak zit hou ik me aanbevolen.



Oh en schoenen vind ik toch ook vaak lastiger in de winter. Ik heb echt wel hele leuke jurkjes maar weet nooit wat voor schoenen ik daar nou bij moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag in de winter veel enkellaarsjes en dichte pumps onder m'n jurkjes.



Panty-issues ken ik niet. Ik heb dat juist eerder met broeken. Moet er weer een riem omheen, omdat hij van je kont afzakt, en als je dan even iets eet moet de riem weer losser om fatsoenlijk te kunnen zitten etc.... echt drama voor mij. Zeker omdat mijn gewicht nogal schommelt bij menstruatie etc. Jurkjes en panty's passen altijd.
Hier ook geen panty isseu. Koop ze bij Hema maar vind de 60 en 80 denier van zeeman ook erg goed. Heb maat 38 maar koop van panty's altijd 40-42.



Jurken zijn altijd van steps. Goeie pasvorm gemaakt voor vrouwen lichaam en zeer goeie kwaliteit.
Ik heb ook nog geen panty gevonden die langdurig lekker zit. Ze snijden altijd in mijn buik. Trek ze vaak tot bij mijn taille zodat ik er iets minder last van heb, maar het zakt te snel weer naar beneden.
Geen last van panty's, ik koop ze ook altijd groter. In mijn eigen maat zitten ze minder prettig vind ik, te strak. Ik koop ze ook meestal bij HEMA of Zeeman.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 38 maar ik volg altijd die tabellen op de achterkant van de verpakking, lengte en gewicht, meestal kom ik dan in de grootste maat vanwege mijn lengte. Maar dat helpt dus niks, die band snijdt in m'n buik, ik draag ze ook altijd in m'n taille, daaronder is geen gezicht omdat je dan zo duidelijk die band ziet snijden.
Zijn hold-ups dan misschien een beter idee Bosbessen en Pucker?
Die met die plak randen? Of die met jarretels? De plakranden klappen bij mij dubbel, en heb nog geen goed passende jarretels kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven