Mode & Beauty alle pijlers

Ik zou best eens jurken willen gaan dragen

06-01-2017 20:43 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd loop ik in een broek maar ik vind jurkjes zo leuk staan bij anderen.

Iemand die ook jurkjes is gaan dragen?

Wil je je ervaring delen?

Grt samsam
Die met plakranden inderdaad. Die van de Hema blijven bij mij wel goed zitten, anderen klappen inderdaad wel eens dubbel.
quote:Janeway schreef op 07 januari 2017 @ 22:43:

[...]





In de auto/lopend: mijn wollen jas of iets wat daar op lijkt.

Op de fiets/Hollandsch weer: mijn wind- en waterdichte ANWB parka. Ziet er niet uit maar ik weiger het koud te hebben, dan maar even minder charmant. Binnen gaat hij toch uit
quote:jac-79 schreef op 08 januari 2017 @ 14:16:

Hier ook geen panty isseu. Koop ze bij Hema maar vind de 60 en 80 denier van zeeman ook erg goed. Heb maat 38 maar koop van panty's altijd 40-42.



Jurken zijn altijd van steps. Goeie pasvorm gemaakt voor vrouwen lichaam en zeer goeie kwaliteit.Steps heeft voor mijn figuur juist het verkeerde model. Ik heb maat 38, smalle heupen en een grote cupmaat (75D/E). Stepsjjrkjes zijn gesneden ol kleine borsten en bredere heupen.
quote:xlong schreef op 07 januari 2017 @ 20:03:

Wil eigenlijk ook meer jurken dragen. Vind het mooi maar draag in praktijk toch snel weer een spijkerbroek. Handiger op de fiets en met huisdieren. Natuurlijk springt mijn hond net tegen me op als ik een dure panty draag, of komt de kat op schoot lekker genoeglijk (trappelen), panty kapot. Qua schoenen vind ik het ook lastiger, stevige wandelschoenen voor een flinke wandeling met de hond zien er niet uit onder een jurk. Met wat stoerdere platte schoenen krijg ik voor mijn gevoel enorme voeten (maat 43 met slanke enkels en kuiten), dat staat snel heel lomp. Ben ook lang met brede schouders, waardoor veel jurken aan de korte kant zijn, een taillenaad altijd te hoog zit en ik wel een L moet rond de schouders, maar dat is verder dan weer zo wijd.

Dus toch maar weer die praktische jeans, blijven honden en kattenharen ook niet aan plakken, maar mooi vind ik jurken wel.Dit geldt voor mij ook. Ik hou van jurkjes, vind het mooi en vrouwelijk maar niet praktisch. Een spijkerbroek kan overal tegen, geen kans op ladders, makkelijk op de fiets en bij spelen met de hond. Huishouden vind ik in jeans ook veel praktischer.
Ik was ook heel lang van de broeken. Voor mij was de ommezwaai eerst schoenen vinden die goed staan onder rokjes/jurkjes: in mijn geval laarzen. Dan één rokje kopen en zo voorts. Nu draag ik vooral in de winter alleen maar rokken met 100 denier leggings of maillots eronder.
Alle reacties Link kopieren
quote:aife schreef op 07 januari 2017 @ 23:16:

Je eigen buikje valt op omdat je weet dat dat buikje daar zit. Bij andere kijk je naar het totaalplaatje.



Ik vind overigens dat vollere vrouwen ook erg mooi kunnen zijn in een jurkLief dat jullie dat zeggen maar er wordt mij geregeld gevraagd of ik zwanger ben helaas :(
quote:Marana_ schreef op 08 januari 2017 @ 18:28:

Die met plakranden inderdaad. Die van de Hema blijven bij mij wel goed zitten, anderen klappen inderdaad wel eens dubbel.Dan ga ik weer naar de Hema. Bedankt voor de tips!
Ik zou wel willen, maar meeste jurken zijn gewoon veel te kort. Echt lang ben ik niet (180) maar door mn bouw staan alleen strakke jurken tot minimaal op de knie me goed. Bijna alles is kort. Snif.
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje zoekt, vind je best knielange strakke jurken. Zie er zo al een heel stel bij Le Ballon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 08 januari 2017 @ 17:02:

Zijn hold-ups dan misschien een beter idee Bosbessen en Pucker?Die draag ik ook vaak bij een avondje uit ofzo. Maar die vind ik voor nu in de winter (op de fiets, brrr!!) te koud.
quote:Pucker schreef op 08 januari 2017 @ 12:24:

Ik draag in de winter/herfst bijna geen jurken omdat ik steeds slechter tegen panty's/leggings kan. Ik krijg echt last van m'n darmen ervan. Ik draag wel kousen soms maar dat vind ik voor nu te koud. Ik koop panty's altijd bij de hema eigenlijk dus als iemand tips heeft voor panty's die niet zo'n band hebben bovenaan die zo mega strak zit hou ik me aanbevolen.



Oh en schoenen vind ik toch ook vaak lastiger in de winter. Ik heb echt wel hele leuke jurkjes maar weet nooit wat voor schoenen ik daar nou bij moet kopen.Ik krijg last van mijn darmen bij de leggings van de Hema. Die band zit te strak bij mijn buik. De panty (warm up 60) van Falke en de legging van de Wibra hebben een minder strakke band en zitten daardoor zeer comfortabel bij mijn buik. Ze zakken ook nog eens niet af.
quote:Piratesse schreef op 08 januari 2017 @ 22:06:

Ik zou wel willen, maar meeste jurken zijn gewoon veel te kort. Echt lang ben ik niet (180) maar door mn bouw staan alleen strakke jurken tot minimaal op de knie me goed. Bijna alles is kort. Snif.

Heb je wel eens bij asos tall besteld?



Ik zelf ben heel blij met de petite lijn.
Tip voor strakke band aan panty's: inknippen.

2 'hapjes' voor, 2 achter en het zit een stuk comfortabeler. Kun je beste doen terwijl je m aan hebt. Net niet doorknippen tot onderkant band anders gaat ie ladderen. Probeer t maar eerst met een goedkope. Het helpt echt (helaas hier ook een flink buikje)
Alle reacties Link kopieren
Ik draag de 100 of 200 denier corrigerende pantys van de H&m die zijn echt geweldig. Koop ze wel in een grote maat.

Ook de corrigerende pantys van de HEMA vind ik fijn.

Ik draag veel liever een jurk als een broek, zit bij mij ook lekkerder.

Heb een behoorlijk slanke taille en flinke heupen, geen broek die echt fijn zit.

Jurkjes flateren bij mij en maakt slanker, als het maar is getailleerd.

Heb net een bestelling geplaatst bij hennes een lange bohemian jurk met bloemen. Leuk voor nu met hoge laarzen en een lang vest. En weer eens wat anders.
Alle reacties Link kopieren
De zwarte leggings van H&M zitten heerlijk en zijn er ook in grote maten. En ze blijven mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind panty's ook vaak oncomfortabel zitten. Nooit geprobeerd, maar zou een zwangerschapspanty lekker zitten. Als niet-zwangere, maar met wat rondere vormen ;)
Alle reacties Link kopieren
Tomsoep bij mij werkt dat in ieder geval niet, dat lubbert echt. Maar ik moet zeggen dat ik niet echt een buikje heb, niet superslank maar wel een zandloper figuur met bredere heupen en smalle taille.



Thanks voor tips qua panty's/leggings ik ga ze eens bij de h&m en de wibra halen.
.... dubbel sorry
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 07:02
99.20% gewijzigd
quote:Tomsoep schreef op 09 januari 2017 @ 10:40:

Ik vind panty's ook vaak oncomfortabel zitten. Nooit geprobeerd, maar zou een zwangerschapspanty lekker zitten. Als niet-zwangere, maar met wat rondere vormen ;)Als je een buikje hebt zou het misschien idd wel lekker kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een jong meisje die super gave spijkerbroeken draagt... ze is slank alleen haar buik niet. Het zijn broeken van prenatal en dat gaat super. Niemand die het ziet. Dus pantys zouden ook vast lekker zitten dan.



En een update ik heb 2 jurken gepast maar voelde niet fijn. Als ik ermee ga zitten dan 2 vetribbels duidelijk te zien. Werk er aan en ga zeker in het voorjaar een jurken shop dag plannen incl dan gelijk schoeisel erbij
Alle reacties Link kopieren
Samsam ik heb een paar jurkjes van topvintage.nl en die zijn van wat dikkere stof; dat tekent niet en daar voel ik me ook prettiger in. Alhoewel ik ook weleens jurkjes van de hema heb die ik fijn vind. Dus op zoek naar wat dikkere stof zou ik doen.



Strandbal, smeer je je in met bodylotion? Dat mag niet met kousen. Anders kan je nog je plakrandje een beetje nat maken met water en/of een maat groter nemen. Ik heb meestal maat 38 maar panty's van de hema heb ik in maat 44-46. Kousen ook geloof ik. Omdat ik lang ben.
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 07:01
96.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Strandbal schreef op 17 januari 2017 @ 15:56:

Nope, geen bodylotion. Nat maken heb ik nog nooit geprobeerd. Bedankt voor de tip! panty's koop ik inderdaad altijd te groot. Kousen vd HEMA zijn ook het proberen waard dan?Ze blijven bij mij wel goed zitten, maar ik ben allergisch voor het plakspul.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 09 januari 2017 @ 09:37:

De zwarte leggings van H&M zitten heerlijk en zijn er ook in grote maten. En ze blijven mooi.Deze draag ik ook het liefste. Knellen niet en zakken toch niet af. En inderdaad blijven ze mooi van kleur omdat t niet alleen katoen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven