Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
Alle reacties Link kopieren
Zelf weten natuurlijk! Als je hem graag wilt, kopen. Maar je kan je ook eens afvragen heb ik het echt nodig? Je zegt dat je er al een aantal hebt. Je kan natuurlijk ook eens een keer tevreden zijn met het gene wat je hebt
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je al meerdere jassen voor deze winter hebt gekocht? Dan geef ik je man gelijk, stop ermee.
Alle reacties Link kopieren
Als de wintervakantie niet door kan gaan omdat jij een jas wilt zou ik het niet doen. Anders gewoon kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tja, je man heeft geld als water zeg je altijd. Betekent niet dat jij dat dan maar uit moet geven aan allerlei hebben hebben hebben dingen. Van jouw budget kun je wel 100 jassen per maand kopen, betekent niet dat je dat dan maar moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt nogal verwend. Wat moet je met zoveel jassen?



Ik heb er 1. En ik koop een nieuwe als deze niet meer past/stuk is.

Ok een reserve is handig voor als deze in de was is maar dat plan ik gewoon op een dag dat ik niet weg moet.



Ik ben heel erg van het zelf weten wat je met je geld doet naar ik me best voorstellen dat je man zoiets heeft van nu is het genoeg.

Is deze jas je echt een ruzie waard?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel is een stuk of wat? Lijkt het je niet enigszins overdreven om nog een jas erbij te kopen?

Wie weet zie je volgende week ook weer een winterjas die je graag wilt hebben....
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
Verkoop je eerst wat andere jassen of spul wat je wss teveel hebt. Ik kan niet zo goed tegen koopziek gedrag hihi
Oh, dan wil ik graag een plaatje zien.



Ik heb voor deze winter ook al meerdere jassen gekocht en als ik er eentje tegenkom die naar me glimlacht, dan koop ik die ook. Het moet allemaal een beetje kleuren bij de rest van je outfit toch. Voor iedere gelegenheid een andere jas, lekker decadent.
Alle reacties Link kopieren
Ik beschouw mijzelf zeker niet als koopziek en idd heb ik ook gedacht aan het feit dat er volgende week weer ergens een hele mooie jas hangt. Maar zoiets wat ik nu heb gezien zocht ik al een tijdje. Maar goed, een jas is zeker geen ruzie waard. Ik gamer nog eens goed over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Als jij eigen budget hebt voor je ditjes en je datjes moet je hem gewoon kunnen kopen zonder bemoeienis van je man. Als het van het gezamenlijke potje gaat omdat jij je eigen budget er al doorheen gedit en gedat hebt dan denk ik dat het op is op is.

Toch?
...
Alle reacties Link kopieren
Gaat gewoon van mijn eigen budget hoor. Vind het ook een beetje apart dat man zich er nu opeens mee gaat bemoeien. We hebben dit zo geregeld om juist dit soort ergenissen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 13:47:

Gaat gewoon van mijn eigen budget hoor. Vind het ook een beetje apart dat man zich er nu opeens mee gaat bemoeien. We hebben dit zo geregeld om juist dit soort ergenissen te voorkomen.



Dan gewoon kopen als dat wilt.

Maar ook al hebben jullie je eigen budget mag je man natuurlijk best zeggen dat hij nog een jas niet nodig vind. Ben het met hem eens trouwens.

Maar daarom hoef jij daar nog niet wat op uit te doen. Het is jouw geld, zelf weten dus.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Nodig, nodig, wat is nodig hè? Als het geld er is en er is een duidelijke afspraak over wat mijn is en dijn is dan moet hij zich hier gewoon niet mee bemoeien. Dat was nou juist de afspraak.



Huppetee, kopen die jas. Doe es een fotootje?
...
Alle reacties Link kopieren
Kan geen foto's plaatsen
Dan geef je de link
Alle reacties Link kopieren
Nee, doe ik liever niet. Krijg ik alleen maar kritiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 14:12:

Nee, doe ik liever niet. Krijg ik alleen maar kritiek.Huh? Is ie zo lelijk?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ah, of bont?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Meerdere jassen?

Ik heb er 2 voor de winter een warme voor bij strenge vorst en n modieuzere. Daar doe ik meerdere winters mee. Tot ze 'op' zijn.

Deze winter heb ik n nieuwe gekocht omdat ik met mn zwangere buik niet in mn mooie pas.



Meerdere jassen kopen voor 1 winter is of afschuwelijk verwend of koopziek.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien gewoon mn eigen centen, hoeft mn man ook niets 'goed' te vinden.
Zeg maar Spijker.
quote:Apatura schreef op 09 december 2014 @ 14:24:

Meerdere jassen?

Ik heb er 2 voor de winter een warme voor bij strenge vorst en n modieuzere. Daar doe ik meerdere winters mee. Tot ze 'op' zijn.

Deze winter heb ik n nieuwe gekocht omdat ik met mn zwangere buik niet in mn mooie pas.



Meerdere jassen kopen voor 1 winter is of afschuwelijk verwend of koopziek.

Niemand beweert dat ze maar één winter met die jassen doet en wat is er afschuwelijk aan een verwend leven? Ten eerste is het maar nietsbetekenend geld en ten tweede leef je dit leven maar één keer.

Ik heb een gruwelijke hekel aan dat calvinistische gedachtegoed, waar je alles met mate moet doen en het liefst nog minder dan dat. Bah, dat is een mentaliteit die thuishoort bij mensen die de hongerwinter hebben meegemaakt en bang zijn voor tekorten.

Lang leve de decadentie!!!
Zit ik wel op de goede pijler?

Ik heb er ook een gekocht. Maat was uitverkocht. Ik hop en hoop. Ik hop dus naar de winkel en hoop dat hij past.

Leuk, ik heb alleen maar lelijke jassen gezien die eigenlijk te duur zijn.

Daarom heb ik die impuls-aankopen terug gebracht. Ik heb nog geld bewaard voor een nieuwe jas.

Dit is ook een goedkope, maar o zo mooi. Daarom was hij er in mijn maat ook niet meer.

Maar.... er zijn ook nog winkels.



EDIT: Moet dit op een andere pijler? Ik laat het toch maar staan. Ik laat nog weten of mijn jas past!!!!

Ik ben very excited..... De rest houd ik privé.



EDIT2: Retorische vraag hier. Maar ze denken dat ik aan de zuip ben. Maar ik raak in verwarring als er allerlei van the road af reacties komen. Slecht Engels is ook verwarrend. Dan weet je niet meer zo goed of het allemaal wel serieus is.

Er is toch een nieuwe Kletskop topic of zelfs pijler? Zo'n hormoon gestuurde? Anderen noemen het bitch-fighting.

Ik probeer het met humor te doen.

Of met sparen. Dan kan ik alles kopen wat ik wil.
Ik vind meerdere winterjassen al koopziek.

Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met dingen met mate doen?

Probeer het eens..



En het afschuwelijke aan een verwend leven is, dat het op een gegeven moment nooit meer genoeg is... ontevredenheid brengt het. En ondankbaarheid.
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven