Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, wat een moralistisch geneuzel op de beauty en MODE peiler.

Is het jaloezie wellicht?



Ik heb geen geld voor een kast vol winterjassen maar had ik dat wel dan hingen ze er hoor, in alle kleuren en maten, waarom niet?

Waarom zou verwendheid ontevredenheid met zich meebrengen? Je klinkt als mijn oma van 90.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 09 december 2014 @ 14:42:

Dit dus!
...
Alle reacties Link kopieren
Tja persoonlijk vind ik het compleet onnodig.

Maar ach aan de andere kant: als je geld hebt waarom ook niet?

Je kunt het moeilijk mee nemen in je graf. ( het geld,niet de jassen). Beter nu van genieten toch.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou je als je geld hebt niet andere mensen ermee helpen? Wat een dillema of je nou nog een winterjas erbij moet halen of niet..

Zeker als je om je heen ziet dat er mensen zijn die helemaal geen winterjas kunnen kopen.



Heeft niets met jaloezie te maken.. Ik vind het gewoon niet nodig..



Maar goed, ieder voor zich.. ik maak liever iemand anders blij, anderen maken liever zichzelf blij.
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
Wie zegt dat de TO nooit een ander blij maakt, waarom moet het of of?
Hoofd zit vast. Steekt boven de jas uit.

Jas kan wel veranderen.

Ik kies alleen maar jassen die passen.

En als ik er dan eindelijk eentje heb gevonden dan wil ik de eerste tijd toch geen andere aan.

Zo draag ik dus de mooiste gewoon een jaar later. Het kost zelfbeheersing.... maar vriendinnen die wel eens jas willen ruilen. Ze willen de mijne vaak aan. Zijn niet meer te koop en ik heb alleen maar mooie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 09 december 2014 @ 14:36:

Zit ik wel op de goede pijler?

Ik heb er ook een gekocht. Maat was uitverkocht. Ik hop en hoop. Ik hop dus naar de winkel en hoop dat hij past.

Leuk, ik heb alleen maar lelijke jassen gezien die eigenlijk te duur zijn.

Daarom heb ik die impuls-aankopen terug gebracht. Ik heb nog geld bewaard voor een nieuwe jas.

Dit is ook een goedkope, maar o zo mooi. Daarom was hij er in mijn maat ook niet meer.

Maar.... er zijn ook nog winkels.



EDIT: Moet dit op een andere pijler? Ik laat het toch maar staan. Ik laat nog weten of mijn jas past!!!!

Ik ben very excited..... De rest houd ik privé.



EDIT2: Retorische vraag hier. Maar ze denken dat ik aan de zuip ben. Maar ik raak in verwarring als er allerlei van the road af reacties komen. Slecht Engels is ook verwarrend. Dan weet je niet meer zo goed of het allemaal wel serieus is.

Er is toch een nieuwe Kletskop topic of zelfs pijler? Zo'n hormoon gestuurde? Anderen noemen het bitch-fighting.

Ik probeer het met humor te doen.

Of met sparen. Dan kan ik alles kopen wat ik wil.Pumps? Volgens mij gaat het niet helemaal goed met je of wel?
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot de sale, als de jas er nog hangt kopen, is hij weg dan heb je pech, dan was hij niet voor je bestemd.

Of vraag hem als kerstcadeau.
Alle reacties Link kopieren
.
bellatrixvandetta wijzigde dit bericht op 09-12-2014 15:12
Reden: Laat maar.
% gewijzigd
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Eh.. ik heb ook diverse winterjassen hoor. Alleen niet allemaal in één jaar gekocht.



Emmeline, ziet jouw man echt dat je een nieuwe jas aan hebt???? In dat geval heb je er nog niet genoeg. Die van mij boeit het voor geen meter, hij kijkt wel of hij een jas leuk vindt, maar of ik er nou 2 of 6 in de kast heb hangen, hij heeft echt geen flauw benul.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikki1985 schreef op 09 december 2014 @ 14:50:

En waarom zou je als je geld hebt niet andere mensen ermee helpen? Wat een dillema of je nou nog een winterjas erbij moet halen of niet..

Zeker als je om je heen ziet dat er mensen zijn die helemaal geen winterjas kunnen kopen.



Heeft niets met jaloezie te maken.. Ik vind het gewoon niet nodig..



Maar goed, ieder voor zich.. ik maak liever iemand anders blij, anderen maken liever zichzelf blij.Dat vind ik zo'n non-argument. Omdat er mensen het slechter hebben mag je vooral geen nieuwe jas kopen. Vroeger moesten we ons bord leegeten wegens die arme negerkindjes die er zo blij mee zouden zijn, en nu mag je vooral niet meer dan 1 jas hebben want anders ben je verwend.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat betekenen de sterretjes? Is dat zoiets als een miss-verkiezing? Mis met een s is fout.

De bekijk bericht is er ook niet meer.



Maar huisregels zijn regels. Ik pas me aan. Net zoals mijn jassen. Oeps, mijn jas is binnen gekomen. Ik krijg net een berichtje. Oooooooooooooo, ik kan het niet afwachten. Maar ik moet wel. Is een mag nog een cadeau voor het feest van Sinterklaas en zwarte Piet gaan kopen.



Zet je man de deur uit en koop de jas. Kan ook nog. Niemand daar aan gedacht? Niets is zo belangrijk als mode.
En ik zie dat er ook nog lieve mensen zitten op dit forum.

Wachten tot de sale. Die ik ook. Alles wat ik niet echt nodig heb gaat terug naar de winkel en in een speciaal potje om dan na een tijd toch wat extra's wat echt heel mooi is te kunnen kopen. Zonder discussie.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 09-12-2014 15:10
Reden: En die moet doe zijn.
% gewijzigd
Als je het geld hebt en de jas gaat dragen, koop de jas.

Waarom zou je het niet doen? Je man overleeft de aankoop wel en dat anderen geen nieuwe jas kunnen kopen, heb jij geen boodschap aan.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere winterjassen? Ik was allang blij dat ik na 4 jaar eindelijk weer eens een nieuwe kon kopen...
O ja, plak een plaatje. Dan weten wij of de jas het waard is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 09 december 2014 @ 15:07:

[...]





Dat vind ik zo'n non-argument. Omdat er mensen het slechter hebben mag je vooral geen nieuwe jas kopen. Vroeger moesten we ons bord leegeten wegens die arme negerkindjes die er zo blij mee zouden zijn, en nu mag je vooral niet meer dan 1 jas hebben want anders ben je verwend.Eens. Het is goed om eens een ander te helpen maar op een gegeven moment houdt het ook op en moet je accepteren dat je nu eenmaal niet iedereen kunt helpen en redden. Je mag heus weleens iets voor jezelf kopen voor de "leuk".
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lekker decadent ook meerdere winterjassen, ik trek nou eenmaal niet mijn goede nette jas aan naar een boswandeling, of mijn modieuze dure naar mijn werk... En daar ga ik me al helemaal niet schuldig over voelen omdat ik dat wel kan betalen en een ander niet.

En als ik wil koop ik er nog een, gewoon voor de heb, omdat ik dat leuk vind. En omdat het kan.



En nee hoor dat betekend helemaal niet dat ik koopziek ben of alleen om mezelf blij maken geef.

Ga me er verder niet voor verontschuldigen, omdat een ander het niet kan. Ik kan nou eenmaal niet de hele wereld op mijn schouders nemen, of redden.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 09 december 2014 @ 15:31:

Ik heb lekker decadent ook meerdere winterjassen, ik trek nou eenmaal niet mijn goede nette jas aan naar een boswandeling, of mijn modieuze dure naar mijn werk... En daar ga ik me al helemaal niet schuldig over voelen omdat ik dat wel kan betalen en een ander niet.

En als ik wil koop ik er nog een, gewoon voor de heb, omdat ik dat leuk vind. En omdat het kan.



En nee hoor dat betekend helemaal niet dat ik koopziek ben of alleen om mezelf blij maken geef.

Ga me er verder niet voor verontschuldigen, omdat een ander het niet kan. Ik kan nou eenmaal niet de hele wereld op mijn schouders nemen, of redden.Hier ben ik het mee eens. Ik vind het ook niet netjes om te zeggen dat je dan alleen maar aan jezelf zou denken.
Alle reacties Link kopieren
TO, was jij niet die forumster die zelf niet werkt, maar een rijke vent heeft? Ik vind wel dat je dan rekening met hem kunt houden als hij er niet blij mee is als jij de zoveelste jas koopt. Het zal ook niet de goedkoopste jas zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:nikki1985 schreef op 09 december 2014 @ 14:50:

En waarom zou je als je geld hebt niet andere mensen ermee helpen? Wat een dillema of je nou nog een winterjas erbij moet halen of niet..

Zeker als je om je heen ziet dat er mensen zijn die helemaal geen winterjas kunnen kopen.



Heeft niets met jaloezie te maken.. Ik vind het gewoon niet nodig..



Maar goed, ieder voor zich.. ik maak liever iemand anders blij, anderen maken liever zichzelf blij.



Ik vind het wel jaloers klinken. Ik vind meerdere jassen ook niet nodig maar ach ik heb hier een heel uitgestald kerstdorp staan. Vind een ander weer overdreven. Ieder zijn ding.



En wie zegt dat To niemand helpt? Misschien doneert ze wel veel aan goede doelen? Doet vrijwilligers werk hier en daar.

Dat weet je niet.

Niet dat het uit zou maken als ze dat niet deed. Haar geld en leven, mag ze mee doen wat ze wil.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Jouw budget, jouw keuze.



Als je man hierover ruzie zoekt, dan zijn jullie afspraken over het budget niet helder genoeg. Dát vindt ik wel reden voor een flinke discussie, feestdagen of niet.



Uiteraard kan je man zeggen dat hij het niet nodig vindt, maar dat is iets anders dan het niet goed vinden.
Ik heb ook meerdere winterjassen. Ik ga soms op netjes, met kerst of naar het theater. Dan doe ik een lange mantel aan. Voor op de scooter heb ik net een lange, doorgestikte jas gekocht. En ik heb een skijack die bij mijn skibroek hoort, dat is een korte jas. En dan heb ik er nog 1 die ik vorig jaar gekocht heb, maar die is eigenlijk net te kort voor op de scooter dus die draag ik op de dagen dat ik niet naar mijn werk hoef. Is een rode en wat sportiever, die kan niet overal bij vind ik. Op een rokje is dat geen gezicht bv.

Had er geen idee van dat dit zo decadent is. Ik heb altijd al meerdere winterjassen gehad, koop ze alleen niet allemaal tegelijk.
Plaatje plakken. Dan krijg je hier een gerichte reactie of de jas het waard is.

Wie weet doet man-lief gewoon dik en heeft hij heel veel schulden. Ik zou er maar zuinig op zijn.

Nog 1,5 uur en dan kan ik mijn nieuwe jas ophalen. En ik ben niet te lui om hem terug te brengen als hij niet past.



En maak een foto van je man en plak dat (zonder hoofd) op de topic van vandaag gedragen. Plak je ook een plaatje van jezelf in al die jassen en dan loopt dat topic ook weer verder.



Jammer, dat het is gestopt. Er waren heel veel mensen die het keken, maar er zijn weinig plakkers.

Ik plak mezelf niet, want ik heb - in tegenstelling tot heel veel anderen hier - maar 1 enkel profiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven