Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden, toen ik nog vrijgezel was. Toen heb ik een hele tijd (denk een jaar lang) standaard 6/6,5 dag per week gewerkt. Ik had bepaald geen topsalaris maar omdat ik zoveel uren maakte had ik best een aardig bedrag per maand. Dan waren er collega's die 24 uur werkten en jaloerse opmerkingen maakte dat ik het financieel gezien zogenaamd goed voor elkaar had. Tja, daar werkte ik toch ook voor?
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 15:01:

orchid, heb jij ook geen ww ofzo gehad na je 23 jaar werken



Nee. In de tijd dat mijn moeder overleed (2002) waren er reorganisaties gaande, men wilde mij niet kwijt, een jongere collega zou er uit gaan. Na het overlijden heb ik gevraagd of ze dan ipv hem mij eruit wilden reorganiseren omdat mijn vader me bitter nodig had (enig kind) en mijn baas heeft dat met een hele leuke gouden handdruk meer dan prima geregeld. (fijn detail is overigens dat die collega er nu, na 12 jaar nog steeds zit, die was me zo dankbaar toen)

Ik had dus wel degelijk recht op ww maar omdat de situatie bij pap zo nijpend was en ik hem per sé in zijn eigen huis wilde laten blijven had ik daar al mijn energie en tijd voor nodig dus zat niet te wachten op de sollicitatieplicht. Man heeft toen zelf gezegd: je stopt ermee en gaat je focussen op je vader. Dus heb me afgemeld bij wat nu UWV is. Jaren laten kwamen mijn schoonouders ook nog eens met een boel ellende dus daar man ook enig kind is moest iemand de zorg op zich nemen dus uiteindelijk had het ook niet anders gekund.

Nu ze er niet meer zijn vindt man dat het nu eens mijn tijd is en daarom werk ik ook nu niet, bewuste keuze want na 10 jaar mezelf voorbij gelopen te zijn heb ik recht op mezelf. Het waren loeiloodzware jaren en zonder man zijn prima baan had het zo niet gekund maar ik had geen keus, ik moest serieus 24/7 paraat zijn, geen dagjes weg, geen vakanties, het kon niet.

En zelfs mensen die de situatie echt wel kennen zeggen soms, als ik bijvoorbeeld lekker in de tuin aan het klunen ben zo hatelijk: o, ja maar jij hebt daar ook de tijd voor hè.

Ik leg het tegenwoordig niemand meer uit dat ik thuis ben, er twee dikke auto's voor de deur staan en ik een leuk huis heb, vooroordelen hebben sommigen toch.

(ik maak me er overigens zelf ook wel eens schuldig aan, we zijn allemaal mensen nietwaar)



Edit: waarom schrijf ik dit zo uitgebreid? Ik maak me behoorlijk zorgen over hoe dat moet met die aankomende verplichte mantelzorg, met name van kinderen voor hun hulpbehoevende ouders, het is loodzwaar en zéker als je financieel niet de keuze hebt die man en ik wel konden maken. Ik vrees dat het voor ontelbare mensen straks echt niet te verhapstukken is, zowel praktisch als geestelijk, dat trek je niet met een fulltime baan, er wordt door Den Haag veel te makkelijk over gedacht. Het vreet al je energie, zeker in je hoofd en je gaat er stuk aan dus ja, ik maak me echt zorgen al zit ik zelf God zij dank niet meer in die situatie, de gevolgen merk ik nog steeds.
quote:minnimouse schreef op 10 december 2014 @ 14:47:

[...]





Hier ben ik het mee eens. Uiteindelijk gaat dit topic over de aanschaf van een jas, dan is het ook niet nodig om te zeggen dat als jij zoveel geld zou hebben, je het aan goede doelen zou schenken ofzo.

Ik vind het ook jaloers klinken, ook al zeg je van niet.



Als je geld hebt ben je niet verplicht om mensen te helpen hoor. En daarnaast weten we helemaal niet of TO aan liefdadigheid doet of niet. Doet ze het wel, is het nobel. Doet ze het niet, is het ook goed en haar goed recht.



Het valt me op dat sommige mensen heel raar reageren als iemand anders geld heeft. Niet alleen hier hoor. Maar mijn zus bijvoorbeeld is best vermogend. Zij is absoluut niet patserig maar heeft wel een mooi huis en een mooie auto, voor de rest geeft ze weinig om materiële zaken en is het altijd, werken, werken, werken. Want ja, dat vele geld is met haar eigen handen en lef bij elkaar verdiend.

Toch zijn er altijd mensen die dan zeggen "moet je haar kijken met haar dure auto" of "nou, nou zo'n huis op die leeftijd, is dat nou wel nodig?".Welnee. Maar ik ben ervan overtuigd dat als je echt zoveel geld te besteden hebt, je niet keer op keer de behoefte voelt om dat op een forum te herhalen. Dat doet er nl. niet zoveel toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 10 december 2014 @ 15:24:

[...]



Welnee. Maar ik ben ervan overtuigd dat als je echt zoveel geld te besteden hebt, je niet keer op keer de behoefte voelt om dat op een forum te herhalen. Dat doet er nl. niet zoveel toe.Dat klopt. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me niet kan herinneren zelf eerder iets van TO gelezen te hebben maar ik begrijp uit bepaalde reacties dat ze inderdaad al eerder bepaalde zaken hebt aangehaald.
ja ik wist van je mantelzorg. maar gelukkig heb je nog wel een gouden handdruk gehad dan.
quote:rdvv schreef op 10 december 2014 @ 15:24:

[...]



Welnee. Maar ik ben ervan overtuigd dat als je echt zoveel geld te besteden hebt, je niet keer op keer de behoefte voelt om dat op een forum te herhalen. Dat doet er nl. niet zoveel toe.gelukkig is dat voor anderen wel heel belangrijk om te melden
Nou ja, zie het maar zo, die handdruk kwam de baas niet onderuit en de rust die ik na die 10 jaar nu mag hebben heb ik ook wel verdientdenk ik, ben 20 jaar ouder geworden in die 10 jaar (is er een plastisch chirurg in de zaal .)



Hartstikke off-topic, excuus maar je merkt vast dat er nog heel veel emotie bij zit. Van de andere kant ook weer ietsjes on-topic omdat sommige situaties vaak hele kleine overeenkomsten hebben zoals in dit geval: wel geld hebben en daar zelf niet voor werken maar het van man krijgen. Is hier dus ook zo maar ook met een goede reden, net zoals bij Emmeline al zijn de redenen totaal verschillend (maar ik heb dan ook slechts 2 jassen (waarvan 1 al oeroud maar die is zo heerlijk) en ook dat weer om een andere reden de shophaat dus )



(overigens, het heet dan wel gouden handdruk maar ook daarin heb je de nuances zilver, brons en vetleer in )
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 15:32:

[...]



gelukkig is dat voor anderen wel heel belangrijk om te melden



Beroemde oude Chinese zegswijze: je loept wel of je loept niet maar soms is iets niet delen wijzer.



En na deze ontzettend niet bijdragende bijdrage ga ik maar eens stofzuigen en dweilen, ik moet mijn salaris wat man mij betaald toch verdienen nietwaar
@Thaorchid, in dat ene land ter wereld waar je als vrouw niet zelf mag rijden heb je geen winterjas nodig.



In het land waar TO woont ligt van begin oktober tot eind april sneeuw en daalt het kwik extreem. Dus ja, het is daar handig om meerdere winterjassen en vooral schoenen te hebben.
oja, die emoties heb ik wel vaker van je gezien in andere topics haha



ik heb er zelf niet zo'n moeite mee als vrouwen 'teren' op de zak van vermogend man,

maar denk zelf dat ik er wel moeite mee zou hebben en me verplicht zou voelen tot bepaalde zaken.

zijn er kinderen dan is dat al weer heel anders, je zorgt daarvoor en dat kost ook tijd/energie/etc

en jij hebt ook lang genoeg gewerkt en daarna gezorgt, dus ook alle reden om te mogen 'teren' op zijn zak



als ik een vent zou hebben die 10.000 pm binnenharkt denk ik dat ik minder problemen zou hebben met het geen eigen inkomsten vergaren.

maar helaas*, zover zal het nooit gaan komen. (*het helaas is dan vanwege het geld, niet van een man moeten missen;))
@Liubi, ja, weet ik veel, ben nog nooit verder gekomen dan Italië en Italianen vinden het bij +21 graden al koud, lopen ze allemaal met een trui om de schouders terwijl wij lopen te puffen.



@Fluim, sterker nog, het was juist man die het zo wilde, die zag dat ik me niet in 7 stukken kon opdelen en het me compleet opbrak en hij staat er nog steeds volledig achter zeker nu hij ziet dat ik beetje bij beetje ook weer tot rust kom. Hij en ik hebben door al die toestanden juist een enorm sterke band gekregen, daar waar hij niet kon zorgen voor zijn ouders deed ik dat zodat hij daar geen zorgen over had en zo, nou ja, je snapt het wel. Wij zijn een team
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 15:32:

[...]



gelukkig is dat voor anderen wel heel belangrijk om te meldenNee hoor.
is dat nog steeds zo met die italianen, die truien om de schouders?!

ik kan me dat nog van 35 jaar geleden herinneren dat dat toen ook zo was
quote:rdvv schreef op 10 december 2014 @ 15:47:

[...]



Nee hoor.

wel waar, je ziet het toch meerdere malen in dit topic naar voren komen\

en jij dacht daardoor zelfs dat TO het zelf had aangehaald.
oja dweilen en stofzuigen, dat stel ik nu ook al dagen uit. gelukkig geen vent die daarover kan vallen.
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 15:51:

oja dweilen en stofzuigen, dat stel ik nu ook al dagen uit. gelukkig geen vent die daarover kan vallen.Ja maar, de mijne heeft dus die stofzuiger betaald dus ik zal wel moeten (slááf ben ik)
Liever geld dan een man? Je kunt er alle kanten mee op.

Ik zou gaan sparen voor een luchtkasteel. Kan je makkelijker mee nemen dan een echt huis.
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 15:49:

[...]



wel waar, je ziet het toch meerdere malen in dit topic naar voren komen\

en jij dacht daardoor zelfs dat TO het zelf had aangehaald.Oh zo. Ja klopt, maar ze heeft het toch zelf kenbaar gemaakt in andere topics. En ook hier moet ze vermelden wat ze ermee gaat doen en hoe het zit. En als dat echt zo zou zijn, dan boeit dat gewoon niet, open je er geen topics over en herhaal je dat niet steeds weer - wetende wat voor reacties je gaat krijgen. Dan ben je gewoon een beetje aan het grappen, denk ik.
O, als ik geld en tijd zat had dan ging ik cursussen doen voor alles wat ik interessant vind en is.

Er is veel te veel te ontdekken.

.... laat de rest maar .....
tja de een praat iedere dag over katten de ander over het uitgavepatroon. ieder zijn hobby

of het een ander zal boeien moet je niet boeien.

je moet wat met je vrije tijd.
Is het deze? http://www.strenesse.com/ ... r-Coat-with-Lamb-Fur.html



ik vind 'm wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 15:02:

ach marijke, ook al is het je man en niet jij die er keihard voor moet werken, dan nog hoef je geen kapsonislijer te zijn hoor

Last van het groene beest?





in nederland ontbreekt wel vaker de gunfactor als het om het hebben van geld gaat....
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 10 december 2014 @ 17:18:

Is het deze? http://www.strenesse.com/ ... r-Coat-with-Lamb-Fur.html



ik vind 'm wel mooi.Oe prachtig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 december 2014 @ 17:34:

[...]





Oe prachtig!

Het is een heel klap geld in één x, maar het is een eenmalige investering. Die jas kun je voor de rest van je leven blijven dragen en hij is tijdloos en heerlijk warm.



Als je het geld er niet voor hebt, kun je zoeken naar een tweedehandse, zoals deze.

http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 10 december 2014 @ 17:27:

[...]



Last van het groene beest?





in nederland ontbreekt wel vaker de gunfactor als het om het hebben van geld gaat....Eens. Als je het hebt en je vindt dingen kopen leuk, lekker van genieten.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven