Mode & Beauty alle pijlers

je lievelingskleding: maar het KAN echt niet meer

19-04-2016 23:04 175 berichten
Zullen we hier onze lievelingsoutfits of kleding stukken bespreken waar je je vroeger Da Bom in voelde, maar nu echt niet meer in gezien kan worden?



Ik trap af:

- palladiums met plateauzolen. Nooit begrepen waarom deze trend niet is aangeslagen. Dus zo ongeveer alle paren beschikbaar gekocht en jarenlang trots op rondgelopen. Ik leek er namelijk superslank op (vond ikzelf. Ik was dus achteraf gewoon nog slank).

- recent: De driekwart legging onder alles. Zo fijn. Zo comfortabel.

- de combi: jeans met rechte pijpen en een strak t shirt erop.

Naast dat ik er nu het figuur niet meer voor heb, zou ik nu ook het idee hebben dat ik naakt en ongepast rondloop. Maar dat zat echt zo fijn en ik voelde me er zo lekker in.

- de tark broek. Achteraf de meest onflatteuze broek ooit maar ik vond ze zo mooi staan bij mezelf en voelde me er fantastisch in. (tark was een bepaald merk. Zwarte strakke broek met hoge taille en ritsen aan de zijkant).

- diepe decolleté's. Je kon mij (en leek wel iedereen) in uittekenen. Als ik nu foto's zie denk ik: Ai.
Te lage truitjes toen ik 14/15 was. Was trouwens ook totaal nutteloos, want ik had toen een Btje geloof ik . Tot groot ongenoegen van mijn vriend houd ik nu juist erg van (half)hooggesloten, leuke shirts. Een soort van decollete zul je niet snel zien bij mij, tenzij ik met vriend alleen ben.



En de wijde broeken die mijn moeder mij vroeger aantrok. Daar bovenop een wollen trui en plofhaar.. verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jeans en een shirt nog steeds prima eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn werk kleding soms een beetje te.. voor werk prima op werk niet.

Maar draag wat ik mooi vind in of uit de mode volg niks behalve mij eigens pad.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam laatst een foto van mezelf tegen op facebook, geplaatst door een klasgenootje-van-toen (ik was 14 op die foto, nu 44). Ik; kort haar met een pony, soort pilotenbril, wijde broek, wijde blouse, gympen. Mijn dochter rolde gierend over de grond.



En dat was dus op een verjaardagsfeestje...



Achteraf denk ik; een wonder dat ik de school niet uitgepest ben. Ik heb namelijk twee kruintjes waardoor een middenscheiding en recht afgeknipte pony eigenlijk helemaal niet kunnen en dat is te zien ook. Maar ow, wat had ik mijn best gedaan om er mooi uit te zien. Goeie genade, het is maar goed dat er in onze tijd nog geen internet bestond.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mijn 'SWAG'-trui. Ben ik echt te oud voor. En het is alweer uit ook.
Alle reacties Link kopieren
-Sendra laarzen, krijg er nog kippevel van als ik eraan terug denk

- juicy couture pakken staat helemaal niemand

- een tijdje droeg ik van die sjaals om mijn hoofd gebonden als een piraat omdat mijn moeder het zo leuk vond staan



En inderdaad veelste veel decolleté, nu bedek ik alles en vind het echt niet fijn als iemand naar mijn borsten kijkt
Alle reacties Link kopieren
Van heul vroeger als kind: mijn ballonrokje. Dat zwierde zo leuk.



Als tiener: mijn tuinbroek (toen was het een salopette) met alleen een hemdje met spaghettibandjes eronder, all stars en klaar om te gaan.



Voor de rest: alle kleren waar ik never nooit meer in ga passen (ik betreur nog steeds mijn Levi's 501 in maat 26)



Ik bedenk mij net dat ik qua schoeisel nooit de nineties heb verlaten: Nike air en all stars zijn nog steeds een wardrobe basic.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 19 april 2016 @ 23:14:

Ik kwam laatst een foto van mezelf tegen op facebook, geplaatst door een klasgenootje-van-toen (ik was 14 op die foto, nu 44). Ik; kort haar met een pony, soort pilotenbril, wijde broek, wijde blouse, gympen. Mijn dochter rolde gierend over de grond.



En dat was dus op een verjaardagsfeestje...



Achteraf denk ik; een wonder dat ik de school niet uitgepest ben. Ik heb namelijk twee kruintjes waardoor een middenscheiding en recht afgeknipte pony eigenlijk helemaal niet kunnen en dat is te zien ook. Maar ow, wat had ik mijn best gedaan om er mooi uit te zien. Goeie genade, het is maar goed dat er in onze tijd nog geen internet bestond.Ik behoor tot de Internet-generatie en sluit me bij je aan. Alles zou relaxter zijn geweest zonder Internet. Alles wordt tegenwoordig opgeslagen, elke 'zonde' gedocumenteerd. Niet leuk en ook echt niet nodig!
Selbst der längste Weg beginnt mit dem ersten Schritt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 19 april 2016 @ 23:11:

Ik vind jeans en een shirt nog steeds prima eigenlijk Ik ook. Als ik foto's van vroeger en nu van mezelf bekijk, dan is het nog steeds vooral wit shirt/witte blouse met jeans.
wij slapen nooit.
De geruite tuinbroek!!! Fantastisch! Maar achteraf. ...



Mijn lange spijkerjurk. Met lang los haar leek ik wel een Kelly family-lid, maar damn wat vond ik mezelf mooi erin. Ik was 12...
quote:lemoos2 schreef op 19 april 2016 @ 23:17:

Van heul vroeger als kind: mijn ballonrokje. Dat zwierde zo leuk.



Als tiener: mijn tuinbroek (toen was het een salopette) met alleen een hemdje met spaghettibandjes eronder, all stars en klaar om te gaan.



Voor de rest: alle kleren waar ik never nooit meer in ga passen (ik betreur nog steeds mijn Levi's 501 in maat 26)



Ik bedenk mij net dat ik qua schoeisel nooit de nineties heb verlaten: Nike air en all stars zijn nog steeds een wardrobe basic.Wij zijn ongeveer even oud of niet?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 19 april 2016 @ 23:21:

[...]





Wij zijn ongeveer even oud of niet?Als 1984 jouw geboortejaar is dan ben ik 5 jaar ouder
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 19 april 2016 @ 23:23:

[...]





Als 1984 jouw geboortejaar is dan ben ik 5 jaar ouderZelfde tijdperk dan :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 19 april 2016 @ 23:24:

[...]





Zelfde tijdperk dan :-) het tijdperk van de Aussies en Cavello trainingspakken. Alleen was ik zelf geen gabber.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 19 april 2016 @ 23:25:

[...]





het tijdperk van de Aussies en Cavello trainingspakken. Alleen was ik zelf geen gabber.



Zeker weten! Ik had ze niet maar het merendeel van mijn middelbare school liep erin :-)



En niet te vergeten: de high waist skinny jeans, nu weer helemaal hip! En de naveltruitjes! Mocht ik alleen thuis aan :-)
Alle reacties Link kopieren
Tark en dat andere merk...
Ik had vroeger zo'n hele lange spijkerrok tot mijn enkels en een rij knopen voor. Wat was ik er blij mee, na lang zeuren mocht ik er eentje want mijn moeder vond ze te duur en ik droeg al jaren bijna geen rokjes en jurkjes meer en al helemaal niet naar school. In die tijd was het hip om die met een navel truitje te dragen. Zag er niet uit natuurlijk maar wat zat het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Die crop tops kocht ik wel maar op de een of andere mysterieuze wijze kwamen ze nooit meer terug uit de was . Kreeg ik weer een kek poloshirtje van ma, de horror.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja, de jeans tuinbroek! Heerlijk vertoeven in zo'n pak en je kunt er alle kanten mee op met een beetje gevoel voor 'mode'.
Biertje?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn miss sixtiesbroek uit 2000. Lowwaist en iets uitlopend. Man, die broek zat toen al vet strak en nu krijg ik em geeneens over mijn bovenbenen. Hangt als herinnering in de kast.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 19 april 2016 @ 23:20:

Mijn lange spijkerjurk. Met lang los haar leek ik wel een Kelly family-lid, maar damn wat vond ik mezelf mooi erin. Ik was 12...Ik heb ook een spijkerjurk in de kast liggen. Heb 'm nog geen één keer aan durven trekken... ik voel me fantastisch als ik ermee voor de spiegel sta, maar ben bang dat ik spijt krijg als ik ermee de straat op ga.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdlang waren ook die workersbroeken in. En dan van de plateauzolen eronder.
Mijn moeder stamt uit het tijdperk dat je met een spijkerbroek aan in bad ging zitten want dan ging die nog strakker zitten. Ik dacht alleen maar: "waarom?", toen ik dat hoorde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven