Mode & Beauty alle pijlers

Klitten

25-05-2016 17:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi



Sinds een aantal maanden weet ik dat ik een allergie heb voor het schuimende element in shampoo. Dus ik kan nu alleen nog heel milde shampoos gebruiken. Het resultaat: ik heb echt heel erg klitten in mijn haar. Als ik olie o.i.d. gebruik dan wordt mijn haar heel vettig, wat met de milde shampoo lastig is om eruit te krijgen.

Is er iemand die tips en/of ervaringen heeft voor een niet-vette conditioner?
Ik heb goede ervaringen met de Yes to... lijn, zowel tomatoes als cucumbers geprobeerd. Te koop bij de Tuinen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de tangle-teezer borstel gebruiken?
aan het typen...
Ik denk dat het komt omdat shampoo's zonder sulfaten (daar heb je het over toch?) meestal ook geen siliconen bevatten. En juist die siliconen zorgen voor zacht en doorkambaar haar. Je zou dus kunnen kijken naar bijvoorbeeld een conditioner met siliconen of een haarserum of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ollie92 schreef op 25 mei 2016 @ 17:41:

Ik denk dat het komt omdat shampoo's zonder sulfaten (daar heb je het over toch?) meestal ook geen siliconen bevatten. En juist die siliconen zorgen voor zacht en doorkambaar haar. Je zou dus kunnen kijken naar bijvoorbeeld een conditioner met siliconen of een haarserum of iets dergelijks.



Dat is geen goed idee, want met een shampoo zonder sulfaten krijg je de siliconen niet goed uit je haar gewassen. De klitten zijn dan misschien weg, maar je krijgt er vettige slierten voor terug.



Ik zou bij De Tuinen of een reformzaak kijken, daar hebben ze siliconenvrije conditioners. In mijn ervaring zijn die minder vet dan gewone conditioners.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Leave in conditioner?
Dat is ook wel waar, je kan dan het beste je haar af en toe wassen met een sulfaathoudende shampoo om build-up te voorkomen.



Wat tips betreft: ik zweer bij de Rainforest-lijn van The Body Shop. Geen siliconen, geen sulfaten en de conditioner maakt het haar ook niet zwaar of vet.
Alle reacties Link kopieren
Olie (kokosolie of een andere) voor het wassen als masker in de haren. Dan een rauw ei loskloppen met wat water en gebruiken als shampoo. Dan heb je alle olie eruit (let op: spoelen met zo koud mogelijk water als je kunt verdragen). Eventueel met de milde shampoo nog kort wassen (alleen hoofdhuid, niet in de lengte of punten. Shampoo loopt daar wel langs bij uitspoelen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tangle teezer kopen.

Wat een wereldding is dat.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
En wat MonicaG schrijft: als jou het ei-verhaal teveel gedoe lijkt dan na het wassen wat olie in de lengte en punten masseren. Arganolie of kokosolie en dan met een grove kam voorzichtig doorkammen. Het is even zoeken naar de juiste hoeveelheid.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 18:36:

Tangle teezer kopen.

Wat een wereldding is dat.Ja en niet bij de kapper maar online. Scheelde me 10,-
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 25 mei 2016 @ 18:36:

En wat MonicaG schrijft: als jou het ei-verhaal teveel gedoe lijkt dan na het wassen wat olie in de lengte en punten masseren. Arganolie of kokosolie en dan met een grove kam voorzichtig doorkammen. Het is even zoeken naar de juiste hoeveelheid.Dat ligt echt aan je haar. Een druppeltje geeft bij mij al vette slierten.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozea schreef op 25 mei 2016 @ 18:39:

[...]





Ja en niet bij de kapper maar online. Scheelde me 10,-Ik zag ze gisteren bij de Etos.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 18:41:

[...]



Dat ligt echt aan je haar. Een druppeltje geeft bij mij al vette slierten.Ook Argan olie? Of heb jij kort haar? (Kinlengte of korter)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ben je allergisch voor cocamidopropyl betaïne? Dermolin heeft een conditioner zonder die stof, dus als het inderdaad die stof is zou je dat kunnen proberen. En de tangle teezer inderdaad, dat scheelt ook .
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 25 mei 2016 @ 18:48:

[...]





Ook Argan olie? Of heb jij kort haar? (Kinlengte of korter)Ja, nee tot mijn middel, krullen en heel fijn haar.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 18:51:

[...]



Ja, nee tot mijn middel, krullen en heel fijn haar.Ja, met fijn haar is olie inderdaad te heftig. Ik denk bij 'klitten' automatisch aan mijn type haar (type Lion King met bad hairday)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Anti klit spray en uitkammen.
Azijn! Je haar na spoelen met een beetje water met azijn. Verhouding 3 delen water 1 deel azijn. Of azijn in een kleine lege spuitflacon doen en steeds op de klit spuiten tijdens het kammen/borstelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 25 mei 2016 @ 18:58:

[...]





Ja, met fijn haar is olie inderdaad te heftig. Ik denk bij 'klitten' automatisch aan mijn type haar (type Lion King met bad hairday)Bij mij kan het na een stevige wind of een nacht slaap helemaal vervilt zijn. Die tangle teezer gaat er zo doorheen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Er was een tijd geleden een trend dat er een hoop mensen hun haar alleen met conditioner wasten. En dan wel een conditioner zonder siliconen. Als je even wat rond zoekt op internet, kan je er vast wat meer informatie over vinden. Succes!

Artikel van Beautygloss over conditioner only wassen
Ik heb van iemand va. matrix biolage een cleansing conditioner gekregen. Voor mijn haar te 'slap' maar schuimt niet en ontklit goed.
Alle reacties Link kopieren
Het "schuimende" element? Sofinummer Laureth Sulfate?

Er zijn zovele goede biologische shampoos en conditioners op de markt die deze kankerverwekkende stof niet als hun hoofdingrediënt hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 25 mei 2016 @ 20:15:

Sofinummer Laureth Sulfate?
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 19:27:

[...]



Bij mij kan het na een stevige wind of een nacht slaap helemaal vervilt zijn. Die tangle teezer gaat er zo doorheen.Tangle Teezer heb ik er wel eens moeten uitknippen . Evenals de wetbrush. Maar goed, het is ook belachelijk haar dat uit mijn hoofd groeit. Bij vriendinnen werkt het inderdaad heel goed (zowel steil als krul en alles daartussen)
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven