Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.



Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Alle reacties Link kopieren
ik ben het wel met je eens over puppies en kiloknallers, nu mijn principes nog wat beter in praktijk brengen.
Ik vind soiso dat je geen puppies moet eten
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze niet echt geweldige kleding (lees omakleding, goedkope meuk en grote maten gewaden) en hij is ook vrij duur.

Ik haal er wel vaak boeken en onze eettafel is er ook vandaan. Ook haal ik er kleine dingen voor in huis.

Ik heb wel een keer een jurkje gehaald, maar dat was echt een mazzeltje.



Ik zou graag een keer naar een kringloop gaan

met kwalitatief wat beter spul, wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 10 januari 2012 @ 13:15:

Ik vind soiso dat je geen puppies moet eten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een gave witte tuniek blouse van de H&M bij de kringloop gescoord. Ben er elke week wel te vinden. heb ook een mooie tafel gekocht voor 12 euro, wit geverfd en is nu mn bureau, ben dol op kringloop!
Alle reacties Link kopieren
Puzzels of ander speelgoed voor mn peuter haal ik er ook weg, als ze er zat van is breng ik het daar ook weer heen.
Alle reacties Link kopieren
Oja, man scoorde net bij de KL en digitale ontvanger van Ziggo voor een paar euro, die we net nodig hadden.
Vorige week hebben we wintertruien voor mijn man gekocht, duur herenmerk voor 1 euro. Hij had van het weekend ééntje aan toen wij op visite gingen, en hij kreeg 2x te horen, goh, wat heb je mooie trui aan zeg.Die was vast heel erg duur.
Alle reacties Link kopieren
Haha, leuk is dat he.

Wel jammer dat de KL steeds duurder wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 10 januari 2012 @ 13:07:

[...]





wow, wat een mooie spullen! Hier vind ik ook weinig tussen de kleding, bijna alleen maar grote maten en c&a rommel. Waar ga jij naar de kringloop?Maarssen, Zeist, De Bilt, Hilversum, Utrecht..... haha waar ik de kans krijg!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er vaak LP's voor een paar euro's. En ik heb ooit een muziekkast gescoord - die nu gebruikt wordt voor mijn LP's -voor ¤ 250,-. Klinkt veel, maar is het wel zeker waard, het is echt een unieke kast. Iedereen vind het een gaaf ding en vind het bij me passen.



Verder heb ik wat dingetjes in huis voor decoratie, zoals een ouderwetse telefoon en een koffiemolen gekocht. Kleding koop ik er nooit, maar koop wel nieuwe kleding in de oude stijl (in Antwerpen bijvoorbeeld).



Oh, en wel eens een tas, zo'n jaren 70 leren zadeltasje, superstoer!
Alle reacties Link kopieren
.
Secondhand is my middle...uuuhhhh... Nickname!



Ik ben verslaafd aan kringloopwinkels.... Hier staat het huis vól met kringloopspul...

Kleding kijk ik niet naar, want dat past toch niet... Ik zoek meer interieur dingetjes... Of designspulletjes, of.... Of.... Of....



Zucht ja... Denk dat ik zo maar weer eens ga scoren.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Sauerkraut schreef op 10 januari 2012 @ 14:45:

[...]



Het zal best leuk spul zijn als je van die stijl houdt maar ik vind het erg ouderwets en oma-achtig..



Het is wat je ermee doet, en de persoon die er in gaat wat het uiteindelijk oma maakt maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Het had net zo goed ook echt compleet oma kunnen zijn, alleen is het echt de pasvorm van deze kleding waar niks oma aan is.



Ik werk in de vintage mode, heb talloze keren kleding aangedragen die mensen op het oog granny-style vonden, maar zodra ze het aantrokken waren ze verkocht. Met heel veel van dit soort kleding is het de pasvorm die er vooral toe doet. Én hoe je het draagt natuurlijk. Daarom is kringlopen ook vooral leuk als je door kleding op de hanger heen kan kijken (en natuurlijk van een bepaalde vintage stijl houdt )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben regelmatig in de kringloopwinkel te vinden, maar snuffel vooral tussen de meubels, keukengerei en hebbedingetjes. Maar nu ik dit topic zo lees is het misschien wel de moeite waard om eens de kledingafdeling door te struinen.
Ik had echt niet verwacht dat zo veel mensen de kringloop zo leuk zouden vinden.

Mijn schoonmoeder heeft mij ermee aangestoken. zij koopt ook heel veel kleding daar.

Ik sta meestal tussen de boeken te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa hier nog een kringloopfanaat! Laatst nog een king louie jurkje Nope 2.50 gekocht, helemaal leuk

ben wel op zoek nr leuke kringloops in het midden des lands!
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic toch nog maar even langs de kringloop gefietst vandaag en GOED tussen de kledingrekken doorgelopen.

Héél goed geslaagd.

Een prachtig jasje van Bitte Kai Rand (nog nooit van gehoord, maar acht geweldig jasje) en een kort zwart jasje van chipie de ville en een paar blauwe leren retro laarzen.

Voor de verkoop een collectors case met matchbox auto's.

Totaal ¤19,00



Ik hoop voor de auo's nog ongeveer 25 euro te vangen dus dan was het shoppingtripje van vandaag helemaal gratis!
Alle reacties Link kopieren
Woohooow! Foto's!
Alle reacties Link kopieren
goed gescoord sinaasappellikeur !

bitte kai rand

http://www.bittekairand.dk/
Alle reacties Link kopieren


Kringloop trui





Kniptasje





Geel leren dokterstas





En nog wat meer spulletjes.....



Allemaal kringloopvondsten door de jaren heen!
Alle reacties Link kopieren
Die tassen zijn mooi!

En je gouden ketting ook, maar die is geen vintage.
Alle reacties Link kopieren
Nee, Bijoux Brigitte
Alle reacties Link kopieren
hij is anders wel heel mooi, die ketting !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een kringloopqueen! M'n hele huis is ingericht met tweedehands, in jaren 50/60 stijl. En heb ook behoorlijk wat kleding in die stijl, vandaag weer twee rokken gekocht voor samen 3,25!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven