Mode & Beauty alle pijlers

Kruidvat. Oplichters!

23-02-2017 12:04 122 berichten
*wereldprobleem allert *



Ik heb al jaren een grafhekel aan het kruidvat met hun stomme 'van-voor' prijzen die nooit kloppen! Nu twee voor 1 (behalve die ene die jij wil natuurlijk en waarvan niks staat maar wel zo is.)



Afprijzingen die niet in de kassa staan. Bonnen die thuis niet blijken te kloppen.

Hun aanbiedingen die geen aanbiedingen zijn! Hun afprijzingen die geen afprijzingen zijn en het bewust misleiden daarmee van hun klanten.

Ik heb er al zoveel woorden aan vuil gemaakt. De bedrijfsleider erbij gehaald. Hoofdkantoor gebeld. Mailtjes gestuurd.

Uiteindelijk geven ze toe dat het gebeurd maar dat het van 'hogerhand' zo wordt bepaald. Wie die 'hogere handen' dan zijn weet niemand. Iedereen wijst naar de ander. Ik erger me er kapot aan. En ga deze winkel dan ook zoveel mogelijk uit de weg.



Vandaag weer. Kruidvat zit hier tegenover en ik had even snel haarlak nodig. Allemaal afprijzingen want nieuwe verpakking van aussi en elnett haarlak. Helft vd prijs en helft vd helft etc.

Grote oranje sticker erop.

Nú 6,90 ván 15,90

Ja daag, die haarlakken kosten nooit zoveel. Dus ik ermee naar het gewone schap gelopen en idd: de normale prijs werd als helft vd prijs verkocht mét actie sticker met hun originele verkoopprijs als ware het een machtig mooie aanbieding.

Ik ben de discussie aangegaan waar iedereen bij was (ja ik kan het dan toch niet laten )

En heb het pand onverricht ter zake verlaten en heb mijn lak bij de super gehaald



Jullie ook zo'n hekel aan deze (sowieso al veel te krappe) rotzaak?
Ik ben op zich geen fan van de Kruidvat. In elk geval niet van "ons" filiaal. Vies en smerig vind ik het er. Ik kom er regelmatig artikelen tegen die ik te ranzig vind om beet te pakken. Snap ook niet dat dat zo in het schap wordt gezet. Het probleem dat jij ervaart herken ik echter helemaal niet. Ik had onlangs, toevallig ook met haarlak, dat er een 1+1 gratis actie was. Niet goed gelezen want hoewel het kaartje voor mijn haarlak hing, stond er in kleine letters op dat het voor een ander merk was. Maar niet gezien en bij de kassa kreeg ik ze gewoon voor 1+1 gratis mee omdat ook de caissière vond dat het kaartje er misleidend hing.



Maar, ga volgende keer gewoon naar de Etos joh, die hebben ook wekelijks 1+1 aanbiedingen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Heb toevallig de folder hier liggen. Echt alles is zowat 1 plus 1 gratis of 2e halve prijs.

Hartstikke goedkoop.

Wella haarlak 3 voor 8 euro. De normale prijzen staan er altijd keurig bij.

Snap echt het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Shit! Ik moet nu even naar de Etos. Ik was daar een paar weken geleden voor een aanbieding uit de folder, hadden ze dat hele product niet in het assortiment. En ik ben toen vergeten stennis te schoppen. Ga nu alsnog even verhaal halen!
Ik snap niet dat je daar winkelt als je er zulke slechte ervaringen mee hebt



Herken het overigens niet, ik kom er graag en nooit problemen met bonnetjes die niet kloppen of aanbiedingen die geen aanbiedingen blijken te zijn oid



Maar als je er toch niet wil wegblijven, probeer de webshop eens

Kan je meteen alles natellen en kijken of het wel klopt

Dan ben je als het ware zelf de cassiere
quote:Tessa44- schreef op 23 februari 2017 @ 12:11:

Zo heb ik een hekel aan de bonuskaart van AH zo onhandig. Geef me gewoon de korting of niet, maar schaf de bonuskaart af!



Zo dat is eruit!



Ik hou van die bonuskaart,veel kortingen en elke maand wel een product wat ik gratis mag proberen(welk ik normaal niet zou kopen dus)

En om de zoveel air mailes punten krijg ik weer een paar euro aftrek er voor.
Ik vind het Kruidvat altijd laagdrempeliger dan Etos, waarom weet ik niet. En ik hou de aanbiedingen in de gaten, verder kom ik er weinig sinds Action er is.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat, wat een heerlijke zaak. Ik kom er vaak, want ze hebben altijd goede aanbiedingen van de spullen die ik zoek. Ik ben kind aan huis bij twee ruime, nette filialen met een groot assortiment en hartstikke vriendelijk personeel. Mocht er een keer iets niet goed zijn, dan wordt dat naar tevredenheid opgelost en ruilen/terugbrengen is ook nooit een probleem.
Vind Kruidvat een fijne winkel. Neus er graag en koop er regelmatig iets. Man ook.
Alle reacties Link kopieren
zie nu echt een aso vrouw voor me die de bedrijfsleider erbij haalt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 februari 2017 @ 13:02:

[...]





*zingt* nooit verrassend, altijd vervelend *klaar met zingen*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kruidvat een rommelwinkel waar je vaak nauwelijks door kan dus ik kom er alleen voor de aanbiedingen en afprijzingen. De winkel waar ik meestal kom is klein en heeft een mini magazijn dus daar willen ze snel van restanten af dus daar koop ik vaak echt goedkoop leuke en nuttige dingen. Onder andere merk speelgoed, eind vorig jaar my little pony spul gekocht voor een derde van de prijs op internet. Dat is toch niet slecht. Ik heb wel een hekel aan de aanbiedingen waarvan er dan maar 3 van dat product binnenkomen en die al door het personeel gekocht zijn. Praxis doet dat ook, maar dat vind ik sowieso een rot zaak.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hysterisch gezeik. Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.



Het is nou eenmaal een Chinees bedrijf dat grote partijen zooi opkoopt, wat verwacht je dan? Koop gewoon die fucking haarlak die je nodig hebt en ga door met je leven. Of zoek werk ofzo. Echt ongelooflijk dat mensen zich hier zo druk om kunnen maken, het personeel zal zich ook wel kapot hebben gelachen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Prima winkel, altijd de goedkoopste prijzen en het filiaal waar ik altijd ga is ruim en aardig personeel.
quote:LaFolie schreef op 23 februari 2017 @ 14:11:

Wat een hysterisch gezeik. Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.



Het is nou eenmaal een Chinees bedrijf dat grote partijen zooi opkoopt, wat verwacht je dan? Koop gewoon die fucking haarlak die je nodig hebt en ga door met je leven. Of zoek werk ofzo. Echt ongelooflijk dat mensen zich hier zo druk om kunnen maken, het personeel zal zich ook wel kapot hebben gelachen.Wow, als ik jou lees dan vind ik het ook wel verwonderlijk dat jij je hier zo druk om maakt, de stoom komt haast mijn pc uit.
Jullie snappen er niks van

De aanbiedingen zíjn geen aanbiedingen. Ze zijn oprecht misleidend.



Hier schap haarlak: van 15,90 voor 6,90

Die hele haarlak wás nooit 15,90 welke haarlak is dat wel?

Die hele haarlak was altijd al 6,90



En dat gelazer is er steeds. Daarom kom ik er niet meer.

Nou ja op vandaag na dan
Yggdrasil, wil je nou per se gelijk hebben? Dan snappen wij het maar niet. Sommigen komen er graag, anderen niet. Jij hoeft er ook niet heen he?! (Aan de andere kant: het personeel heeft zo ook iets om over te kletsen als het rustig is...)

Sorry, maar ik snap dit dus echt niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 14:34:

Jullie snappen er niks van

De aanbiedingen zíjn geen aanbiedingen. Ze zijn oprecht misleidend.



Hier schap haarlak: van 15,90 voor 6,90

Die hele haarlak wás nooit 15,90 welke haarlak is dat wel?

Die hele haarlak was altijd al 6,90



En dat gelazer is er steeds. Daarom kom ik er niet meer.

Nou ja op vandaag na dan



Nogmaals; kruidvat verkoopt geen haarlak van aussie of Ellnet voor 6,90, kijk maar;



https://www.kruidvat.nl/search?text=Ell ... ype=manual



https://www.kruidvat.nl/search?text=Aus ... ype=manual



Weet je zeker dat je bij de kruidvat binnen was en niet ergens anders, aangezien die haarlak volgens jou altijd al 6,90 was, maar kruidvat helemaal geen haarlak van 6,90 van die merken in het assortiment heeft.



Daarnaast is er een verschil tussen de adviesprijs en de verkoppprijs. De "van"prijs is de adviesprijs (de prijs die vanuit de producent wordt geadviseerd, dit is een richtlijnen, verkopers zijn hier verder zelf vrij, het kruidvat bepaald die adviesprijs ook niet, maar de producent (Ellnet/aussie in dit geval). De "voor"prijs is de verkoopprijs, die wordt bepaald door de verkopende partij. Dus om de verkopende partij oplichters te noemen omdat ze de adviesprijs vermelden (die ze niet eens zelf bepalen) is heel krom.
Het enige probleem wat ik heb met kruidvat zijn die wanstaltige reclames.



Beetje ordinair om midden in de winkel stampij te gaan maken tegen het personeel, die er ook nog eens niets mee te maken hebben.
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 14:34:

Jullie snappen er niks van

De aanbiedingen zíjn geen aanbiedingen. Ze zijn oprecht misleidend.



Hier schap haarlak: van 15,90 voor 6,90

Die hele haarlak wás nooit 15,90 welke haarlak is dat wel?

Die hele haarlak was altijd al 6,90



En dat gelazer is er steeds. Daarom kom ik er niet meer.

Nou ja op vandaag na dan En je weet dat de van/voor prijzen meestal vanuit de adviesprijs worden berekend? En die adviesprijs is weer niet de verkoopprijs? Dan blijven er niet veel winkels voor je over om naar toe te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:EHR schreef op 23 februari 2017 @ 12:22:

Ik ben sowieso niet van de drogisterijen in Nederland. Kruidvat enorm rommelig. Etos is fijner (kom ik voor de babyspullen zo af en toe). Maar ik vind de prijzen in Nederland voor drogisterijspullen te idioot; vaak soms zelfs met korting.



Dus ga ik eens in de paar maanden naar de DM. Normale prijzen, ruim, schoon. Rossmann is ook fijn.Wat is de DM en waar ziet die?
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 23 februari 2017 @ 15:23:

[...]





En je weet dat de van/voor prijzen meestal vanuit de adviesprijs worden berekend? En die adviesprijs is weer niet de verkoopprijs? Dan blijven er niet veel winkels voor je over om naar toe te gaan.Dat zijn toch gewoon marketing stunts die bijna alle winkels wel toepassen. ok het is er rommelig maar er zijn soms echt wel aanbiedingen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 23 februari 2017 @ 13:27:

Ik vind het Kruidvat altijd laagdrempeliger dan Etos, waarom weet ik niet. En ik hou de aanbiedingen in de gaten, verder kom ik er weinig sinds Action er is.Ja dit, welke Etos ik ook kom, in een dorp of een stad, ik heb altijd het idee dat er vreselijk op m'n vingers gekeken word.
quote:stripverhaal schreef op 23 februari 2017 @ 14:47:

[...]





Nogmaals; kruidvat verkoopt geen haarlak van aussie of Ellnet voor 6,90, kijk maar;



https://www.kruidvat.nl/search?text=Ell ... ype=manual



https://www.kruidvat.nl/search?text=Aus ... ype=manual



Weet je zeker dat je bij de kruidvat binnen was en niet ergens anders, aangezien die haarlak volgens jou altijd al 6,90 was, maar kruidvat helemaal geen haarlak van 6,90 van die merken in het assortiment heeft.



Daarnaast is er een verschil tussen de adviesprijs en de verkoppprijs. De "van"prijs is de adviesprijs (de prijs die vanuit de producent wordt geadviseerd, dit is een richtlijnen, verkopers zijn hier verder zelf vrij, het kruidvat bepaald die adviesprijs ook niet, maar de producent (Ellnet/aussie in dit geval). De "voor"prijs is de verkoopprijs, die wordt bepaald door de verkopende partij. Dus om de verkopende partij oplichters te noemen omdat ze de adviesprijs vermelden (die ze niet eens zelf bepalen) is heel krom.



Dan was het 5.99 ofzo. Weet ik het :-)



Heerlijk hoe jullie reageren trouwens



Ik denk overigens dat een en ander ook per filiaal zouden kunnen verschillen.

Hier zijn ze echt níet aardig en super rigide. Ik ben niet de enige die dat vindt. Het is nogal een ding hier in de buurt.



Maar ik ga door met mijn leven. Me druk maken over échte wereldse problemen.

So long!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoe jij reageert!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Dragisa schreef op 23 februari 2017 @ 14:55:

Het enige probleem wat ik heb met kruidvat zijn die wanstaltige reclames.



Beetje ordinair om midden in de winkel stampij te gaan maken tegen het personeel, die er ook nog eens niets mee te maken hebben.

Zeg, tegen wie moet ik het dán zeggen

Kan er moeilijk voor hij m'n buren aanbellen

Alhoewel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven