Mode & Beauty alle pijlers

Kruidvat. Oplichters!

23-02-2017 12:04 122 berichten
*wereldprobleem allert *



Ik heb al jaren een grafhekel aan het kruidvat met hun stomme 'van-voor' prijzen die nooit kloppen! Nu twee voor 1 (behalve die ene die jij wil natuurlijk en waarvan niks staat maar wel zo is.)



Afprijzingen die niet in de kassa staan. Bonnen die thuis niet blijken te kloppen.

Hun aanbiedingen die geen aanbiedingen zijn! Hun afprijzingen die geen afprijzingen zijn en het bewust misleiden daarmee van hun klanten.

Ik heb er al zoveel woorden aan vuil gemaakt. De bedrijfsleider erbij gehaald. Hoofdkantoor gebeld. Mailtjes gestuurd.

Uiteindelijk geven ze toe dat het gebeurd maar dat het van 'hogerhand' zo wordt bepaald. Wie die 'hogere handen' dan zijn weet niemand. Iedereen wijst naar de ander. Ik erger me er kapot aan. En ga deze winkel dan ook zoveel mogelijk uit de weg.



Vandaag weer. Kruidvat zit hier tegenover en ik had even snel haarlak nodig. Allemaal afprijzingen want nieuwe verpakking van aussi en elnett haarlak. Helft vd prijs en helft vd helft etc.

Grote oranje sticker erop.

Nú 6,90 ván 15,90

Ja daag, die haarlakken kosten nooit zoveel. Dus ik ermee naar het gewone schap gelopen en idd: de normale prijs werd als helft vd prijs verkocht mét actie sticker met hun originele verkoopprijs als ware het een machtig mooie aanbieding.

Ik ben de discussie aangegaan waar iedereen bij was (ja ik kan het dan toch niet laten )

En heb het pand onverricht ter zake verlaten en heb mijn lak bij de super gehaald



Jullie ook zo'n hekel aan deze (sowieso al veel te krappe) rotzaak?
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 15:44:

[...]





Dan was het 5.99 ofzo. Weet ik het :-)



Heerlijk hoe jullie reageren trouwens



Ik denk overigens dat een en ander ook per filiaal zouden kunnen verschillen.

Hier zijn ze echt níet aardig en super rigide. Ik ben niet de enige die dat vindt. Het is nogal een ding hier in de buurt.



Maar ik ga door met mijn leven. Me druk maken over échte wereldse problemen.

So long!Het is niet eens verboden, om producten zo aan te prijzen. Of ben je zo naief en denk je dat dit alleen bij de Kruidvat gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 23 februari 2017 @ 15:42:

[...]



Ja dit, welke Etos ik ook kom, in een dorp of een stad, ik heb altijd het idee dat er vreselijk op m'n vingers gekeken word.Hier bij de Etos juist personeel die ook daadwerkelijk in staat is om je te helpen als je wat vraagt, altijd vriendelijk en een opgeruimde en toegankelijke winkel.
Ik weet dat deze manier van afprijzen meer gebeurt.

Geloof dat er bij speelgoedwinkels inmiddels een boete op staat? Zoiets meen ik te hebben gelezen. Aangezien het serieus misleidend is.

Kan ik slecht tegen.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 14:34:

Jullie snappen er niks van

De aanbiedingen zíjn geen aanbiedingen. Ze zijn oprecht misleidend.



Hier schap haarlak: van 15,90 voor 6,90

Die hele haarlak wás nooit 15,90 welke haarlak is dat wel?

Die hele haarlak was altijd al 6,90



En dat gelazer is er steeds. Daarom kom ik er niet meer.

Nou ja op vandaag na dan Blijkbaar hebben de meeste niet die ervaring bij kruidvat. Maar meer winkels doen dat en het werkt. Een bekende van mij werkte in een supermarkt en vertelde dat als ze dan bijvoorbeeld een berg kipnuggets over hadden die tegen de datum waren dan plakte ze er simpelweg een stikker "aanbieding!" op en ze vlogen de winkel uit. De meeste mensen weten niet wat dingen die ze niet wekelijks kopen normaal kosten. Maar uiteindelijk is het altijd aan jou om te bepalen of je een product de prijs waard vindt ongeacht de korting of niet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.




Voor de mensen met Adblockers
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 15:52:

Ik weet dat deze manier van afprijzen meer gebeurt.

Geloof dat er bij speelgoedwinkels inmiddels een boete op staat? Zoiets meen ik te hebben gelezen. Aangezien het serieus misleidend is.

Kan ik slecht tegen.Ja die doen als van prijs de prijs die het ooit toen het net uitkwam geweest is ook al is het inmiddels al twee keer in prijs verlaagt. Dan was het 60 euro maar intussen 40 en dan krijg je 50% korting op 60 euro en betaal je 30 euro. Maar je hebt wel gelijk hoor eigenlijk is het een vorm van misleiding. Aan de andere kant aan jou of je het wil betalen of niet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd een rommeltje, maar ik ben wel fan van Kruidvat.



Vorige week tubes Kneipp douchecreme ( de allerlekkerste!) in de aanbieding voor 2 euro, omdat die specifieke varianten eruit gingen. Kreeg ik bij de kassa onverwacht nog eens de helft korting.



Heb nu dus 15 grote tubes citroen- en rozen Kneipp spul op voorraad. Top hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom eens in de zoveel tijd bij de Kruidvat en dan gooi ik mijn mandje vol met 2+1 gratis, 1+1 gratis of 2+2 gratis aanbiedingen.

Dan staat dan ook keurig op de bon.

Ik koop er Nivea reinigingsdoekjes, deodorant, tandpasta, douchegel, lenzenvloeistof, blusher van Loreal, als er maar iets van gratis is
Alle reacties Link kopieren
En ook fijn bij Kruidvat: de sportkleding van Leontine van Moorsel. Zit goed en ook al met flinke korting gescoord.



En alle aanbiedingen met haarconditioners, haarmaskers etc. Zwem twee keer per week dus daar gaan er hier liters van doorheen.





DM heeft ook alles goedkoper en zij verkopen ook Weleda cremes en andere atikelen, mijn favoriete merk samen met Kneipp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 14:34:

Jullie snappen er niks van

De aanbiedingen zíjn geen aanbiedingen. Ze zijn oprecht misleidend.



Hier schap haarlak: van 15,90 voor 6,90

Die hele haarlak wás nooit 15,90 welke haarlak is dat wel?

Die hele haarlak was altijd al 6,90



En dat gelazer is er steeds. Daarom kom ik er niet meer.

Nou ja op vandaag na dan vervelend dit
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:OldWood schreef op 23 februari 2017 @ 15:42:

[...]



Ja dit, welke Etos ik ook kom, in een dorp of een stad, ik heb altijd het idee dat er vreselijk op m'n vingers gekeken word.Dat herken ik wel, hier in de stad absoluut niet maar in een stad waar familie woont was ik eens met mijn zusje in de Etos. Een snotneuzerige verkoopster heeft toen letterlijk met haar neus in mijn capuchon mij de hele winkel door achtervolgd en bleef achter me staan als ik stilstond. Het leek wel slapstick. Ik heb overigens nog nooit in mijn leven wat gestolen en ik voelde me heel onheus bejegend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 23 februari 2017 @ 12:11:

Zo heb ik een hekel aan de bonuskaart van AH zo onhandig. Geef me gewoon de korting of niet, maar schaf de bonuskaart af!



Zo dat is eruit! Helemaal met je eens geef gelijk die korting dan heeft u een bonusiaart? Nee vergeten oh nou eigenlijk mag ik het niet doen maar ik heb hier een bij de kassa liggen dam scan ik die nu wel even.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me bij Kruidvat vaak aan erger is dat ze de artikelen die in de aanbieding zijn in de folder niet eens in de winkel hebben liggen.En dat de deskundigheid van het personeel vaak slecht is, maar veel meer kun je ook niet verwachten als je mensen zo'n hongerloontje geeft
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 15:44:

Maar ik ga door met mijn leven. Me druk maken over échte wereldse problemen.

So long!Had je dat niet beter meteen kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag n.a.v dit topic even naar de Kruidvat voor een nieuwe conditioner. Lag nog niet in de schappen maar de Kruidvat meneer is speciaal naar achteren gegaan om het te zoeken. Hoorde flink gerommel ih magazijn en kwam 5 minuten later met het gevraagde artikel. Met excuses dat het nig niet in de winkel lag .
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 23 februari 2017 @ 12:11:

Zo heb ik een hekel aan de bonuskaart van AH zo onhandig. Geef me gewoon de korting of niet, maar schaf de bonuskaart af!



Zo dat is eruit!

Eens. Laatst stond ik in een achteraf-supermarktje waar de caissière me serieus vertelde dat ze me geen spullen meer wou verkopen zonder bonuskaart!



En ik vertelde dat ik dat onthouden zou, nam braaf de aanvraag voor een nieuwe bonuskaart aan (met de oude gewoon in mijn jaszak want ik had geen zin gehad om die te pakken).



Mensen die niet geschikt zijn moet je niet achter de kassa zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:muurbloempje66 schreef op 23 februari 2017 @ 15:26:

[...]





Wat is de DM en waar ziet die?De DM is een Duitse drogist. En zit dus in Duitsland. Ga er regelmatig heen.
Ik koop alleen maar aanbiedingen bij Kruidvat. Maar dan wel de goede aanbiedingen van 1+1 gratis of 50% korting of nog meer korting.

Inmiddels kan je het aantal flessen shampoo en conditioner niet meer op twee handen tellen.



Die artikelen met gele / oranje sticker heb ik ook wel eens zien liggen en zijn vaak helemaal niet goedkoper. Ze gaan dan alleen uit het assortiment en willen ze daarom kwijt.
Waarom ga je naar Kruidvat als je er zo'n hekel aan hebt? Dan ga je toch direct naar de super?

Klinkt alsof je meer op flink relschoppen uit bent...
Alle reacties Link kopieren
Ik koop aangezien ik aan de Duitse grens woon.het meeste bij de D.M.

Inderdaad n ruime winkel.met n ruime sortering . En zeer voordelig.

Vind het personeel bij kruidvat niet erg bekwaam. Ze kunnen weinig antwoord geven als je eens iets vraagt over n artikel .

Maar dat is niet de schuld van de werknemers .de schuld ligt bij de mensen die het personeel aannemen.

Geef ze eerst n gedegen opleiding of bijscholing .

Inderdaad met de aanbiedingen gaat er vaak iets mis. Ook kijk ik altijd de kassabon na .want ze scannen n artikel ook wel eens duurder. Dacht dat er niks meer fout kon gaan nu ze alles scannen. Maar ze kunnen toch iets van 5.45€. wel aanslaan voor 7.95€. Hoe dat kan? Ik weet het niet.maar heb het meerdere keren mee gemaakt .

Ik raak soms ook . wel erg geïrriteerd door dat soort dingen.

Ook in Duitsland controleer ik de kassa bonnen. En ook bij de supermarkten in Nederland en in Duitsland.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:Yggdrasil- schreef op 23 februari 2017 @ 14:34:

Jullie snappen er niks van

De aanbiedingen zíjn geen aanbiedingen. Ze zijn oprecht misleidend.



Hier schap haarlak: van 15,90 voor 6,90

Die hele haarlak wás nooit 15,90 welke haarlak is dat wel?

Die hele haarlak was altijd al 6,90



En dat gelazer is er steeds. Daarom kom ik er niet meer.

Nou ja op vandaag na dan



Maar dit gebeurt toch echt in zo'n beetje elke winkel? Of heb je zitten suffen en valt het je nu pas op? De van-prijs is de adviesprijs (of daarboven) en de voor-prijs is wat het altijd al was of het is echt een aanbieding. Misschien eens vaker opletten in de winkels??



Consuwijzer heeft er eens wat over geschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 23 februari 2017 @ 16:14:

En ook fijn bij Kruidvat: de sportkleding van Leontine van Moorsel. Zit goed en ook al met flinke korting gescoord.



En alle aanbiedingen met haarconditioners, haarmaskers etc. Zwem twee keer per week dus daar gaan er hier liters van doorheen.





DM heeft ook alles goedkoper en zij verkopen ook Weleda cremes en andere atikelen, mijn favoriete merk samen met Kneipp.Ik was bij prijsmepper vandaag, das een soort van outlet van kruidvat en trekpleister. daar zag ik nog veel kleding van Leontien met nog meer korting... weet niet of je die in de buurt hebt maar dit als tip.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Etos hier in de wijk heeft geen vriendelijk personeel, dat is nog zacht uitgedrukt.

Ik rijd graag een stukje verder om naar een nieuwe Kruidvat winkel te gaan. Vind dat ze juist vaak leuke aanbiedingen hebben!
Oh, ik houd van Kruidvat hoor. Vooral speelgoed, kinderboeken en luiers.



Heb er rond Sinterklaas veel koopjes vandaan (en ja, echt stukken goedkoper dan de speelgoedwinkel).



Nooit gezeur hier. En als ik iets niet wil kopen, dan loop ik toch een deurtje verder? Ik zie echt het probleem niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven