Mode & Beauty alle pijlers

Modellen met 'normale' maten (artikel Viva.nl)

23-08-2013 12:01 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op viva.nl last ik net het artikeltje over modellen met normale maten. (zie: www.viva.nl/buzz/lunchbreak-normalematen-buzz.html )



Het is super gaaf dat er nu een modellenbureau voor normale maten is. Maar wat vinden jullie van de foto's van 'normale' modellen? Ik vind het aan de ene kant toch aantrekkelijker als een dun model kleding aanprijst. Maar misschien is het een kwestie van wennen, omdat we over het algemeen geen 'dikkere' vrouwen zien in modeblaadjes.



Ik vind het tegelijkertijd ook een fijne ontwikkeling dat ik straks naar modellen kan kijken die niet maat 34/36 dragen, zodat ik ook weet hoe die spijkerbroek bij een 'normale maat' staat.



(Overigens vind ik de getoonde modellen mooie vrouwen, hoor )



Wat vinden jullie? Een fijne ontwikkeling of kijk je liever naar dunne modellen?
Wat is er mis met dit grotere maatje?





quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 12:50:

[...]



Maat 42 is de gemiddelde maat in Nederland.

Gemiddeld wil niet zeggen dat het een gezond gewicht is, want in Westerse landen zijn veel mensen te dik, dus dat trekt het gemiddelde enorm omhoog.



Wel is de "gemiddelde" Nederlandse vrouw wat forser gebouwd dan bijv. een Japanse vrouw, dus dat we hier maar weinig maat 32/34/36 zien bij mensen boven de 25 is dus niet zo gek.



Zelf denk ik dat maat 38/40 voor het "gemiddelde" type Westerse vrouw het gezondst en het natuurlijkst is.
Alle reacties Link kopieren
Goh, is maat 42 echt gemiddeld? Ik dacht 38/40. Maar inderdaad, we zijn hier erg lang. En ik ken een heel slank/dun meisje die 180 is en maat 38 heeft. Een stevig iemand van die lengte gaat dan inderdaad wel richting maat 42, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat het modellen zijn vanaf maat 38 t/m 50.



Alsof maat 36 dus persé niet normaal is en maat 50 gezonder zou zijn. Die graatmagere modellen vind ik ook niks maar het lijkt mij belangrijk om een gezond gewicht te laten zien en dat kan ook met maat 36. Overgewicht de norm maken lijkt me ook niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Er was een tijd terug hele heisa over extreem dunne modellen. Dat werd een discussie, waarop veel bureaus en merken niet meer werkten met modellen met ernstig ondergewicht. Vanwege hun voorbeeldfunctie en het feit dat het ongezond is.



Ik vind hetzelfde gelden voor overgewicht.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 12:53:

Wat is er mis met dit grotere maatje?





[afbeelding]Dat is lastig te zeggen, want het vetpercentage kan ook hoog zijn bij slankere dames (skinny vet) of heel plaatselijk zijn rond de buik of heupen en dan is het ongezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 12:53:

Wat is er mis met dit grotere maatje?





[img]http://www.msmode.nl/media/wysiwyg/week ... l-wk34.jpg[/img]Behalve dat ze een lelijke ruitjesblouse aan heeft, niks
Alle reacties Link kopieren
quote:Cemby schreef op 23 augustus 2013 @ 12:19:

Ik vind maat 36-38-40 normale maten. Vrouwen met maat 42 of hoger hebben last van overgewicht in meer of mindere mate. Op basis van maten bepalen of iemand overgewicht heeft, gaat absoluut niet op. Als je bijvoorbeeld een lange vrouw bent met brede heupen die niet in een maatje 40 passen, maar toch een gezond gewicht hebt, ben je dan te dik? Of vrouwen met grote borsten die daardoor een maatje groter nodig hebben? Lijkt me niet.
quote:teaspooncat schreef op 23 augustus 2013 @ 12:01:



Wat vinden jullie? Een fijne ontwikkeling of kijk je liever naar dunne modellen?Volgens mij is de gemiddelde maat in NL nog steeds 42, dus het lijkt me logisch als er modellen met die maat in de bladen zouden staan. Voor plus-size vind ik dat de dames ook plus-size mogen zijn. Hoe kun je anders zien hoe het bij jezelf zou staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij schreef op 23 augustus 2013 @ 12:43:

[...]





Dat was mijn topic, ik heb even een plaatje gezocht van maat 52. Dat is dit http://3.bp.blogspot.com/ ... _aVDdM/s1600/IMG_0436.jpg ongeveer. Echter verschilt het net zoals bij kleinere maten enorm hoe iemand gebouwd is natuurlijk.ik ben geen arts: maar deze mevrouw is te dik. Veel (ongezond) buikvet
quote:iris1969 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:54:

[...]



Gemiddeld wil niet zeggen dat het een gezond gewicht is, want in Westerse landen zijn veel mensen te dik, dus dat trekt het gemiddelde enorm omhoog.



Wel is de "gemiddelde" Nederlandse vrouw wat forser gebouwd dan bijv. een Japanse vrouw, dus dat we hier maar weinig maat 32/34/36 zien bij mensen boven de 25 is dus niet zo gek.



Zelf denk ik dat maat 38/40 voor het "gemiddelde" type Westerse vrouw het gezondst en het natuurlijkst is.

Nope.



Ik vind overigens de bemoeizucht met andermans lichaam weerzinwekkend. Ieder volwassen mens hoeft niet geconfronteerd te worden door een ander, dat doen ze zelf wel, in de ochtend voor de spiegel.



Over gezond en natuurlijk valt tegenwoordig niet veel meer te zeggen sinds ons voedsel wordt volgepropt met onnatuurlijke zaken.



Er zijn genoeg mensen die haast niets meer mogen eten als zij aan jouw ideale beeld zouden voldoen. Helaas is normaal gezond eten voor veel mensen een veroordeling tot het hebben van vet en overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Het handigst is natuurlijk om de kleding te zien op een model met je eigen maten. Dat betekent voor mij met maat 1.73 en 38/40 dat de modellen te dun zijn, maar dat ik ook weleens denk zou dat staan als je niet 1,80 bent met hele hoge hakken. Tegelijkertijd heb ik ook weer niets aan modellen met een grote cup of een buikje dat ik moet wegdenken. Ik zou dus liever gezond en 'sportief' slanke modellen zien zonder over- of ondergewicht. Voor de plussize markt zijn plus-size modellen waarschijnlijk beter voor de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat de beeld iets meer mag worden afgestemd op de werkelijke markt. De gemiddelde vrouwenmaat is nog steeds 40-42 en geen 36. Dus waarom modellen maat 34-36?



En tuurlijk, het is een feit dat er veel vrouwen met overgewicht zijn en ja, die zouden ook hun eigen modellen moeten hebben. Die moeten zeker niet onder het tafelkleed geschoven worden.

Maar ik vind ook dat het niet al te normaal moet worden dat je maat 48+ hebt inderdaad.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Laten we wel wezen. Die meiden met bizar ondergewicht staan met z'n allen maar al te vaak op het punt om spontaan dood neer te vallen, daar heb ik bij maat 48 nog nooit van gehoord.
Het is verkeerd gegaan sinds de pil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 13:04:

Laten we wel wezen. Die meiden met bizar ondergewicht staan met z'n allen maar al te vaak op het punt om spontaan dood neer te vallen, daar heb ik bij maat 48 nog nooit van gehoord.Nou...met teveel overgewicht kun je ook zo dood neervallen, maar wel met hele andere oorzaken
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Amand schreef op 23 augustus 2013 @ 13:05:

Het is verkeerd gegaan sinds de pil.Ik denk sinds Twiggy.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:54:

[...]



Gemiddeld wil niet zeggen dat het een gezond gewicht is, want in Westerse landen zijn veel mensen te dik, dus dat trekt het gemiddelde enorm omhoog.



Wel is de "gemiddelde" Nederlandse vrouw wat forser gebouwd dan bijv. een Japanse vrouw, dus dat we hier maar weinig maat 32/34/36 zien bij mensen boven de 25 is dus niet zo gek.



Zelf denk ik dat maat 38/40 voor het "gemiddelde" type Westerse vrouw het gezondst en het natuurlijkst is.



Helemaal met je eens.

Het lijkt wel of we vergeten dat veel mensen echt te dik zijn, en dat daardoor ook het gemiddelde flink omhoog is geschoten. Gemiddeld betekent niet: gezond. Of mooi.
Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 augustus 2013 @ 13:05:

Het is verkeerd gegaan sinds de pil.Ghehe, true that! Onding..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel leuk vinden om vollere vrouwen in de bladen en in relames te zien. Vaak wordt een beeld neergezet van een vrouw die sterk, succesvol, eigengereid en vooral mooi is, maar altijd zijn die vrouwen slank. Alsof je niet helemaal aan dat plaatje kunt voldoen met een grotere maat.



Ik denk echt dat het een groot verschil maakt als we vaker volle vrouwen zien in shoots waar nu alleen magere modellen te zien zijn. Vooral voor meisjes, die dan weten dat ze niet maat 36 hoeven te hebben om een succesvolle goed geklede zakenvrouw te kunnen zijn / in een bootje met een afgetrainde man op de azuurblauwe zee te liggen / achterstevoren op hoge hakken op een kameel te zitten



Zelf heb ik overigens wel maat 36, toch zou ik het zelf ook als een verademing zien. Als het maar gezond blijft, dus maat 0 of maat 50 vind ik wel een beetje dubieus.
quote:Miss.Innuendo schreef op 23 augustus 2013 @ 13:07:

[...]





Nou...met teveel overgewicht kun je ook zo dood neervallen, maar wel met hele andere oorzaken Dan gaan we richting maat 56 to 62, maar dan zit er ook echt geen model meer in, dan hebben we het over extreem, maar met maat 48 is dat niet zo. Ik weet niet wat jij daarbij in gedachte hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 23 augustus 2013 @ 12:31:

Prima idee. Gisteren was er een topic over een jurk in maat 52. Ik heb geen idee waar ik aan moet denken bij die maat en wat dan wel of niet flatteert. Zou handiger zijn om ook modellen in die maat te hebben, vind ik dan.



Wat mij betreft mogen er ook wel kleine modellen aan het bestand toegevoegd worden. Sommige kleding is bij kleine mensen ook als een vlag op een modderschuit.



Ik geloof trouwens niet dat door modellen in grotere maten een ongezond voorbeeld zijn en tot nog meer overgewicht gaan leiden dan nu het geval is met de extreem magere modellen.



De meeste jurken die in het topic van gister zijn geplaatst staan onwijs lelijk bij maat 50. Zelf ben ik heel blij geweest met de 'inspirerende plaatjes voor grote maten' topics op dit forum, daar staan echt goede voorbeelden van wat leuk staat bij grotere maten.



En het zou ook handig zijn als er te vinden is hoe lang een model is. Bij mij (1.61m) komt een jurk meestal al minimaal 10 cm lager uit dan op het plaatje. Het is trouwens ook heel grappig als ik met een 20 centimeter langere vriendin van me ga shoppen: als ik denk dat een jurk nog prima bij haar kan qua lengte, komt dat ding nauwelijks over haar kont heen. En als ik iets uit de rekken haal vraagt ze of het niet te kort is, terwijl dat ding dan bijna tot mijn knieen komt.
Liever elitair dan een pauper!
En de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind maat 36 of 38 de ideale maat, alles daar onder of daar boven is gewoon ongezond
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij schreef op 23 augustus 2013 @ 12:30:

[...]



Ik pleit voor zelfverzekerde mooie vrouwen op covers. En die komen in alle maten :-)+1!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven