Mode & Beauty alle pijlers

Morgen mijn haar doneren

24-08-2016 20:27 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen mijn haar doneren! Heb het tot ongeveer mijn bh-bandje en hoop dus dat het lang genoeg is. Ben het lange haar helemaal zat ik heb altijd al periodes gehad dat ik het heel kort had en dan weer liet groeien. En als het dan eenmaal weer lang is, dan knip ik het weer kort. En ik vind het zonde om mijn haar zomaar weg te gooien, dus doneren vind ik wel een mooi iets.

Ik heb alleen totaal geen idee wat voor kapsel ik me ga laten aanmeten heb het ook verder tegen bijna niemand gezegd nog, dus mijn man zal zich wel rot schrikken als hij thuis komt morgen. Net zoals al mijn vrienden en familie

Ik heb heel veel haar, niet perce dik maar gewoon veel. Het duurt een paar uur voor het droog is en ik irriteer me mateloos aan de losse haren die aan mijn armen, kleren, rug en tussen mijn borsten hangen enzo. Sta regelmatig in mijn shirt te graaien naar weer een losse haar die kriebelt ergens. De badkamer ligt vol haren continu en de vloerbedekking ook. Kort dus weer! Maar wat? Het probleem is ook dat ik met de scooter naar mijn werk ga en dus een helm draag. Ik heb niet zoveel zin om op mijn werk nog eens mijn hele kapsel te moeten doen. Dat was ook de reden voor het lange haar nu weer. Dat zit gewoon goed na een helm. Tips voor een leuk, kort kapsel zijn dus welkom! En ik wilde het gewoon even kwijt verder
Alle reacties Link kopieren
Topper !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Leuk en prachtig dat je het doet, ik doneer elke anderhalf jaar mijn haar, vind ik zo'n geweldig doel, daar heb ik een paar maanden saai haar (lang en sloom, zelfs met krullen) voor over. Veel plezier, je krijgt vaak bij zo'n donatie wel echt een lieve, fijne behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Super goed van je! Ik heb het ook gedaan een half jaar geleden. Snap helemaal dat je blij bent dat je het eindelijk kan afknippen dat had ik ook. Kort haar is dan echt een verademing en daarbij help je iemand met je lange lokken! Ik heb het toen in een lange bob laten knippen. Met de juiste styling producten zat dit mooi in model.



Sinds vorige week heb ik gewoon een makkelijk model laten knippen met laagjes erin. Dat is eigenlijk nog een makkelijker model dan een lange bob. Geeft gelijk ook volume in je kapsel. Heb ook een scooter haha, en dit kapsel vind ik ideaal en wordt niet 'verpest' door m'n helm.



Hoop dat je iets met de ideeën kunt!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook doneren maar ik verf mijn haar ...
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de complimenten en ideeën. Daar kan ik zeker wat mee!

Ik vind zelf zo'n assymetrisch kapsel erg leuk, maar een schuine scheiding blijft bij mij nooit zitten. Schiet toch altijd weer terug naar het midden. Heb het ook ooit met stekeltjes omhoog gehad, beetje warrig zeg maar en dat was ook heel leuk. Vond ook iedereen in mijn omgeving. Maar dat was heel bewerkelijk. Had toen ook weleens een kleine hanekam, heel tof stond dat! En roze haha! Maar dat mag nu niet op mijn werk. Momenteel verf ik het niet, al jaren niet meer. Maar ga er misschien morgen wel wat highlights in zetten dan.
Dat maakt hier niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je! Ik spaar het altijd op zeg maar en dan eens in de zoveel tijd doneer ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Top!



Mijn dochter van 12 heeft 2 weken geleden haar haar gedoneerd.

Trots!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook super leuk! Een korte bob en dan asymmetrisch. Maar jammer dat een schuine scheiding dan niet gaat bij jou... Ja en met stekeltjes idd dat blijft niet mooi onder een helm, lastig. Succes met je keuze morgen en met het afstaan van je haar haha! Kostte me toch moeite toen ik daar in de kappersstoel zat, maar daarna ben je trots op jezelf dat je zoveel af staat voor iemand die het goed kan gebruiken. Top dat je het doet!



Bij de Nederlandse haarstichting mag je wel geverfd haar doneren Rozea. Mijn haar was toen rood achtig haha. Ze verven het daar zelf ook weer namelijk. Dus als je het nog steeds wilt, het kan dus met geverfd haar!
Alle reacties Link kopieren
En heeft nu een bob. Staat zoveel leuker!!
Wat goed! Ik heb dit zeven jaar geleden gedaan en daarna is mijn korte kapsel weer gegroeid tot lang maar sinds april dit jaar heb ik het ook weer kort (met een bob en met name over dat laatste ben ik heel tevreden). Ik hield het nooit goed bij maar ga sinds april nu trouw iedere zes weken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft onlangs zijn haar ook gedoneerd. En nu heeft ie een beetje spijt dat zijn haar kort is, dus hij gaat het weer laten groeien.

Ik hou d'rvan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Super van je Belle.



We hebben 't ook voor dochter gevraagd, de kapper gaf toen aan dat 't minimaal 30 cm moest zijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Geweldig dat je dat doet!



Hoe kort is kort? En wat voor textuur heeft je haar?
Wat goed Belle! Plaats je ook before & after foto's?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 24 augustus 2016 @ 20:59:

Super van je Belle.



We hebben 't ook voor dochter gevraagd, de kapper gaf toen aan dat 't minimaal 30 cm moest zijn.De site staat 25cm en het is 28 nu dus ik hoop dat het goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 24 augustus 2016 @ 21:01:

Geweldig dat je dat doet!



Hoe kort is kort? En wat voor textuur heeft je haar?Ik heb geen idee hoe lang het nog is nadat ze de staart eraf hebben geknipt. Dus ik denk dat ik daar gewoon om tips vraag qua model. Mijn haar is dus heel vol, heeft wat slag erin maar dat is vooral als het langer is en het is zwaar. Bij een kort kapsel dunnen ze het ook altijd uit
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 24 augustus 2016 @ 21:08:

[...]



De site staat 25cm en het is 28 nu dus ik hoop dat het goed is.Vast wel
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne323 schreef op 24 augustus 2016 @ 21:01:

Wat goed Belle! Plaats je ook before & after foto's?

Hier alvast de voor-foto. Met facepalm ivm herkenbaarheid



Alle reacties Link kopieren
Wat random ideetjes:







Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf deze al opgeslagen



Zoiets?



Als het tot op je bah bandje komt lijkt het mij nog te kort, altijd begrepen dat je een vlecht van min. 25 cm moet hebben. Of is dat verschillend aan wie je doneert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven