Mode & Beauty alle pijlers

Nagels lakken in de trein

22-01-2017 23:02 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee vivadames,



Ik kamp niet met een groot probleem maar ik was meer benieuwd naar jullie mening.

Hoe denken jullie over het lakken van nagels in de bus/trein?

Het zou me s'ochtens veel tijd schelen maar ik kan me iets van ergernis voorstellen wat betreft de stank.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Nee, ik vind dit niet normaal om te doen. Sommige dingen bewaar je voor thuis en dit is er eentje van.
Niet doen vanwege die lucht. Daarnaast worden je nagels er vast niet mooier van met al dat gewiebel.

Ik doe het altijd thuis in de vensterbank voor het open raam.
Alle reacties Link kopieren
Ik lak soms mijn laatste laag vlak voor ik de deur uit moet. Dan heb ik mijn jas al aan en chipkaart in mijn hand. Kun je toch nog de naar het station-wandeltijd en de tijd in de trein gebruiken om te drogen maar veroorzaak je geen overlast.
Ik kan echt misselijk worden van die lucht en vind het ontzettend aso om dat in de trein te doen.
quote:-Suze- schreef op 22 januari 2017 @ 23:07:

Oh. Oeps, ik zou het gewoon doen. Die lucht is maar even. De stank van de buurman die net even te veel goedkope eau de toiletten gebruikt heeft is erger...Belachelijk. Net als make-up op doen in auto of trein. Doe het gewoon thuis
Alle reacties Link kopieren
Nee. Echt niet doen. Is niet ok. Heb er recent nog iets van gezegd in de trein vanwege de instant hoofdpijn om 7 uur 's ochtends. De hele coupé steunde me toen ze me een grote ik-bepaal-zelf-wel-wat-ik-doe bek terug gaf. Meid zelf was daarna geïrriteerd, maar werd wel zo goed als gedwongen te stoppen. Het is echt niet sociaal geaccepteerd om te doen, en met goede reden. Beetje rekening houden met elkaar mag wel.



Fijn dat je de vraag stelt trouwens, in plaats van het gewoon doet :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 23 januari 2017 @ 07:44:

[...]





Belachelijk. Net als make-up op doen in auto of trein. Doe het gewoon thuisMake-up in de trein doen vind ik een beetje gek gedrag, maar zolang er geen sterke geur aan zit stoort het me niet en vind ik het best.
quote:vivaratje schreef op 23 januari 2017 @ 07:26:

[...]





Gatver! En niemand zei er iets van?Het is onze nieuwe directeur...Ik had hem afgelopen week al voldoende op de huid gezeten... Ik dacht ik laat het even. Collega neemt afscheid... Nieuwe directeur noemde hem NSB-er. Ben zooo uit mijn slof geschoten toen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou spontaan gaan overgeven... 11 weken zwanger en in de ochtend erg misselijk en gevoelig voor alles (voor activiteiten zoals traplopen, water drinken, eten, niet eten en niet drinken) maar ik zal toch naar mijn werk moeten. Dus als je naast mij je nagels gaat laken heb ik al over gegeven voor ik je heb kunnen vragen het potje dicht te draaien.



Al neem ik de metro en niet de trein dus mij persoonlijk kom je niet tegen, maar vast wel een keer een andere (nog niet overduidelijk zichrbare) zwangere.



Fijn dat je het door dit topic niet meer doet, dat je het overweegt als je zelf geen last heb van de geur snap ik wel hoor. En dat je vind dat mensen het ook gewoon kunnen aangeven kan ik wel in komen, maar zal niet altijd gebeuren. Vaal zijn mensen die overlast veroorzaken in het ov niet de mensen met wie je daar rustig over kan praten. Tijdens mijn vorige zwangerschap aan iemand gevraagd of ze me iets meer ruimte kon geven. Voor het beeld: het was spits en dus druk, maar ik stond tegen de wand en zij met haar rug naar me toe zo dicht op me dat ik met mijn neus in haar haar stond en bijna over mijn nek ging van de haarlak.Ik kon niet weg en zij een stap naar voren dus ik vroeg 'pardon, kan je me misschien iets meer ruimte geven?' Krijg ik me toch een partij een grote mond... Ik was zo druk bezig met niet willen over geven dat ik niks meer terug kon zeggen en net na het peron in de bosjes alsnog over mijn nek gegaan. Nee mensen zijn vaak niet voor rede vatbaar en denken alleen aan zichzelf en de rest is onzin, tenminste dat zijn de herinneringen die er veel zijn (niet alleen bij mij) met overlast in het ov. Dus netjes de vraag of je het aub niet kan doen zal niet snel meer gebeuren en als je er dan mee ophoudt is voor sommige (zoals degene met asma) het kwaad al geschiedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 23 januari 2017 @ 07:54:

[...]





Het is onze nieuwe directeur...Ik had hem afgelopen week al voldoende op de huid gezeten... Ik dacht ik laat het even. Collega neemt afscheid... Nieuwe directeur noemde hem NSB-er. Ben zooo uit mijn slof geschoten toen Nou lekkere nieuwe directeur, ben je mooi klaar mee
Ieuw! Dat je er zelfs maar over nadenkt! Ik wordt snel wagenziek en de geur van nagellak is heel sterk.

Ik vind het echt zeer asociaal. En daarna zeker de randjes die vanwege het wiebelen ontstaan bijwerken met aceton en de watjes en staafjes in het vuilnisbakje laten stinken. Echt!



Trouwens, hoe ga je je kaartje laten controleren met je natte nagels?
Gelakte vingernagels zijn erg 2016 en duiden op verkeerde prioriteiten.



En verder hou je altijd en overal je stank zoveel mogelijk bij je, dus nee, niet doen. Nooit en nergens.



Verder vind ik persoonlijk de geur van nagellak heerlijk, dus je zou ook nog het risico lopen dat ik de hele reis aan je potje zat te snuiven.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 23 januari 2017 @ 08:41:

Ieuw! Dat je er zelfs maar over nadenkt! Ik wordt snel wagenziek en de geur van nagellak is heel sterk.

Ik vind het echt zeer asociaal. En daarna zeker de randjes die vanwege het wiebelen ontstaan bijwerken met aceton en de watjes en staafjes in het vuilnisbakje laten stinken. Echt!



Trouwens, hoe ga je je kaartje laten controleren met je natte nagels?Vandaar mijn vraag, ik vind het totaal niet stinken zelf. En die heb ik altijd bij de hand
Alle reacties Link kopieren
quote:Babuino schreef op 23 januari 2017 @ 09:46:

[...]





Vandaar mijn vraag, ik vind het totaal niet stinken zelf. En die heb ik altijd bij de hand.

Door dit topic wilde ik weten of mensen er last van zouden als ik het zou doen (ik doe het nu dus nooit) en dat is beantwoord, ik had het ook gewoon kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Die stank is voor veel mensen echt niet te harden, dat kun je ze toch niet zomaar aandoen. 10 minuutjes eerder opstaan en je dilemma is opgelost ;)
De geur van nagellak is erg scherp en erg irriterend als je luchtwegklachten hebt. Ik zou het dus nooit doen.
quote:-Suze- schreef op 22 januari 2017 @ 23:07:

Oh. Oeps, ik zou het gewoon doen. Die lucht is maar even. De stank van de buurman die net even te veel goedkope eau de toiletten gebruikt heeft is erger...Zéér asociaal. Dat doe je toch niet? Je bent niet alleen op de wereld hoor "die lucht is maar even"
Ik zat een paar jaar geleden in het vliegtuig, en iemand achter me ging haar nagels lakken. Dat duurde maar heel kort, de stewardess was er heel snel bij om te vertellen dat dit absoluut niet mag in een vliegtuig.
Ik vind het echt aso als je dat gaat zitten doen in de trein, what's next, je benen harsen omdat ook tijd bespaart 's avonds ?
quote:paper-clip schreef op 23 januari 2017 @ 10:40:

Ik vind het echt aso als je dat gaat zitten doen in de trein, what's next, je benen harsen omdat ook tijd bespaart 's avonds ?Bikinilijn waxen.
quote:CommonSense schreef op 23 januari 2017 @ 10:31:

Ik zat een paar jaar geleden in het vliegtuig, en iemand achter me ging haar nagels lakken. Dat duurde maar heel kort, de stewardess was er heel snel bij om te vertellen dat dit absoluut niet mag in een vliegtuig.Ik begrijp werkelijk niet dat mensen niet meer snappen hoe not done dat is.
Had dit topic trouwens niet onder Reizen moeten staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 23 januari 2017 @ 10:40:

Ik vind het echt aso als je dat gaat zitten doen in de trein, what's next, je benen harsen omdat ook tijd bespaart 's avonds ?Of je aardappels alvast schillen
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 23 januari 2017 @ 10:27:

[...]





Zéér asociaal. Dat doe je toch niet? Je bent niet alleen op de wereld hoor "die lucht is maar even" Nou zolang er nog iets bestaat dat erger is mag het volgens Suze wel blijkbaar
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk zou er geen last van hebben. Gezien het feit dat bijna iedereen zegt niet doen en TO heeft aangegeven dat ze het niet gaat doen kan er wel een slotje op.
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven