Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke deodorant

26-04-2014 08:51 60 berichten
Iemand ervaring met natuurlijke alternatieven voor deodorant zoals aluin of kokosolie?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik doe er maizena en baking soda bij. Ik ruik nooit meer naar zweet itt tot bij Dove etc. Daardoor kan ik zonder zeep wassen en ziet mijn huid er stukken beter uit. Afgezien van het natuurlijke aspect is dit een enorm voordeel!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ging zoeken naar alternatieven zoals iets met kokosolie, ben ik alvast gestopt met de spuitbussen deodorant. Daarna ben ik uiteindelijk nooit meer ergens mee begonnen, want had geen last meer van zweet en geurtjes. Dus ik heb geen antwoord op je vraag ;)
Ja BS, maizena en kokosolie! Super deo, nooit meer vieze luchtjes. Spuit nog wel deo of luchtje op mijn kleding, ik hou wel van lekker ruiken ;)
Alle reacties Link kopieren
interessant, ik lees mee!quote:eva-30 schreef op 26 april 2014 @ 09:26:

Ja BS, maizena en kokosolie! Super deo, nooit meer vieze luchtjes. Spuit nog wel deo of luchtje op mijn kleding, ik hou wel van lekker ruiken ;)hoe maak je dat dan? In welke verhoudingen? en zweet je dan ook minder, of ruik je het alleen niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook alleen nog maar kokosolie. Ik doe er nog wat citroensap bij en wat natriumcarbonaat. Geen luchtjes meer.

Heel enkel draag ik nog anti-transpirant. Dit op momenten dat ik droog moet blijven onder mijn oksels... Maar dat is hooguit een paar keer per jaar.

In je oksels zitten zoveel lymfeklieren, die chemische rommel houd ik daar liever ver vandaan...
2 eetlepels baking soda

2 eetlepels kokosolie

2 eetlepels maizena.

(ik maak het 3 dubbele, maar zo heb ik de verhoudingen toen doorgekregen)

Sommigen prakken dat door elkaar, ik doe de kokosolie in een bakje, zet het in warm water en meng de rest er zo door (pas wel op dat er geen water in het mengsel komt).

Dat doe ik ook als ik het onder mijn oksel smeer, in heet water zetten, mezelf aankleden en de boel is gesmolten. Even wennen, maar ik ben echt heel blij met het resultaat.



Voorheen kon ik jasjes nooit uithangen en daarna weer aan, moest direct wassen ivm oude zweetlucht. Nu kan ik het zo 3 a 4 keer dragen. Ik vind het zonde mijn jasjes steeds te wassen na 1 keer gebruik. Ik zweet volgens mij niet minder. Het ruikt alleen niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik dit ook eens gaan proberen. Ik zweette altijd veel, tot ik Odorex extra dry probeerde. Daarmee zweet ik niet veel meer (d.w.z. Geen natte oksels), maar de geur is er niet mee weg, ook al gebruik ik s ochtends wel sanex deo erbij.



Ik doe mijn bovenkleding de laatste tijd al een nachtje in een emmer met azijn om de oude zweetgeur eruit te krijgen voordat het de wasmachine in gaat maar met sommige stoffen ruik ik alsnog heel snel. Heb wel gemerkt dat een roller deo wel beter werkt dan een spray.



Ik word er zo onzeker van.



Is baking soda een speciaal soort soda? Ik heb zilver soda, zie ik op de zak. Waar kun je baking soda kopen?
Baking soda is anders dan zilver soda. Ik maak de deo ook zoals hierboven beschreven. Het grote voordeel vind ik dat je echt niks meer ruikt in je kleding. Dus ook geen oude deo-lucht of spoortjes zweet. Ik zweet nog wel, maar minder dan eerst.

Ideaal spul!
Alle reacties Link kopieren
Wow, dit wil ik ook. Bedankt voor het 'recept'.

Eva, hoe lang doe je ermee?



Edit: en hoe breng je het aan?
Ik gebruik ook baking soda. Ik stink echt nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Baking soda kan je bij de toko kopen. Je kan er echt alles mee. Je kan een bakje in de koelkast zetten tegen nare geurtjes, je kan je haar er mee wassen. Omdat een vriendin van me het echt overal voor gebruikt heeft ze op e-bay een emmer van 5 kilo gekocht. Die heeft nu een voorraad die nooit meer op gaat.



Op Project Natural Beauty staat ook een recept voor het maken van je eigen deo. http://www.projectnatural ... erzorging-2/diy-deodorant Mocht je daar geen zin in hebben dan heeft ze ook een hoop reviews van andere natuurlijke deodorant.



In haar natuurlijke deo doet ze ook wat tea tree en lavendelolie en dat ruikt ook heerlijk. Als je dan toch bezig bent kan je ook gelijk wat deo in een mini potje on the go doen.
"Natuur" is ook chemie uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ja, werkt supergoed!

Gebruik ook recept wat Eva noemnt, Was echt verbaasd over hoe goed het werkt
quote:Noah_ schreef op 26 april 2014 @ 10:30:

Wow, dit wil ik ook. Bedankt voor het 'recept'.

Eva, hoe lang doe je ermee?



Edit: en hoe breng je het aan?

Geen idee eigenlijk, nooit echt op gelet, wel een hele tijd hoor.



Hoe ik het op doe? Het bakje met deo in warm water zetten, mezelf douchen, aankleden, opmaken, dan is het allang gesmolten en dan breng ik het met mijn handen onder mijn oksel en wrijf het wat uit.

Wel oppassen met kleding daarna, even laten drogen, want anders krijg je witte sporen.
Alle reacties Link kopieren
Door de citroensap wordt de kokosolie smeerbaar. Dan hoef je het niet warm te maken. Het smeert dan als een creme.

Alleen citroen helpt ook tegen nare geurtjes.

Zuiveringszout(= baking soda) koop je bij de Etos voor paar euro.
Ik ben er begin maart mee begonnen en nu is mijn potje bijna leeg. Met de hoeveelheden die hierboven staan.

Meestal haal ik gewoon met mijn vinger een hoeveelheid uit het potje en zodra ik het op mijn oksel smeer wordt het zacht. Het is denk ik wel makkelijker om het eerst wat te laten smelten in warm water, want als het nog zo stijf is vallen er wel eens brokjes af.
quote:eva-30 schreef op 26 april 2014 @ 09:53:

2 eetlepels baking soda

2 eetlepels kokosolie

2 eetlepels maizena.

Wow thanks! Dat klinkt eenvoudig. En misschien meng ik er inderdaad een beetje citroensap, lavendelolie of teatree olie doorheen.
Ik gebruik of een aluinstick en werkt echt goed! Ook gebruik ik soms alleen kokosolie. Moet ik droog blijven, gebruik ik seneo5, niet natuurlijk maar doet wel wat het belooft.
Ook ik begin hier steeds meer voor te voelen. En dat terwijl ik vorig jaar nog verzuchtte: tsss, gebruikt iedereen tegenwoordig alleen nog maar kokosolie overal voor?

Voor mij momenteel voornamelijk vanuit milieu-overwegingen en anti-wegwerpmaatschappij. Maar 't moet dan uiteraard wel werken. Eerst maar eens de voorraad van zolder opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik heb alle ingrediënten in huis... Toch eens proberen
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Ik heb de producten dus (nog) niet in huis maar is er iets waar ik wel op dien te letten wanneer ik het aanschaf? Niet dat ik straks een bakproduct of schoonmaakmiddel onder mijn oksels smeer.



Met even googlen vind ik deze producten en volgens mij geschikt voor zowel consumptie en als persoonlijke verzorging. Klopt dat? Of zie ik iets over het hoofd?







Alle reacties Link kopieren
kun je het ook met andere olie maken dan kokosolie? Ik zou me kunnen voorstellen dat het met een vloeibare olie zoals arganolie misschien handiger is omdat je het dan in een roller kunt doen of zijn er juist specifieke eigenschappen van de kokosolie waarom je daarvoor kiest?
quote:linnoya schreef op 26 april 2014 @ 11:22:

Door de citroensap wordt de kokosolie smeerbaar. Dan hoef je het niet warm te maken. Het smeert dan als een creme.

Alleen citroen helpt ook tegen nare geurtjes.

Zuiveringszout(= baking soda) koop je bij de Etos voor paar euro.Goede tip! Thx! Ga ik er voortaan bijvoegen, heb het liever direct smeerbaar.
NYC dat klopt hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven