Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke deodorant

26-04-2014 08:51 60 berichten
Iemand ervaring met natuurlijke alternatieven voor deodorant zoals aluin of kokosolie?
Maar het is niet dezelfde soda als waar je mee schoon kunt maken? Of dat zelfs óók nog?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt die zelfgemaakte deo helemaal niet. Ging er echt van stinken, terwijl ik helemaal niet erg zweet.

Ik gebruilk nu Crystal spray en die werkt wel.
Ik gebruik altijd aluin, maar ik vind dat recept ook goed klinken. Kokosolie en maizena heb ik in huis. Morgen meteen baking soda halen!
Gisteren prutje gemaakt van kokosolie, maizena, zuiveringszout, citroensap en wat druppels teatree olie. Vanochtend voor het eerst opgesmeerd en ik ben nog okselfris!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren aan de aluin deo, werkt goed voor mij maar wel gewoon natte klotsoksels soms. Moet ik echt droog blijven dan dep ik de avond ervoor wat odorex dry erop en dit werkt vervolgens echt 5 dagen. Maar natuurlijk is het niet, en soms jeukt dat ook als een gek. Werkt wel.

Die kokosdeo wil ik ook weleens proberen. Maar krijg je dan geen vetvlekken in je kleding? Of van die glibberige oksels? Ik vind namelijk een deostick ook nooit zo fijn....
@Sylphide, ik gebruik het nog maar net, dus over die vlekken durf ik niks te zeggen. Glibberig is het zeker niet.



Vandaag de ultieme test. Hele dag al zweterig van de koorts. Net mijn neus onder mijn trui gestoken en ik ruik... citroen, teatree en kokos, maar geen zweet!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 27 april 2014 @ 08:47:

Ik heb de producten dus (nog) niet in huis maar is er iets waar ik wel op dien te letten wanneer ik het aanschaf? Niet dat ik straks een bakproduct of schoonmaakmiddel onder mijn oksels smeer.



Met even googlen vind ik deze producten en volgens mij geschikt voor zowel consumptie en als persoonlijke verzorging. Klopt dat? Of zie ik iets over het hoofd?



[afbeelding]



[afbeelding]Kokos olie/vet heb je in twee soorten. Met en zonder kokos geur (en smaak) amazing oriental heeft aardige en niet zo duur, royal green van de tuinen is ook prima. Google anders gewoon even.
Ik heb sinds 2 dagen een proef van lush aromaco en ben verrast. Normaal ben ik tevreden over mijn aluin stick, maar daar blijf ik niet droog bij en met de aromaco wel + geur vrij.
Zit nu een paar weken aan de zelfgemaakte deodorant. Supertevreden over de werking! Ik ruik nooit meer iets en ik kan mijn shirts tegenwoordig makkelijk twee dagen aan!



Enige is dat het wel af en toe branderig voelt onder mijn oksels als ik het opsmeer en dat er ook kleine, rode irritatieplekken zitten. Kan dit aan de verhoudingen liggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 21 mei 2014 @ 07:05:

Zit nu een paar weken aan de zelfgemaakte deodorant. Supertevreden over de werking! Ik ruik nooit meer iets en ik kan mijn shirts tegenwoordig makkelijk twee dagen aan!



Enige is dat het wel af en toe branderig voelt onder mijn oksels als ik het opsmeer en dat er ook kleine, rode irritatieplekken zitten. Kan dit aan de verhoudingen liggen?



Ja en daar moet je wel mee uitkijken :



http://www.lisaliseblog.c ... aking-soda-deodorant.html

http://www.lisaliseblog.c ... ng-soda-deodorant-is.html

So What's the Problem?

The problem is that baking soda causes some level of increased sensitivity in the skin of most users after a short period of time. I've read numerous accounts of 'burning sensation', rash, flaking and even 'skin going leathery'. Sodium bicarbonate's MSDS (Material Safety Data Sheet) does indeed warn that 'continuous contact may cause skin irritation (red, dry, cracked skin).' (See one MSDS example here.)





If you are experiencing rash, discomfort or any other reactions to your DIY baking soda deodorant, it is NOT because your body is detoxing – it's because you are applying an unhealthy concentration of baking soda to your armpits!
Alle reacties Link kopieren
NYC ik mag wel even nog een keer lachen he!! Wat leuk dat je zo bent bijgedraaid sinds kind (ik had in een ander topic ook al gezegd.) ik moet om je lachen, omdat het bij mij hetzelfde is gegaan. Toen ik zwanger werd ging ik steeds meer nadenken over milieu en gezondheid. Dat deed ik altijd al. Maar toen veel meer. Hoe meer ik las en deed hoe erger dat werd. Ik vind het onwijs leuk hoor. Mensen om mij heen moeten er ook om lachen (mag ook, ik lach zelf ook on).an verzucht wel eens dat ik halve macrobioot geworden ben. Verdiep je je ook in zonnenbrand? Je hebt wat natuurlijke (lavera). Of uv kleren. Daar moest ik een paar jaar geleden zo hard om lachen!! Belachelijk, wat overdreven (bloos). Ach ja je leert met de jaren wat subtieler te worden..



Ontopic doe een lepel minder bakingsoda in mengsel. Ik doe het vaak zo los als poeder op. Nergens last van.



Dit mengsel werkt ook super goed voor zweetvoeten!
Dank! Vermoedde al dat het de baking soda was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of jullie allemaal nog steeds deze deo's gebruiken.

ik doe met een poederkwast wat baking soda onder mijn oksels en ben nog steeds heel tevreden. Heb al ruim een half jaar geen deo uit de winkel meer gebruikt. Was heel benieuwd hoe het met dit warme weer zou gaan, maar het doet zijn werk nog steeds prima.
Ik ga dit toch ook maar eens proberen! Ik heb zuiveringszout, is dat hetzelfde als baking soda? http://www.voordeligvitaa ... ngszout-gimborn-125g.html



En kokosolie kan ik denk ik wel bij de tuinen halen?
Wat is kokosolie duur trouwens. Dacht altijd dat dat heel goedkoop was. Of moet ik bij een toko zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook kokosolie, baking soda en maizena en het werkt geweldig! Helaas kan ik het niet zo vaak meer gebruiken omdat ik er bij veelvuldig gebruik zwaar geïrriteerde en pijnlijke oksels van krijg



Mijn dochter heeft last van dat tienerzweet dat zo erg stinkt, niks hielp ertegen. Nu gebruikt ze ook deze natuurlijke deo en ruik je haar nooit meer. Zij kan het wel elke dag zonder problemen gebruiken, superspul!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 08:56:

Wat is kokosolie duur trouwens. Dacht altijd dat dat heel goedkoop was. Of moet ik bij een toko zijn?



Ik gebruik het ook om in te bakken en andere dingen, daarom koop ik de biologische, koudgeperste variant en die is wel duur. Maar dat kleine beetje dat je voor deodorant gebruikt kost niet zoveel, toch? Een bus Rexona kost ook wat.



Bij AH hebben ze iets goedkopere kokosolie, maar ik zou ook eens bij de toko kijken, inderdaad. Zuiveringszout is idd baking soda en ook dat heb je van goedkoop tot duur.
Bij mij leidt het ook tot irritatie (maar heb wel een supergevoelige huid)

Ik vind de werking echt heel goed.

Gebruik nu een paar dagen niets omdat mijn oksels wat rood waren maar wil daarna wel weer gaan smeren.



Je kunt baking soda ook gebruiken (met wat vloeibare zeep etc.) als een alternatief voor jif, en om je tanden te poetsen, het heeft dus van nature een lichtelijk schurend effect.

Ik vermoed dat de irritatie daarvan komt.

Wat ik wil proberen is of als ik de kokosolie echt goed warm maak en dan de baking soda er beetje bij beetje in doe, de soda dan meer oplost zodat de korrelige structuur oplost. Misschien dat dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook een paar weken die zelfgemaakte deo (recept dat de meesten hier gebruiken) en het werkt voor mij uitstekend.
.
quote:pamelacourson schreef op 24 juli 2014 @ 09:05:

[...]





Ik gebruik het ook om in te bakken en andere dingen, daarom koop ik de biologische, koudgeperste variant en die is wel duur. Maar dat kleine beetje dat je voor deodorant gebruikt kost niet zoveel, toch? Een bus Rexona kost ook wat.



Bij AH hebben ze iets goedkopere kokosolie, maar ik zou ook eens bij de toko kijken, inderdaad. Zuiveringszout is idd baking soda en ook dat heb je van goedkoop tot duur.Ik zie bij de tuinen een pot van 500ml voor 14 euro ofzo. Ik vind dat best prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop hier bij de natuurwinkel een pot kokosolie van 2,2 liter voor 17 euro
.
Is die van raw super food goed?

http://www.ah.nl/appie/zoeken?rq=Kokosolie
Vraagje; krijg je geen vette vlekken in je kleding? En waar kopen jullie die kokosolie? Heb al 2 drogisten gehad, kenden het niet eens....
Sorry, mosterd zie ik, ik was nog maar op pagina 1....
quote:Wollstonecraft schreef op 24 juli 2014 @ 09:07:

Bij mij leidt het ook tot irritatie (maar heb wel een supergevoelige huid)

Ik vind de werking echt heel goed.

Gebruik nu een paar dagen niets omdat mijn oksels wat rood waren maar wil daarna wel weer gaan smeren.



Je kunt baking soda ook gebruiken (met wat vloeibare zeep etc.) als een alternatief voor jif, en om je tanden te poetsen, het heeft dus van nature een lichtelijk schurend effect.

Ik vermoed dat de irritatie daarvan komt.

Wat ik wil proberen is of als ik de kokosolie echt goed warm maak en dan de baking soda er beetje bij beetje in doe, de soda dan meer oplost zodat de korrelige structuur oplost. Misschien dat dat helpt.baking soda met vloeibare zeep als tandpasta? Ik gebruik denk ik toch liever gewone tandpasta. Tanden poetsen met zeep, ieuw

Zou je het zout niet in een vijzel fijn kunnen malen? Zodat het meer poeder is? Dat ga ik iig proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven