Mode & Beauty alle pijlers

nieuw plus-size kledingmerk, ideeen?

09-03-2014 19:03 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil een kledingmerk beginnen voor dames, maat 42 tm 52/54. Vrouwelijk, flatteus, modieus, goede kwaliteit en een goede pasvorm. Ik heb moeite zo'n merk te vinden en heb het gevoel dat ik niet de enige ben..Zit ik er naast?



Ik hoop dat jullie wat ideeen/ervaringen willen delen. Wat is fijn aan merken, irritant, of lastig te vinden? Wat MOET er in de collectie en wat juist niet..?



Of herkennen jullie dit probleem niet en zeggen jullie 'ga wat anders doen' ?



Alvast bedankt!!

Sophie
Ik kan met mijn maat 44 heel goed terecht bij Shoeby. Maar misschien val ik niet in je doelgroep.



Wat je sowieso in je collectie moet doen is jurkjes met lange mouw. De meeste jurkjes die ik tegenkom zijn zonder mouw, waardoor je er weer een jasje of vestje over moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de echt grote maten: ajb geen vormloze jutezakken. Was tot voor 'kort' flinke plussize (mt 54/56) en baalde er echt van dat alles doorgaan zo vormeloos is (vooral bij de grote betaalbare ketens). En van die prints (als in motieven) die mn oma niet eens zou dragen.



Wat ben ik nu blij dat ik weer in maten kan (bij andere winkels) waarin ze wel leuke kleding hebben. Maar zo jammer dat je dat als echte plussize (vanaf maat 48 zeg maar) vaak niet kan of dat je dan meteen de hoofdprijs betaalt.
Alle reacties Link kopieren
En de shirts niet te lang. Ik ben maar 1.65 en heb een taille. Die wil ik graag laten zien. Maar doordat alles zo lang en wijd is ziet het er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Geen bloemen prints op alles!
Internagelaktisch
volgens mij is er genoeg in dat segment.
Alle reacties Link kopieren
Mango heeft een nieuwe lijn Violeta, gaat t/m 52 als het goed is (ik heb nog alleen kort online gekeken, dus ik weet niet of het wat is?). Miss Etam en Promiss hebben wel eens leuke dingen. Bij deze winkels vind ik het fijn dat de maten over het algemeen wat ruimer vallen. Promiss kan wel een beetje tuttig/ ouwelijk zijn, maar ze hebben vaak wel hele mooie jurkjes. Shoeby Fashion is inderdaad een fijne winkel, maar hier gaan de maten volgens mij tot xxl/ 44 of 46. Bij de V&D slaag ik ook vaak en ik heb momenteel maat 44/46, heel soms 48 voor broeken, maar die draag ik vrijwel nooit. H&M heeft ook een plus-size lijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij juist wel lang



Maar vooral effen, waarom denken de producenten in hemelsnaam dat alle +size vrouwen in opzichtige prints willen lopen???



Mooie stoffen is ook een pre, geeft kleding meteen een minder hobbezakkerige uitstraling.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog plus-size was baalde ik meestal van de kleuren, hou niet van prints en de meeste betaalbare kleding was met prints. Bah!



Verder idd niet standaard alles lang, ik ben ook maar 1,67 lang en de meeste kleding was te lang voor mij.

En oh ja, vaak had ik last dat shirts ook van achteren erg ruim waren, terwijl mijn borsten echt alleen aan de voorkant zitten. Dus niet standaard snijden van een shirt, maar echt vrouwelijk maken.



Verder mooie jurken, met een mouwtje, geen mouwloos en net iets langer, zodat er niet altijd een panty of legging onder hoeft.
Vind je Meds? Eerlijk gezegd vind ik het nogal tegenvallen.



TO, rek je maten wat op. Minimaal tot 58 zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier maat 48 en draag graag de merken, Zhenzi en Veto. Voor mij absoluut geen Miss Etam en Ulla kleding, vormloze zakken in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maclover schreef op 09 maart 2014 @ 19:36:

Hier maat 48 en draag graag de merken, Zhenzi en Veto. Voor mij absoluut geen Miss Etam en Ulla kleding, vormloze zakken in mijn ogen.Bij Miss Etam moet je goed zoeken, maar er hangen best wel eens leuke dingen tussen. Heb er laatst nog een heel leuk leerlook jasje gekocht, absoluut geen vormloze zak.
Ik mis 'jonge' betaalbare kleding in dit segment. Alles is zo ouwelijk vind ik.





Verder ben ik lekker aan het lijnen, dus hoop ik binnenkort weer in normale winkels terecht te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Zomer jurken met mouwen, vlindermouwen, van een dunne stof mouwen tot de elleboog met elastiek of een lint op het eind.

Zo vervelend overal vestjes bij zoeken.



En oh ja leuke gehaakte vestjes en svp geen bollero's!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik fijn vind aan de merken die ik noem is dat het meestal gewoon leuke kleren zijn, maar dat ze ruimer vallen. Dus dingen die wel getailleerd zijn en geen vormloze zakken, maar toch ruimer vallen. Wel mag het soms nog net wat hipper. Daarom was ik ook zo enthousiast dat Mango een lijn voor de wat vollere vrouw ontwikkelde. Zij hebben vaak erg leuke en hippe kleding, maar allemaal net te krap voor mij.
Als ik voor mezelf spreek; broeken die rechte pijpen hebben (of bootcut), en juist niet strak toeloepen onderaan. Ik snap dat dat de mode is, maar het ziet er gewoon niet uit bij mijn bouw! Ik kan echter bijna nergens rechte broeken kopen. Daarnaast wat er al eerder genoemd is: niet alles zo wijd, ik heb ook een taille die ik best wil laten zien. Niet zoveel drukke prints. En ook belangrijk: kijk naar verhoudingen in kleding. Ik merk bijvoorbeeld heel vaak dat shirtjes of tops bij mijn oksels zo wijd zijn, dat je zo naar binnen kijkt.
Alle reacties Link kopieren
geen prints, zeker geen tijger of panterprints

geen blinkende toestanden (zie je een leuk gestreept t-shirt, zitten er glitters op....!)
not all who wander are lost
Shirts en jurkjes met een model erin ipv rechte hobbezakken.

De mouwtjes tot boven de elleboog laten lopen en deze niet te wijd, recht of aansluitend.



Mooie stoffen, geen drukke prints, bloemen en te veel kleur.

Jongere mode ipv ouwe wijven modellen, echt vreselijk die Miss Etam enz..
Maak iets waar je zelf naar snakt. Een tuniek bijvoorbeeld.



Een kledinglijn beginnen met iets wat je zelf mist, kan een succes worden. Kijk maar naar Ladress. De oprichtster kon nergens het perfecte jurkje vinden en ging het toen zelf ontwerpen. Ze heeft inmiddels een webshop met allerlei versies. (Wel prijzig overigens.)



Je kan er trouwens ook voor kiezen om duurzame mode (van bamboo, biokatoen of diervriendelijke zijde) voor grote maten te maken. Kleding van diervriendelijke zijde (ahimsa silk) is niet of nauwelijks te koop in Nederland. Dus kan je aandacht voor je unieke kledinglijn krijgen in tijdschriften zoals Happinez. Bovendien kan je je label onderbrengen bij watmooi.nl, voor 100% green mode. Die website heeft nog geen kleding voor grote maten. Hun XL is een maat 42.



Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Zoek het ook in goed passende lingerie. Ik ken maar een merk dat goed zit, Syl Design. En wanneer komen er nou eens wijdere sokken? Paprika is ook erg leuk. En ja, ik hou van printjes, bloemen, etc. maar niet zoals veel verkocht wordt bij Miss Etam. Hier loopt de hele plus size bevolking in hun spul....geen hobbezakken alsjeblieft, ik heb een figuur, ookal heb ik maat 48.
leef, geniet en eet!
Zo raar, die benamingen: 'de wat vollere vrouw', 'plussize'. Dat heet toch gewoon dik? Niks mis mee hoor, als je van lekker eten houdt en je het ok vindt om niet in de standaard winkelmaten te passen, ik erger me alleen aan de eufemistische bewoordingen.



OT: echt leuke jonge betaalbare dikkevrouwenmode is er niet, dus succes met je nieuwe modemerk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet in waarom er nog een merk bij moet komen. Er komt tegenwoordig zoveel leuks bij, vooral vanuit Scandinavië. Ik zou mijn tijd er niet aan verdoen. En het is echt niet allemaal vormeloos hoor.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
De term dik werkt nou eenmaal marketing technisch niet zo lekker misspoez. Net zoals dat slank beter klinkt dan dun.
Welke merken bedoel je Clementien?
Alle reacties Link kopieren
- Jurkjes met mouwen inderdaad.

- Shirts en blousjes graag iets langer zodat je buik er niet onderuit komt.

- Géén tricot want dat tekent. Er mag wel wat stretch in de stof zitten als de stof dan maar iets dikker is.

- Aandacht voor het decolleté.

- Colberts zijn ook amper te vinden in grote maten trouwens.

- Gebruik 'gewone' maataanduidingen en niet 'L' of 'XL' want dat kan van alles zijn.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven