Mode & Beauty alle pijlers

nieuw plus-size kledingmerk, ideeen?

09-03-2014 19:03 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil een kledingmerk beginnen voor dames, maat 42 tm 52/54. Vrouwelijk, flatteus, modieus, goede kwaliteit en een goede pasvorm. Ik heb moeite zo'n merk te vinden en heb het gevoel dat ik niet de enige ben..Zit ik er naast?



Ik hoop dat jullie wat ideeen/ervaringen willen delen. Wat is fijn aan merken, irritant, of lastig te vinden? Wat MOET er in de collectie en wat juist niet..?



Of herkennen jullie dit probleem niet en zeggen jullie 'ga wat anders doen' ?



Alvast bedankt!!

Sophie
Oh en misschien kun je kleding in meerdere lengtes maken voor de wat kleinere of reguliere of langere mensen. Wat dat betreft pakt Miss etam dat wel goed aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 10 maart 2014 @ 21:20:

[...]



Vergadering pakje?

Deze dan?



Goed gevonden van je! Dit is inderdaad hélémaal mijn smaak!





Tjee zeg, hoe kunnen ze dit nu verkopen. Buiten dat het mode uit het jaar 0 is, lijkt het net een pyjama en is het ook nog eens minstens 2 maten te groot.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 10 maart 2014 @ 22:06:

[...]



Wat mij is opgevallen aan die tunieken is dat de onderkant met de zijkant een soort driehoek vormt. Helaas valt dit nooit mooi. Je krijgt dan of dat het bij het kruis optrekt of dat je van die hangende punten op je dijen hebt. Mooier is het om rond af te werken. Dat lijkt bij de meeste vrouwen (en mannen) mooi recht.

Kon zo snel geen beter plaatje vinden maar hier zie je het ook enigsinds

[afbeelding]

Dat komt omdat het kledingstuk nét zo gesneden word als voor een kleinere maat en helaas valt het dan niet hetzelfde. Voor vanaf mt 50 moet je echt de stof anders gaan snijden en met coupenaden gaan werkenDat komt omdat er extra "buikruimte" in wordt verwerkt. Helaas maakt dat zonder aanpassingen als coupenaden/figuurlijnen alleen maar dikker.
Alle reacties Link kopieren
Juna rose!!! Leuk merk voor de vollere dames die er toch mode bewust wilt uit zien! Helaas nog niet in de winkels te krijgen. (We zijn er mee bezig) juna rose is eigenlijk Vero Moda en Only maar dan grotere maten.
Trots!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik mooie kantoorkleding. Ik ben regelmatig gastvrouw bij officiele gelegenheden en zou me hierin helemaal top voelen:







Hoeft niet persé zwart, maar het gaat om het idee.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik ook mooie representatieve outfits



Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik ook mooie representatieve outfits



Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vaak te strak en te kort.



Je trekt toch geen strak truitjes aan met maat 50. Dat accentueert het vet gewoon. Dus wel getailleerd want het moet geen hobbezak zijn, maar zeker niet te strak en vooral wat langer dan nu. Een shirt of bloese die precies net waar je benen beginnen.... Een flinke nogo.

Gewoon tot halverwege je dijbeen.

Dus ook lengte maten voor de shirts.
zusenzoo wijzigde dit bericht op 11-03-2014 10:19
Reden: Verkeerd, lang/ kort
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net als hierboven dat gestreepte shirt, op een rok kan het wel, maar met maat 50 trek ik niet deze rok aan en zo'n dergelijk shirt op een broek slaat als een tang op een varken, dat ziet er niet uit, of je nu dikke benen hebt of een dikke buik.

Doe er 10cm bij en het staat weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger stond er op de albert cuyp een meid met grote maten. Ook met eigen shirts en die zaten mooi. Niet opgetrokken en als er bandjes aan zaten precies daar waar je bh ook zit. Helaas had ze moeite met het laten maken van de kleding. Ze staat er al een tijdje niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 11 maart 2014 @ 09:50:

Ik vind het vaak te strak en te lang.



Je trekt toch geen strak truitjes aan met maat 50. Dat accentueert het vet gewoon. Dus wel getailleerd want het moet geen hobbezak zijn, maar zeker niet te strak en vooral wat langer dan nu. Een shirt of bloese die precies net waar je benen beginnen.... Een flinke nogo.

Gewoon tot halverwege je dijbeen.

Dus ook lengte maten voor de shirts.Als je je tops e.d. halverwege je dijen laat beginnen, is dat het dikste deel, en accentueer je dat juist (hoewel veel vrouwen het wel zo doen).
Vind de meeste plaatjes en links nog steeds erg ouwelijk.

Geef mij maar Zara en Mango reguliere kleding in een maat meer..





(De lijn van Mango Violetta vind ik ook maar mhaw, weer veel ouwe mutsen smaak en erg weinig keus)
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 11 maart 2014 @ 09:40:

Dit vind ik mooie kantoorkleding. Ik ben regelmatig gastvrouw bij officiele gelegenheden en zou me hierin helemaal top voelen:



[afbeelding]



Hoeft niet persé zwart, maar het gaat om het idee.Mooi zeg!
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben die kledingstukken voor dikkere mensen toch altijd een hoge halslijn? Dan creëer je helemaal één groot vlak. Waarom geen mooie V-hals of boothals?
Alle reacties Link kopieren
Melpone, waar de dij begint is het meestal het dikst, net eronder en als je daar net boven zit qua shirt of top, ziet dat er echt niet uit.

Gewoon even een stuk lager, als je lang bent en verder wel gewoon een zandloper figuur hebt ( zoals ik 115/90/115) dat ziet er werkelijk een stuk beter uit.



Plaatje is lastig aangezien de meeste modellen Max maat 44/46 hebben.
Alle reacties Link kopieren
En verder eens met die decolleté, vooral die nieuwe lijn van Mango is een aanfluiting. Ziet er niet uit.

Wel mooie stof en mooie kleuren, maar de modellen zijn werkelijk om te huilen.
Ik weet niet hoe jouw dijen eruit zien zusenzoo, maar die lange t-shirts die jij hier omschrijft zouden mij echt verschrikkelijk lelijk staan. Ze worden dan een soort uitstaand hobbezak rokje. Liever normale lengte dus, ipv extra lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 11 maart 2014 @ 10:06:

Vind de meeste plaatjes en links nog steeds erg ouwelijk.

Geef mij maar Zara en Mango reguliere kleding in een maat meer..





(De lijn van Mango Violetta vind ik ook maar mhaw, weer veel ouwe mutsen smaak en erg weinig keus)Ik ben 55, dus voor mijn leeftijd (en representatieve baan) zeker niet te ouwelijk.
quote:modepop- schreef op 11 maart 2014 @ 09:39:

Juna rose!!! Leuk merk voor de vollere dames die er toch mode bewust wilt uit zien! Helaas nog niet in de winkels te krijgen. (We zijn er mee bezig) juna rose is eigenlijk Vero Moda en Only maar dan grotere maten.En wanneer zou dat dan in de winkel moeten komen? En bij welke winkels?
Wat moeten mensen met maat 54 in vredesnaam met een keuze van 35 skinny jeans (juna rose)???
Alle reacties Link kopieren
Lelijke t-shirts op de startpagina van Juna Rose. Over baggy gesproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:modepop- schreef op 11 maart 2014 @ 09:39:

Juna rose!!! Leuk merk voor de vollere dames die er toch mode bewust wilt uit zien! Helaas nog niet in de winkels te krijgen. (We zijn er mee bezig) juna rose is eigenlijk Vero Moda en Only maar dan grotere maten.En ook weer gewoon wat meer centimeters zonder er over na te denken dat de vorm van het kledingstuk verandert.





Een grote maat kledingstuk maken is echt meer dan alleen wat breder. Dit shirt krijgt een ronding in het kruis en dat zit niet mooi en accentueert nog eens extra dat iemand dikker is.

Wat ik ook raar vind, het pas een tuniek gemaakt voor iemand met meer dan normale voorgevel, is dat ze die dingen wel vergroten maar de borstpartij word niet langer. het randje/elastiek zit dus niet onder de borst maar op de borst. Lelijk dus. En als zoiets aan de voorkant dan wel past is het randje/elastiek aan de achterkant niet bij het bh bandje mar hangt tot de taille. Dit omdat er geen coupenaden worden gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Btw jasjes van juna rose gaan tot XXL. dat is tot 44 /46? De schouderbreedte gaat tot ongeveer 48 helaas vergeten ze dat veel bredere dames ook flinkere buste hebben, en die past er dan net weer niet in. (weer een kwestie van alleen cm aanpassen en niet het hele model)
Alle reacties Link kopieren
Dit is volgens mij gewoon een marktonderzoekje/oproepje en mag hier helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven