Mode & Beauty alle pijlers

OPI nagellak droogt niet :(

18-02-2017 16:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er verstand van nagels lakken?



Ik ben sowieso echt heel slecht in nagels lakken. Kocht normaal altijd de long lasting van de Hema, maar die gaat er bij mij met een paar dagen alweer af. Mezelf daarom nu een keer verwend met een OPI nagellak (knalrood). Ik vind de kleur echt heel mooi.



Helaas lijkt het alsof de nagellak niet droogt! Ik heb nu al een aantal keren een poging gedaan, maar het is ellende. Ik heb al twee flesjes topcoact verpest, doordat de rode nagellak nog niet goed droog was toen ik de topcoat erop deed. Met als gevolg dat de topcoats nu roze zijn. Ik snap er niets van!



Ik ga als volgt te werk:

Eerst m'n nagels helemaal vetvrij maken met nagellakremover, vervolgens onder de kraan wassen met zeep.

Een laagje basecoat (niet te dun, maar ook niet te dik) erop. Dit 20 minuten laten drogen.

Vervolgens één laag OPI nagellak. Als ik een te dunne laag doe laat hij strepen van het kwastje zitten bij mij en krijg ik het met geen mogelijkheid meer een egaal geheel dus ik doe een 'normale' laag, zeker niet te dik.

Ik doe er geen extra laag op. Dat zou ik wel mooier vinden, maar dan ben ik bang dat het helemaal niet meer droogt.



Ik heb die laag OPI nagellak er om 14 uur (!) opgedaan. Kortom heeft bijna 2 uur kunnen drogen. Net de topcoat erop gedaan, maar zie weer een knalrode vlek op het kwastje van de topcoat. Dus ik geloof dat de nagellak nog steeds niet goed droog is, aargh!



Wie heeft er tips?



ps. Ik merk dat de nagellak ook snel weer afbrokkelt / scheurtjes en deukjes erop. Toch wel binnen 1 of 2 dagen, zelfs op mijn teennagels. Normaal blijft nagellak op mijn teennagels toch wel een week of 2 zitten. Maar misschien komt dat ook wel omdat het zo langzaam droogt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het trouwens ook al geprobeerd zonder basecoat, maar dat maakte ook geen verschil.
Jeetje, wat ben je toch allemaal aan het doen.

1 als je je nagels ontvet hebt met remover, mag je ze niet meer wassen, want van zeep worden je nagels weer vet.

Basislagen en toplagen zijn onzin. Lak gewoon je ontvette nagels in twee mooie lagen en het blijft zeker een week goed, als je goed lakt, dat is.

Meer hoef je niet te doen.
Heb je per ongeluk gellak gekocht die alleen droogt onder een UV-lamp ofzo misschien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 16:09:

Jeetje, wat ben je toch allemaal aan het doen.

1 als je je nagels ontvet hebt met remover, mag je ze niet meer wassen, want van zeep worden je nagels weer vet.

Basislagen en toplagen zijn onzin. Lak gewoon je ontvette nagels in twee mooie lagen en het blijft zeker een week goed, als je goed lakt, dat is.

Meer hoef je niet te doen.Als je dat doet (zonder basecoat) en je haalt vervolgens de rode nagellak eraf, loop je met verkleurde nagels.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 18 februari 2017 @ 16:09:

Heb je per ongeluk gellak gekocht die alleen droogt onder een UV-lamp ofzo misschien?Nee, dat heb ik nog speciaal gevraagd aan de mevrouw van de douglas
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch dat de laag misschien alsnog te dik is. Ik lak zelf altijd een hele dunne laag en zie dan inderdaad strepen. Dat komt met een volgende laag altijd weer helemaal goed, dus misschien kun je dat proberen?
quote:lux. schreef op 18 februari 2017 @ 16:09:

Heb je per ongeluk gellak gekocht die alleen droogt onder een UV-lamp ofzo misschien?

Dit. Ik denk dat je gellak/shellac hebt gekocht per ongeluk. Die drogen alleen goed onder een uv lamp



Oh niet dus
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2017 @ 16:11:

[...]





Als je dat doet (zonder basecoat) en je haalt vervolgens de rode nagellak eraf, loop je met verkleurde nagels.Nooit last van gehad. Kwestie van goede nagellak kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd de 60 seconds nagellak van rimmel. Droogt écht snel, 2 of 3 laagjes is voldoende en kost maar 4 euro. Maar ik zou als ik jou was wel dun lakken en dan toch meerdere laagjes doen, want dikke lagen drogen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 16:14:

[...]



Nooit last van gehad. Kwestie van goede nagellak kopen.Eerder een kwestie van geluk hebben met je nagels dan, want ik heb het altijd met OPI en dat is zeker geen slecht merk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 16:09:

Jeetje, wat ben je toch allemaal aan het doen.

1 als je je nagels ontvet hebt met remover, mag je ze niet meer wassen, want van zeep worden je nagels weer vet.

Basislagen en toplagen zijn onzin. Lak gewoon je ontvette nagels in twee mooie lagen en het blijft zeker een week goed, als je goed lakt, dat is.

Meer hoef je niet te doen.



Dank, hier heb ik wat aan!

Ik lees overal op internet dat zeep ontvettend werkt voor je nagels



Ik heb nu nog geen toplaag erop gedaan. Dat ga ik dan maar niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2017 @ 16:12:

Ik denk toch dat de laag misschien alsnog te dik is. Ik lak zelf altijd een hele dunne laag en zie dan inderdaad strepen. Dat komt met een volgende laag altijd weer helemaal goed, dus misschien kun je dat proberen?Oh bij mij ziet het er dan echt niet uit. Of doe je de tweede laag dan een dikkere coat?
Alle reacties Link kopieren
Het slechtste wat je kunt doen is inderdaad zeep gebruiken! Gewoon ontvetten met remover en in 2 lagen lakken: Klaar is Kees :-)
Je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 18 februari 2017 @ 16:21:

[...]





Oh bij mij ziet het er dan echt niet uit. Of doe je de tweede laag dan een dikkere coat?Nee, gewoon 2 dunne lagen. Heel soms zelfs 3 dunne lagen, maar dat kost veel tijd en droogt ook altijd gelijk een stuk slechter. Ik kan me echt haast niet voorstellen dat 2 dunne lagen er 'niet uitziet' bij jou
quote:Jempo schreef op 18 februari 2017 @ 16:19:

[...]





Dank, hier heb ik wat aan!

Ik lees overal op internet dat zeep ontvettend werkt voor je nagels



Ik heb nu nog geen toplaag erop gedaan. Dat ga ik dan maar niet doen.Tegenwoordig zit in zeep oliën en andere zachtmakers die je nagels weer vet maken. Ect, ontvetten met remover is de beste manier, meer hoef je niet te doen.
De eerste laag ook altijd eerst goed laten drogen.
Alle reacties Link kopieren
Het aantal lagen / de dikte van de lagen ligt ook aan de kleur die je gebruikt. Rode nagellak dekt bijvoorbeeld over het algemeen wat lastiger dan de meeste andere kleuren
Je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 16:28:

[...]



Tegenwoordig zit in zeep oliën en andere zachtmakers die je nagels weer vet maken. Ect, ontvetten met remover is de beste manier, meer hoef je niet te doen.



Dankjewel!



Ik ging net even naar de WC en direct weer een dikke duik in m'n nagellak...



Dus ik heb het er nu afgehaald met nagellakremover, geen zeep gebruikt, geen basecoat gedaan en een hele dunne laag erop gedaan. Ik ga nu weer 20 min. wachten en dan doen ik de tweede dunne laag erop.



Ik hou jullie op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Is de topcoat toevallig van de hema?
Alle reacties Link kopieren
Overigens is basecoat inderdaad belangrijk ter bescherming van je nagels en maakt een goede topcoat ook zeker verschil voor hoe lang je nagellak blijft zitten zonder te chippen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moestuinier schreef op 18 februari 2017 @ 16:35:

Is de topcoat toevallig van de hema?Ja!!! Is die niet goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moestuinier schreef op 18 februari 2017 @ 16:37:

Overigens is basecoat inderdaad belangrijk ter bescherming van je nagels en maakt een goede topcoat ook zeker verschil voor hoe lang je nagellak blijft zitten zonder te chippen.



Wat versta je onder een 'goede' topcoat? Ik vind 15 euro voor een nagellak al best veel. een OPI topcoat erbij is nog eens 15 euro...

Op mijn werk mag ik geen nagellak dragen, dus ik draag het alleen soms in het weekend. Een nagellak die 3 dagen blijft zitten zou mooi zijn.
Vreemde zaak.....



Ik heb nu zelf een laagje rubber basecoat van orly op, twee laagjes rood van Opi, gevolgd door een quick dry topcoat van sally Hansen. Zat er met een minuut of 20 op en was een paar minuten later kneiter hard. Is er niet iets mis met je nagellak? De laagjes moeten wel echt dun zijn. Liever een paar dunne laagjes dan 1 dikkere.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 18 februari 2017 @ 16:40:

[...]





Wat versta je onder een 'goede' topcoat? Ik vind 15 euro voor een nagellak al best veel. een OPI topcoat erbij is nog eens 15 euro...

Op mijn werk mag ik geen nagellak dragen, dus ik draag het alleen soms in het weekend. Een nagellak die 3 dagen blijft zitten zou mooi zijn.Ik had namelijk precies hetzelfde probleem met de topcoat van de hema Ik gebruik nu de sally hansen insta-dri topcoat en ik koop nooit meer een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven