Mode & Beauty alle pijlers

Pumps: goedkoop is duurkoop?

12-04-2013 15:09 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn pumps van de H&M een pijnlijke, gapende open wond overgehouden aan mijn hiel Ik had een blaarpleister speciaal voor de hiel op geplakt (van het merk Compeed), maar mijn pumprand was blijkbaar zo scherp, dat het er gewoon doorheen heeft gesneden. Au!



Nu vroeg ik mij af of jullie over het algemeen hebben ervaren dat duurdere pumps (zegge duurder dan 70, 80 euro) beter zitten en minder verwondingen toebrengen dan de goedkope pumps, bijv. H&M pumps (t.w.v. 30 euro).



Ik heb namelijk ook ervaring gehad met Van Dalen pumps t.w.v. 80 euro. Dagelijks aangehad, zitten goed.



Ik ben op het punt gekomen dat ik maar eens veel geld uitgeef aan de pumps in plaats van dat ik bezwijk van leuke pumps met een leuk prijsje!



Oh! En misschien ook of jullie merken kunnen noemen die uit ervaring erg lekker zitten!
Alle reacties Link kopieren
Altijd dure. Goedkope geven alleen pijn en ergenissen.

In dit geval is goedkoop zeer zeker duurkoop.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf. Over het algemeen wel. Maar ik heb ook een paar van de markt nota bene dat echt prima zit.



En inderdaad, het paar dat ik heb dat het lekkerste zit is van Van Dalen.
Wat Yasmijn zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 12 april 2013 @ 15:19:

Wat Yasmijn zegt.Altijd.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is ook mijn ervaring. Pumps van betere merken hebben vaak een betere pasvorm en zijn ook qua hak en zool van betere kwaliteit. Ik heb goede ervaringen met pumps van Gabor (rond de 90 euro geloof ik). Dit merk heeft ook halve maten, wat soms enorm kan schelen. Want in een net te grote pump krijg je al te veel wrijving en daardoor die wonden aan je hielen.
Nee, die ervaring heb ik niet. Ik heb een paar goedkope merkloze pumps voor E15,- gekocht in een shabby-winkeltje (nee, niet shabbies :-) Best mooi, netjes, ik verwachtte er weinig van en dacht: voor 1 feestje zijn die prima. Maar 2 jaar later heb ik ze nog en zijn ze favoriet, zitten lekker en zien er nog goed uit (en dat voor een suede look en best hoge hakken). Ik heb ook pumps van Zara, Manfield, Ninewest en Prada. Die zitten niet beter of lekkerder dan mijn andere goedkope pumps, ze zijn alleen wat aparter qua model/motief/details.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, wil ook graag lekkerzittende pumps dragen maar ik vind ze gewoon niet. Wie o wie heeft de goude tip/merk ?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip. Ik zit nu op de site van Gabor, ziet er erg professioneel uit.quote:cassata schreef op 12 april 2013 @ 15:22:

Ja, dat is ook mijn ervaring. Pumps van betere merken hebben vaak een betere pasvorm en zijn ook qua hak en zool van betere kwaliteit. Ik heb goede ervaringen met pumps van Gabor (rond de 90 euro geloof ik). Dit merk heeft ook halve maten, wat soms enorm kan schelen. Want in een net te grote pump krijg je al te veel wrijving en daardoor die wonden aan je hielen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier trouwens ook ervaring met pumps van Supertrash?
Unisa, Ab Donkers, Fred de la Bret, Mai Piu Senza.
Hier goede ervaringen met Gabor, Footnotes en Durea.

Ik ben door steunzolen helaas veroordeeld tot dure schoenen. Maar zeker het geld waard!
Prijs is geen indicatie.

Gewoon eigen ervaringen opbouwen en dan leer je vanzelf wat goede pumps zijn. Kan soms ook goedkoop zijn, maar het materiaal en het voetbed zijn meestal wel bepalend voor de kwaliteit. Gewoon doordat er meer tijd in is gestoken voor ontwikkeling en ervaring welke materialen het best te combineren zijn met welke lijn om maar een voorbeeld te noemen.

Dure pumps kunnen ook shit zijn. Is er alleen maar een bekende naam aan verbonden of ziet het er geweldig uit.

Kom je wel steeds meer tegen. Is er een publiek die voor mooi gaat en ze toch nooit draagt.

Sommige merken kan je gerust kopen omdat je gewoon weet dat er garantie wordt gegeven. Is op het moment alleen steeds minder aan het worden.

Maar bepaalde merken maken nog steeds goede pumps en geven ook nog fabrieksgarantie. Daarvoor betaal je dan iets meer, omdat die een naam te verliezen hebben.

Bij merkloos heb je geen naam.
Ik wilde het ook zeggen: Gabor! Dus geen mosterd, maar nogmaals bevestiging dat ze erg lekker zitten. Ik heb die oranje met rood en fuchsia van suède. Erg fijn.
quote:mylenamyla schreef op 12 april 2013 @ 15:29:

Heeft iemand hier trouwens ook ervaring met pumps van Supertrash?



Niet met de pumps, maar wel met de kleding (als ik me niet vergis in de merknaam) Is erg mooi om te zien, maar is vaak kapot.



Wat pumps betreft is de pasvorm super belangrijk.

Als je ze op proef mag meenemen om ze een uurtje thuis te dragen zonder veel te lopen dan weet je na een paar dagen wel of ze lekker blijven zitten. Knelpunten voel je vrij snel en dan kunnen ze retour. En thuis ook uit en dat is wel zo prettig.
Sorry, maar dít zijn de pumps van Gabor?

http://www.omoda.nl/damesschoenen/gabor-pumps/



Vind ik er echt uitzien als ouwe vrouwen schoenen: geen hoge hak, niet mooi.



Mijn ervaring bij pumps is inderdaad goedkoop = duurkoop. Bij de Manfield slaag ik altijd erg goed voor pumps (dus > 8cm) die lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
Supersoulfighter, dat zijn niet de pumps die ik bedoel!! Ik ga effe linkje zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop voor pumps die ik vaak aan heb liever pumps van een goed merk in de sale, dan H&M pumps o.i.d. Wel heb ik wat cheapo pumps die ik incidenteel draag.



Mijn Van Dalen pumps heb ik overigens 3 jaar lang meerdere keren per week aangehad. Die waren de 80 euro meer dan waard.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
ik kan geen plaatjes plakken, maar zie deze link van Ziens. De mijne lijken op die lakpumps in de bovenste rij.



pumps Gabor
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook weleens bijna verleid door die leuke schoentjes bij de H&M maar ik doe het niet omdat ik weet dat ze geen steun /comfort geven.

Je kunt bij outlets ook prima merkschoenen kopen. Ook aan kleding geef ik eigenlijk tegenwoordig nog alleen geld uit als het betere kleding is. In ieder geval in de zomer. Dan vind ik katoenen topjes lekkerder aanvoelen dan de synthetische.
Alle reacties Link kopieren
Jup. Goedkope(lees:kunststof) pumps zul je meer last van hebben. Oh en je krijgt er stinkvoeten van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pumps van o.a. gabor, feliz, miu miu en goedkopere merken. De duurdere zitten vaak wel veel beter dan de goedkope pumps.

Ik heb onderstaande pump van Gabor en daar kan ik makkelijk een dag op lopen.

http://www.onlineschoenen ... n/pumps/eucalyptus/gabor/
quote:cassata schreef op 12 april 2013 @ 15:57:

ik kan geen plaatjes plakken, maar zie deze link van Ziens. De mijne lijken op die lakpumps in de bovenste rij.



pumps Gabor



Tja... ook dat zou me nog niet hoog genoeg zijn.

Ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat ze lekker lopen, maar ik vind ze nog steeds niet hip genoeg.
Sommige pumps van Clarks en Tamaris zijn ook goed om mee te lopen. Maar ze zijn niet allemaal mooi en niet allemaal zijn ze ook comfortabel.

No stress van Dolcis en Manfield hebben over het algemeen iets meer pasvorm. Dat vooral door een beter voetbed en soms zelfs anti-shock.

Van Clarks vind ik sommige sandalen wel mooi voor wat langere loopafstanden. Maar ze hebben ook andere die minder lomp zijn. Op hun eigen site kan je die dan wel vinden.



http://www.clarks.nl/c/dames-schoenen/pumps

Beide merken hebben ze ook bij Manfield en Dolcis, maar niet alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven