Mode & Beauty alle pijlers

Pumps: goedkoop is duurkoop?

12-04-2013 15:09 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn pumps van de H&M een pijnlijke, gapende open wond overgehouden aan mijn hiel Ik had een blaarpleister speciaal voor de hiel op geplakt (van het merk Compeed), maar mijn pumprand was blijkbaar zo scherp, dat het er gewoon doorheen heeft gesneden. Au!



Nu vroeg ik mij af of jullie over het algemeen hebben ervaren dat duurdere pumps (zegge duurder dan 70, 80 euro) beter zitten en minder verwondingen toebrengen dan de goedkope pumps, bijv. H&M pumps (t.w.v. 30 euro).



Ik heb namelijk ook ervaring gehad met Van Dalen pumps t.w.v. 80 euro. Dagelijks aangehad, zitten goed.



Ik ben op het punt gekomen dat ik maar eens veel geld uitgeef aan de pumps in plaats van dat ik bezwijk van leuke pumps met een leuk prijsje!



Oh! En misschien ook of jullie merken kunnen noemen die uit ervaring erg lekker zitten!
Ik heb hele goedkope, van Shoeby, en daar zou ik zo de marathon van NY op lopen (bij wijze van spreke dan). Dus goedkoop hoeft niet altijd slechtzittend te betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst al eens in een topic over lilian pumps gereageerd; zal ze nog eens aanhalen want werkelijk heerlijke pumps met hakken van circa 10 cm (peeptoe-plateau).. En made in italy.. Dat helpt vaak wel! Verder kan ik afraden esprit en mexx.. Wel modieus maar zo pijnlijk! Ook bij new look wil ik nog wel eens slagen, hebben ook iets bredere lijn die goed zit en leuke prijsjes (¤20-30). Primark voor hakken niet doen, ballerina's zijn wel een aanrader. Ik ga ook wel eens voor de bijl bij deichmann (is duitse van haren) maar dat zijn toch echt schoenen voor erbij..

En Carmens is trouwens ook goed bevallen. Kleiner label vergelijkbaar met Footnotes. Rond de ¤100.




Allemaal Clarks, maar ik zou net zo lief deze van Clarks dragen. Gewoon, omdat ik weet dat ik er ook hard mee kan lopen. Heeft niks met oma te maken. Eerder met praktisch denken. Alleen de kleur van die laatste liever niet. Dan eerder in een tegen het zwart aanzittende koffiebruine of donkergrijze. Hoef ik niet zo lang voor de kast te staan om te verzinnen hoe het allemaal op elkaar af te stemmen. Vind van die torenhoge hakken meestal niet staan. Wel voor uitgaan en zo, maar voor shoppen of op het werk zijn ze niet geschikt. Bovendien maak je er bepaalde vloeren mee kapot.



Kan zelf alleen maar hoogfrontpumps dragen. Heb een Franse of Italiaanse leest nodig en naast mooi houd ik ook van comfort. Wat vrouwen met hoge hakken hebben? Zou een goede zijn om daar een topic aan te wijden. En dan de verklaringen waarom het zo hoog mogelijk moet zijn.
ik loop maar heel zelden op pumps, eigenlijk zelfs zeer zelden op hakken maar dan nog.... die laatste lichte pumps die je post, pumps_italiaans, ik zou er nooit mee gezien willen worden in welke kleur dan ook, ook al was ik 90.

er zijn grenzen, dan loop ik wel op damesbrogues of een andere platte schoen, zit ook comfortabel en oogt vast beter.



hoge hakken voelen sexy en aantrekkelijk als je ze draagt en dat geeft je automatisch wat extra sex appeal.

helaas kost dat mij ook mijn enkels, vandaar dat ik ze nauwelijks draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die laatste pumps van Pumps_italiaans ook niet mooi. Als je dan toch een hak neemt, dan een goede. Hiermee heb je alleen de nadelen van hakken en nauwelijks de voordelen.



Als het echt comfortabel moet, ga ik voor platte schoenen, damesbrogues of ballerina's of gewoon platte veterlaarsjes.
Alle reacties Link kopieren
Die laatste van Pumps_italiaans is toch ook eigenlijk geen pump maar een Queenie toch? Of tellen die ook mee met de pumps?



En waarom pumps? Ik vind dat mijn kont mooier uitkomt als ik hoge hakken draag. Ook vind ik hoge hakken iets sensueels hebben. En het klikkerdeklikt zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen van je pijnlijke voeten!

Ik zelf zweer bij de hakken van Unisa, ze zitten heerlijk en ik heb ze in alle mogelijke kleuren. Daarnaast ook een aantal pumps van Michael Kors, en ook daar erg tevreden over
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor de duurdere exemplaren, naja, duur, als je ze jaren kan dragen valt de prijs te overzien.

Ik ben zelf pumps van voltan en chie mihara, die koop ik dan weer 2e hands om de kosten te drukken.

Verder heb ik wat merk leren pumps overal en nergens vandaan.

Maar met stip is voor mij echt Chie mihara, heerlijk lopen ze!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 paar peeptoe pumps met een waanzinnig hoge hak waar ik de marathon op zou kunnen lopen waar ik maar liefst 5 euro voor heb betaald . Was een mazzeltje bij de Bershka, ik liep erlangs, zag ze in een bak liggen en in de winkel zaten ze al als pantoffels. Maar dat is echt supermazzel, normaal kan ik beamen dat goedkoop inderdaad vaak duurkoop is.



Door dat prijsje zijn het overigens wel mijn lievelingspumps, als ik ze aanheb ben ik er elke keer weer verliefd op omdat ik niet kan geloven dat ik voor VIJF EURO zulke toffe pumps heb gescoord.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring: goedkoop, duurkoop. Heb het dan wel over killer heels, minder dan 10 cm staat niet in mijn kast. Ik koop vooral Italiaanse of Franse merken (maat 35, is hier vooral een kindermaat dus weinig keuze).



Mijn voorliefde voor hakken is duidelijk te herleiden: dan 'haal' ik tenminste de 1m 60 .
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja, die laatste heeft wel een lompe neus. Ik ben gezegend met een slanke enkel en voet. Ben ook niet echt klein, hoewel een paar cm extra toch enorm veel meer overzicht geeft. Dan ben ik op gelijke hoogte als mannen hier in de omgeving.

Zelfs met een wat lagere hak oogt het niet lomp. Plat vind ik meestal niet mooi omdat het ook te breed is voor mijn voeten. Dan loop je minder vrouwelijk. Maar hoeft helemaal niet zo overdreven veel te zijn.

Bij veel dikke vrouwen vin dik het zelfs lelijk en het geeft een miss Piggy look van die veel te hoge hakken. De verhouding klopt gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Pumps zijn leuk en ja het ene paar loopt beter dan het andere. Ik heb er best veel.

Maar, hebben jullie geen last van blijven hangen tussen stoeptegels etc.? Zoals in een stad als A'dam met al die onregelmatige stoeptegels, troittoirs, klinkertjes etc. Of Parijs bijvoorbeeld. Hoe doen die vrouwen dat toch? Waarom blijf ik overal tussen steken, terwijl ik over een jarenlange ervaring beschik. Moet ik dan nu eindelijk gaan toegeven dat ik gewoon lomp ben?.
Ik heb makkelijke voeten, dat helpt.

Ik heb liever kwantiteit dan kwaliteit.

Ik wil graag elk jaar 20 paar nieuwe schoenen!
Hmmzz, ik weet het niet... qua pijnlijkheid dan. De meeste van mijn schoenen koop ik in Amerika en dan heb je pumps van 12.50 waar je de wereld op uit loopt. Ook heb ik meerdere paren van Van Haren. Ik vind daarvan de meeste lekker lopen alleen is de kwaliteit bagger. Na een maand of 3, 4 zijn ze gewoon af en vallen ze letterlijk uit elkaar. Ik had vorig jaar een paar ballerina's en ik had de tranen in mn ogen staan na 100 meter. En blaren op mn hak en een bloedende teen. Met hakken heb ik dat eigenlijk nooit, net alsof ik daar anders insta ofzo...



Als ik trouwens zie wat sommige mensen aan een paar schoenen uitgeven... nee, dat is aan mij niet besteed.



Ik heb voor deze zomer een paar hele mooie hakken gezien die ik dolgraag wil hebben, iedereen vind ze afschuwelijk maar ik ben er verliefd op =) http://nicoleleeonline.co ... h20612-gianna/category/9/ En dan met een zachtgele broek...
Ik heb denk ik een ander idee wat een 'pump' is. Die van Pumps Italiaans vallen ondanks het hakje bijna in de categorie 'gezondheidsstappers' en de link die Neve81 post zijn voor mij sandalen.

Wat is een pump nou eigenlijk?
Hier een paar van Ecco waar ik wel even op vooruit kan. Die zaten in de winkel al meteen goed en dat blijkt wel. Dit zijn ze :



http://www.zomerlaarzenko ... n/pumps/ecco-pump/145307/



Heb van van Haren ook een paar en dat zijn echt van die stiletto-hakken. Die gaan ook nog wel, maar is niet 100% pijnvrij. En heb nog een paar van schoenenreus, die zijn crap. Kom daar de deur niet eens mee uit. Dan nog 1 paar van blink, daar heb ik toch bijna een hele dag op gelopen op een bruiloft. Moesten wel echt ingelopen worden. Dat zijn deze overigens :



http://www.shoesgb.co.uk/ ... dies-high-heel-court-shoe
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden pumps met een lage hak als suf gezien?

Is een pump alleen maar mooi als het enorme palen van hakken heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 14 april 2013 @ 09:26:

Hier een paar van Ecco waar ik wel even op vooruit kan. Die zaten in de winkel al meteen goed en dat blijkt wel. Dit zijn ze :



http://www.zomerlaarzenko ... n/pumps/ecco-pump/145307/



Heb van van Haren ook een paar en dat zijn echt van die stiletto-hakken. Die gaan ook nog wel, maar is niet 100% pijnvrij. En heb nog een paar van schoenenreus, die zijn crap. Kom daar de deur niet eens mee uit. Dan nog 1 paar van blink, daar heb ik toch bijna een hele dag op gelopen op een bruiloft. Moesten wel echt ingelopen worden. Dat zijn deze overigens :



http://www.shoesgb.co.uk/ ... dies-high-heel-court-shoeDie polkadot pumps dan Blink zijn echt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd dure pumps en andere schoenen, oftewel merkschoenen, bij de betere schoenenwinkel. Wat ik zelf ook erg belangrijk vind is dat de schoenen van leer zijn. Mijn laatste paar heb ik gekocht in Maastricht van het merk Lilian, zitten als sloffen. Ik heb ook wel eens schoenen gekocht bij H&M en Zara maar die zijn voor mij niet geschikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlight schreef op 14 april 2013 @ 11:18:

Waarom worden pumps met een lage hak als suf gezien?

Is een pump alleen maar mooi als het enorme palen van hakken heeft?Ja. Go high or go home
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zeker voor wat duurdere pumps, die hebben toch een betere pasvorm en kun je langer op lopen. Vindt het wel belangrijk om in ieder geval pumps van echt leer te kopen. Die vormen naar je voet waardoor ze lekkerder ziten



Ik heb 2 paar pumps van clarks en die zitten lekker!

Ze hebben daar ook steeds hippere en mooiere schoenen.

Maar het zijn gewoon kussentjes onder je voeten.
quote:Ceci schreef op 14 april 2013 @ 11:45:

[...]



Die polkadot pumps dan Blink zijn echt leuk! leuk he! Ik heb ze aangehad onder een vintage jurk (met petticoat). Was nog goed zoeken naar schoenen voor eronder, maar dit was precies de kleur paars die ook in de bloemetjes op de jurk zat. Zo blij dat ik iets had gevonden wat er goed bij paste!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 14 april 2013 @ 12:49:

[...]

leuk he! Ik heb ze aangehad onder een vintage jurk (met petticoat). Was nog goed zoeken naar schoenen voor eronder, maar dit was precies de kleur paars die ook in de bloemetjes op de jurk zat. Zo blij dat ik iets had gevonden wat er goed bij paste!Ik ken het plaatje, die jurk was grotendeels blauw toch?
quote:Ceci schreef op 14 april 2013 @ 12:50:

[...]



Ik ken het plaatje, die jurk was grotendeels blauw toch?Ja idd!
Alle reacties Link kopieren
Stond heeel mooi en veel leuker met die pumps dan standaard zwarte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven