Mode & Beauty alle pijlers

Ronde zandloper: wat moet ik aan?

06-05-2016 16:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee zwangerschappen in een paar jaar ben ik een beetje kwijt wat mijn stijl ook alweer was. Nu kinderen krijgen een gepasseerd station is, wil ik er graag weer leuk uitzien. Ik heb mijn oude figuur nog niet helemaal terug, maar daar werk ik aan. Volgens een snelle Google-ronde ben ik een ronde zandloper/8-figuur: duidelijke taille, grote borsten. Daarbij heb ik ook een buikje (wordt aan gewerkt).

Nou is het probleem dat alles wat ik in de stad zie hangen, mij niet staat (vormeloze dingen, hooggesloten dingen of stugge stoffen, terwijl ik echt wel wat stretch kan gebruiken). Zelfs de basic t-shirts met v-hals die ik voorheen altijd aan had zijn er niet meer . Ik ben altijd al een mode-nitwit geweest, dus ik kan wel wat advies gebruiken! Alles wat ik nog in de kast heb hangen is oud en versleten of kan ik pas weer aan als mijn figuur helemaal de oude is.



Mijn vraag is dus: wat staat mij goed? Wat moet ik waar gaan kopen om er weer een beetje leuk uit te zien? Formele kleding heb ik niet nodig, ik heb extreem informeel werk
Maak gebruik van je rondingen en je taille. Leuke getailleerde jurk doet het altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Mijn advies, investeer in een stylist die je in 2 uur leert wat jouw figuur wel en niet kan hebben. Daarna kun je veel gerichter gaan shoppen en langzaamaan je garderobe updaten.

Voor mij betekende dit in het begin veel frustratie als ik in de stad was, want nu kwam ik erachter dat de winkels waar ik vroeger kwam, niet meer in mijn straatje pasten. Maar ik ben er ook achter gekomen dat er heel veel leuks te vinden is als je maar weet waar je op moet letten. Sommige winkels hoef ik nu dus niet meer in, andere winkels ging ik nooit in maar die blijken nu ineens wel in mijn straatje te passen.



Het kost je ongeveer 150 euro maar het bespaart je een heleboel miskopen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
jup! jurkjes (of tuniekjes over een jegging?)

(katoen met een beetje stretch bij voorkeur)

v-halsje want borsten, niet te kort wegens opkruipen



vermijd die trendy fletse nude kleuren, ga voor vrolijk of klassiek

qua prints zou ik een beetje uitkijken, vraag desnoods een vriendin wat ze ervan vind

(geeeeen horizontale strepen, ja ook trendy maritiem achtig, maar nee echt niet)

(maak foto van jurk/lang shirt met print en app naar vriend(in) toe bij twijfel)

koop niet te klein, je kunt je taille altijd nog accentueren met een leuk riem

accessoires is trouwens altijd handig om outfits mee op te leuken die anders vrij basic zijn.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 06 mei 2016 @ 16:18:

Herkenbaar. Mijn advies, investeer in een stylist die je in 2 uur leert wat jouw figuur wel en niet kan hebben. Daarna kun je veel gerichter gaan shoppen en langzaamaan je garderobe updaten.

Voor mij betekende dit in het begin veel frustratie als ik in de stad was, want nu kwam ik erachter dat de winkels waar ik vroeger kwam, niet meer in mijn straatje pasten. Maar ik ben er ook achter gekomen dat er heel veel leuks te vinden is als je maar weet waar je op moet letten. Sommige winkels hoef ik nu dus niet meer in, andere winkels ging ik nooit in maar die blijken nu ineens wel in mijn straatje te passen.



Het kost je ongeveer 150 euro maar het bespaart je een heleboel miskopen.Ik haat winkelen . Heb je concrete tips voor de winkels waar je nu slaagt? Styliste zal ik over nadenken, dat is nogal een investering.
Ik zou eens bij Topvintage kijken. Dat is bijna allemaal kleding voor vrouwen met rondingen op de juiste plekken



Ik heb ook zo'n figuur en voor mij is het credo: getailleerd en niet te hoog gesloten. Als het getailleerd is met een diepe hals (liefst een V-hals) dan staat het bijna altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 06 mei 2016 @ 16:20:

jup! jurkjes (of tuniekjes over een jegging?)

(katoen met een beetje stretch bij voorkeur)

v-halsje want borsten, niet te kort wegens opkruipen



vermijd die trendy fletse nude kleuren, ga voor vrolijk of klassiek

qua prints zou ik een beetje uitkijken, vraag desnoods een vriendin wat ze ervan vind

(geeeeen horizontale strepen, ja ook trendy maritiem achtig, maar nee echt niet)

(maak foto van jurk/lang shirt met print en app naar vriend(in) toe bij twijfel)

koop niet te klein, je kunt je taille altijd nog accentueren met een leuk riem

accessoires is trouwens altijd handig om outfits mee op te leuken die anders vrij basic zijn.



Riem over jurk is voor mij al modieuzer dan ik ooit ben geweest (zo erg is het dus ). Tunieken heb ik ook nooit gehad. Heb je concreet advies, misschien wil je een plaatje plakken?

Vriendin inschakelen: goeie tip, ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Met jouw figuur staan de meeste spulletjes van Topvintage je denk ik heel goed! Accent op decolleté, goed zichtbare taille, eventueel uitwaaierende jurken die je buikje verhullen en je benen helemaal in de verf zetten. Kijk even op de site, daar staan ook wat 'vollere' modellen op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 06 mei 2016 @ 16:20:

[...]





Ik haat winkelen . Heb je concrete tips voor de winkels waar je nu slaagt? Styliste zal ik over nadenken, dat is nogal een investering.



Begin met de basis. Met een zandloperfiguur kun je bijna alles wel aan, dus bedenk eerst wat je zou willen. Skinny jeans, bootcut of een recht model. Een simpel shirt met v-hals hebben ze bij de hema wel (ik heb maat 42/44, is in de shirts L).

Met een goed passende jeans en een shirt heb je een prima basis. Opleuken met een jasje, sjaaltje, tas, ketting... (niet perse alles tegelijk ).



En winkels.. tja, geef eens een budget.

Bij bristol vind je twee rechte jeans voor vier tientjes. Bij S.Oliver kosten jeans rond de zeventig euro. Bij de primark kom je weg met een tientje, bij jeanscentre niet.



Hoe erg je winkelen ook haat, investeer in het passen. Want niks zo vervelend als een vest dat het net niet is, dat gooi je volgend jaar ongedragen weg. Liever twee broeken die je tot op de laatste draad opdraagt, dan tien broeken waar je doodongelukkig van wordt omdat ze niet mooi zitten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 06 mei 2016 @ 16:27:

Ik zou eens bij Topvintage kijken. Dat is bijna allemaal kleding voor vrouwen met rondingen op de juiste plekken



Ik heb ook zo'n figuur en voor mij is het credo: getailleerd en niet te hoog gesloten. Als het getailleerd is met een diepe hals (liefst een V-hals) dan staat het bijna altijd.Hmm, niet mijn stijl, die 50s, maar qua figuur is het wel wat voor mij, denk ik. Dank!
















Alle reacties Link kopieren
ik ben niet goed in plaatjes plakken... wil wel met je mee de stad in?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 06 mei 2016 @ 16:32:

[...]

Begin met de basis. Met een zandloperfiguur kun je bijna alles wel aan, dus bedenk eerst wat je zou willen. Skinny jeans, bootcut of een recht model. Een simpel shirt met v-hals hebben ze bij de hema wel (ik heb maat 42/44, is in de shirts L).

Met een goed passende jeans en een shirt heb je een prima basis. Opleuken met een jasje, sjaaltje, tas, ketting... (niet perse alles tegelijk ).



En winkels.. tja, geef eens een budget.

Bij bristol vind je twee rechte jeans voor vier tientjes. Bij S.Oliver kosten jeans rond de zeventig euro. Bij de primark kom je weg met een tientje, bij jeanscentre niet.



Hoe erg je winkelen ook haat, investeer in het passen. Want niks zo vervelend als een vest dat het net niet is, dat gooi je volgend jaar ongedragen weg. Liever twee broeken die je tot op de laatste draad opdraagt, dan tien broeken waar je doodongelukkig van wordt omdat ze niet mooi zitten.



Ik heb zowaar twee jeans die me goed zitten! Het Slim model van de C&A; niet zo strak als een skinny, maar volgt wel de lijnen van mijn figuur. Dus die kunnen we afstrepen .

Budget: als het mooi is en een tijd meegaat, wil ik mijn portemonnee wel trekken. Ik ben blijven hangen bij de H&M en de We, maar die hebben nu gewoon niets wat mij goed staat. Ik ben ook wel eens goed geslaagd bij Zilch (is er niet meer in mijn stad).
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 06 mei 2016 @ 16:42:

ik ben niet goed in plaatjes plakken... wil wel met je mee de stad in?Dat vind ik lief van je, maar ik hecht erg aan mijn anonimiteit hier
Alle reacties Link kopieren
Juist niet met tuniekjes en losse-riemen-over-jurken aan de slag gaan ,dan ben je direct Hannie de huisvrouw



Wat is je stijl ongeveer? Broeken, rokken, casual, klassiek?



Ik kan geen plaatjes plakken, maar kijk eens op Asos en dan de curve lijn. Sommige dingen zijn wat 'jong', maar er staan mooie outfits voor vollere vrouwen tussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 06 mei 2016 @ 16:48:

[...]

Dat vind ik lief van je, maar ik hecht erg aan mijn anonimiteit hier



tja, grote zonnebrillen zijn helaas alweer zowat uit



maar webwinkelen kan ook als je shops uitzoekt met een fijn retourbeleid, Esprit is er zo eentje
Lorem Ipsum
quote:Liberty97 schreef op 06 mei 2016 @ 17:03:

Juist niet met tuniekjes en losse-riemen-over-jurken aan de slag gaan ,dan ben je direct Hannie de huisvrouw



Bij mij werkt dat ook niet. Een kledingstuk moet eigenlijk van zichzelf al getailleerd zijn. Een riem om een wijde blouse/jurk staat mij niet.



Ik zat net trouwens in de C&A shop te kijken (bij mij zitten jeans van C&A ook erg goed en ik moet er nog eentje) en ik kwam deze tegen:







http://www.c-and-a.com/nl ... alve-mouwen-178658-1.html



Mooi basic shirtje en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Bij de H&M hebben ze vaak wel fijne basis/losvallende blousejes met een V-hals of met knoopjes. Die vind ik altijd goed op een aansluitende jeans staan, zorg er wel voor dat ze niet te lang zijn, maar dat ze zeg maar net op/over je heup vallen. Eventueel een leuke statement ketting erop . Qua jurkjes: alles met een open halslijn en een taille, iets uitlopend model.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 06 mei 2016 @ 17:03:

Juist niet met tuniekjes en losse-riemen-over-jurken aan de slag gaan ,dan ben je direct Hannie de huisvrouw



Wat is je stijl ongeveer? Broeken, rokken, casual, klassiek?



Ik kan geen plaatjes plakken, maar kijk eens op Asos en dan de curve lijn. Sommige dingen zijn wat 'jong', maar er staan mooie outfits voor vollere vrouwen tussen.Oke, dat willen we dus niet Ik ben doorgaans een casual broekendrager, met dit weer ook wel rokken. Zeker niet klassiek, wel vrolijke printjes en kleur.
Alle reacties Link kopieren
Bovenkant:Aansluitende (dat is iets anders dan strak) modellenV-hals of diepe ronde halsGeen gedoe, vooral niet rond de borst. Details op de schouders of bij de taille kunnen wel'Breken' op de taille. Bijvoorbeeld een shirt in een hoogzittende broek met daar overheen een langer vest (creëert lengte terwijl je taille wel zichtbaar blijft). De overgang tussen boven- en onderkleding moet zo veel mogelijk rond de taille zijn en zo min mogelijk op je breedste punt.

Onderkant:Goede aansluiting rond taille en heupen, geen slobberbroekenTrots op je heupen? Laat ze zien in pencil skirtsLiever wat bedekter? Kies een rok die recht of (iets) uitlopend zit (A-lijn)

Disclaimer: dit zijn de 'algemene regels' voor zandlopers. In de praktijk kan het best zijn dat iets voor jou helemaal niet opgaat. Zelf passen en veel dingen uitproberen is altijd een aanrader.



Voorbeelden:

























What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
ik ben anders niet Hannie Huisvrouw, ik ben meer Hellen Hippie denk ik zelf.... maar ja moet je ook leuk vinden
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 06 mei 2016 @ 16:20:



vermijd die trendy fletse nude kleuren, ga voor vrolijk of klassiek





Bij sommige vrouwen staat dit juist geweldig, dus tenzij je weet hoe TO eruit ziet kun je niet zeggen dat ze de 'fletse' nudekleuren moet vermijden.



Ik ben zo'n type, heel blond haar, lichte blauwige ogen en coole huidskleur. Nudes maken me heel zacht en lief, bijna engelachtig.
Herkenbaar!



Ik heb ook een hele grote cup en dat is soms heel lastig shoppen. Ik slaag altijd goed, maar vooral in de zomer kan ik het ook wel erg lastig vinden. Ik zit echt om leuke tops verlegen momenteel. Wat hier al gezegd werd: een V-hals doet het altijd goed. Iemand noemde geen prints, maar dat advies snap ik niet zo goed. Ik zou het zelfs nog eerder tegenspreken. Een print breekt het geheel juist wat en legt de nadruk op de print ipv de vorm. Shirts met hoge hals heb ik ook wel en die staan goed. Je moet een beetje geluk hebben, maar ook dat kan goed staan. Neem geen stretchkatoen dan alleen, zou ik aanraden. Synthetisch valt vaak beter. En colberts kan ik je aanraden, mocht je daarvan houden. Verder draag ik ook vaak blousjes. Ik hoor vaak dat rondborstige vrouwen moeite hebben blousjes te vinden, maar daar herken ik me dan weer niet in. Ik koop het overal trouwens, geen specifieke winkels.
Zojuist deze gekocht trouwens:



Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 06 mei 2016 @ 20:03:

Herkenbaar!



Ik heb ook een hele grote cup en dat is soms heel lastig shoppen. Ik slaag altijd goed, maar vooral in de zomer kan ik het ook wel erg lastig vinden. Ik zit echt om leuke tops verlegen momenteel. Wat hier al gezegd werd: een V-hals doet het altijd goed. Iemand noemde geen prints, maar dat advies snap ik niet zo goed. Ik zou het zelfs nog eerder tegenspreken. Een print breekt het geheel juist wat en legt de nadruk op de print ipv de vorm. Shirts met hoge hals heb ik ook wel en die staan goed. Je moet een beetje geluk hebben, maar ook dat kan goed staan. Neem geen stretchkatoen dan alleen, zou ik aanraden. Synthetisch valt vaak beter. En colberts kan ik je aanraden, mocht je daarvan houden. Verder draag ik ook vaak blousjes. Ik hoor vaak dat rondborstige vrouwen moeite hebben blousjes te vinden, maar daar herken ik me dan weer niet in. Ik koop het overal trouwens, geen specifieke winkels.



Waar?

Bloesjes heb ik idd moeite mee; ruim om het lijf, maar te strak bij de knopen. Gelukkig hoef ik ze niet te dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven