Mode & Beauty alle pijlers

Sauna ervaringen

21-08-2009 09:32 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic hier. Ik ben nu tweemaal eerder naar de sauna geweest; thermen in Tilburg en Prinsejagt in Eindhoven en vind het een heerlijke manier om te ontspannen. Ik vond de Prinsejagt wat klein terwijl de sauna in Tilburg ruimer van opzet is en mij ook beter bevallen, er was ook meer variatie in de sauna's en ook een opgiet-ritueel.

Binnenkort ga ik naar de sauna Elysium, heb nog een kortingsbon.



Hoe zijn jullie sauna-ervaringen en waar gaan jullie heen?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om naar de sauna te gaan!

Elysium is groot, met heel veel keuze. Op zich een fijne sauna om doorde weeks heen te gaan en dan merk je niet veel van de drukte.

Sauna ridderode vind ik ook fijn, dat is in Santpoort. Ook veel keuze maar niet te groot, en het ziet er allemaal heel mooi uit.

De zwaluwhoeve vind ik vreselijk, net een fabriek, zo veel te druk en te massaal.

De veluwse bron schijnt ook een prachtig complex te zijn maar daar ben ik nog niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn sauna ervaringen zijn top ! ik ben in sauna Egmond geweest in Haarlem is dat. Klein maar wel met verschillende sauna cabine's. Ik ben in Putten geweest ook leuk maar voor mij toch wat minde speeld zich voornamelijk buiten af, buiten zwembad etc... en ik woon op 5 minuten lopend af van de therme hollday in schiedam af en die is echt super mooi haha(geen aandelen) veel sauna's zoutwaterbad, mooi restaurant, mooie rustruimtes, netjes sfeervol, tja...ik kom daar graag



Ik wil natuurlijk ook nog andere sauna complexen gaan onderzoeken dus lees hier verders mee
Alle reacties Link kopieren
Elysium is echt helemaal geweldig: heel veel verschillende sauna's en een heerlijk opgiet-ritueel (honing/zout).
Alle reacties Link kopieren
Ben laatst in Schiedam geweest, hier hadden ze onder andere een paalsauna, bioscoopsauna, aquariumsauna, diehard sauna, grot sauna, muzieksauna, kleurentherapiesauna, panorama sauna, siberische sauna en een toren sauna.
Alle reacties Link kopieren
een paalsauna??? wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik las op de site van elysium ook dat ze een filmsauna hebben, maar geen idee wat ik me hier bij moet voorstellen, net zoals de bioscoopsauna. Meestal zit je 10-15 min in iedere cabine.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de filmsauna niet zo heet als andere saunas dan kun je het wel wat langer volhouden.
Alle reacties Link kopieren
lijkt mij trouwens niks hoor zon filmsauna, meer iets voor in de relaxruimte om dan naar videobeelden te kijken, in de sauna zelf; liever stilte. Ben dan ok fan van die stilte saunas, heerlijk niet dat gekakel wat sommige vrouwenclubjes graag en heel hard in de sauna doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:renaat29 schreef op 21 augustus 2009 @ 09:44:

Ben laatst in Schiedam geweest, hier hadden ze onder andere een paalsauna, bioscoopsauna, aquariumsauna, diehard sauna, grot sauna, muzieksauna, kleurentherapiesauna, panorama sauna, siberische sauna en een toren sauna.Mooi hé ja voor mij is het uitkijken ik ben er zo natuurlijk, dus ja moet mij inhouden want het kost best veel, maar ik ga vaak na 18.00 dan betaal ik minder en ik blijf dan tot een uur of 23.00 en dan douche ik en loop ik rustig naar mijn huis bakkie thee nog en hup bed in zalig !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds een bon liggen voor de swaffelhoeve. Daar ben ik nog nooit geweest dus als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Zwieber, ik ben daar in het begin wel geweest en toen was het nog te doen met de drukte. Ik heb gemerkt dat ze heel veel adverteren en kortingsacties doen waardoor het er steeds drukker wordt. Ik geloof wel dat ze verbouwd hebben dus misschien dat de drukte zich nu meer spreidt.

Maar ik vond het toen al zon afknapper om bij binnenkomst in een giga rij aan te sluiten alsof we naar een pretpark gingen. En in het restaurant was het ook een drama, zo lang wachten op een tafel en dan ook nog heel lang wachten op je eten.

En ook veel luidruchtige mensen in de saunas en rustruimtes, maar dat kan natuurlijk ook aan de dag zelf hebben gelegen.

Ik ga daar in elk geval niet meer naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Zwaluwhoeve niet leuk. Groot en massaal op een onplezierige manier.



Maar wat moet ik me nu eigenlijk voorstellen bij een opgietritueel? Ik ben daar nog nooit bijgeweest en kennelijk is dat ineens een hype, maar wat gebeurt er dan en wat is er zo leuk aan?

Gieten ze dan water over de stenen en doen ze er een dansje bij of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon (redelijk) in de buurt van Thermen Bussloo. Een hele mooie, ruime sauna. Volgens mij hebben ze onlangs een prijs gewonnen voor beste sauna van de benelux.

Het is er heel ruim en zelfs als het druk is voelt het niet vol aan. Er zijn heel veel sauna's, van 50 tot 90 graden. Sauna's met bergkristallen, sauna's met vuurtjes. Een ruime ligweide, veel douches. Ook leuk: een deel van het bijgelegen meer is afgezet voor de sauna en daar kan je lekker in afkoelen (niet doen in de winter!!). Ze hebben ook een beauty-gedeelte, voor als je dat leuk vindt.



Ja, al met al een fijne sauna. (Ook geen aandelen )
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is echt mijn lieverlingssauna, geweldig daar!
Alle reacties Link kopieren
quote:ramiaatje schreef op 21 augustus 2009 @ 09:46:

een paalsauna??? wat is dat?



Is een finse sauna op 4 poalen in een vijver. In het midden is de vloer transparant en geeft uitzicht over de vijver. Er is een veranda en een koud en waterbad die tevens uitzicht geven over de tuin en vijver.



In de bioscoopsauna zijn verschillende films te zien, zowel comedie enzo, maar ook rustgevende natuurfilms.
Alle reacties Link kopieren
Oh oh, nou ja, die bon moet wel gebruikt worden. Ik ben benieuwd of het tegen gaat vallen dan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en opgietritueel. Ik ben er 1 keer bijgeweest en dat was best leuk, maar vond het niet fantastisch.

Bij ons ging het zo: Man had twee emmers water met geuren. Hier waren kaneel en honing gekozen. Dat water deed hij op de hete stenen waardoor het in ene heel erg ging stomen. Toen ging hij met een klein handoekje de stoom naar de gasten 'slaan'. Hij ging dus om de beurt voor elke gast staan en sloeg dan met de handoek een paar keer die hete geurende stoom naar je gezicht en lichaam. Daar krijg je het heel warm van!

Tussendoor even naar buiten en wat fruit eten. Toen weer naar binnen voor de honing-behandeling.



Wat ik al zei, best leuk om een keer mee te maken, maar 1 keer vond ik wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Aha, het mysterie is eindelijk opgehelderd dank je Ka.
Alle reacties Link kopieren
Die man die het deed kreeg het trouwens ook heel heet en die had nog wel kleren aan... Lijkt me geen leuke baan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al in veel sauna's geweest. Ben echt een sauna ganger, vind het zo fijn.



Ik ga graag naar Thermen Tilburg. Niet al te groot, voldoende sauna's, prachtig restaurant, sfeervol en niet onbelangrijk, niet te ver van mijn huis. Daar kom ik denk ik het meeste.



Vorige week nog in Barendrecht geweest, ook een prachtige sauna, met een restaurant met geweldige kaart. Mooie tuin, alles mooi.



Zwaluwhoeve vond ik vreselijk. Veel te groot, veel te druk, veel te massaal, veel te 'net niet'. Mijn bescheiden mening.



Putten, mooie sauna, maar overladen vol in het weekend, begrijp dat het doordeweeks een stuk aantrekkelijker is daar.

Ik ben halverwege de zaterdag weggegaan omdat je bizar lang moest wachten om uberhaupt een plekje te vinden om een broodje te eten. Dan ben ik er klaar mee.



Schiedam ben ik lang geleden geweest. Het was mooi en schoon, maar ik vond het restaurant gedeelte echt niet gezellig. Op de een of andere manier ben ik er daarna nooit meer naar teruggegaan.



Almere heeft ook een prachtig sauna complex. Heel schoon, ja heb me daar ook goed vermaakt. In thermen Almere was dat.



Je hebt ook een ander sauna complex in Almere, echt kleinschalig, geen thermen, ben daar de eerste keer naartoe gegaan omdat ik dacht dat dat 'de' thermen van Almere was. Vond het al zo klein toen ik aankwam.

Veel te klein, veel te -ons kent ons-, hele kleine sauna cabines, geen mooie tuin. Voor als je echt alleen sauna wilt en wat gezelligheid prima. Maar wil je je in een beetje ' wellness' wanen, moet je dat maar overslaan..



Ridderkerk, heel eenvoudig, niet teveel luxe verwachten en als je met die gedachten gaat, kan je er een heerlijke dag verwachten. Vind de mensen daar overigens heel erg aardig!



Thermen Rosmalen, is flink verbouwd en is er beter op geworden. Ik vond het een heerlijke 'tussendoor' sauna. Niet om de hele dag in te toeven voor het wellness gevoel, wel voor een heerlijke avond na mijn werk, hapje eten en de sauna in. Geen binnenzwembad, vond ik erg jammer. Wel een Hammam waar ik een keer of 3 onder handen ben genomen. 1 keer heel erg lekker, 2 keer door een te lief te schattig meisje die het net allemaal niet hard genoeg deed, al vroeg ik daar wel om.



Volgens mij ben ik vorig jaar in Veghel geweest. Even denken of het echt Veghel was..... volgens mij wel. Ik vond dat echt een aanfluiting. Sfeerloos restaurant, weinig privacy hoekjes in restaurant, wel een enorm bubbelbad, toen ik buiten de koude emmer op mijn hoofd wilde laten vallen, bleek er nog allemaal ijs in te zitten en knalde er diverse ijsballen op mijn kop...... jezus wat deed dat zeer! Volgens mij ben ik hier geweest met een vriendin via Optimel.... nooit meer.



Poeh... nou ik blijf maar tikken, ik mis er nog een paar...... wordt vervolgd.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een opgietritueel wel lekker (Loyli heet het geloof ik?)

Ze wapperen dus die hete stoom over je heen en dat geeft wel een extra boost aan een saunarondje. Dat gedoe met honing of ijsblokjes hoeft allemaal niet zo nodig, maar dat wapperen vind ik erg lekker.



Ik ben wel in de zwaluwhoeve geweest. Je moet er niet komen op een zaterdag of zondag, als je een doordeweekse dag uitkiest kan het ook erg rustig zijn en dan dan vind ik het een mooi complex.

Ik ga vaak naar Sauna den Ilp. Is een kleiner complex met 3 sauna's en 3 turkse stoombaden. Beetje een buurtsauna. Lekker gemudlich....
Alle reacties Link kopieren
Löyly

Jaren geleden ontdekten de Finnen het opgietritueel Löyly voor optimaal saunagenot. De temperatuur in een sauna stijgt als wanneer er water op de hete stenen wordt gegoten. De luchtvochtigheid neemt toe en de warmtedeeltjes in de lucht slaan neer op de huid waardoor het zweten wordt bevordert. Naast Löyly is Aufguss een bekende Duitse term voor opgietingen. Aufguss betekent letterlijk "opgieten".



Tijdens een opgieting worden er ijs en etherische oliën op de saunakachel gegoten. Vervolgens geeft de saunameester een wappersessie met de handdoek, waardoor een behaaglijk gevoel ontstaat. Werkelijk een sensatie voor lichaam en geest.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Tilburg 1x eerder een opgiet-ritueel meegemaakt en heb het ook als prettig ervaren. Ze hadden toen dennen en jasmijn olie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 21 augustus 2009 @ 10:11:



Thermen Rosmalen, is flink verbouwd en is er beter op geworden. Ik vond het een heerlijke 'tussendoor' sauna. Niet om de hele dag in te toeven voor het wellness gevoel, wel voor een heerlijke avond na mijn werk, hapje eten en de sauna in. Geen binnenzwembad, vond ik erg jammer. Wel een Hammam waar ik een keer of 3 onder handen ben genomen. 1 keer heel erg lekker, 2 keer door een te lief te schattig meisje die het net allemaal niet hard genoeg deed, al vroeg ik daar wel om.

Tip: ca. 2 weken geleden heeft hier een grote brand gewoed, dus ga hier nog even niet naartoe. Op hun website staat aangegeven wat wel/niet open is, maar volgens mij is het sana-deel nog helemaal gesloten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven