Mode & Beauty alle pijlers

Sauna ervaringen

21-08-2009 09:32 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic hier. Ik ben nu tweemaal eerder naar de sauna geweest; thermen in Tilburg en Prinsejagt in Eindhoven en vind het een heerlijke manier om te ontspannen. Ik vond de Prinsejagt wat klein terwijl de sauna in Tilburg ruimer van opzet is en mij ook beter bevallen, er was ook meer variatie in de sauna's en ook een opgiet-ritueel.

Binnenkort ga ik naar de sauna Elysium, heb nog een kortingsbon.



Hoe zijn jullie sauna-ervaringen en waar gaan jullie heen?
Alle reacties Link kopieren
Meer in de regio van Prinsejagt en Tilburg: thermen Son. Middelgroot, lekker rustig, mooi gelegen.



Roosendaal vond ik ook leuk, maar net iets minder natuur dan Son, wat ik jammer vind.



In tegenstelling vond ik Zwaluwhoeve wel erg mooi en leuk. Ik zou wel adviseren om op een normale werkdag te gaan i.v.m. drukte. Maar je hebt er echt een volle dag voor nodig om alles te kunnen doen, zo veel faciliteiten zijn er.
Alle reacties Link kopieren
Opgiet ritueel werd in de paalsauna gedaan, de geur van gember kwam je tegemoet het gaf een soort van koortseffect heel apart echt lekker soort kippevel heel fijn gevoel igg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 21 augustus 2009 @ 10:11:

Volgens mij ben ik vorig jaar in Veghel geweest. Even denken of het echt Veghel was..... volgens mij wel. Ik vond dat echt een aanfluiting. Sfeerloos restaurant, weinig privacy hoekjes in restaurant, wel een enorm bubbelbad, toen ik buiten de koude emmer op mijn hoofd wilde laten vallen, bleek er nog allemaal ijs in te zitten en knalde er diverse ijsballen op mijn kop...... jezus wat deed dat zeer! Volgens mij ben ik hier geweest met een vriendin via Optimel.... nooit meer.



Poeh... nou ik blijf maar tikken, ik mis er nog een paar...... wordt vervolgd.



Volgens mij is Veghel nu failliet, zoek het even op voordat je er voor niets naar toe rijdt.



Ik mis nog Lucaya in Oss, prettig maar niet groot, wel (kleine) stadstuin tegenwoordig, voor ons iets meer voor de winteravonden!
Ik mis nog Thermen Nijmegen, niet super groot en luxe (al hebben ze pas wat vernieuwingen gedaan) maar toch erg lekker om een dag te relaxen. Ze hebben verschillende sauna's, baden en löyly's.
Alle reacties Link kopieren
Vind het heerlijk om naar de sauna te gaan, maar kan niet kiezen welke ik de lekkerste vind! Daarom ga ik telkens weer naar een andere

Voor bijna alle sauna's (zeker de grote complexen) geldt trouwens dat het in het weekend veel drukker is dan doordeweeks. Ga zelf dus ook het liefste buiten het weekend.



Elysium is mooi en groot, maar ben ik zelf niet zo'n enorme fan van. Kan niet goed aangeven waarom, maar op een of andere manier voelt het niet zo lekker.



Putten vind ik heerlijk, relaxte sfeer, fijne sauna's en je kunt er vooral ook heerlijk lunchen! Hmmm... broodje Barneveld.. mjam!



Bussloo is erg mooi, maar ik vind ze soms een beetje betuttelend en daar kan ik dan weer niet zo goed tegen... Wel fijne sauna's en goed verzorgd.



Schiedam, ja ook fijn! Ze hebben onlangs het restaurant een make-over gegeven en de menukaart aangepast, is er echt beter op geworden. Er worden fantastische loyly's gegeven, vooral door Joop! (Heb er trouwens ook wel eens een klankschalenloyly gehad, die echt waardeloos was..) Fijne sauna's, verschillend in temperatuur dus da's ook fijn. Vind het in de winter wel wat minder trouwens omdat het dan binnen toch wel snel vol is...



Zwaluwhoeve, tja, ik vind m toch wel erg fijn hoor! Persoonlijke favoriet is de muzieksauna, echt geweldig, die zouden ze in elk saunacomplex moeten hebben! Verder het koude en warme badje naast elkaar, echt super! Het is er idd vaak druk, m.n. bij de entree, maar als je eenmaal binnen bent, merk je daar niet zoveel meer van. Heerlijk eten ook, zorg dat je 's ochtends al een tijd reserveert in het restaurant, dan is er niks aan de hand!



Ben afgelopen week nog bij de Veluwse Bron geweest, vind ik ook heel fijn. Veel sauna's, ruim van opzet, goed verzorgd. Zag alleen dat de loyly's maar uit 1 ronde bestonden, dat vond ik zelf wat minder. Ook hier kun je trouwens geweldig eten!



Nijmegen vond ik trouwens ook fijn, net als Centre du Lac in Pijnacker, al is die laatste wel klein, zeker in vergelijking met de hierboven genoemde sauna's.



Mèèèn, ik lijk de saunagids wel (www.saunagids.nl is trouwens ook een aanrader als het om beoordelingen van sauna's gaat!)
Alle reacties Link kopieren
Geen sauna ervaringen in de zomer?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan volgende week naar Elysium te gaan, ook op een doordeweekse dag.

Lijkt me heerlijk, veel goede verhalen van gehoord.



Verder ken ik alleen sauna Roosendaal en Goirle.

Beiden leuke sauna's, Goirle nog wat mooier dan Roosendaal
Alle reacties Link kopieren
zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, zal ik niet vanavond naar de sauna gaan..... het wordt zo'n herfstavond, guur, wind.... heb er zin in, maar ook niet echt, maar ook weer wel....
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen weekend naar Elysium geweest en ondanks vele negatieve verhalen op sites/fora viel het mij niet tegen. Ik was er op zaterdag en vond het met de drukte reuze meevallen, zeker door de grote aanbod en de ruime opzet. Vond het hammam stoombad (met citrusgeur ipv eucalyptus) en de opgietrituelen erg goed. Er mogen wel wat meer klokken opgehangen worden, zeker buiten en soms waren er in de sauna's te weinig zandlopers aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen naar de Sauna geweest. Ik ga zelf binnenkort nog gebruik maken van het arrangement van de sensodyne.
Alle reacties Link kopieren
Die swaffelhoeve was een drama. Doordeweekse dag gegaan, het mocht niet baten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwieber schreef op 24 oktober 2009 @ 17:44:

Die swaffelhoeve was een drama. Doordeweekse dag gegaan, het mocht niet baten.Hebbie niet lekker geswaffleld dan?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar een ander stel wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij de flair zat deze week ook een boekje met arrangemeten, waaronder bij de Veluwse bron. Deze is volgens mij ook erg groot, ook een afrader dan.....



Vond zelf elysium wel meevallen qua drukte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Judith11 schreef op 24 oktober 2009 @ 18:04:

Bij de flair zat deze week ook een boekje met arrangemeten, waaronder bij de Veluwse bron. Deze is volgens mij ook erg groot, ook een afrader dan.....



Vond zelf elysium wel meevallen qua drukte.



Juist niet! Veluwse Bron is goed, nieuw en kent ook een maximaal aantal bezoekers.



Ik kom juist never nooit niet meer bij het Elysium... Ouwe meuk, veel te veel volk naar binnen proppen en verschrikkelijk te duur relatief gezien.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben ook echt een sauna fanaat, zie alleen wel dat de meningen zijn verdeeld.



Elysium in Bleijswijk, leuke en fijne sauna. Jammer dat het soms zo druk is. Zijn wel veel aan het renoveren en vernieuwen daar.



Veluwse Bron in Emst, hele fijne sauna. Erg nieuw en modern uiterlijk. Wordt er leuk geholpen en fijne sauna's. Veel keus



Saunadrome in Putten, mooie sauna. Erg gemoedelijke uitstraling, landelijk.



Zwaluwhoeve in Harderwijk vond ik echt vreselijk. Slecht geregeld, niet altijd even schoon...



Ridderode in Santpoort, mooie sauna wel klein. Ik kan mij daar niet een gehele dag vermaken.



Sauna in Schiedam....Niet echt mijn ding...ga er niet nog eens heen.



Wil heel graag nog eens naar Thermen Bussloo....
Alle reacties Link kopieren
Ga begin volgend jaar naar de sauna in Papendrecht, iemand daar ervaringen mee? Een andere optie is Ridderkerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt fan van de Veluwse bron. Ben er toevallig vrijdag geweest, echt heerlijk ontspannen! Het is wel groot, maar daardoor is het in de verschillende sauna's juist lekker rustig vond ik



Daarvoor ging ik altijd naar Bussloo, ook een hele fijne sauna! Ik woon hier sowieso sauna-technisch hartstikke goed, genoeg keus in de buurt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Ridderkerk en Elysium geweest. Ridderkerk ben ik al een paar keer heen geweest en het is er gezellig/netjes. Ik zelf was nog niet veel sauna's gewend,maar in vergelijking met Elysium was het er wel een stuk minder luxe en groot.



Gisteren ben ik naar Elysium geweest. Ik vond het er heerlijk. Erg luxe en je had er ontzettend veel keuze. Ik persoonlijk vond voornamelijk de Kelo sauna (met het opgietritueel), het Hammam gedeelte, het stoombad, de neveltuin en het zoutwaterbad erg lekker. Wel was het gisteren vrouwendag, dus rust vond je er niet. Maar dat kun je bij vrouwendag ook verwachten. Wel vind ik het er vrij duur..
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie sauna de heuvelrug in Veenendaal?



Heel sfeervol en huiselijk.



Alleen super jammer dat ze daar geen zoutwaterbad o.i.d hebben, dat mis ik echt.



Wil weer!! Hmmm.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Kennen jullie Deverana in Den Bosch? Gek dat daar nog niet over geschreven is! Wij zijn enorm fan van Deverana. Sfeervol, mooie sfeer. Kijk even op de site bij de foto's voor sfeerimpressies, het is een beetje 1000-en-1 nachtsfeer, maar ook weer heel strak. Ook een pluspunt vind ik, dat het er heel schoon is.



We wonen een kwartier van Elysium, maar toch rijden we bijna altijd naar Den Bosch.



Elysium vinden we niet heel verkeerd, maar het is er zooooo druk. We krijgen er niet dat ultieme relaxgevoel. Veel geluid van lachtende, pratende mensen die voorbij lopen als je in de (stilte)sauna zit. Ook gezellig, maar wij willen echt ultiem relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Sauna!! I love it!

Mijn ervaringen tot nu toe:

Zwaluwehoeve: afschaffen! Verschrikkelijk massaal, echt niet leuk om in het weekend te gaan. Je kan er over de koppen lopen.. en het publiek is ook niet helemaal mijn ding. Op zich goede faciliteiten maar de sfeer is daar niet ontspannen. Absouluut geen aanrader wat mij betreft. Ook het eten (lunchbuffet) was geen succes. Je moest erg lang wachten op een vrije tafel en je het eten werd van je bord afgekeken door andere wachtende..



Sauna Drome in Putten, ik kom niet verder dan een 'wel leuk'. Jammer dat de buitenruimte redelijk klein is opgezet.. Ik vond het allemaal wat opgepropt daar. Qua sauna's niet heel erg veel keus. Zwembad erg klein. Doordeweeks vond ik deze sauna beter te doen dan in het weekend.



Dan Peize, wel één van mijn favoriete sauna's. Lekker ruim opgezet, fijne sauna's, niet heel erg druk (ook niet in het weekend). Heerlijke banken in het eetgedeelte, lekkere kaart. Niet te duur. Zeker een aanrader.



Op nummer 1 voor mij momenteel Bussloo. Daar zou ik wel willen wonen Ze zijn nog aan het uitbreiden maar daar heb je geen last van als bezoeker. Het ziet er allemaal erg mooi (nieuw) en schoon uit. Heerlijke sauna's, veel keuze, mooie en ruime relaxruimtes, groot buitenterrein, heerlijk eten! Ook de behandelingen daar zijn aan te raden (massage, hamanbehandeling). Morgen ga ik weer!



De Veluwse Bron schijnt ook een prettige sauna te zijn, die staat nog op mijn lijstje.



Trouwens, Optimel heeft weer een actie waar veel sauna's aan meedoen, 2e persoon gratis. Misschien iets om in de gaten te houden!
Alle reacties Link kopieren
Ross, ik wil binnenkort naar Deverana. Het klinkt echt helemaal geweldig!



Ben afgelopen zaterdag in Spa Zuiver in Amsterdam geweest. Is net geopend (alles nog zo lekker schoon en mooi) en was helemaal super. Wel prijzig maar de moeite waard. Prachtige architectuur en heerlijke sauna's, baden en van alles en nog wat.



Veghel ben ik een keer geweest maar was niet voor herhaling vatbaar. Sfeerloos, vies en simpel. Volgens mij is hij nog open (of doorstart). Sfeerloos en vies ook bij Kastelenplein in Eindhoven.



Normaal ga ik altijd naar de sauna in Son en Breugel. Gezellig kneuterig, supergoed eten en leuke sauna's. Niet spectaculair maar alles is er en de gastvrouwen zijn heel aardig.



Lucaya in Oss is ook goed. Jammer van het hoge parkeertarief maar voor de rest is alles top.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook saunagangster

Heerlijk

Had ik nog zo'n inpakken en wegwezenarrangement-bon liggen voor de zwaluwhoeve.... nou knap als je dat kan boeken op de dag dat je graag zou willen

Echt elke keer vol voor het arrangement, heb 'm nu al verlengd maar word weer een ramp, kids onder brengen, niet in deweek van het maandeliijkse....en dan nog om alle prive afspraken heen plannen

Bel je voor een afspraak kan het alleen nog via internet...tja logisch zijn ze van het gezeur af om weer nee te moeten verkopen, Zwaluwellende dus



Sorry voor het geklaag maar heb het er zo mee gehad.(vorige keer al naar een andere sauna geweest omdat er geen plaats was)



Verder vind ik het super ontspannend om in sauna te zijn en veenendaal is zeker de moeute waard om x heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Meestal ga ik naar de Saunadrome in Putten. Ik vind het een heerlijke relaxte en gemoedelijke sauna, en geniet vooral van het feit dat je midden in de natuur zit. Voor de sauna naast het meertje vind ik heerlijk, met een houtgestookte kachel. Daarnaast zie je er ook regelmatig reeen voorbij komen. Die kijken je dan aan als je in de infraroodsauna zit.



Afgelopen weekend ben ik met een vriend voor het eerst naar de Zwaluwhoeve geweest, hieronder een verslagje:



***



Zaterdag ben ik voor het eerst naar de Zwaluwhoeve geweest. Vanwege negatieve verhalen van veel andere saunagangers heb ik me daar altijd nog van weten te weerhouden, maar deze keer had ik via vakantieveilingen.nl gratis kaartjes gekregen, dus het leek me een goede kans om toch zelf eens te kijken. Samen met een vriend die nog nooit in een sauna geweest was zijn we er heen gegaan, van 13.00 tot 24.00 uur, dus een behoorlijk lange tijd.



En ik moet zeggen, ik heb er een prima dag gehad. Ja het was druk, maar dat is overal wel in de weekends. Maar genoeg ruimte in de sauna's. We hadden vooraf geen kaartjes voor het dinerbuffet gekocht, en dat was wel een goede beslissing denk ik, dan moet je in de rij gaan staan en bij een buffet eet je ook altijd teveel, wat niet fijn is als je daarna nog de sauna in gaat.



Verder vond ik het sauna aanbod prima, alleen jammer dat er niet echt heel hete sauna's waren, de warmste was zo'n 80 graden. Nadeeel was wel dat het erg druk was voor de opgietingen, maar als je vantevoren 15 min ging wachten bij de ingang, dan kon je naar binnen.



De middagopgietingen vond ik ok, maar hadden we wat heftiger gekund. Er was ook een honingronde, nadeel daar vond ik dat ze de honing buiten uitdelen aan het einde van de pauze tussen de twee rondes, zodat je het op je koude lichaam moest insmeren. Bij de saunadrome in Putten ben ik gewend dat ze na 5 min in het tweede deel de (warm geworden) honing uitdelen, dit smeert lekkerder.



De opgieting van 10 uur 's avonds noemden ze de 'die-hard' opgieting, en deze was idd wat heftiger, al was het nog makkelijk vol te houden vond ik.



Groot pluspunt van de zwaluwhoeve vond ik de verschillende bubbelbaden buiten, en ook de grote ronde ton/ zwembad was erg lekker.



Kortom, leuk om eens naar toe te gaan, vooral als de toegang gratis is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven