Mode & Beauty alle pijlers

Sauna ervaringen

21-08-2009 09:32 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic hier. Ik ben nu tweemaal eerder naar de sauna geweest; thermen in Tilburg en Prinsejagt in Eindhoven en vind het een heerlijke manier om te ontspannen. Ik vond de Prinsejagt wat klein terwijl de sauna in Tilburg ruimer van opzet is en mij ook beter bevallen, er was ook meer variatie in de sauna's en ook een opgiet-ritueel.

Binnenkort ga ik naar de sauna Elysium, heb nog een kortingsbon.



Hoe zijn jullie sauna-ervaringen en waar gaan jullie heen?
@Liv, Bigfoot & Judith: Het 'waterkletsen' na bepaalde opgietingen begint pas nadat eerst iedereen buiten is, de saunameester een praatje over goed en juist afkoelen heeft gehouden, desgewenst stukjes fruit zijn rondgedeeld en de mensen zo al enkele minuten buiten zijn. Je krijgt dan bij de koude douche/stortemmer/waterval een heerlijk verfrissende emmer water tegen je aan, zowel van voren als van achteren.
@Judith: de opgiet 4 daagse zal waarschijnlijk 3x per jaar georganiseerd worden, maar mocht het vaker gebeuren, dan meld ik het hier wel.

Maar ook buiten de opgiet 4 daagse kun je van de speciale opgietingen genieten, alleen worden er dan niet zo veel op een dag gegeven. Gemiddeld 2 à 3 'specials' (vooral 's middags) en 3 'gewone' opgietingen op een dag.
Gister weer een heerlijk sauna-dagje gehad @ thermen Nijmegen, was heerlijk rustig in de sauna. We hebben er weer lekker van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Met dit warme weer vind ik sauna eigenlijk niet zo fijn. Jij daar geen last van Summer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 13 juli 2010 @ 21:15:

Met dit warme weer vind ik sauna eigenlijk niet zo fijn. Jij daar geen last van Summer?



Ik heb geen ervaring met saunabezoek tijdens hoogzomer warmte. (Al komen mensen ook om te zonnen e.d.).

Ik merk dat ik erg weinig behoefte heb aan sauna dingen nu het zulk zomers weer is. Dan wil ik buiten leuke dingen doen.
quote:Liv schreef op 13 juli 2010 @ 21:15:

Met dit warme weer vind ik sauna eigenlijk niet zo fijn. Jij daar geen last van Summer?Ik doe dan wel minder sauna-rondjes dan normaal en langer over het afkoelen. Maar het zonnen, zwemmen of in de tuin in de schaduw liggen is ook heerlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Elysium, vrijwel altijd. (Ook weleens in Putten geweest.)

Bevalt heel goed. Is bekend, lekker eten en aardig personeel.

Vind het er schoon en netjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn volgende bezoek zal Thermen Rosmalen worden.

Vind Veluwse bron tot nu toe de fijnste sauna.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die een keer 'gratis' naar de Zwaluwhoeve willen, post ik hier nog een bon van de Crystal Clear actie. Als je de originele pdf wilt stuur me dan een berichtje, dan mail ik je die wel.





http://pdfcast.org/images/s/215/coupon-zwaluwhoeve.jpg





Let op: alleen geldig op maandag-donderdag waarbij er vaak op dinsdag nog badkledingdag is. Er komt nog 3,95 reserveringskosten bij (per reservering)
Alle reacties Link kopieren
Onlangs bij de Thermen in Rosmalen geweest en het was een mooi verzorgd sauna/complex. Het complex is niet super groot, maar je kunt er goed een dagje doorbrengen, het enige was ik miste van infra/rood sauna.



De opgietingen vond ik iets minder, ze waren erg mild en de geur was snel vervlogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort naar ThermenTilburg en ik lees hier goede ervaringen. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de massages? Ik heb namelijk een saunabon en die gaat daar op. Ik kan kiezen uit vanalles, maar ik kan niet kiezen

Ik wil me lekker kunnen ontspannen, maar ik heb ook best wel stijve rugspieren, dus die mogen ook best stevig worden aangepakt.



Ik kan kiezen uit:



Sportmassage

Ontspanningsmassage

Aromatherapie massage

Hotstone massage, warme stenen, zuivere oliën

Thaise massage (55 min)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt eigenlijk allemaal wel heerlijk. Ik heb zelf ooit een hotstone massage gehad en vond die weinig voor mijn rug doen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt eigenlijk allemaal wel heerlijk. Ik heb zelf ooit een hotstone massage gehad en vond die weinig voor mijn rug doen.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden voor het eerst met vriend mee naar de Veluwse Bron geweest. Wij bezoeken overigens wel vaker sauna's. Hij was dolenthousiast. Tot op zekere hoogte ben ik dat ook. Waanzinnig groot aanbod, heel schoon en ondanks het weekend was het goed te doen met de drukte. Overigens vond ik het lunchbuffet echt niet lekker en het personeel niet bijzonder bij de receptie nogal kil.



Ik merkte wel dat ik zelf meer heb met wat kleinere sauna's. Ik vind De Heuvelrug in Veenendaal echt een aanrader(mijn favoriet, huiselijke relaxte sfeer). Ook Palestra in Braamt is eenvoudig, maar een fijne sauna.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus het probleem judith

maar dan denk ik dat het hotstone niet wordt, mijn rug heeft wel wat aandacht nodig.
Ik wil graag alleen een dagje sauna + overnachting gaan doen. Even lekker alleen, boekje mee, rust, enz. Iemand een tip/leuke aanbieding? Ik woon omg. Amsterdam, maar een stukje rijden maakt niet uit. 2e dag wil ik dan gaan shoppen in die buurt... en dan weer 'fris' naar huis.
Ik vroeg mij af of er hier gebruikers zijn van die Crystal Clear waardebonnen voor de Zwaluwhoeve? Het schijnt namelijk dat je een bevestigingsmail van Crystal Clear moet hebben om van die bon gebruik te mogen maken. En nu ben ik dus heel nieuwsgierig naar zo'n bevestigingsmail. Het schijnt dat er de laatste tijd nogal wat mensen tevergeefs met zo'n bon naar de Zwaluwhoeve zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ben een paar weken geleden met de Pickwick aanbieding naar de Kasteeltuinen in Arcen geweest. Verschrikkelijk!

Er zitten thermaalbaden bij en daar moet je je badkleding aan. Dan moet je een stuk lopen naar het saunagedeelte, uitkleden en dan de sauna in. Wil je rusten, moet je je weer aankleden (natte badkleding, ieeeek) en naar het andere gedeelte lopen. Restaurant was niet sfeervol, oud meubilair. Weinig douches. Rustruimtes waren niet comfortabel. Er waren 6 sauna's, maar de helft had dezelfde geur en ze deden opgietingen overal met een andere geur. Heel vreemd.



Ik ga volgende week weer naar m'n vertrouwde sauna in Son en Breughel. Klein en gezellig en alles dik in orde!
Alle reacties Link kopieren
Mijn volgende bezoek wordt de sauna in Nederasselt met de optimel actie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in verschillende sauna s geweest Rosmalen, Elysium,Tilburg, Ridderkerk?Deshima of nu Devarana na verbouwing en die ik nog vergeet ik ben echt een groot liefhebber.

Ik moet zeggen Elysium is prachtig maar voor lekker dichtbij en erg mooi geworden kan vergelijkbaar met Elysium Devarana den Bosch met echt veel verschillende sauna s en een zwembad met sterrenhemel.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn vraag maar even een oud topic ge-upt:

Ik wil graag ergens volgende week naar Elysium maar hoe druk is het daar in de zomervakantie? Ik weet dat het in de kerstvakantie bomvol zit maar is dat nu ook zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 31 juli 2011 @ 13:32:

Voor mijn vraag maar even een oud topic ge-upt:

Ik wil graag ergens volgende week naar Elysium maar hoe druk is het daar in de zomervakantie? Ik weet dat het in de kerstvakantie bomvol zit maar is dat nu ook zo?



Ik ben twee dagen geleden geweest en het was te doen, op sommige momenten was het druk zoals na de lunch waren alle bedden in de lounge ruimte bezet. Het buffetrestaurant was gesloten en die week ervoor ook al hoorde ik van iemand anders ivm minder bezoekers. Na 19.00 uur was het heerlijk rustig.

In de nieuwsbrief van deze maand krijgt de tweede persoon 70% korting (vrekken tip).
Zie QR
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar met mij alleen even ontladen! Bedankt in elk geval Ik heb een bon voor 25% korting (je bent nederlander of niet!!)

Ik ga dinsdag,woensdag of donderdag,dat zijn volgens mij wel rustigere dagen dan vrij- tm zondag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week zondag naar Elysium in Bleiswijk geweest. Wat een drama. Het was vreselijk druk, terwijl het zomervakantie is. We konden de auto niet parkeren, hadden toevallig bij het naastgelegen squashcentrum nog een laatste plekje. Vervolgens lang in de rij gestaan bij de balie. De kleedkamer was zo vol dat ik me in de gang moest omkleden. Alle sauna's en baden vol, bijna geen plekje te krijgen. Ook binnen nergens meer een stoel of ligbed beschikbaar. Bijna geen haakje te vinden om je badjas op te hangen. Overal pratende mensen, het leek wel een kippenhok. Ik ben na een paar uur weer naar huis gegaan, want dit was niet relaxt.
Alle reacties Link kopieren
Jammer he,van zo'n dag Maartje! Wij zijn afgelopen kerstvakantie langsgereden en toen stond ook alles vol dus we zijn terug naar huis gegaan,wonen gelukkig dichtbij

In de weekeinden is het altijd zo vol,vakantie of niet.Ik neem vaak een vakantiedag op en ga doordeweeks.

Van mij mogen ze best een max aantal personen binnen laten,het loopt toch wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven