Mode & Beauty alle pijlers

Sauna tips?

23-07-2007 12:58 67 berichten
Ik ga graag naar de sauna, meestal ga ik naar dezelfde sauna, hier ben ik nu een beetje op uitgekeken omdat ik vind dat de service / prijs-kwaliteit verhouding de laatste tijd sterk verminderd is. Wie heeft er nog een goede tip of juist een afrader waar ik niet heen moet gaan, dit mag door het hele land zijn. Alvast bedankt.
Saunadrome in Putten is erg ok.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vermijd ik de Zwaluwhoeve in Harderwijk het liefste.



Ik ga graag naar Thermae 2000 in Valkenburg, vooral omdat het buitengebeuren daar zo fijn is met een fantastisch uitzicht.

Je kunt er ook blijven slapen en in het restaurant (bij het hotel) kun je heerlijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Thermen Bussloo is mooi, hier is toevallig net een apart topic over geopend ook op dit forum.


Zelf vermijd ik de Zwaluwhoeve in Harderwijk het liefste.



Ik ga graag naar Thermae 2000 in Valkenburg, vooral omdat het buitengebeuren daar zo fijn is met een fantastisch uitzicht.Moet je daar je badkleding aanhouden? Dat lijkt me minder prettig namelijk.

Je kunt er ook blijven slapen en in het restaurant (bij het hotel) kun je heerlijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Thermen in Nijmegen altijd fijn. Niet te klein maar ook niet te massaal.



Ben een keer bij de Zwaluwhoeve geweest, brr, nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de Zwaluwhoeve dan? Ik heb namelijk pasgeleden een saunabon voor de Zwaluwhoeve weggegeven omdat ik zelf niet van sauna's hou.. Hoop niet dat het dan niks is!
Alle reacties Link kopieren




quote: sue2 reageerde



Zelf vermijd ik de Zwaluwhoeve in Harderwijk het liefste.



Ik ga graag naar Thermae 2000 in Valkenburg, vooral omdat het buitengebeuren daar zo fijn is met een fantastisch uitzicht.Moet je daar je badkleding aanhouden? Dat lijkt me minder prettig namelijk.

Je kunt er ook blijven slapen en in het restaurant (bij het hotel) kun je heerlijk eten.







Nee, de badkleding mag je niet aanhouden in het speciale saunagedeelte.

Er zijn namelijk 2 gedeeltes - 1 met thermale baden binnen en buiten, daar moet je wel je badkleding aanhouden want er zijn mensen die b.v. alleen maar de thermale baden bezoeken en niet naar de sauna willen.



Dan is er een apart saunagedeelte met binnen- en buitensauna's, stoomcabine, rhassoul modder ruimte (te reserveren) binnen- en buitenbaden en een grote mooie ligweide. Dit is allemaal apart en afgesloten van het gedeelte waar de badkleding wel verplicht is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de Zwaluwhoeve dan? Ik heb namelijk pasgeleden een saunabon voor de Zwaluwhoeve weggegeven omdat ik zelf niet van sauna's hou.. Hoop niet dat het dan niks is!
Op zich is er niet zo veel mis met de Zwaluwhoeve v.w.b. de faciliteiten maar het is er zo ontzettend druk dat je echt niet het gevoel hebt lekker relaxed bezig te zijn. Veel te weinig relaxruimte en voor die beperkte ruimte zijn er dus veel te veel mensen binnen. Het is te massaal vind ik persoonlijk dan.

Voor de rest is het wel okee maar ook restaurant e.d. vond ik zelf niet zo geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het veel te groot en te massaal. Alsof je in een winkelcentrum loopt in plaats van in een sauna. Ongezellig, en eerder stressverhogend dan stressverlagend.

En ik vond ik de ruimtes boven en op de trap de vloer spekglad, heb me echt moeten vasthouden om niet uit te glijden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dat sloeg dus op de Zwaluwhoeve :$
Alle reacties Link kopieren
Oh oke, das niet zo leuk dan. Maar ik dacht toen ik het las: straks is het vies of zo! Ik hoop maar dat ze het toch naar haar zin heeft :)
Ik vond het veel te groot en te massaal. Alsof je in een winkelcentrum loopt in plaats van in een sauna. Ongezellig, en eerder stressverhogend dan stressverlagend.

Dat vind ik nu dus bij Elysium ook. Het is de laatste tijd zooooooooo ontzettend druk daar.



Wie heeft er nog meer tips?

Alle reacties Link kopieren
Ik vind Thermen Holiday ook heerlijk, maar kan druk zijn. Wel veel sauna's. Verder is de sauna in Barendrecht ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren


Mijn favoriet is Lunteren!!!!

Klein en heel fijn,

lekker eten,

fijne bediening,

echt..

daar heb ik altijd het gevoel van volledige verwennerij!!!


Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag waren wij in De Waterlelie in Zevenhuizen (Groningen). Fantastisch! Een enorme tuin, veel sauna's, ijskoude afkoelmogelijkheid, groot zwembad, vriendelijke bediening. Het allerbeste: ik dacht, het is niet druk. Er zijn stoelen, ligbedden etc. te over, we zaten vaak alleen in de sauna en we hadden echt het idee dat er weinig mensen waren. Toen we vertrokken bleek dat de het complex helemaal vol zat... Goed beleid dus!

Het enige wat tegenviel was de beperkte kaart. Weinig keuze.



Dat is ook zo in Sauna Ridderrode in Santpoort. Is wel een fantastische sauna, ook met grote buitenruimte.



Sauna van Egmond in Haarlem vind ik vooral 's winters erg goed. Erg gezellig, vriendelijk sfeertje. Beetje bruin café. Grote openhaard, bioscoopzaal. Beauty-behandelingen. De kaart is zeer uitgebreid en het eten is er super.



(Ja, ik houd van lekker eten... dat zie je duidelijk in dit stukje terug...haha)
Alle reacties Link kopieren


Afgelopen zondag waren wij in De Waterlelie in Zevenhuizen (Groningen). Fantastisch! Een enorme tuin, veel sauna's, ijskoude afkoelmogelijkheid, groot zwembad, vriendelijke bediening. Het allerbeste: ik dacht, het is niet druk. Er zijn stoelen, ligbedden etc. te over, we zaten vaak alleen in de sauna en we hadden echt het idee dat er weinig mensen waren. Toen we vertrokken bleek dat de het complex helemaal vol zat... Goed beleid dus!

Het enige wat tegenviel was de beperkte kaart. Weinig keuze.



Dat is ook zo in Sauna Ridderrode in Santpoort. Is wel een fantastische sauna, ook met grote buitenruimte.



Sauna van Egmond in Haarlem vind ik vooral 's winters erg goed. Erg gezellig, vriendelijk sfeertje. Beetje bruin café. Grote openhaard, bioscoopzaal. Beauty-behandelingen. De kaart is zeer uitgebreid en het eten is er super.



(Ja, ik houd van lekker eten... dat zie je duidelijk in dit stukje terug...haha)


Ha! Probeer dan ook es Lunteren: lekker eten gegarandeerd!!!! Ben ik nl. ook van.



Santpoort is de favo. van een vriendin van me. Ligt voor mij iets te ver uit de buurt...


inderdaad, de Waterlelie in Zevenhuizen. Mooie rustige sauna met erg vriendelijk personeel.

De sauna in Peize is ook erg mooi maar het personeel daar is niet al te aardig.
Alle reacties Link kopieren
hallo,

een tip van allemaal goede saun's van de thermen en beauty group een zwerfkaart nemen! is 1x een grote uitgave maar daarna lag je om de prijzen!

en je komt door heel nederland en allemaal erg leuke sauna's!!



groetjes angie
Bedankt voor alle tips alvast. Iemand nog tips voor sauna's in Noord-Brabant en Zeeland?
Alle reacties Link kopieren


inderdaad, de Waterlelie in Zevenhuizen. Mooie rustige sauna met erg vriendelijk personeel.

De sauna in Peize is ook erg mooi maar het personeel daar is niet al te aardig.
Grappig, mijn ervaring is juist andersom. Vond de bediening in Peize vele malen beter dan in Zevenhuizen. De zwaluwhoeve vond ik ook super. Binnenkort ga ik naar Zuidwolde (Dr), deze spreekt mij ook erg aan, ben benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik naar Zuidwolde (Dr), deze spreekt mij ook erg aan, ben benieuwd!!
Ik ben twee jaar geleden naar Zuidwolde geweest. Niet al te groot, maar erg prettig (en ik ben inderdaad ook Bleiswijk gewend en dat is allemaal wel erg luxe). Vooral de zonnetuin is geweldig groot.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ben sinds vorig jaar een saunaliefhebber, ik durfde eerst nooit maar ben eens schoorvoetend meegegaan met lief (die van oudsher eens in de zoveel tijd naar het Elysium ging). Ben helemaal om: een dag sauna is voor mij zo verschrikkelijk ontspannend, raak weer in balans en weer helemaal lekker in mijn vel (ook letterlijk!).



Ondertussen ben ik in drie verschillende sauna's geweest:

Thermen Holiday Schiedam: super, niet te groot, goed verzorgd. Wel een beetje druk als je in of bij het zwembad bent omdat dat het middelpunt van het complex is dus veel mensen die steeds langslopen. Te druk is daar niet lekker, dus ze hebben sinds een tijdje de regel dat je moet reserveren omdat ze een maximaal aantal mensen binnenlaten.

Elysium Bleiswijk: met een vriendin naar toe geweest. Te druk, te massaal, te veel lawaai, te veel zaken in onderhoud/aanbouw (lig je in je nakie aan het binnenzwembad, komen er werklui vol gekleed voorbij sloffen... :?), te duur!

SpaWelness Weesp: mooi, strak ingericht, prima eten, goede prijs/kwaliteit verhouding, niet druk maar ook niet heel groot.



Ik wil sowieso nog eens Busloo, Santpoort en Valkenburg bezoeken. Zwaluwhoeve hoor ik erg veel ellende over (kijk ook maar eens op het forum van www,saunagids.nl) dus die zal ik wijselijk vermijden....



groet, TD
Alle reacties Link kopieren
Waar je niet naartoe moet gaan: Thermae 2000 in Valkenburg!

Absoluut GEEN sauna, maar blote mensen kijken!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging eerst altijd naar Kastelenplein in Eindhoven. Niet heel groot, maar wel mooi en heerlijk eten. Daarna heb ik de sauna in Geldrop ontdekt en ik wil eigenlijk nergens anders meer heen. Heel uitgebreid en door de week is het er vaak heel rustig. Echt een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven