Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen net te klein, laten oprekken of gewoon inlopen?

26-06-2016 20:45 22 berichten
Ik heb van 1 bepaald merk peeptoe pumps, enkel laarsjes en wil er ook pumps met dichte neus van. Nu passen de peeptoe pumps perfect, maar de enkel laarsjes zijn net te strak als ik loop (als ik zit dus niet maar ja, daar heb ik weinig aan). Ik heb al geprobeerd met zakjes met ijs maar dat zakje er in proppen (water en dan in vriezen in vriezer) gaat niet zo lekker. Een maat groter (er zijn geen halve maten) is echt te groot (al geprobeerd).



Moet ik gewoon stug elke dag in lopen (ben nu bezig) of zou het zinvol zijn ze bij de schoenenmaker te laten op rekken? Of is er nog iets anders dat helpt (en de schoen heel laat aub)?



Edit: het is echt leer
Is het echt leer? Doe dan een heel dik paar sokken aan (of 2), doe ze aan, zet de warme föhn er 5 minuten op (niet te lang op 1 plek houden dan) en laat ze daarna afkoelen terwijl je ze aan hebt. Zo gaan ze naar je voeten staan en rekken ze ook op. Heeft mij bij erg goed geholpen.
Sorry heb het er nu bij gezet, het is idd echt leer.



Een heel dik paar gaat niet echt lukken, maar het is wel een goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal keer net te kleine schoenen bij de schoenmaker op laten rekken, de schoenen pasten daarna perfect!
Alle reacties Link kopieren
Je zou oprekken bij de schoenmaker kunnen proberen maar dat kan volgens mij alleen al ze te smal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 26 juni 2016 @ 21:00:

Je zou oprekken bij de schoenmaker kunnen proberen maar dat kan volgens mij alleen al ze te smal zijn.



Ook niet als ze te smal zijn, want dan is je voet te breed voor de zool.



Vind niks zo lelijk als mensen die schoenen aan hebben die niet bij hun voetmaten passen, echt. Zie je vaak bij flatjes, dat de voeten dan te breed zijn, die hangen dan aan twee kanten over de zool heen. Of mensen die open schoenen dragen en hun tenen steken dan voorbij de zool uit, écht lelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:missdory schreef op 26 juni 2016 @ 21:00:

Je zou oprekken bij de schoenmaker kunnen proberen maar dat kan volgens mij alleen al ze te smal zijn.

Hmm ja ik weet ook niet of ze echt te klein zijn, want die maat van dat merk past perfect als mijn tenen wat ruimte hebben door de peeptoe. En nee die hangt niet over de zool heen.



Het is als of de punt van de schoen gewoon te smal is, wellicht dat de schoenmaker daar toch iets mee kan. Ga het toch eens vragen, als de fohn niet werkt.
Als er een bepaald zooltje in zit:,Ik heb er ook weleens een dunner zooltje in gedaan. Vam haren heeft zwarte zooltjes die erg dun zijn.

En hier helpt ook nat maken,volproppen met iets en dan laten drogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst de tip om diepvrieszakjes met water te vullen en deze in de neuzen van je schoenen te proppen. Vervolgens schoenen inclusief zakjes water in de vriezer. Als het water bevriest zet het uit en daardoor rekken je schoenen op. Geen idee of het werkt, nog niet zelf geprobeerd, maar het is goedkoop en misschien wel het proberen waard?
Alle reacties Link kopieren
Blijft lastig, ik heb wel vaker schoenen die eigenlijk net te klein zijn, d.w.z. te kort. Oprekken bij de schoenmaker is te proberen. Wat voor mij ook een enkele keer helpt is een extra zooltje erin, voor een lange voetboog. Dan komt je voet in het midden iets hoger wat ietsje in de lengte kan schelen. Dan moet je wel wat ruimte in de breedte en hoogte over hebben. (werkt voor mij met maat 43 en een extra smalle voet, keuze in maat 43 is beperkt , vaak een andere collectie en alles is dan veel te wijd, daarom koop ik soms een 42 die wat groot valt. Een maat groter is er gewoon niet)
Alle reacties Link kopieren
Dat van die föhn zou ik echt niet doen! Ga je het leer alleen maar mee beschadigen. Superzonde van je nieuwe schoenen.

Oprekken in de breedte kan perfect bij de schoenmaker. Dus voor schoenen die vooraan te smal zijn en je tenen samenknijpen. Heb ik al laten doen (met hele mooie dure designerschoenen van 400 euro die ik in de uitverkoop voor 150 euro heb kunnen kopen). Resultaat was perfect. Zoek wel je schoenmaker met zorg uit, want er zitten veel slagers tussen.
Alle reacties Link kopieren
Dé vraag is natuurlijk: waarom niet gewoon schoenen kopen die wél passen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heel vroeger bij een schoenenwinkel gewerkt, en daar zeiden we dat we de schoenen even op de Engelse leest gingen zetten. Dan liepen we naar het magazijn, pakten de bezem, zetten de steel in de hiel, en draaiden de punt van de steel een paar minuten langs de binnenkant.

Meestal was het dan okee!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Even met natte sokken dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier echt dingen waarvan mijn schoenenminnende hart ineen krimpt.

TO, ga ajb gewoon naar een goeie, artisanale schoenmaker en vraag het daar (niks met ijs, bezems, water, föhns enz...) Mijn ervaring is dat je de beste schoenmaker vindt door de duurste winkel van de stad te vragen met wie ze werken en of ze 100% tevreden zijn.
Alle reacties Link kopieren
schoenen verkopen en een nieuw paar kopen die wel past.



Te kleine schoenen blijven een drama. Schoenen hoor je niet UIT te lopen of op te rekken, maar hooguit alleen in te lopen. Dit advies kreeg ik van een schoenenwinkel. Sinds die tijd koop ik schoenen liever een half maatje te groot dan te klein.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dit spul:

http://www.woly.com/en/pr ... c46b4acc2d6db4c03eb76fec8



bij de schoenmaker halen.



Spuit je in je schoenen, gelijk aandoen en op lopen. Gaat de schoen naar je voet staan.
Alle reacties Link kopieren
Een spuitbus "stretcher" kopen bij Van Haren.
Als de schoen op de neus te smal is dan gaat het hele model verloren als je de neus gaat oprekken is mijn ervaring.



Ik heb helaas een brede voorvoet, zeg maar eendepootmodel en er zit echt niks anders op dan dichte schoenen met ronde neuzen te kopen, zelfs als het modewereld wat anders voorschrijft.
Alle reacties Link kopieren
dit kan toch niet goed zijn voor je voeten/tenen?
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten wel godvergeten prachtig zijn, als je er al deze verkrachtingen van het leer voor over hebt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Vragen of de schoenmaker het kan oprekken. Geen rare dingen zelf doen, lijkt me niet verstandig =) De schoenmaker weet echt wel of het kan of niet. Vragen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven