Mode & Beauty alle pijlers

Slapen, wat doe je met je lange haar?

08-07-2013 11:16 65 berichten
De vraag in de titel zegt het al, wat doe je met je haar als je gaat slapen? Zet je het vast, en hoe dan? Of laat je het los over je kussen?



En nog eentje wat vindt je bedpartner van het lange haar in zijn/haar gezicht?



Ik ben benieuwd naar jullie ideeën, want ik ben niet meer zo thuis in het lange haar. Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik een poging deed mijn haar te laten groeien.



Dank voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:jagten, 21 minuten geleden

Iedere avond knip ik het af.

I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Heb haar tot aan mijn onderrug, dus het is tamelijk lang. Over het algemeen borstel ik het 's avonds uit en slaap met los haar.

Als er iets aan de hand is (warmte, verandering van shampoo waardoor het als een dolle klit, oorbellen laten zetten, oid) dan vouw ik het wel in een vlecht. Maar dat heeft niet mijn voorkeur, omdat de rekker dan vaak 's nachts als een knots in mijn gezicht komt en mijn haar de volgende dag dan meteen doldwaas vet is. En ik heb het idee dat de punten dan veel sneller slijten.



Mijn bedgenoot heeft er nooit problemen mee. Meneer Dwryl heeft zelf ook lang haar en hij heeft het altijd in een staart vanwege zijn krullen.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Alle reacties Link kopieren
vlecht
Alle reacties Link kopieren
quote:jagten schreef op 08 juli 2013 @ 11:34:

Iedere avond knip ik het af. Tondeuse kapot?
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Alle reacties Link kopieren
Mydwryl, waarom heb je het gevoel dat je punten sneller slijten en je haar vet is?



Ik draag het eigenlijk altijd in een vlecht, heb niet het idee dat mijn haar daardoor sneller vet is. Er zitten altijd allemaal klitten in mijn haar wanneer ik het los laat 's nachts, vandaar dat ik er zelf altijd vlecht.
Dank voor jullie berichten tot nu toe!



Jagten, tondeuse is geen optie hier noch de schaar.
Alle reacties Link kopieren
Los. Wel irritant soms, dan zit het klem onder mijn oksel of zo. Maar een staart of vlecht zit nog erger in de weg.
Alle reacties Link kopieren
In een soort knot bovenop mijn hoofd. Vind het echt een vreselijk gevoel als ik op losse haren lig met mijn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Los
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het los, gedrapeerd over het kussen zodat ik er niet op ga liggen. Als je veel last hebt van klitten kan een satijnen kussensloop trouwens helpen.



Ik heb geen bedpartner momenteel, maar heb er nooit commentaar op gehad.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
In een hele lange vlecht Anders lig ik op mijn eigen haar en trek ik de haren uit mijn hoofd als ik me omdraai. Of mijn man gaat erop liggen en dan kan ik niet meer draaien.



Daarnaast is het een bijna onmogelijke klus om al die klitten eruit te krijgen als ik het niet vlecht, kost veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Als het net gewassen is draag ik het ingevlochten 's nachts.

Anders gewoon los, hoewel ik er soms wel op lig inderdaad en dan is omdraaien niet prettig :-)
Your luck's about to change, cher.
In een vlecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar tot mijn schouders en draai niet veel snachts maar het wordt wel sneller vet als ik erop slaap dus ik doe een staart bovenop mijn hoofd met de laatste haal er niet doorheen zodat het in een lus zit. Met een breed, zacht elastiek zodat het niet een afdruk maakt. Volgende dag zit het weer prima met een beetje slag door de draaiing van de staart. Ik was het een of twee x per week en gebruik tussendoor beetje droogshampoo van batiste voor volume en anti vet uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als het warm is zoals nu in een staartje boven op mijn hoofd maar anders gewoon los.
Losse vlecht. Haar tot op de bil. Anders word ik n soort haarmummie.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het altijd vast in bed (in een losse knot), anders word ik gék van dat lange haar in m'n gezicht of dat ik erop lig als ik bijv. omdraai.
Los of in een knot of knoedel. Ik vind vast eigenlijk niet fijn, maar inmiddels is het weer zo lang dat ik er last van krijg met omdraaien, au! Met dit warme weer sowieso vast, heb het nu de hele dag vast, dat geplak in mijn nek, jugh.
Los
Alle reacties Link kopieren
Los.



En mijn vriend heeft er geen last van.
Knot op mijn hoofd of dat rolding waar je mooie krullen van krijgt.
quote:soley79 schreef op 08 juli 2013 @ 13:23:

Los of in een knot of knoedel. Ik vind vast eigenlijk niet fijn, maar inmiddels is het weer zo lang dat ik er last van krijg met omdraaien, au! Met dit warme weer sowieso vast, heb het nu de hele dag vast, dat geplak in mijn nek, jugh.ja dat heb ik ook en dan gaat het zo frizzen, niet normaal meer.
Alle reacties Link kopieren
Los of in een vlecht. Heb sowieso lang dik haar, dat gaat enorm klitten
Alle reacties Link kopieren
een losse vlecht die ik vanaf mijn nek naar de zijkant vlecht, dan ligt het netjes dicht op mijn lichaam en heb ik er geen last van en geen knopen.
Alle reacties Link kopieren
Los. Vriend vindt het wel irritant want het kriebelt maar ik kan echt niet slapen met een bobbel op mijn hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven