Mode & Beauty alle pijlers

Slecht geklede Nederlandse vrouwen, wat jij?

24-07-2014 18:42 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het net in een ander topic weer voorbij komen.

En aangezien het vakantie is en ik me een beetje appelig voel...een melig topic.



Wij zijn dus slecht gekleed.

Schijnbaar.



Wat is jullie slechtste outfit die je in je kast hebt hangen?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 24 juli 2014 @ 23:57:

Er wordt gelachen om de kledingstijl van de Nederlanders?

Prima, maar 'wij' hebben tenminste wel fatsoenlijke gebitten 😃



Fatsoenlijke gebitten? T.o.v. van wie?

Trouwens vind ik dat de meeste Nederlanders een paardenbek hebben; dwz een veelte groot gebit. grote tanden veel tandvlees
Alle reacties Link kopieren
quote:jamie2511 schreef op 24 juli 2014 @ 19:55:

Tja ik heb niet echt een eigen stijl ontwikkelt en daardoor draag ik vaak waar ik op dat moment zin in heb. Kan voor de een afschuwelijk zijn, voor de ander helemaal z'n ding.



Ene keer een blouse, zwarte broek met nette hakken waardoor ik overkom als een net, beschaafd meisje.

Andere keer afgetrapte Allstars, groene broek en een oversized slaapshirt waarbij ik met op een skater lijk.

Soms een net iets te kort rokje en een shirtje waar de v-hals net iets te laag zit en dan voel ik me net een goedkope sloerie.

En dan kan ik net zo goed in een trainingsbroek rondlopen met een lekkere trui omdat ik niet eens zin had om na te denken wat ik aan zou doen.



Vaak zie ik kleren liggen en denk ik 'heb ik daar echt in gelopen??' Maar een tijd later trek ik ze alsnog aan omdat ik er zin in heb.



Mensen die me regelmatig tegenkomen kunnen me niet peilen en in een bepaald 'hokje' stoppen (gehoord van vrienden die vertelde hoe ze over me dachten voordat ze me écht kende) en dat vind ik heerlijk.haha dat is precies mijn verhaal! vandaag in een zwarte jeans met bloes en mijn slangenleren cowboylaarzen en morgen in een superzoet jurkje om overmorgen met een minirok en killerheels te paraderen. daarnaast verslaafd aan mijn jeans, allstars, hoodies en fout gekleurde trainingsbroeken :-)
En doooooor!
Het ligt wel aan de omgeving waaruit je komt hoe mensen gekleed gaan.

Ik heb bij begrafenissen of huwelijken nog nooit mensen in spijkerbroek gezien. Ik weet dat er mensen zijn die er underdressed uitzien, maar ik zie ze in mijn omgeving bij die gelegenheden gelukkig nooit.



Wat ik wel opvallend vind in Nederland; de massa's meisjes/vrouwen die naar een gemiddeld huwelijk een Stepsjurk kopen en aandoen. Dat vind ik jurken met een erg slechte pasvorm en kwaliteit. Mensen mogen wel wat meer letten op kwaliteit. Je kunt er wel leuk uitzien in een vrolijke jurk, maar het is wel jammer als de draden eraan hangen en de naden scheef zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop in de winter het liefst in zo'n wijde trui/jurk met legging of maillot en laarzen, in de zomer het liefst in zo'n dunne wijde zomerbroek (wel het liefst zonder of met heel subtiel printje) met enkellaarsjes of met mijn sandaaltjes (twee zomers geleden gekocht voor 7 euro, zitten nog steeds heerlijk). Hemdje of dun bloesje erboven.



Te strakke dingen zul je mij niet snel zien dragen, ik heb al een hekel aan dingen die 'gewoon' strak zitten. Het liefst zou ik alles oversized dragen.



Ik loop gerust in een maxi-dress al ben ik niet lang.



Vorig jaar heb ik op vakantie in een hippiewinkel een soort harembroek-jumpsuit gekocht, strapless, met een heel opvallend motiefje. Ik was er helemaal weg van bij het passen, zag mezelf er al echt in lopen met hoge sleehakken, haar opgestoken, grote zonnebril op. Toen ik 'm voor het eerst aan had tijdens een feestje voelde ik me alleen maar ongemakkelijk.



Oh, en ik vind Zara en Mango geen supercheape zooi, maar gewone winkels. Volgens bepaalde mensen zegt dat kennelijk al genoeg.



Trouwens wel een lekker makkelijk argument dat het gewoon zo is dat men zich hier minder goed kleedt, punt, en als je dat niet ziet dan is dat alleen maar een bewijs daarvoor, want dan heb je er gewoon geen oog voor. Die ga ik onthouden, zo kan je elke discussie natuurlijk wel winnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Manji schreef op 25 juli 2014 @ 00:01:

[...]



Birkenstock?Yes, dank u
quote:sinnombre schreef op 25 juli 2014 @ 08:55:

Het ligt wel aan de omgeving waaruit je komt hoe mensen gekleed gaan.

Ik heb bij begrafenissen of huwelijken nog nooit mensen in spijkerbroek gezien. Ik weet dat er mensen zijn die er underdressed uitzien, maar ik zie ze in mijn omgeving bij die gelegenheden gelukkig nooit.



Wat ik wel opvallend vind in Nederland; de massa's meisjes/vrouwen die naar een gemiddeld huwelijk een Stepsjurk kopen en aandoen. Dat vind ik jurken met een erg slechte pasvorm en kwaliteit. Mensen mogen wel wat meer letten op kwaliteit. Je kunt er wel leuk uitzien in een vrolijke jurk, maar het is wel jammer als de draden eraan hangen en de naden scheef zitten.

Een gemiddeld persoon zal dat niet opvallen. En niet iedereen heeft nu eenmaal het budget voor een Ted Baker of Karen Millen. Een leuke Steps of H&M stoor ik me niet aan. Hoewel ik me aan Steps niet waag ivm risico dat iemand anders precies hetzelfde aan heeft. Maar ik heb dit jaar vijf bruiloften met overlap in familie, dus dezelfde outfit kan niet bij alle bruiloften. Dan koop ik rustig een jurkje van de H&M/Esprit oid.

Volgens mij maakt het merk niet uit, ook een duur merk kan voor je figuur slecht zitten. Als je maar de juiste pasvorm kiest, textuur, kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor mijn laatste bruiloft ook een Stepsjurkje, maar wel eentje van Addy van den Krommenacker, blijkbaar heeft hij een aantal jurken voor Steps ontworpen, zoals andere ontwerpers soms voor H&M ontwerpen. Het is natuurlijk evengoed een confectiejurkje, maar ik vond het toch wel grappig. Overigens zou ik het zo makkelijk een 'gewoon' Stepsjurkje kopen voor een bruiloft, als ik het een mooi jurkje vind en het valt goed. Ik heb wel meer Steps-jurken, zelfs nog eentje van voor het tijdperk dat Steps bekend werd om de jurken, een zwarte met kleine witte stipjes en wijduitlopende rok, die heb ik dus al heel lang en die heb ik zelfs gedragen toen ik hoogzwanger was zonder dat het model eruit is gegaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 24 juli 2014 @ 19:28:

Eigenlijk gaan enkel vrouwen in Parijs goed gekleed...maar dat is daar ook zo standaard. De rest van Frankrijk is niks...



.





Na 2,5 jaar Parijs kan ik je uit die droom helpen: Echt niet hoor.

Alleen de dames die nog een man aan de haak moeten slaan
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je twee dingen moet scheiden: het gewone dagelijkse leven en gelegenheden.



Doordeweeks ziet de Nederlandse vrouw er op zich niet zo veel slordiger of slechter gekleed uit dan veel vrouwen in andere landen. Wel is het zo dat de Nederlandse vrouw eerder kiest voor praktisch dan voor elegant. Chic wordt al gauw verward met "truttig". Mooie stoffen, een kwalitatief goede afwerking van kleding, enz. zijn ondergeschikt.



Bij gelegenheden echter steekt de Nederlandse vrouw in het algemeen schril af tegen vrouwen in het buitenland. Een jurkje dat in het buitenland als "leuk voor doordeweek" wordt gezien, wordt hier al gauw als "gekleed" beschouwd. Of het toevoegen van een paar pumps en een jasje aan de reguliere dagelijkse outfit.



Frappant is, dat de vrouwen onder de grote rivieren vaak meer werk maken van hun outfit als ze buiten de deur gaan lunchen, uitgaan, de stad in gaan, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Plak dan eens plaatje, dat je even illustreert wat je bedoeld...



Van dat is de kledingstijl vd vrouw van dat land, die provincie etc.
Alle reacties Link kopieren




Zo'n soort onesie, die ik ook gerust buitenshuis aanhoud als ik bv. m'n hond uit ga laten
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
OMG tialtngo



Dat zulke dingen door volwassenen gekocht worden.......

Met carnaval misschien, maar dan nog
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik Nederlanders niet eens het ergst vind qua kleding op vakantie: japanners, amerikanen en engelsen vind ik echt erger. Witte 3/4 broek, sokken tot op de kuit, witte trainers, een hoed op, een verbleekte polo en een zwart buiktasje of een rugzak ter grootte van Engeland zelf...



Ik ben zelf hollands glorie qua postuur dus val in die zin erg op. Maar ik heb een donkere huid en zwart haar en een donkere uitstraling, draag donkere kleuren, grote zonnebrillen en exotische sieraden en ben klein, waardoor ik in bijv. Italie of Griekenland vaak wordt aangezien voor een local. Die dikke kuiten doen daar dan niets aan af.



Maar goed, mijn slechtste outfit: dat moet bijna wel een stel birckenstocks zijn met daarboven een velours trainingsbroek met daarop een net wat te kort truitje, dat wel breed genoeg is om van mijn schouder af te zakken. Ik zet er nog net de vuilnis mee buiten, maar dat is het.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 25 juli 2014 @ 11:06:

OMG tialtngo



Dat zulke dingen door volwassenen gekocht worden.......

Met carnaval misschien, maar dan nog





No shame.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Een onesie! Met crocs eronder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook erg van grote bermuda's voor de grotere vrouwen onder ons, waarvan dan de pijpen tussen de benen opkruipen, helemaal zomers!
Alle reacties Link kopieren
NL vrouwen hebben wel een mooie blik, vind ik. En dat haar hoeft ook niet altijd helemaal platgestyled te worden, maar ook lekker meisjesachtig.



Ja in jeans naar een begrafenis vind ik echt not done. Tenzij je echt geen nettere kleding hebt; het kopen voor een begrafenis is ook weer overdreven...



Ik heb echt een hekel aan Birkenstocks, Crocs en Uggs. Niemand kan er ellegant op lopen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik door de regen moet fietsen ga ik toch geen galajurk aandoen? :V



Ik denk serieus dat de meeste modeflaters met de fiets te maken hebben. Als je met de auto gaat, weet je zeker dat je kleren intact blijven. Met dit Hollandsche weer is het altijd een gok als je met de fiets bent.
Alle reacties Link kopieren
De Engelsen zitten ook met veel regen en slecht weer. Scandinavië ook. En fietsen doen ze daar ook. En genoeg Nederlandse vrouwen die weinig fietsen en toch zo typisch gekleed gaan zoals hier wordt omschreven. Dus het klimaat is denk ik niet de reden.
Alle reacties Link kopieren
quote:qstix schreef op 25 juli 2014 @ 08:43:

[...]





Fatsoenlijke gebitten? T.o.v. van wie?

Trouwens vind ik dat de meeste Nederlanders een paardenbek hebben; dwz een veelte groot gebit. grote tanden veel tandvlees



De Schotten (Hooglanders bv) bijvoorbeeld.



Britten kunnen zich ook niet kleden trouwens.

Ok, ze doen hun best om absoluut niet te underdressen op welke gelegenheid dan ook, maar de jurkjes zijn vaak net te krap, te shiny, de hakken passen niet goed om de voeten en de make up is off matching. Of ze zijn juist ietsjes te tuttig en flets.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetmadness schreef op 25 juli 2014 @ 09:17:

[...]





Na 2,5 jaar Parijs kan ik je uit die droom helpen: Echt niet hoor.

Alleen de dames die nog een man aan de haak moeten slaan Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat is opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je gewoon plaatjes moeten plakken met de vraag: uit welk land komt deze vrouw? Kijken of iedereen het dan ook zo goed weet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn slechtste outfit.... op het moment eigenlijk alles! Maar dat komt omdat ik niet blij ben met mijn figuur en ik het idee heb dat niets me (nog) leuk staat.

Als ik toch een 'topper' uit moet kiezen, dan is dat mijn driekwart-spijkerbroek met (jaja, ik heb ze echt) Teva's eronder
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Alle reacties Link kopieren
quote:elizabeth2 schreef op 24 juli 2014 @ 23:35:

Hmm, ik vind toch dat als je Parijs en Amsterdam vergelijkt, er in Parijs overduidelijk een elegantie is die in A'dam grotendeels ontbreekt.



Niet voor niets is het winkelaanbod in A'dam ook beduidend minder modieus en elegant. Heel veel middenklasse merken die wel in andere grote Europese steden zitten, zitten daarom niet eens in Amsterdam. Zo zit er nog maar sinds een paar jaar een COS, terwijl Antwerpen er al tig jaar twéé heeft bvb. Er is ook geen & another stories, geen Claudie Pierlot, en ga zo maar door.

Wel vind je in Amsterdam veel vintage winkeltjes, vaak heel goedkoop en vol synthetisch spul. Of wat als 'bakfietsmoedermode' betiteld wordt: King Louie. Daar willen vrouwen in Parijs nog niet eens in begraven worden.



Ik heb even snel opgezocht: in Parijs zitten ook 6 adidasstores, tegenover Amsterdam 1.



Heel modieus, echt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 25 juli 2014 @ 08:16:

Dekbedjas

(ik heb er ook één)



En inderdaad, voel me op een bruiloft ook snel overdressed. Voor mij is een bruiloft een feestelijk, vrolijk jurkje met hakken en iets leuks doen met je haar.

Begrafenis is ook zoiets. Bij de begrafenis van oma meerdere familieleden in vale spijkerbroek, fleece en Nikes.



Het is de gelegenheid die de outfit maakt vind ik. In je joggingpak naar super: ja, in je joggingpak naar een begrafenis: nee.Ik ben op een bruiloft volgens jou, en velen met jou, dus altijd underdressed. Hakken kan ik alleen dragen, als ik de hele avond met de voeten omhoog zit en mijn haar zit zoals het zit, want ik ben allergisch voor stylingsproducten. Maar dat wil niet zeggen dat ik m'n best niet gedaan heb, natuurlijk.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven