Mode & Beauty alle pijlers

Slecht geklede Nederlandse vrouwen, wat jij?

24-07-2014 18:42 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het net in een ander topic weer voorbij komen.

En aangezien het vakantie is en ik me een beetje appelig voel...een melig topic.



Wij zijn dus slecht gekleed.

Schijnbaar.



Wat is jullie slechtste outfit die je in je kast hebt hangen?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 25 juli 2014 @ 11:18:

Ik moet zeggen dat ik Nederlanders niet eens het ergst vind qua kleding op vakantie: japanners, amerikanen en engelsen vind ik echt erger. Witte 3/4 broek, sokken tot op de kuit, witte trainers, een hoed op, een verbleekte polo en een zwart buiktasje of een rugzak ter grootte van Engeland zelf...



Ik ben zelf hollands glorie qua postuur dus val in die zin erg op. Maar ik heb een donkere huid en zwart haar en een donkere uitstraling, draag donkere kleuren, grote zonnebrillen en exotische sieraden en ben klein, waardoor ik in bijv. Italie of Griekenland vaak wordt aangezien voor een local. Die dikke kuiten doen daar dan niets aan af.



Maar goed, mijn slechtste outfit: dat moet bijna wel een stel birckenstocks zijn met daarboven een velours trainingsbroek met daarop een net wat te kort truitje, dat wel breed genoeg is om van mijn schouder af te zakken. Ik zet er nog net de vuilnis mee buiten, maar dat is het.



Ik snap dit niet helemaal? Je hebt Hollands Glorie qua postuur, maar hebt een donkere huid en donker haar en je bent klein?

Oprechte vraag: wat bedoel je met Hollands Glorie?



Voor mij is dat lang en stevig, namelijk. Zoals je je een 'stevige boerenmeid' voorstelt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook vingerwijzen!



Veel BMI gepropt in een stretch/correctie outfit, overal goud, glitters, gekke 'accessoires' en haarstukjes met fel gekleurde make-up & parfum gemixt met zwitsal & kokos. Oh ja, ze glimmen wel allemaal mooi.



Of hebben we het over specifieke blanke Nederlandse vrouwen met platte billen?



Alle reacties Link kopieren
Als je het topic nou gevolgd had Jira.



Dan had je gezien dat het helemaal niet over vingerwijzen gaat.

Maar juist over wat we zélf in de kast hebben hangen.



Maar ja. Begrijpend lezen is moeilijk voor jou hè.



Aangezien het merendeel op dit topic het wél begrepen heeft.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Over alle vrouwen in Nederland, Jira ..



Ik heb trouwens mooie billen voor een blanke, werd mij ooit verteld. Ben ik nóg blij mee, behalve dat ze zo lastig in een nette broek passen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 juli 2014 @ 13:34:

[...]





Ik snap dit niet helemaal? Je hebt Hollands Glorie qua postuur, maar hebt een donkere huid en donker haar en je bent klein?

Oprechte vraag: wat bedoel je met Hollands Glorie?



Voor mij is dat lang en stevig, namelijk. Zoals je je een 'stevige boerenmeid' voorstelt.



Ja, ik heb dat niet helemaal duidelijk opgeschreven. Ik ben dus een stevige boerenmeid, maar niet lang

Dus stevige heupen en borsten, echte stevige benen, maar ik mis de lengte van een 'echte' Hollandse (tussen aanhalingstekens natuurlijk, want DE Hollandse bestaat niet).



Edit: stel je een soort Nigella Lawson voor, in haar 'volle' tijd, en dan ben ik wat bruiner qua huid, maar wel zo donker qua haar en ogen.
Alle reacties Link kopieren
Doutzen Kroes is hollands glorie.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat er nog allemaal achterin mijn kast hangt. Mijn o zo keurige kantoorkleding is bijna allemaal weg, op één tijdloos mantelpakje na voor "je kunt nooit weten". Ik draag alleen nog maar lange broeken, daarvan heb ik er wel héél veel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ik ben zwanger en heb net een witte korte legging gekocht.

Mag ik nu meedoen hier? :-)



Fout in mijn kast:

bouwschoenen met stalen neuzen (ze lopen erg lekker!)

een knaloranje werkjas, ook niet echt mijn kleur

birckenstock piazza

3/4 spijkerbroek



En vast nog wel meer
Alle reacties Link kopieren
Over dressed: je afvragen.of je niet toch maar platte schoenen aan had moeten doen alsje ff naar de kapper enzo gaat. Ik kijk net op me heen in mn dorp. Ik zie: uitgelopen ballerina's, 1/2 legging zwart onder een rok, spijkerbroek tot op de knie met omgeslagen randje, driekwartbroeken, ow in 1 paar met hak.... cowboylaarzen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een schande, in het buitenland lopen ze allemaal op hakken. Daar zie je geen vrouwen met platte schoenen hoor
Ik denk ook niet dat vrouwen in Nederland perse slechter gekleed zijn. Ik denk eerder dat men in Nederland denkt dat vrouwen in andere landen veel beter gekleed gaan. Volgens mij valt dat voor de doorsnee vrouw in de meeste landen best mee hoeveel verschil er in zit. In Amsterdam zie je ook jonge hippe meiden die voor een modeontwerper werken en ontbijten met een cappuccino van de Starbucks en de hele dag in hun modieuze outfit op ultra hoge hakken achter hun bureau over mode zitten te praten. Maar dat zijn er niet zoveel de meeste racen in een spijkerbroek op een bakfiets de stad door om de kinderen op tijd op school en de opvang te krijgen en op hun werk te komen. Bewijs van spreken dan. Dat is voor de meeste vrouwen in andere landen niet anders denk ik. Dan is praktisch een belangrijk argument. Misschien letten we er in andere landen zeker in landen die bekent staan als modieus ook meer op?



Ik vind wel dat je in Nederland bij een feestje of bruiloft of iets dergelijks snel overdressed bent. Een beetje mascara, lippenstift , een steps jurkje, pumps en een bloem in je haar en je bent op en top feestelijk. Dat mag best wat uitbundiger.
Alle reacties Link kopieren
Even een off topic update.



Ik was gisteren in een middelgrote Europese stad. Drie mensen zaten op een bankje, ik zag ze van achteren, niet echt zicht op de kleding en dacht "yup, Nederlanders, Ik bleek gelijk te hebben. Ironisch genoeg waren dit juist goed geklede Nederlanders, daar lag het dus niet aan. Ik vraag me nu af waar we wel onze landgenoten aan herkennen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nederlanders zijn vaak groot, breed (niet perse dik maar gewoon stevig gebouwd) en blond.
Tijdje terug was ik in Kopenhagen. Bijna iedereen (jong/oud) zag er daar goed uit. Heel simpel, maar het klopte gewoon.

Valt me op dat in Nederland de 60+ allemaal zo degelijk eruit zien. Echt van die moekes.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Nederlandse vrouwen zijn slechter gekleed dan bijvoorbeeld franse of Italiaanse. Maar daarmee passen ze ook beter bij de slecht geklede nederlandse mannen.



Nederlanders zijn te casual op sommige gelegenheden. Er gaat te weinig van uit. Grijze muizen.



Maar goed, zo denk ik er over.



Het is de calvinistische inslag in de nederlandse cultuur denk ik.
Polen herken ik ook van kilometers afstand. Vooral de mannen, geen idee waarom.



Nederlanders zijn volgens mij ook vaak practisch gekleed omdat ze veel fietsen

Als ik op de fiets boodschappen ga doen, ruil ik mn rok / jurk iig om voor een minder charmante, doch veel praktischere korte broek..
we waren op vakantie in een badplaats en ik had niet goed ingepakt. de kinderen in hun leukste outfitjes en ik was voor mezelf vergeten leuke dingen in te pakken.

hele vakantie over lopen zeuren want precies daar waren de vrouwen dus echt leuk gekleed, ook op het strand.

Terug en wat doe ik aan?

Mijn leukste top van de action en een in mijn ogen wat nettere spijkershort van de H&M. Ik ben vanmorgen dus goed uitgelachen. het is idd hopeloos.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt zoeken in mijn kast als ik bijvoorbeeld ga klussen, ik heb geen oude zooi ofzo. Mijn slechtste outfit zal een spijkerbroek met shirt zijn denk ik, als ik in de tuin bezig ben ofzoiets. Ik kan echt niet verzinnen wanneer ik er slecht gekleed uitzie. Dan moet ik echt ziek zijn denk ik. Loop thuis nu wel op slippers, die iets minder flatteus staan onder een jurkje of op blote voeten ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 25 juli 2014 @ 14:15:

Over dressed: je afvragen.of je niet toch maar platte schoenen aan had moeten doen alsje ff naar de kapper enzo gaat. Ik kijk net op me heen in mn dorp. Ik zie: uitgelopen ballerina's, 1/2 legging zwart onder een rok, spijkerbroek tot op de knie met omgeslagen randje, driekwartbroeken, ow in 1 paar met hak.... cowboylaarzen.haha hier ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd wel fatsoenlijk de deur uit.

D.w.z. op zn slechts een spijkerbroek en een t shirtje met espadrilles eronder.

Haar in een staart en geen make up of alleen lippenstift op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 keer in mijn pyama/slaapoutfit naar mijn werk gegaan. Verslapen en 5 min om alles te doen. Geen bh, zwarte legging met een zwart/grijs verwassen shirt met overal gaatjes. Sneakers eronder, tandenborstel mee en naar de trein gerend. De slaapwalm nog om mee heen.



Verder mag ik graag rondslonzen in mijn te korte joggingbroekje, bh-loos met een groezelig, te wijd tshirt. En zo ga ik rustig naar de suup. Op 20 jaar oude slippers. I couldn't care less.

Ik kan er overigens ook tiptop verzorgd uitzien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil altijd heel graag zo'n tijdloze Parisienne zijn. Ergens in me huist ze, maar ze moet van ver komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lay123 schreef op 02 augustus 2014 @ 22:37:

Tijdje terug was ik in Kopenhagen. Bijna iedereen (jong/oud) zag er daar goed uit. Heel simpel, maar het klopte gewoon.

Valt me op dat in Nederland de 60+ allemaal zo degelijk eruit zien. Echt van die moekes.Deze niet. Ik loop niet in kleding voor twintigjarigen maar zeker niet in moeke kleding.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn liefste outfit is een spijkerbroek met wit shirt/witte blouse, da's wel een beetje mijn 'trademark', maar dan wel weer met aparte schoenen/(cowboy)laarsjes. Het afgelopen jaar heb ik een paar van die voiletops- dingen gekocht. Ze staan ook echt wel leuk maar kapot zijn ze dus ook weer heel snel. Ik ben gewoon te lomp voor echt vrouwelijke, dunne stofjes.

Of ik blijf haken met mijn horloge of trek net te hard mijn arm door het armgat. Met panties dan weer nooit een probleem.



Qua kleding ben ik meer een wintertype, meer de stevige stoffen.



Waar ik dan wel weer een uitzondering op heb zijn aparte panties, qua motief bijv.
wij slapen nooit.
quote:pollewop75 schreef op 03 augustus 2014 @ 00:15:

Ik wil altijd heel graag zo'n tijdloze Parisienne zijn. Ergens in me huist ze, maar ze moet van ver komen. Zo herkenbaar! Ik laat mijn dochter maar met suggesties komen, die heeft meer stijlgevoel in haar pink dan ik in mijn hele lijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven