Mode & Beauty alle pijlers

Sportbh voor grote cupmaat

18-02-2014 16:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met een vriendin besloten om te beginnen met hardlopen. Gisteren ons eerste rondje gedaan, en allemaggies wat doet dat pijn aan mijn tieten. Die springen vrolijk alle kanten en vergeten daarbij dat ze ook nog aan mij vastzitten zeg maar...

Dus die middag gelijk de stad in geweest voor een sportbh, maar dat aanbod valt me vies tegen. Van de 50 sportbh's waren er misschien 10 die groter waren dan cup b. En dat terwijl mij lijkt dat je juist met een grote cupmaat een sportbh nodig hebt, en niet met een b of a cup. Die 10 die wel in mijn maat waren, waren allemaal onmogelijk om aan te krijgen. Bijna allemaal moet je ze gewoon over je hoofd trekken, als een hemd. Maar die band voor onder je borsten zit natuurlijk vrij strak, en die kreeg ik dus met geen mogelijkheid over mijn borsten heen. Dat lukte alleen bij maat xxl, maar die band zat dus weer veel te wijd onder mijn borsten en dat heeft ook geen nut. Dan waren er nog een paar bh's die sloten met haakjes op de rug. Maar die sluiting zit dan vaak in het kruis van de racerback, precies tussen je schouderbladen dus waar ik er met geen mogelijkheid bij kan. En ik wil graag wel een bh die ik zonder hulp aan kan trekken .

Het aanbod viel me overigens vies tegen. Ik was bij een gigantische sportzaak, en die hadden welgeteld 2 sportbh's.... Ik ben bij de v&d, de bijenkorf, de hunkemoller, de h&m en de perry sport geweest. Ik weet niet waar ik verder nog kan kijken. Iemand tips? Voor een 'echte' winkel in regio Utrecht, of een webshop? Budget is max 50 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens maat 80D, niet heel groot zou je zeggen, maar wel te groot voor een sportbh blijkbaar. De bhs met maat D waren allemaal veel te klein, had overal minstens maat F of maat xxl nodig.
Alle reacties Link kopieren
Op www.kiesdejuistesportbh.nl heb ik mijn perfecte sportbh voor mijn maat E85 gevonden. Je kunt een aantal vragen invullen over je wensen en dan krijg je een aantal suggesties. Super service.
Alle reacties Link kopieren
De hema heeft ook sportbeha's daar zou je even kunnen kijken.



Kun je degene met de haakjes niet van voren dichtdoen en dan weer goed draaien?
Alle reacties Link kopieren
Daar is net een topic over geweest. Even kijken.



Beste sport bh
Alle reacties Link kopieren
Bij de hema heb je goede sport bh's ik heb zelf 80DD
Ik heb 95F en heb ook een sportbeha van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 18 februari 2014 @ 16:50:

Daar is net een topic over geweest. Even kijken.



Beste sport bh



Daar wordt vooral shock absorber aangeraden. Ik heb van dat merk alle modellen geprobeerd die ze hadden bij de Perry sport, maar ik vond ze allemaal voor geen meter zitten!



Ik zal morgen even bij de Hema kijken, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar als het niet goed zit, kan je het wel gewoon ruilen dan? Is wel ondergoed tenslotte en vaak doen ze daar moeilijk over... Er zit ook geen hema in de buurt waar je kan passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:keirin schreef op 18 februari 2014 @ 16:36:

De hema heeft ook sportbeha's daar zou je even kunnen kijken.



Kun je degene met de haakjes niet van voren dichtdoen en dan weer goed draaien?Geprobeerd, maar die haakjes zitten vaak zo hoog, dat je er daarna je armen niet meer ingewurmd krijgt .
Ha, my subject! Ik heb altijd sportbeha's van Livera, heb 80F en zit prima! Wel haakje op de rug maar prima voor te sluiten en dan even draaien en je armen door de gaten, lukt prima met deze!
Ik heb er een bij Lace gekocht en ik heb een veel grotere maat dan jij.



http://www.lace-lingerie.nl/commodity/8822
quote:luca schreef op 18 februari 2014 @ 16:36:

Op www.kiesdejuistesportbh.nl heb ik mijn perfecte sportbh voor mijn maat E85 gevonden. Je kunt een aantal vragen invullen over je wensen en dan krijg je een aantal suggesties. Super service.



Als ik je een tip mag geven, google deze webshop eerst even.

Ik heb zelf overigens een positieve ervaring met deze webshop, maar blijkbaar is er ergens iets misgegaan en staat het net nu bomvol met slechte recensies. (bijvoorbeeld http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=10717.0)



Ik heb een shockabsorber trouwens, maat 80H Bevalt prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grotere cupmaat en ik haal mijn sportbeha's meestal bij een hardloopwinkel of buitensportzaak zoals zwerfkei (woerden, dus jouw regio). Op dit moment ben ik helemaal fan van purelime(.nl) wat ze bij zwerfkei hebben. Eindelijk een sportbh die echt goed zit met hardlopen, zonder heel zwaar op mijn schouders te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Deze lijkt me fantastisch. Er zit een verborgen beugel in. Is er ook in andere kleuren.

http://www.ebay.co.uk/itm ... &var=&hash=item19d0d0b950



Van Panache
En zoiets:

Die kun je voor sluiten, omdraaien en dan aantrekken.

http://nl.neckermann.com/damesmode/spor ... ainsize-80
IK heb een sportbh van hunkemoller in een grote maat, wel met die haakjes op de rug, en zo'n gekruiste bandje op de rug, ik kan er blijkbaar prima bij, gewoon oefenen tot je er bij kunt
Alle reacties Link kopieren
quote:papmetgrutjes schreef op 18 februari 2014 @ 17:44:

[...]





Als ik je een tip mag geven, google deze webshop eerst even.

Ik heb zelf overigens een positieve ervaring met deze webshop, maar blijkbaar is er ergens iets misgegaan en staat het net nu bomvol met slechte recensies. (bijvoorbeeld http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=10717.0)



Ik heb een shockabsorber trouwens, maat 80H Bevalt prima!



Jeetje...dat was mij niet bekend. Idd dan maar beter niet hier bestellen.



Maar ook ik heb een shockabsorber en die bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Panache sport bh via www.brastop.com Vind het echt een vijfsterren hotel voor mijn borsten. Komt in verscheidene leuke kleurtjes... t is alleen wel handwas, vreemd genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij Perry paste bleek dat mijn maat niet in de winkels hing. (80E) Alleen de kleinere gangbare maten hangen in de winkels. Had ik niks aan dus.



Uiteindelijk Shockabsorber besteld via internet. Maat was een gok - want nergens kunnen passen - maar t zat goed. Nouja... heel strak en niet lekker in t begin... maar borsten bleven op hun plaats.



Nadeel vind ik wel dat de bandjes vrij makkelijk losgaan op het verstelbare stuk. Meestal check ik dat even voor ik m aantrek maar als ik dat vergeet schiet bandje soms los. Gelukkig alleen thuis gebeurd en niet buiten, tot nu toe.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een shock absorber gekocht, nadat ik bij heel veel winkels ben geweest. (70D) Heb er eentje met sluitings aan de zijkant
Ik had na mijn verkleining een sportbeha van Fila, die sluit met haakjes aan de voorkant, handig. Via wehkamp besteld, weet niet precies meer wat de prijs was, maar wel binnen je budget.
Alle reacties Link kopieren
quote:lavenderleo schreef op 18 februari 2014 @ 19:15:

Ik heb zelf een Panache sport bh via www.brastop.com Vind het echt een vijfsterren hotel voor mijn borsten. Komt in verscheidene leuke kleurtjes... t is alleen wel handwas, vreemd genoeg.



De aller, allerbeste sportbeha ooit. Ik heb 70F.



Ik doe al mijn beha's in de handwas overigens.



Alle reacties Link kopieren
Shock Absorber Run. Ik heb een 75F en het is een geweldige BH. Te koop o.a. via Lace Lingerie (zie link hierboven ergens). Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je regelmatig een kortingscode voor 15% korting. Neckerman heeft ze ook, kosten rond de 50 euro.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Rekverband...
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 18 februari 2014 @ 18:41:

IK heb een sportbh van hunkemoller in een grote maat, wel met die haakjes op de rug, en zo'n gekruiste bandje op de rug, ik kan er blijkbaar prima bij, gewoon oefenen tot je er bij kunt



Die heb ik ook. Goed aan te trekken, heb zelf 85f.

Alleen uittrekken is zo nu en dan zwaar, maar dan heb ik er wel een boks training van 1,5 uur opzitten, dan voelen mijn armen zooooooo zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven