Mode & Beauty alle pijlers

Steil haar krullen

08-10-2014 16:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf steil lang haar. Regelmatig maak ik krullen met een stijltang erin. Alleen zijn die krullen er altijd zo weer uit. Heeft iemand een tip hoe ik langer plezier van de krullen heb? Mijn haar is dus steil, lang en heel glad.
Pluk de dag!;-)
Herkenbaar.



Een echt succesvolle methode die de hele dag hetzelfde blijft zitten heb ik nog niet gevonden. Maar dit werkt redelijk:



-overnight heatless curls (youtube) nemen veel langer de tijd en blijven bij mij langer zitten.

-was je haar niet de dag dat je wilt krullen

-gebruik een mouse of spray om een beetje je haar wat ruwer te maken, dan pakt het beter

-verdeel je haar in kleine plukken

-krullen met een stijltang werkt beter dan met een krultang bij mij

-smalle krultang werkt beter dan brede krultang

-als je gekruld hebt houd die krul dan even samen en zet hem vast met een speldje oid en laat hem zo afkoelen. 10 min laten zitten, beetje haarlak over je hele haar en dan pas de speldjes er uit halen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Matroesjka voor je uitgebreide reactie! Wat voor mousse of spray gebruik jij meestal?
Pluk de dag!;-)
Dat wat ze bij de action verkopen en dat wisselt nogal Elnett schijnt het beste resultaat te geven.
Ik heb ook heel steil haar! Ik zweer bij de carmenset
claudia zijn dat hot rollers?
Je haar in (veel) lagen laten knippen werkt ook goed. Want dan is het minder zwaar en houdt het de krul beter.
Alle reacties Link kopieren
Carmenset heb ik ook alleen zakken die krullen er juist heel snel uit bij mij. Ik heb wat lange lagen... Meer lagen is niet mooi omdat mijn haren vrij dun van structuur zijn. Denk met wat dikker haar dat een carmenset wel fijn is.
Pluk de dag!;-)
Alle reacties Link kopieren
Krullen met ouderwetse papillotten werkt voor mij nog het beste. 's Avonds indraaien met wat mousse, 's morgens eruit. Hele dag plezier van.



Maar met een krul/stijltang en de tips van Matroesjka blijven ze ook redelijk goed zitten.



En bescherm je krullen tegen de wind met een sjaaltje/muts.
Alle reacties Link kopieren
Zelf krul ik met de ISO curling wand, was mijn haar, (wat steil is) en laat dit aan de lucht drogen.



De dag na het wassen spray ik mijn haar in met elnette heat spray voor krullen.

Ik krul het vlak voor het slapen, de strakke pijpenkrullen leg ik voorzichtig omhoog en borstel ik pas de volgende dag uit.



Heb vier dagen plezier ervan: van strakke krullen tot losse slag.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor alle tips! Ik ga er zeker een en ander van proberen. In ieder geval ga ik de Elnette heat spray kopen.
Pluk de dag!;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik syoss mouse en een spray van John frieda luxurious volume tegelijkertijd, en de remington curl tang dan blijft t bij mij echt de hele dag zitten, ohja.. Voor gebruik van de tang kijk even op YouTube voor n instructie hij wordt erg warm namelijk! En vergeet niet een hitte beschermend goedje in de punten van je haar te doen! Succes
Meissie blijft dat bij jou zitten zo de hele nacht? Want ik word dan wakker alsof ik windkracht 13 getrotseerd heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik woel nauwelijks, mijn man krijgt op de nachten dat ik met strakke krullen lig regelmatig een por.

Hij probeert nogal vaak kussentje trek/pik te doen, en hey mind the curls boy!



De iso wand is echt beste wat ik in 2014 cadeau heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik wil van mijn krullen af.

Gratis af te halen....

Wie het eerst komt - het eerst maalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 09 oktober 2014 @ 00:01:

Ik wil van mijn krullen af.

Gratis af te halen....

Wie het eerst komt - het eerst maalt. Eerst! Ha ha
Alle reacties Link kopieren
ik heb vorige week ook alles geprobeerd..



papillotten, carmenset, krultang..

maar ik moet er zoveel haarlak in spuiten dat het er nog niet uitziet
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Dan bied ik, voor de andere dames, mijn krullen aan!

Graag superstijl en super glad haar terug!!



*ik haat m'n krullen... Babykrullen in mn nek en aan de zijkant, pluis, stijltang is m'n held alleen met een beetje vocht in de lucht (mist, broeierig weer, regen, sneeuw, wind, ijzel) is alle werk voor niks... En dat zijn hier in NL nogal wat dagen...
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 09 oktober 2014 @ 00:18:

[...]





Eerst! Ha ha



Heb jij steil haar?

Dan kunnen we misschien ruilen.
Hier lukt het het best als ik met papillotten slaap en er héél veel mousse voor krullen in doe. Tijdens het rollen doe ik er mousse in en nadat ik het eruit heb gehaald. Maar dan nog heb ik helaas geen volle dag krullen. Heb echt heel steil zwaar haar.
Alle reacties Link kopieren
Kartonnendoos, ik ben dat "ontkrullen" met tang en dergelijke spuug zat en laat het weer gewoon krullen was effe wennen maar ben er wel content mee nu. Vroeger - heel lang geleden - werd op mijn verzoek mijn haar met een krant erop - dat toen erg lang was - gestreken met het strijkijzer op de strijkpank. En als het dan mistig was of regenachtig was de krul weer snel terug. Dat gebeurde niet elke dag hoor maar alleen als ik op stap ging.

Als ik dit zo lees was dat wel erg maf hoor.
Alle reacties Link kopieren
Opzich ben ik wel blij met mijn krullen. Maar idd als je eens een avondje hip stijl wilt.... Beetje regen en hup de kortste plukken beginnen dan alweer te krullen. Heb eens in de kroeg mijn hoofd onder de kraan gestoken. Het zag er niet uit zo half stijl half gekruld dus dan maar natmaken en even knijpen.



Ik zie trouwens best vaak dat mensen met gemaakte krullen daarna met borstel of kam aan de slag gaan. Niet doen dus. Alleen met je vingers wat in model kneden. Droogwassen met je handen of droog washandje geeft wat volume bovenop. Een beetje draaiende beweging dus.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha...grappig toch dat weinig mensen tevreden zijn met hun eigen haren en juist het tegenovergestelde zouden willen hebben. Leuk dat jullie zoveel reacties en tips hebben gegeven. Heb ik zeker wat aan! Dank jullie wel!
Pluk de dag!;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven