Mode & Beauty alle pijlers

´t is weer teleurstellend in de winkels!

28-08-2014 10:24 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komt weer een sombere tijd aan zo te zien.

Van de zomer mochten we volop kleuren dragen en dat beviel me goed. Maar ook deze winter, evenals de vorige zie ik nergens kleur in de winkels hangen!

En ik ben al zo bleek en ik heb frisse of warme tinten nodig. Al dat grauw en grijze staat mij niet!



Waarom wordt er niet aan mensen zoals ik gedacht? Waarom moeten we er altijd bijlopen alsof we op moeten gaan in de achtergrond???



Wat is er mis met de kleur warmrood en smaragd groen??

Ben ik de enige die zich daar zo aan ergert?
quote:Dreamer schreef op 28 augustus 2014 @ 10:33:

Ik kan nooit wat leuks vinden in de winkels en ben altijd verbaasd waar anderen in lopen, want dat heb ik dan nergens zien hangen.



Maar goed, winkelen voor winterkleding is voor mij sowieso een drama, want dat is meestal niet van katoen. En katoen is het enige dat ik kan verdragen.Ik ook. Drama al dat wol en acryl.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al diverse reclame gezien maar de modellen zien eruit als de dochters van een 19-eeuwse poetsvrouw.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij Green Lily en Wat Mooi (webshops) verkopen ze kleding met kleur. Maar het is niet goedkoop en er is ook niet veel keuze. Bij Vero Moda of Only heb ik ook okergeel gezien.
anoniem_197662 wijzigde dit bericht op 28-08-2014 11:41
Reden: letter vergeten
% gewijzigd
Somberheid zit tussen je oren, en wordt niet bepaald door een kleur.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zoveel dingen zonder mouwen of wel mouwen maar dan is de stof ontzettend dun.



Hallo het is winter. Je zou bijna gaan denken dat alle ontwerpers alleen maar wonen in landen waar het altij 20+ graden is.



Niet iedereen zit de hele dag in hoog gestookte ruimtes of warme auto's.
Dan zoek je niet goed genoeg. Mijn moeder kan ook zo klagen over de mode. Ik snap het probleem niet, er zijn heus wel een paar winkels waar ze wel wat voor je hebben. Ik bestel daarom veel online. Kan je lekker googlen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 28 augustus 2014 @ 11:50:

Somberheid zit tussen je oren, en wordt niet bepaald door een kleur.



Is niet waar. Kleuren hebben grote invloed op je. Daar zijn hele studies naar gedaan.



Bovendien staat veel mensen zwart gewoon echt niet.

Persoonlijk houd ik ook van gekleurde kleding.
Bij de H&M heb ik een trui gekocht van katoen, met lane mouwen. Ze hadden 5 kleuren (groen, rood, roze, grijs en zwart) en heb ze gelijk allemaal gekocht.



Verder zie ik idd bij Vero Moda en Only veel kleur hangen. Okergeel en groen gecombineerd met camelkleur. Ook dat roestrood, of aubergine gecombineerd met fuchsia. Het is er wel.



Ik erger me idd vooral aan de dikke vesten met korte mouwen of hele dunne doorzichtige blousjes met lange mouwen. Het soort kleding vind ik niks, maar aan kleur en printjes geen gebrek hoor.
Ik draag zelf overigens veel basiskleur gecombineerd met een kleur.



Dus grijs, zwart, taupe, bruin of wit en dan met een kleur of print erbij.



Heb ook erg veel vesten. Die zijn vaker in leuke kleuren en prints te koop dan truien. En die draag ik dan met een simpele longsleeve eronder. En andersom. Mijn zomertshirts in leuke print of kleur draag ik dan weer met een effen kleur vest.



Ben ook dol op grote truien en dan een legging eronder. Liefst met sneakers ook nog. Ga ik gewoon mee over straat hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 10:24:

Wat is er mis met de kleur warmrood en smaragd groen??

Ben ik de enige die zich daar zo aan ergert?

Misschien kun je je smaragdgroen (en geel) ergeren? Dan heb je in elk geval een beetje je zin (flauw... ik weet 't)





Zelf heb ik redelijk wat gekleurde dingen van voorgaande jaren in mijn kast liggen; het maakt me niet zoveel uit of het dit jaar in de mode is of niet. Als ik het zelf maar mooi vind

Misschien kun je zelf iets verven of zelf (laten) maken (door iemand die dat leuk vindt en kan)?



Of dingen wat "opleuken" ( ) met gekleurde frutsels (applicaties, kraaltjes, borduursels, knopen etc...) die je er zelf op kan doen?



Bij C&A heb ik trouwens wel wat gekleurde truien/vesten gezien; maar dat moet maar net zijn wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, ik kan ook niet elk jaar leuke dingen vinden.

Het is de laatste jaren voor mij ook wel moeilijker geworden omdat ik wat krapper zat, en dus aangewezen was op de goedkope winkels.

Heb dat trouwens grotendeels opgelost door veel tweedehands te kopen, en goed te zoeken.



Mijn grootste probleem met de mode van dit jaar is trouwens de pasvorm, bijna alle bovenkleding is óf heel strak, of model tent.

Staat mij allebei niet.

Van de weeromstuit heb ik nu de gekste maten in mijn kast hangen, want die flodderdingen gaan nog wel in extra small, en die strakke dingen zijn in XXXL vaak nog wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 augustus 2014 @ 11:10:

Ik zie het probleem ook niet. Ten eerste kun je je zomerkleding het hele jaar door dragen. Zulke strenge winters hebben we niet en je kunt over blousjes of t-shirs gewoon een mooi vest of colbert dragen. Broeken draag je ipv met slippers met laarzen en klaar ben je.

Ten tweede is er online genoeg te vinden. En wat iemand ook al schreef: donkere kleuren kun je opfleuren met accessoires: sjaaltjes met print, een mooie gekleurde tas, make-up, lippenstift, sieraden... etc..

Speak for your self. Ik ben een chronische koukleum en ik heb vorige week al met een heel dik vest in huis rondgelopen omdat ik niet warm kon worden.



Eerder noemde iemand de kleur oker, maar dat staat me niet. Blauw zie je nog wel maar ik heb veel blauw.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 28 augustus 2014 @ 11:50:

Somberheid zit tussen je oren, en wordt niet bepaald door een kleur.

Ik kan zelfs blij worden van zoiets simpels als een kleur. Lila bijvoorbeeld. Daar kijk ik graag naar. Wát het ook is.



En ik word niet zozeer somber van de kleuren, maar meer hoe ze mij er uit doen zien.



Ik koop trouwens niet van webshops. Ik wil zien wat voor kwaliteit het is en hoe de kleur precies is. En ik wil zien of het me staat. Ik ben niet van bestellen en terugzenden. Te veel gedoe.
Dan niet zeuren. Sorry, maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 13:19:

[...]



Ik kan zelfs blij worden van zoiets simpels als een kleur. Lila bijvoorbeeld. Daar kijk ik graag naar. Wát het ook is.



En ik word niet zozeer somber van de kleuren, maar meer hoe ze mij er uit doen zien.



Ik koop trouwens niet van webshops. Ik wil zien wat voor kwaliteit het is en hoe de kleur precies is. En ik wil zien of het me staat. Ik ben niet van bestellen en terugzenden. Te veel gedoe.

Kleding koop ik ook nooit online, je moet iets echt aantrekken om te kunnen zien hoe het valt.

Dat probleem met kleuren ken ik niet zo erg want ik draag juist graag donkere kleuren, en dat is altijd wel ergens te vinden, maar ik kan me best voorstellen dat het irritant is.

Misschien is het een idee om op internet op merken/winkels te zoeken en het dan live in de winkel te gaan passen.

Dan weet je een beetje wat ze waar hebben.

Als je alle winkels langs moet word je er doodmoe van, maar als je al wat "voorwerk" hebt gedaan schiet het misschien wat meer op
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 28 augustus 2014 @ 13:21:

Dan niet zeuren. Sorry, maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk.

Waarom eigenlijk niet?

Het is een terecht probleem, en jouw oplossing is niet echt een oplossing, fijn dat het voor jou werkt maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens kijken naar Ladress, als ik het goed heb mag het wel iets meer kosten voor je? Heel veel kleuren en ook warm rood en groen. ( bij de Bijenkorf hangt een deel en ze hebben in het land Boutiques, soort pop up store waar je kunt voelen en passen.

Expresso heeft veel groen nu. De echte wintercollectie over een tijdje zal veel kobalt blauw krijgen.

Ik zag overal juist veel groen etc hangen,

Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 13:16:

[...]



Speak for your self. Ik ben een chronische koukleum en ik heb vorige week al met een heel dik vest in huis rondgelopen omdat ik niet warm kon worden.



.



Dat zeg ik dus: leuk kleurig blousje onder je vest en wat is het probleem? Maar je lijkt helemaal niets te willen doen met alle tips die hier worden gegeven, dus dan houdt het een beetje op.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 augustus 2014 @ 13:31:

[...]





Dat zeg ik dus: leuk kleurig blousje onder je vest en wat is het probleem? Maar je lijkt helemaal niets te willen doen met alle tips die hier worden gegeven, dus dan houdt het een beetje op.

Succes ermee!

Maar dan verpest je toch je vrolijke zomerkleding als je er een vest overheen gaat dragen?

Dan zie je het toch niet meer
Alle reacties Link kopieren
Je ziet het kleurige blousje toch nog onder een vest? Geeft een leuk effect vind ik. Vest natuurlijk open laten hangen of halfdicht doen met een ceintuur, anders zie je er niks van idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 28 augustus 2014 @ 13:21:

Dan niet zeuren. Sorry, maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk.Wat een belachelijke uitspraak! Ik vind dat webshopgedoe juist moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 augustus 2014 @ 10:33:

Ik kan nooit wat leuks vinden in de winkels en ben altijd verbaasd waar anderen in lopen, want dat heb ik dan nergens zien hangen.



Maar goed, winkelen voor winterkleding is voor mij sowieso een drama, want dat is meestal niet van katoen. En katoen is het enige dat ik kan verdragen.Ik word ook nooit vrolijk van al die donkere sombere kleuren. Gelukkig kan ik zelf breien en brei dan soms een trui of vest in een mooie kleur voor bij mijn gekochte spullen. Als je goed zoekt zijn er echt wel genoeg kleuren te koop, maar over het algemeen wel veel donker (petrolblauw, okergeel, bordeauxrood etc) en dat staat mij niet zo goed. Wat ik helemaal een ramp vind zijn al die vieze synthetische stoffen. Acryl truien en polyesther blouses overal. Bah. Dat koop ik niet want ik kan het niet aan hebben. Veel te zweterig en acryl word heel snel lelijk. De laatste jaren hangt er echt veel meer polyesther in de winkels (bijv, H&M en Zara) wat ook nog superslecht is voor het milieu. Is lekker goedkoop denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 augustus 2014 @ 13:37:

Je ziet het kleurige blousje toch nog onder een vest? Geeft een leuk effect vind ik. Vest natuurlijk open laten hangen, anders zie je er niks van idd.

Dan heeft dat vest toch geen zin?

Ik doe een vest altijd helemaal dicht, maar goed, ik heb het ook altijd koud

Om eerlijk te zijn heb ik meestal niks aan een shirtje onder een vest, in de winter moet er echt een trui onder.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 28 augustus 2014 @ 13:29:

Misschien eens kijken naar Ladress, als ik het goed heb mag het wel iets meer kosten voor je? Heel veel kleuren en ook warm rood en groen. ( bij de Bijenkorf hangt een deel en ze hebben in het land Boutiques, soort pop up store waar je kunt voelen en passen.

Expresso heeft veel groen nu. De echte wintercollectie over een tijdje zal veel kobalt blauw krijgen.

Ik zag overal juist veel groen etc hangen,

SuccesDe bijenkorf is er niet meer in Enschede. Misschien dat ik in Eindhoven er nog eens een kijkje ga nemen in september. Ik moet gewoon weer eens naar de stad. Daar zijn meer winkels, meer keuze. De winkels die jij noemt zijn hier niet.
Ik heb veel mooie kleuren gezien bij Primark in het lookbook. Vooral de roze winterjas vind ik een snoepie en nee, het is geen zooi, sommige kledingstukken van Primark heb ik al jaren en zijn nog steeds mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven