Mode & Beauty alle pijlers

´t is weer teleurstellend in de winkels!

28-08-2014 10:24 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komt weer een sombere tijd aan zo te zien.

Van de zomer mochten we volop kleuren dragen en dat beviel me goed. Maar ook deze winter, evenals de vorige zie ik nergens kleur in de winkels hangen!

En ik ben al zo bleek en ik heb frisse of warme tinten nodig. Al dat grauw en grijze staat mij niet!



Waarom wordt er niet aan mensen zoals ik gedacht? Waarom moeten we er altijd bijlopen alsof we op moeten gaan in de achtergrond???



Wat is er mis met de kleur warmrood en smaragd groen??

Ben ik de enige die zich daar zo aan ergert?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, als het echt koud is, een basic zwart shirt met lange mouwen aan onder zon blousje. Wel met laag decollete zodat je hem niet ziet. Daarover doe ik dan een blousje met korte mouwen en daaroverheen dan nog een vest. Het shirt is niet te zien en reken er maar op dat je het dan niet koud hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:marrie3 schreef op 28 augustus 2014 @ 12:05:

[...]



Misschien kun je je smaragdgroen (en geel) ergeren? Dan heb je in elk geval een beetje je zin (flauw... ik weet 't)





Zelf heb ik redelijk wat gekleurde dingen van voorgaande jaren in mijn kast liggen; het maakt me niet zoveel uit of het dit jaar in de mode is of niet. Als ik het zelf maar mooi vind

Misschien kun je zelf iets verven of zelf (laten) maken (door iemand die dat leuk vindt en kan)?



Of dingen wat "opleuken" ( ) met gekleurde frutsels (applicaties, kraaltjes, borduursels, knopen etc...) die je er zelf op kan doen?



Bij C&A heb ik trouwens wel wat gekleurde truien/vesten gezien; maar dat moet maar net zijn wat je zoekt.Dat is ook een goeie idd. Doe ik ook regelmatig met kleren waar ik op uitgekeken ben. Textielverven is ook een mogelijkheid. En zelf maken, ik heb ooit een naaicursus gedaan en kan best wel wat leuks in elkaar knutselen uit de Burda ofzo. Denk aan een maxi rok of een simpel jurkje of rokje. Dan heb je de stof zelf voor het uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 28 augustus 2014 @ 11:17:

[...]





Ik ook. Drama al dat wol en acryl.Ben elke keer weer blij als ik een winterjas heb kunnen vinden, waar ik niet allergisch voor ben. En dan maakt kleur en pasvorm echt niet meer uit..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 augustus 2014 @ 13:43:

Ik heb, als het echt koud is, een basic zwart shirt met lange mouwen aan onder zon blousje. Wel met laag decollete zodat je hem niet ziet. Daarover doe ik dan een blousje met korte mouwen en daaroverheen dan nog een vest. Het shirt is niet te zien en reken er maar op dat je het dan niet koud hebt.

Dat zit toch voor geen meter, al die strakke laagjes over elkaar?

Volgens mij ben je je nu gewoon in bochten aan het wringen om maar niet toe te geven dat je ook niet echt een oplossing hebt voor TO
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 augustus 2014 @ 11:10:

Ik zie het probleem ook niet. Ten eerste kun je je zomerkleding het hele jaar door dragen. Zulke strenge winters hebben we niet en je kunt over blousjes of t-shirs gewoon een mooi vest of colbert dragen. Broeken draag je ipv met slippers met laarzen en klaar ben je.

Ten tweede is er online genoeg te vinden. En wat iemand ook al schreef: donkere kleuren kun je opfleuren met accessoires: sjaaltjes met print, een mooie gekleurde tas, make-up, lippenstift, sieraden... etc..Vind je? Ik vind bepaalde kleding er toch wel typisch zomers uitzien en er armoedig uitzien in de winter. Het meeste is van katoen of ander dun materiaal en dat vind ik veel te koud in de winter. Dan wil ik wol aan, en andere warme stoffen. Laarzen onder een echte zomerbroek is toch geen porem? Ik zie me al met mijn linnen broek met laarzen eronder.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor maat het je trouwens, TO?

Ik heb nog heel lang in kinderkleding gelopen omdat ik dat leuker vond, en ik kan mij voorstellen dat dat ook veel kleuriger is.

Maar als je vrij lang bent schiet dat natuurlijk niet op.

Ik draag ook nog steeds meestal kinderschoenen omdat ik lastige voeten heb, en ik heb het idee dat kinderkleding/schoenen heel groot vallen tegenwoordig, dus als je niet supergroot bent heb je nog best een kans dat er leuke passende dingen op de kinderafdeling te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je over Ladress twijfelt, gezien je opmerking over de Bijenkorf, kijk eens op hun site of ze binnenkort bij jou in de buurt zijn.

Anders even bellen, de data staan meestal niet heel ver van te voren op hun site maar weten ze soms al wel.

Eindhoven is leuk winkelen :-)
Alle reacties Link kopieren
Winterkleding vind ik sowieso meestal niet zo aantrekkelijk als zo zomerkleding. Zelf draag ik in de winter vrijwel altijd overal fleurige sjaaltjes bij. Dat haalt erg op, omdat het net onder je gezicht valt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylphide75 schreef op 28 augustus 2014 @ 13:48:

[...]



Vind je? Ik vind bepaalde kleding er toch wel typisch zomers uitzien en er armoedig uitzien in de winter. Het meeste is van katoen of ander dun materiaal en dat vind ik veel te koud in de winter. Dan wil ik wol aan, en andere warme stoffen. Laarzen onder een echte zomerbroek is toch geen porem? Ik zie me al met mijn linnen broek met laarzen eronder.



Dus ik zie er de hele winter armoedig uit



Ik loop trouwens wel zomer en winter in spijkerbroeken, dus dat van die linnen broek slaat nergens op. Ik loop ook ongeveer zomer en winter in hetzelfde. 's Winters een extra t-shirt aan met een iets warmer jasje (als ik die kan vinden) Een 'lekker warm vest' is voor mij helaas niet weggelegd..



Overigens is ook veel zomerkleding van polyester
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goede tip om van tevoren op internet te kijken bij allerlei winkels die in de stad een echte winkel hebben, wat er in de collectie zit. Ik doe dat ook altijd en maak dan een lijstje wat ik wil gaan passen. Werkt heel goed en tijdbesparend. Online kopen doe ik alleen als ik weet hoe de kleding valt (bij H&M en Zara, Mango en Esprit weet ik dat wel inmiddels) en hoef zelden wat retour te sturen. Asos is ook een leuke site die gratis verzend. Daar hebben ze erg veel merken en leuke kleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 augustus 2014 @ 13:54:

[...]





Dus ik zie er de hele winter armoedig uit



Ik loop trouwens wel zomer en winter in spijkerbroeken, dus dat van die linnen broek slaat nergens op. Ik loop ook ongeveer zomer en winter in hetzelfde. 's Winters een extra t-shirt aan met een iets warmer jasje (als ik die kan vinden) Een 'lekker warm vest' is voor mij helaas niet weggelegd..



Overigens is ook veel zomerkleding van polyester

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik veel zomerkleren niet geschikt vind om in de winter te dragen omdat ze er echt zomers uitzien. In de winter zie ik graag wat dikkere, rijkere stoffen en in de zomer juist koelere als linnen en katoen.

Dat ze zomerkleren van polyesther maken snap ik ook niet nee. Je zweet de pan uit.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik kan alleen katoen dragen, dus..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 28 augustus 2014 @ 13:48:

Wat voor maat het je trouwens, TO?

Ik heb nog heel lang in kinderkleding gelopen omdat ik dat leuker vond, en ik kan mij voorstellen dat dat ook veel kleuriger is.

Maar als je vrij lang bent schiet dat natuurlijk niet op.

Ik draag ook nog steeds meestal kinderschoenen omdat ik lastige voeten heb, en ik heb het idee dat kinderkleding/schoenen heel groot vallen tegenwoordig, dus als je niet supergroot bent heb je nog best een kans dat er leuke passende dingen op de kinderafdeling te vinden zijn.

Ik heb maat 40 en schoenmaat 39. Zo gemiddeld als de ziekte dus. Mijn maten zijn er in de uitverkoop over het algemeen al uit.



En mijn voeten zijn een heél moeilijk verhaal. Ik heb steunzolen, en artrose en heb dus een extra brede leest nodig. De meeste schoenen en laarzen pas ik niet want dan krijg ik pijn.



Piedi Nudi en pocopazza zijn een optie voor mij. Gelukkig wel in de buurt aan te komen.



Ik kijk wel op internet wat er zoal is hoor.

Kijk, dit zou iets voor mij kunnen zijn, precies de kleur ook die ik mooi vind.

http://www.roetgerink.nl/ ... -211673.jpg?1409227755987
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 14:04:

[...]



Ik heb maat 40 en schoenmaat 39. Zo gemiddeld als de ziekte dus. Mijn maten zijn er in de uitverkoop over het algemeen al uit.



En mijn voeten zijn een heél moeilijk verhaal. Ik heb steunzolen, en artrose en heb dus een extra brede leest nodig. De meeste schoenen en laarzen pas ik niet want dan krijg ik pijn.



Piedi Nudi en pocopazza zijn een optie voor mij. Gelukkig wel in de buurt aan te komen.

Dan word kinderkleding 'm niet denk ik, ik ben zelf vrij klein (kleiner dan de gemiddelde twaalfjarige vrees ik ) dus ik heb in dat opzicht nog best veel keus.

Misschien kun je eens in outlets gaan kijken?

Daar verkopen ze vaak kleding uit eerdere collecties, best kans dat daar nog iets tussen hangt.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 28 augustus 2014 @ 13:47:

[...]



Dat zit toch voor geen meter, al die strakke laagjes over elkaar?

Volgens mij ben je je nu gewoon in bochten aan het wringen om maar niet toe te geven dat je ook niet echt een oplossing hebt voor TO



Hoezo zijn laagjes geen oplossing? Werkt perfect hoor. Ik krijg vaak complimenten over mijn kleding, dus heel raar kan het er niet uitzien.

Overigens draag ik niet al mijn zomerkleding het hele jaar door, maar als je goed zoekt is er altijd wel iets te vinden wat je smaak is. Ik hou niet zo van kleurige kleding, maar heb het afgelopen half jaar toch genoeg leuke dingen kunnen vinden die mijn smaak waren, zowel in de winkels als online.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 14:04:

[...]



Ik heb maat 40 en schoenmaat 39. Zo gemiddeld als de ziekte dus. Mijn maten zijn er in de uitverkoop over het algemeen al uit.



En mijn voeten zijn een heél moeilijk verhaal. Ik heb steunzolen, en artrose en heb dus een extra brede leest nodig. De meeste schoenen en laarzen pas ik niet want dan krijg ik pijn.



Piedi Nudi en pocopazza zijn een optie voor mij. Gelukkig wel in de buurt aan te komen.



Ik kijk wel op internet wat er zoal is hoor.

Kijk, dit zou iets voor mij kunnen zijn, precies de kleur ook die ik mooi vind.

http://www.roetgerink.nl/ ... -211673.jpg?1409227755987



De kleur is ok, maar ik vind het vest en dan vooral het model niet erg vrouwelijk. Het zal wel warm zijn, dus je doel is wel bereikt, maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik vind wintertruien etc trouwens sowieso nooit erg vrouwelijk, vandaar dat je me nooit in een trui zult zien.
Ik draag in de winter vaak isolerend ondergoed onder zakelijke dunnere kleding. Met een merinowollen shirt met lange mouwen onder een blouse heb ik het niet koud en ondat het superdun is zie je het ook niet. Verder kun je misschien eens kijken bij eric bompard in de uitverkoop. Vesten en truien in zo ongeveer alle kleuren en hun catalogus vermeldt de lengte en breedt van ieder kledingstuk tot op de cm. Gaan jaren mee en de wol is heerlijk warm. Ook la ligna heeft dit soort collecties geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, ik geef niks om kleur. In mijn kast ligt alleen zwart, grijs, donkergroen en donkerblauw. En wit. Een beetje. Ik kan dus op shop lees ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me nog niet verdiept in de wintercollectie, maar ik ben dolblij dat we van die pasteltinten af zijn. Totaal niet mijn ding. Vooral dat afschuwelijke marsepijn-roze. Brrrrr
De wintercollectie komt net pas op gang.

Dat duurt nog een hele maand voordat alles binnen is.



Ik heb net gekeken en er staan best wel mooie tussen.



Is alleen verwarrend hier op dit forum. Dan ga je echt verkeerd denken. Kijken en zoeken en je vind best wel wat.



Bij de meeste online winkels hebben ze zelfs kleur.

Je moet alleen de moeite nemen om te zoeken. Zeuren dat er iets niet is... Dat vult alleen topics zoals deze.



Ik zie veel te veel. De mooiste zijn de duurste.
Ik heb de afgelopen weken flink wat geshopt voor de herfst en echt leuke gekleurde dingen gekocht! Een oranje en een rode longsleeve, een lichtblauw vest, een shirtje met aztec printje met verschillende kleurtjes. Het merendeel is inderdaad grauw en grijs, maar er zit echt wel kleur tussen hoor! Ook veel gekleurde broeken zie ik nog hangen.
,,,
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 augustus 2014 @ 13:54:

[...]





Dus ik zie er de hele winter armoedig uit



Ik loop trouwens wel zomer en winter in spijkerbroeken, dus dat van die linnen broek slaat nergens op. Ik loop ook ongeveer zomer en winter in hetzelfde. 's Winters een extra t-shirt aan met een iets warmer jasje (als ik die kan vinden) Een 'lekker warm vest' is voor mij helaas niet weggelegd..



:



Inderdaad, in de zomer draag je toch ook gewoon spijkerbroeken? De linnen broeken zijn natuurlijk niet geschikt voor de winter.

Sommige zomerjurkjes kun trouwens je ook in de winter dragen, met colbertje of vest erover. Maillot eronder en leuke laarsjes, klaar.

OVerigens vind ik het verschil tussen de zomer en de winter echt niet zo heel groot meer na vorige week
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 augustus 2014 @ 15:12:

[...]





De kleur is ok, maar ik vind het vest en dan vooral het model niet erg vrouwelijk. Het zal wel warm zijn, dus je doel is wel bereikt, maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik vind wintertruien etc trouwens sowieso nooit erg vrouwelijk, vandaar dat je me nooit in een trui zult zien.



Het was wél getailleerd en dat zijn dus dingen waar ik wel op let. Momenteel is wijd ook nog in de mode, maar dat vind ik niet mooi. Maar iemand zei al eerder dat je je in zomerkleding er vaak veel mooier kunt kleden, en ik ben het daar wel mee eens. Punt is dat het hier altijd zo koud is.....

Je warm kleden is meestal niet snel elegant he.



Ik vind het ook zo dom dat er altijd bepaalde kleuren in de mode moeten zijn. Waarom?

Alsof iedereen dezelfde kleur haar of teint heeft, alsof iedereen dezelfde kleur staat of mooi vindt.



quote:Bergje65 schreef op 28 augustus 2014 @ 16:10:

Ik heb me nog niet verdiept in de wintercollectie, maar ik ben dolblij dat we van die pasteltinten af zijn. Totaal niet mijn ding. Vooral dat afschuwelijke marsepijn-roze. BrrrrrNee, dan zalmrose.... zo´n fletse kleur! En de is nog steeds in de winkels te vinden en dat was vorige winter óók al zo....
Alle reacties Link kopieren
Je kan je prima warm aankleden en er toch elegant uitzien. Tenzij je er bij wil lopen alsof je de Mount Everest gaat beklimmen, maar dat lijkt me in Nederland niet nodig Zie mijn eerdere posts, ik ga niet alles herhalen.



Ik weet trouwens niet hoe koud het in de winter op je werk is, maar ik hoef op mijn werk echt niet in een vest rond te lopen. Die trek ik dan wel aan voor onderweg, met een dikke winterjas eroverheen, en trek deze op mijn werk dan lekker uit.

Genoeg mogelijkheden voor in de winter dus, maar je moet ze wel zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven