Mode & Beauty alle pijlers

´t is weer teleurstellend in de winkels!

28-08-2014 10:24 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komt weer een sombere tijd aan zo te zien.

Van de zomer mochten we volop kleuren dragen en dat beviel me goed. Maar ook deze winter, evenals de vorige zie ik nergens kleur in de winkels hangen!

En ik ben al zo bleek en ik heb frisse of warme tinten nodig. Al dat grauw en grijze staat mij niet!



Waarom wordt er niet aan mensen zoals ik gedacht? Waarom moeten we er altijd bijlopen alsof we op moeten gaan in de achtergrond???



Wat is er mis met de kleur warmrood en smaragd groen??

Ben ik de enige die zich daar zo aan ergert?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk juist! Kan eindelijk mijn basics weer eens goed aanvullen.

Maar goed er is toch ook kleur genoeg
Op asos.com hebben ze volgens mij altijd wel kleur.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip voor dames in de buurt van Groningen.

"De Heksenketel" in de Folkingestraat wordt gerund door naaisters.

Ik heb daar leuke rokken gekocht van LaLoLa, van elk stuk wordt maar één gemaakt.



Voor wie alleen katoen verdraagt, je zou daar kunnen vragen of ze iets leuks voor je kunnen maken, als er niets bij hangt.



http://www.heksenketelmode.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://slippely.nl



Longsleeve shirt in 63 kleuren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En deze: lekker veel kleur en ook warm!



klik
Alle reacties Link kopieren
Online is er genoeg fashion te vinden die je waarschijnlijk wél leuk vindt. Kijk bij webshops waar ze gratis verzenden, dan is de drempel om te bestellen niet zo hoog (retourneren is altijd gratis - bij de wet geregeld). Bevalt mij altijd goed. Online slaag ik beter dan als ik naar de stad ga.
Dress like you're gonna meet your worst enemy today
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 29 augustus 2014 @ 00:57:

En deze: lekker veel kleur en ook warm!



klik



Kleuren wel ja maar totaal niet mijn ding! Ik hou niet van huispakken en aanverwante zaken.



Rokken en jurken draag ik nauwelijks in de winter. Te koud. Maar als ik er in loop, draag ik een maillot, en laarzen waarin ik over die maillot óók nog eens sokken draag die je door de laarzen niet kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
Die onesies waren niet helemaal serieus bedoeld

Sorry, ik was je een beetje aan het plagen
Alle reacties Link kopieren
En iemand schreef het eerder al, maar bij de Primark hebben ze dus wel heel veel kleur.
Alle reacties Link kopieren
Iedere herfst/winter is het weer een sombere bedoeling tussen die rekken.

De collectie vind ik vaak ook slonzig ogen. Gebreide kriebelvesten tot je enkels. Vormloze jassen. Slobbertruien. Geestdodende kleuren.

Brrr



Maar. Het geheel valt echt wel pittig en vrouwelijk te maken. Online kun je veel inspiratie opdoen. In de winkels lukt me dat niet.
Onder saaie kleuren kan je altijd iets met kleurrijke accenten dragen. Ook met accessoires en lipstick kan je het ophalen.

Een kleurrijk randje kan het accent geven.

Saai grijs kan je dan juist heel goed gebruiken om te combineren.

Maar is een puzzel. Dat hangt niet kant en klaar in de winkel.

Is ook erg persoonlijk. Zelfs een styliste kan daarbij de plank flink mis slaan. Kijk eens naar Trijntje Oosterhuis. Die is mooi, maar door de kleding wordt het enorm afgezwakt. Ik zie haar ook niet iedere dag en het is ook niet elke keer dat het niet mooi is.

Ze was een paar keer overdreven gekleed.

Met haar uiterlijk had ze dat niet nodig. Er waren een paar verkeerde keuzes gemaakt door een styliste. Of ze gebruikte een foute sponsor van kleding en paste het gewoon niet bij haar als persoon. Dat kan natuurlijk ook. Het was een commercieel programma en die worden betaald door inkomsten van sponsors. Daarvoor staat in de aftiteling hun naam ook.



Maar kijk eens naar BN-ers die wel goed gekleed zijn. Of series als Penoza en zo. Wat de acteurs en actrices dragen dat komt ook van sponsors. Ja, ik moest wel de aftiteling even stil zetten om het te kunnen lezen.
Ik gebruik online om te vinden in welke winkels het te koop is.

Daar kan ik tenminste passen. Hoef ik niet steeds op en neer te hobbelen naar een afhaalpunt met online-bestellingen.

Gericht winkelen is wel leuk.

http://www.leballon.nl/im ... arte-typical-jill-rok.jpg
Ik kan de andere topic over schoenen niet vinden.



Maar even toch een plaatje voor het verschil.

http://www.leballon.nl/dameskleding/rok/page/2/tonen/20



Het grootste verschil is toch de kleur.

Er zijn ook sportieve en comfortabele schoenen in een donkere kleur die wel bij de laatste rok zouden staan.

En om inspiratie op te doen.



Prettig weekeinde allemaal
Ik zie juist veel kleur. Bloemen en Hawaii style.



Ook donkere kleuren hoor maar viel mij op dat het juist bloemen etc waren.
quote:patra schreef op 28 augustus 2014 @ 10:49:

Het toppunt vind ik dan nog een gebreid vést zonder mouwen. Als ik een vest aandoe, dan doe ik dat omdat ik het wármer wil hebben. Wat heb ik dan aan een vest zonder mouwen?! Vreemde trend.Dat draag je over een shirt met lange mouw heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 29 augustus 2014 @ 11:22:

Die onesies waren niet helemaal serieus bedoeld

Sorry, ik was je een beetje aan het plagen Goh, en ik maar denken "tjee die had ik hoger ingeschat"....
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat betreft lipstift, mijn make up is op de eerste plaats heel naturel. De lippenstift die ik draag heeft een licht getinte kleur maar is niet echt dekkend. Want dat maakt mijn bleke gezicht al snel hard. Kleur moet ik dragen op mijn bovenlichaam. Of een gekleurd shirt eronder, of een warme trui of vest.





Er is trouwens één merk waar ik soms een beetje wild van word, en dat is desiguel! Heel kleurrijk! Ik heb er al het een en ander van.
quote:Penelope_ schreef op 29 augustus 2014 @ 18:26:

[...]





Dat draag je over een shirt met lange mouw heen.



Nee. Dat is een modemisser. Net als een jurk met korte mouwen dragen met een shirt met lange mouwen eronder.

Dat is zo smaakloos.

Iets met korte mouwen draag je als korte mouw, of niet.

Een vest met korte mouwen draag je niet hartje winter, maar deze maanden kan het prima.
Alle reacties Link kopieren
Ah, als je van desigual houdt dan snap ik dat je op dit moment vrij depressief wordt van wat er momenteel in de winkels hangt



Ik vind dit leuk, maar dat is voor jou denk ik te weinig kleur:

klikkerdeklik

Het shirt heeft lange mouwen, al zie je dat niet op de foto, dus deze outfit is behoorlijk warm. Het zou voor mij voor op mijn werk in ieder geval veel te warm zijn.



Dit zou ik zo kunnen dragen. Sterker nog, ik heb het rokje net gekocht en het shirt besteld. Een wit lang vest heb ik al, dus ik heb er weer een nieuwe outfit bij :-)
Alle reacties Link kopieren
de vormgeving van die kleding vind ik mooi. Maar inderdaad te weinig kleur weer.

Ik heb het gevoel dat die modehuizen van mij een grijze muis willen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de kritiek op wat wijder vallende kleding nooit zo goed.

Ja, het lijkt soms inderdaad net een tent maar het kan ook heel leuk en zelfs sexy zijn. Denk aan een wijder shirt, strakke jeans en hakken.



Strakke aangesloten shirts vind ik vaak niet zo mooi, er komen maar weinig mensen echt goed mee weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 29 augustus 2014 @ 12:48:

Iedere herfst/winter is het weer een sombere bedoeling tussen die rekken.

De collectie vind ik vaak ook slonzig ogen. Gebreide kriebelvesten tot je enkels. Vormloze jassen. Slobbertruien. Geestdodende kleuren.

Brrr



Maar. Het geheel valt echt wel pittig en vrouwelijk te maken. Online kun je veel inspiratie opdoen. In de winkels lukt me dat niet.



Erg offtopic, maar:

Het is bedoeNing. Ik zie/hoor mensen heel vaak bedoeling ipv bedoening gebruiken, maar dat is dus niet correct



https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/b ... -bedoeling
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 10:24:





Wat is er mis met de kleur warmrood en smaragd groen??

Ben ik de enige die zich daar zo aan ergert?



http://fashionmeetsbeauty ... -herfst-winter-2014-2015/





Green is everywhere: it symbolizes a sustainable lifestyle, we visit local food markets and eat as much “green” as possible to remain healthy, we bring plants into the house again and everyone is running loose in the garden. Urban farming and guerilla gardening are currently established concepts, but also other green initiatives have the goal of creating a healthier climate within the city environment. We wait anxiously for the first gardenwear collection!



http://www.styleindicator ... -inspiration-4-outsiders/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-08-2014 07:20
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Groningen en Winschoten zit Floret Fashion.

Kleurrijk en de Desigual-stijl hebben ze ook.



http://www.floretfashion.nl/over-ons



Helaas momenteel geen modellen op de website ?

Dat hadden ze eerder wel.

Regematig ook opruiming.



De plaatjes heb ik los gegoogeld, maar geven een beeld van de stijlen en kleuren.











Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven