Mode & Beauty alle pijlers

Tatoeage verwijderen.

28-07-2016 17:43 57 berichten
Hallo allen,



Goed 6 jaar geleden heb ik een tatoeage laten zetten, en ja ik vond het helemaal het einde!! Echter niets zo veranderlijk als de mens wil ik het weg hebben. Het past niet meer bij mij eigenlijk herinnerd hij mij aan een ellendige periode. Ik wil geen cover-up maar echt eraf hebben (zo ver dat mogelijk is). Nu lees ik over allerlei lasers: Pico, Robijn, yag maar ook met een soort vloeistof wat erop gesmeerd word en daar trekt de inkt in? Over de laatste methode ben ik nieuwsgierig of iemand hier bekend mee is? Maar als lasers werken mag dat ook. Ik zoek een goede kliniek in Rotterdam.



Het gaat om een kleur tatoeage en de afmeting is 2,5 cm bij 3 cm.



Bij wie van jullie is de tatoeage met succes verwijderd?



Alvast bedankt voor het willen meedenken
Je kunt tattoos toch laten laseren?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier ook benieuwd naar!
It's not always easy, but it's worth it.
quote:lux. schreef op 28 juli 2016 @ 17:45:

Je kunt tattoos toch laten laseren?Kan, dat mag ook. Ik zoek voornamelijk ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Dat vloeistof e.d. zijn allemaal mooie verhalen maar werkt niet. Niet gaan kloten ermee, weglaseren is de beste optie.



Dat laatste kan bij sommige schoonheidszaken en sommige tattoeagezaken hebben het ook. Het is wel duur, pijnlijk, en er gaan een heel hoop sessies overheen tot het echt weg is (of uiteindelijk meer uitziet als een blauwe plek).
quote:BassGroove schreef op 28 juli 2016 @ 17:52:

[...]





Kan, dat mag ook. Ik zoek voornamelijk ervaringen.Ik geloof niet dat zo'n vloeistof zou werken en als het zou werken zou ik me ernstig zorgen maken over hoe het werkt. Oplossingsmiddel dat permanente verf in je dermis kan oplossen? Yikes. No thanks. Straks lost het ook al je cellen op.
Alle reacties Link kopieren
Die cremes bestaan voor 75% uit bleekmiddelen, dus niet echt gezond.

Profade staat hierbij het best bekend, deze is ongeveer 70 euro voor een pakketje van de creme voor een maand, maar er staat bij dat je 3-9 maanden moet smeren, wat uiteindelijk volgens mij nog duurder dus kan zijn dan laseren.
It's not always easy, but it's worth it.
Vloeistof schijnt niet te werken, en de picolaser is volgens mij het best, althans, dat was het 2 jaar geleden. Ik kan je Laser A aanbevelen: https://www.lasera.nl
quote:lux. schreef op 28 juli 2016 @ 18:00:

[...]





Ik geloof niet dat zo'n vloeistof zou werken en als het zou werken zou ik me ernstig zorgen maken over hoe het werkt. Oplossingsmiddel dat permanente verf in je dermis kan oplossen? Yikes. No thanks. Straks lost het ook al je cellen op.Daar heb je gelijk in, ik vind het ook te gemakkelijk klinken, maar ja je weet het niet, het gaat zo snel in het cosmetische wereldje.
quote:donutbrood schreef op 28 juli 2016 @ 17:55:

Dat vloeistof e.d. zijn allemaal mooie verhalen maar werkt niet. Niet gaan kloten ermee, weglaseren is de beste optie.



Dat laatste kan bij sommige schoonheidszaken en sommige tattoeagezaken hebben het ook. Het is wel duur, pijnlijk, en er gaan een heel hoop sessies overheen tot het echt weg is (of uiteindelijk meer uitziet als een blauwe plek).Jeetje, een blauwe plek is natuurlijk ook geen gezicht als dat het best haalbare resultaat is? Jeetje Dillema zeg!
quote:Padoempats schreef op 28 juli 2016 @ 18:03:

Vloeistof schijnt niet te werken, en de picolaser is volgens mij het best, althans, dat was het 2 jaar geleden. Ik kan je Laser A aanbevelen: https://www.lasera.nlAh! Dank je wel, ik ga de link lezen.
quote:J1107 schreef op 28 juli 2016 @ 18:02:

Die cremes bestaan voor 75% uit bleekmiddelen, dus niet echt gezond.

Profade staat hierbij het best bekend, deze is ongeveer 70 euro voor een pakketje van de creme voor een maand, maar er staat bij dat je 3-9 maanden moet smeren, wat uiteindelijk volgens mij nog duurder dus kan zijn dan laseren.Klinkt idd niet gezond dat spul.
Alle reacties Link kopieren
"Jeetje, een blauwe plek is natuurlijk ook geen gezicht als dat het best haalbare resultaat is? Jeetje Dillema zeg!"



Soms blijft het een blauwe plek, soms gaat het helemaal weg. Het hangt van heel veel factoren af: hoe groot is je tattoo, welke plek, je huidtype, hoe lang je het al hebt, welke kleuren (sommige kleuren zijn nagenoeg niet weg te laseren). Het beste kun je langs zo'n zaak lopen en met hun erover praten, die kunnen je deskundig advies geven wat de beste optie voor jou is. En dat is altijd gratis!
Dank je wel Donutbrood! Ga mij laten informeren
Ik ben nu 2 jaar bezig.

Ik kom elke 2 maanden en het kost per keer 100,- voor 1 wat grotere (5x7) en 1 kleine (2x1)

De kleine was uitsluitend zwart, de grotere zwart met rood.



De kleine is inmiddels zo goed als weg, na 12x dus. De grote moet nog zeker 12x, vooral het rood gaat erg slecht weg (terwijl dat niet voor rood zou hoeven gelden).



Ik vind het bijzonder pijnlijk, ondanks dat ik vooraf Emla gebruik. Naarmate de behandelingen vorderen komen ze dieper in de huid en wordt het pijnlijker. Achteraf moet je echt goed koelen, anders loop je risico op blaren (en dus littekens).



Ik weet niet welke laser ze gebruikt en ik kan je niemand aanbevelen want ik laat het niet in jouw buurt doen.
Ik weet uit betrouwbare bron dat het ontzettend pijnlijk is om een tatoeage weg te laten laseren. En dat het makkelijk kan gaan ontsteken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar bezig. Niet in Rotterdam, maar in Zoetermeer, bij het lasercentrum.

Ik heb/had een vrij grote tattoo met zwart, groen en veel rood erin. Ik heb nu 6 behandelingen gehad en moet in september weer. Waarschijnlijk de laatste keer!



Wat duende12 zegt klopt....het doet inderdaad pijn. Maar met emla is het goed te doen. Het duurt maar een paar minuten. De eerste paar keer had ik behoorlijk wat last van blaren, maar goed blijven smeren dan heelt het goed.
Alle reacties Link kopieren
Dat het laseren pijn doet vind ik totaal in het niet vallen bij de pijn die het zetten deed. Gewoon je tanden op elkaar en ondergaan.



Mijn eerste tatoeage was 2x2cm, rood/geel/zwart en heb ik in twee keer laten laseren. Zat wel dik een jaar tussen de behandelingen. Is nu helemaal weg. Ben nu net begonnen om de tweede tatoeage weg te laten halen. Zit ook kleur in en is 4x3cm. Het laseren duurde ongeveer 2 minuten en was onprettig maar prima te doen. Net als het écht niet meer te houden is, is het klaar Daarna wel blaasjes gehad maar gewoon een week lang flink ingesmeerd met vaseline.



Advies was ook om na 2 maanden terug te komen maar ik laat er gewoon wat langer tussen. Door de laser is het afbreken toch al in gang gezet, hoef ik niet onnodig elke keer te dokken door vaak te gaan. Vind ik dan.



Ik ben in Den Haag geweest bij een dame die een kliniekje aan huis heeft.
Meest smerige pijn ever!! Ik heb 3x laten laseren met iedere keer 2 maanden ertussen.

6 maanden een vieze korsterige enkel en toen was ie niet weg maar licht genoeg voor wat anders.



Helemaal weg was in mijn geval 9 a 10 keer laseren.





Ik zeg lekker laten zitten dat ding.
Hier was het een zwarte tattoo met dikke lijnen en het laseren zelf was echt wel 15 minuten iedere keer.



Tatoeëren voelt als kriebelen bij mij in vergelijking met de snijdende pijn van het laseren.
Ik ben ook heel benieuwd naar het weg laten laseren van een tatoeage. Iemand ervaring met het weg laseren van een zwarte tatoeage en dan bij voorkeur met picosure laser.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al een jaar of 10 naar de laserboer en ben ondertussen al een keer of 20 geweest. Ik heb er vaak ook veel tijd tussen laten zitten. Ik vind het ook pijnlijk. Pijnlijker dan laten zetten. Moet nog wel een keer of 5. Heb ook een lastige kleur, schijnt.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
@ itsme1973, dank je wel voor je ervaring. Jeetje al 2 jaar, wat een geld zeg! Wel fijn dat de kleine nu wel weg is.



@Itismee, Zoetermeer is ook te doen. Ik ga daar even op googelen. In 6 keer is redelijk. Krijg je de crème daar of moet je die eerst via de HA bestellen? Fijn dat je er binnenkort vanaf bent.



@tantejo, Het zetten deed bij mij niet een centje pijn. Hij staat aan de buitenkant van mijn onderarm. Dus eigenlijk altijd zichtbaar. Dus misschien is dat voor het laseren wel een minst pijnlijkste plek? Daarnaast heb ik er wel wat pijn voor over. Ik ben wel benieuwd naar die kliniek waar jij naar toe gaat, zou ik die mogen weten, mag ook privé bericht zijn. Bedankt voor je ervaring.



@Pussinboots, Ja klopt ik vond het eigenlijk wel een ontspannend gevoel het tatoeëren op zichzelf. Nou ja, ene kant als ik jouw ervaring lees, begin ik wel een beetje mij te bedenken, de pijn, het geld en dan nog de tijd met korsten. Maar aan de andere kant ik wil hem eraf hebben. Had het nooit moeten laten zetten, maar ja da's achteraf.



In mijn tatoeage zit: geel, turquoise, roze, oranje en dan de omlijsting in het zwart.



@Gatochpoetsen, pijn dus, ja dat lees ik nu wel erg veel, jeetje zeg wat een ellende. eenmaal erop en je ben echt de l*l
Alle reacties Link kopieren
@bassgroove ik heb de emla bij de huisarts gehaald
quote:itismee schreef op 28 juli 2016 @ 21:14:

@bassgroove ik heb de emla bij de huisarts gehaaldDank je wel itismee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven