Mode & Beauty alle pijlers

Tepelpiercing, ervaringen

18-10-2016 21:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Ik wil een tepelpiercing, maar na allemaal informatie te hebben verzameld heb ik toch nog een paar vragen.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Hoe gaat de nazorg want daar lees ik wel wisselende verhalen over, de ene heeft na een maand nergens last meer van en de ene na 2,5 jaar nog.

En hoe voelde het, pijn?



Thanks
Alle reacties Link kopieren
Doet g#/ver%&mde veel pijn. Ik heb 5x een tepelpiercing laten zetten. De eerste twee bleven maar pijn doen (links en rechts tegelijk), dus na 1,5 jaar eruit gehaald. Toen nog niet genezen.

Na een jaar of 8 heb ik ze terug laten plaatsen, toen deed het nog flink méér pijn. Nadeel: was bij iemand die nog aan het leren was, onder supervisie. Die supervisie ging ff mis want het staafje zat er zo in: ø. Dus hop, eruit en 4 weken later nog eens na een jaar ongeveer deden ze niet bij ieder per ongeluk tikje of aanraking pijn. Ik zou het niet aanraden, maar als je snel geneest en tegen de pijn kan... ik vind het schitterend
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Minder pijnlijk dan bijvoorbeeld een helix. Nazorg gaat bij mij prima, heb m nu ruim een jaar maar als ik thuis douche maak ik wel altijd nog schoon met unicura.

Altijd goed droog maken na het wassen! Het valt mij alles mee en ben er erg blij mee.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:TemperanceB schreef op 18 oktober 2016 @ 21:53:

Doet g#/ver%&mde veel pijn. Ik heb 5x een tepelpiercing laten zetten.Dat noemen ze masochisme hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 18 oktober 2016 @ 21:55:

[...]



Dat noemen ze masochisme hoor

Daarom zitten ze weer op hun plekje



Toevoeging: mijn staafjes (nu) zitten fijner dan de ringetjes die ik de eerste keer heb laten zetten.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Wow Bones, ik gok dat die van jou te dicht tegen de tepel aan zijn gezet.

Bij mij was de pijn binnen een paar weken wel weg hoor, alleen het schoonmaken prikte wat.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gehad. Na 5 jaar heb ik ze van ellende er toch maar uitgehaald omdat ze zeer bleven doen bij elke aanraking. Vond het wel jammer want ik vind het erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier ook weer wisselende verhalen maar dat blijf je houden natuurlijk want iedereen is verschillend. Ik heb zelf 2 piercings en bij m'n navel had ik wel tijdje last van pus en beetje ontstoken in het begin, moet ik dit dan in me gedachte mee nemen of is iedere piercing verschillend en dit dus niet van toepassing?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1

Pijn viel wel mee (industrial laten zetten, deed 5x meer pijn). Voor ik 3x f*ck kon zeggen was het voorbij. Het inzetten van het sieraad vond ik een vervelender gevoel.

Bij mij is hij gezet met een redelijk grote ring (lees: deurklopper) Maar achteraf is dit wel beter geweest voor de genezing denk ik. (redelijk rechte wond door de tepel heen en omdat er geen balletjes dicht bij de huid zaten was het makkelijk schoon te houden)

Ik ben naar een bekende goede tattoo/piercingshop gegaan destijds en ben daar professioneel geholpen.

Als aftercare heb ik iedere avond geweekt in een zeezoutoplossing (shotglas erop geplopt) en rond gelopen met een steriel gaasje in mijn bh.

Na +/- 3 maanden was het wel genoeg genezen om te stoppen met het zeezout en de gaasjes, en na een jaar mocht manlief er ook naar hartelust aankomen haha.



toevoeging: nu nergens last van en heb de piercing 13 jaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook eentje. Laten zetten was echt behoorlijk pijnlijk en ook de rest van de dag bleef het flink gevoelig. Zo gevoelig dat ik de eerste nacht mijn beha aangehouden heb in bed, dat gaf wat verlichting. De volgende ochtend was de ergste pijn wel weg gelukkig en was het alleen nog gevoelig/pijnlijk bij aanraking en wassen. Na een week of 4 was dat ook over. Het heeft wel een aantal maanden geduurd voor er geen wondvocht meer uitkwam. Nu moet ik hem nog wel dagelijks goed wassen anders zit er toch wat talg (?) op wat niet fris ruikt maar geen pijn meer dus. Ik zit nu te twijfelen of ik er nog eentje neem in mijn andere tepel...
Ik heb een staafje in beide teoels, sinds april. Zetten was even doorbijten en de eerste dagen heel gevoelig. Genezing zonder problemen verlopen, al zijn ze soms nog wel gevoelig als ik rr met een handdoek achter ben blijven haken ofzo, dan is het weer even gekwetst vanbinnen denk ik en moet het weer genezen. En goed wassen steeds want die talg blijft. Gaat volgens de piercer ook nooit echt weg. Volgens hem blijft het een kwetsbare piercing die om de zoveel tijd weer gevoelig kan worden en even zorg nodig heeft. Maar al bij al heel vlot genezen.
Alle reacties Link kopieren
@aspirientje hoeveel talg heb je dan, en is dat elke dag? En na douche weer schoon of hele dag door?
Goh, ik ga er gewoon elke dag even met een vochtig oorstokje langs smorgens, na het douchen. Soms niks, soms een klein randje. Als ik het net gekwetst had een korstje. Maar het doet geen pijn en is niet echt vies ofzo. Het is geen pus. Gewoon een ieniemienie randje dat ik even afkuis. Niet iets dat vlekken maakt ofzo wil ik maar zeggen.
Minder pijnlijk dan mijn tongpiercing. Indien je net als ik niet al te best met naalden bent: niet opkijken als ze de naald er net doorheen gejast hebben.



Helaas relde mijn piercing heel fors als ik stress had en heb ik hem er uiteindelijk uitgehaald. Mijn eerste staafje is was ook te kort, niet echt handig en ook pijnlijk. Misschien dat ik hem opnieuw neem, ik vond het wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 jaar een tepelpiercing gehad. Het zetten zelf viel me reuze mee maar ik heb dan ook niet echt heel gevoelige borsten. Genezing... Tja, ik moet zeggen dat ik nooit gekke vocht / vleesbultjes heb gehad. Daar heb ik wel last van gehad bij mijn tragus piercing. Wat ik bij de tepelpiercing wel altijd had waren kleine korstjes maar die haalde ik er elke dag onder de douche van af, en even afdrogen met een wattenstaafje.

Vond het een prachtige piercing maar ook wel een lastige, ik heb het regelmatig uitgeschreeuwd van de pijn wanneer ik er weer eens met het lusje van de washand achter bleef haken, of het dekbed, of vriend, of m'n bh.. Maar dat is niet de reden waarom ik de piercing er uiteindelijk uit heb gehaald. Hij ging bij mij scheef groeien, waarschijnlijk omdat ik push-up bh's draag denk ik. Hij was prachtig recht gezet maar na lange tijd zat dus het staafje aan de ene kant een stuk lager dan aan de andere kant. Naast dat ik het zo niet mooi vond wilde ik ook voorkomen dat de piercing er dus aan een kant uit zou groeien. De piercer had het nog nooit gezien, en volgens hem werd de piercing niet afgestoten want dan groeien ze er naar voren uit, en niet naar onderen aan een kant. Had verder ook geen roodheid of een ontsteking.

Of ik 'm weer terug neem wanneer het gaatje goed is dicht gegroeid weet ik niet. Ik was er ontzettend blij mee en heb 'm best wel gemist toen 'ie eruit was, maar vind het ook wel fijn dat ik er niet meer zo op hoef te letten want god, ik heb echt wel wekelijks pijn eraan gehad wegens botsingen / het ergens achter blijven hangen etc

Alle reacties Link kopieren
Heb er ruim 5 jaar een gehad in mijn rechtertepel. Een staafje met van die christal A/B balletjes. Vond het zo mooi. Zetten viel me zo mee. Echter de pijn die ik regelmatig had, viezigheid na een aanvaring met een lusje aan een washandje vond ik minder. Achteraf snap ik niet waarom ik die ellende zolang heb laten doorgaan. Of nou ja dat weet ik wel ik vond het gewoon keimooi! Na mijn bevalling en de eerste stuwing schreeuwde ik het uit van de pijn. Hij is eruit gegaan en nooit meer erin. Hoe mooi ook, een tepel zonder pijn is toch relaxter.
Ik vind ze ook erg mooi maar zit nu ook op het punt er weer 1 uit te halen. Wat een k** dingen! Ondanks schoonmaken nog altijd last van korstjes, de linkerkant is prima en allang genezen maar de rechterkant wil maar niet. Die heb ik al een tweede keer moeten laten zetten omdat de eerste keer mijn borsten zo hard opzwelde (echt het voelde net als een baksteen) dat de rechter dus verkeerd zat (kwam uit mijn tepelhof ) Met die heb ik na meer dan een jaar nog steeds gekloot mee. Pijn, bloeden en flinke korsten. Ik heb twee weken met bh geslapen na het zetten.
Pijn valt opzich mee. Ik heb die van mij een jaar gehad, toen eruit gehaald ivm zwangerschap. Nu hoogzwanger van 2e maar hierna gaat er sowieso weer een tepelpiercing in en misschien wel 2.

had een staafje, elke dag schoongemaakt met sebamed zeep, binnen enkele maanden geen last meer, erg smnel genezen!
Alle reacties Link kopieren
Nou to, als ik dit zo lees...Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wow, je moet er wel heel wat voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, toch wel heel veel problemen. Bedankt voor het delen voor jullie ervaringen. Ik ga morgen even langs de shop, wat vragen voorleggen over genezing en dan beslissen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem er 8 jaar geleden uitgehaald omdat hij om de haverklap irriteerde. Nu na al die tijd heb ik nog regelmatig dat die tepel zwaar gevoelig is, soms zelfs opzwelt en er talg uit komt. Ook blijf je het gat nog altijd zien. Het zal waarschijnlijk gewoon pech zijn, maar als ik dat had geweten, had ik hem nooit laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er ook over! Ik vond het allemaal zo veel meevallen en het was mijn eerste piercing. Heb ook een paar vrienden met een tepelpiercing, bij hen dit het meer pijn maar dat is sowieso bij mannen.

Anyhow, ik heb er echt nul klachten van, ook nog nooit ergens achter blijven haken. Eerste nacht meteen zonder shirt geslapen. Etc etc
Silence is golden. Duct tape is silver.
Zo'n beetje de minst pijnlijke van al mijn piercings. Zetten was een eitje, napijn valt ontzettend mee. Ik heb nergens last van tot nu toe.
Ik heb er ook 1, nu iets langer dan een jaar. Het zetten is inderdaad even flink pijnlijk. Flink doorduwen om door beide zeiden van de tepel heen te komen . Ongeveer 1 dag napijn gehad, advies opgevolgd om met een schone gladde bh aan te slapen. Daarin had ik voor de zekerheid nog wel een schoon gedaan. Er is meteen een staafje geplaatst, ringen schijnen juist minder goed en makkelijk te genezen. (Ik las dat net bij andere ervaringen, misschien nogmaals zetten met een staafje? )- het genezen duurde zeker wel zo'n 6 tot 9 maanden. Na 3 maanden heb ik voorzichtig het staafje vervangen voor een subtieler staafje met veel kleinere bolletjes. De piercing die je krijgt bij de shop vond ik zo groot ! Bijna groter dan mijn eigen tepel

Ik ben toen meteen voor een plastic staafje gegaan, ik heb het idee dat dat heeft geholpen bij het genezingsproces. Af en toe kon 'ie inderdaad ontzettend zeer doen bij het minste of geringste tikje. En zo ineens weken nergens last van. Zeezouten werkt dan erg goed !



Nu is de piercing goed genezen en heb ik nooit meer last of pijn, ik blijf ook eigenlijk nooit meer ergens aan haken sinds ik een piercing op maat heb en kleine bolletjes. En hij is prachtig ! Was een kadootje van mijn vriend destijds, dus die is er ook erg blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven