Mode & Beauty alle pijlers

Tips jurkjes bij voller lichaam

26-07-2014 12:36 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik was eergisteravond op een feestje en daar viel het mij opeens op hoe prachtigmooi sommige vrouwen gekleed zijn. Ook vollere of dikke vrouwen. Nu weet ik niet of het ook komt vanwege de uitstraling van sommige vrouwen dat ik er dan een beetje jaloers op kan worden, maargoed: ik kan jaloers zijn op vrouwen die zich zo mooi weten te kleden terwijl ze een maatje meer hebben. Ik kan dat dus niet, heb ik althans het gevoel. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.



Ik heb zelf ook een wat voller lichaam, want ik ben simpelweg steviger gebouwd: volle benen, brede heupen, breed lichaam. Ik eet gezond en ik beweeg, maar ik blijf uiteindelijk op hetzelfde gewicht. En ergens vind ik het ook prima dat ik wat voller ben. Ik ben zoals ik ben. Maar toch durf ik niet helemaal uit mijn comfortzone te stappen betreft kleding. Voornamelijk op feestjes of leuke gelegenheden. Ik blijf het houden bij simpele rokjes met een vaak wat lossere top om mijn buikje te 'verbergen', terwijl ik eigenlijk best eens een hele mooie jurk aan zou willen hebben. Strak, het liefst.



Ik draag ook altijd basic kleuren. En nu wil ik eigenlijk uit mijn comfortzone stappen. Leukere kleding, maar ook passend bij mijn figuur. Ik wil er niet uitzien als een rollade , maar gewoon eens een echt mooi classy jurkje. En hoewel ik erg van shoppen houd, weet ik eigenlijk niet echt raad met mijn lichaam als het aankomt op jurkjes op feestjes. Ik heb al snel het idee dat ik in herhaling val. Sterker nog: als ik foto's bekijk, is het zowat altijd hetzelfde.



Mijn vraag is dus: wie heeft er tips?! Wat voor jurkjes passen nou echt bij een voller figuur en hoe doen de vrouwen in hetzelfde schuitje dat?
Alle reacties Link kopieren
BMI weet ik ook niet. Maargoed, ik ben niet de dunste, maar ook niet dik. Ik ben niet zo mooi model-achtig dun dat ik alles kan dragen wat ik zou willen dragen, laten we het daarop houden.
36/38 is niet vol!

De maat die het meeste in NL wordt gedragen is maat 42, daar zit je behoorlijk onder.



Gewoon gaan passen, desnoods bij de Bijenkorf, goede en mooie merken proberen.
Alle reacties Link kopieren
Dat rokje op tweede foto is toch niet wijd?

En jij bent toch verre van vol of volslank?
Alle reacties Link kopieren
In blijf erbij dat je een prima slank figuur hebt.



Ik denk zelfs dat je met dit figuur zowat alles wel kunt dragen.



Probeer eens gewoon uit waar je je het lekkerst in voelt.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2014 @ 13:27:

Ik noem mezelf vol.



Maat 40 bij 1.68m. Bmi weet ik niet want ik heb geen weegschaal.

Dat haal jij denk ik niet Funky!



Maar goed, je vraagt om tips.



Om mijn rolletjes te verbergen draag ik graag Serendipity jurkjes van Dressesonly.nl maar die zijn voor jou misschien nog wat tuttig.Pràchtige maat Bella !, niks mis mee!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Funky, ik kan je echt niet vol noemen. Daarnaast vind ik dat dat witte rokje je juist wat breder doet lijken. Waarom probeer je niet eens een A-lijn jurkje?

Ik ben er overigens van overtuigd dat je er in heel veel jurken leuk uit zal zien.

Ook een maxi jurk is leuk trouwens. Experimenteer gewoon eens. Bestel wat goedkope dingen bij Bonprix ofzo en daarna weet je beter wat je staat en kan je duurder spul kopen.
Alle reacties Link kopieren
[img]http://fashionclicks.co.uk/wp-content/u ... Size-2.jpg[/img]



Ik vind zelf Vintage/Rockabilly altijd wel mooi staan bij wat volle vrouwen. De petticoats benadrukken vaak de heupen en billen, zodat het buikje wat minder opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet dik en ook niet vol.



http://relatie.blog.nl/aa ... ze-zandloperfiguur-hebben
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij dat echt, TO?

(Dan ben ik Bessie Turf )
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Een voorbeeld van een vrouw met een vol figuur en kledingkeuze vind ik Patty Brard ( voor de rest loop ik niet weg met haar hoor )

Got wat kan die zich altijd geraffineerd verhullend kleden.

Een grote lange opvallende shawl, over haar heupen waardoor toch silhouet.

Ook lagen en friemels, maar het staat.

Hoe ze het doet, maar ze ze ziet er altijd tiptop uit.

En het is een flinke dame.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@ Eindeloos



Dankjewel.

Ik ben ook tevreden. Rolletjes heb ik wel maar dat boeit me niet zo.

Ik ben gezond en eet lekker.

En zolang onze bouwvakkers nog fluiten ben ik blij!



Zo slank als Funky ben ik niet meer.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens echt 'vol' Funky en ik draag ook jurken. Bij mij is een strakker bovenlijfje en een wijdvallende rok het mooist. Ik ben een peertje.
Alle reacties Link kopieren
Tweede is stretch, eerste is wijd-achtig. Oké onduidelijk. Hier van dichtbij en voren:



Bedankt voor de tip strikje! Kokerrokken vind ik sowieso erg goed staan. En al mijn vriendinnen zijn wat dunner. Ik kan me niet echt vertonen in hele blote buik-dingen en dat is nou net in.
Alle reacties Link kopieren
Je bent hartstikke slank en kan volgens mij elk soort jurkje hebben! Kies gewoon wat leuks! Hoe oud ben je TO? Je ziet er nog jong uit
Funky jij hebt een heel mooi figuur! Maar als jij je onzeker voelt over je onderlijf, kun je beter een donkere rok dragen met iets lichts daarboven dan andersom. Overslagjurken vind ik altijd goed staan, en ik vind een print dan vaak meer verhullen dan een effen kleur.
Alle reacties Link kopieren
Als je dat figuur nog hebt op je 30ste zul je 1 van de slankste zijn van je vriendinnengroep!
Alle reacties Link kopieren
quote:miss*poes schreef op 26 juli 2014 @ 13:47:

Dat rokje op tweede foto is toch niet wijd?

En jij bent toch verre van vol of volslank?Haha, dat ben ik dus wel echt. Alleen ik weet me altijd zo te kleden (hoop ik!) dat het wat minder opvalt. Alleen nieuwe dingen durf ik dus niet uit te proberen. Het blijft bij saaie rokjes en saaie kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Je bent een prachtige vrouw en je hebt een geweldig figuur.



Je bent niet vol. Je vriendinnen zullen nog wel dunner zijn, maar je hebt het type slank-met rondingen figuur waar mannen gek op zijn.



Ik wil het niet meer horen Funky!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je figuur ook mooi.

Je hebt ook een paar prima tieten als ik zo vrij mag zijn.



Ik denk dat veel modellen jurk je wel goed staan.



Ik zie jou wel in zo'n klassieke Audrey Hepburn outfit.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 26 juli 2014 @ 13:49:

Funky, ik kan je echt niet vol noemen. Daarnaast vind ik dat dat witte rokje je juist wat breder doet lijken. Waarom probeer je niet eens een A-lijn jurkje?

Ik ben er overigens van overtuigd dat je er in heel veel jurken leuk uit zal zien.

Ook een maxi jurk is leuk trouwens. Experimenteer gewoon eens. Bestel wat goedkope dingen bij Bonprix ofzo en daarna weet je beter wat je staat en kan je duurder spul kopen.Ow. Ik dacht juist dat het me slanker deed lijken. Pijnlijkkk. Maxi jurkjes denk ik juist dat je daar weer mooi dun voor moet zijn met mooie vormen. Maar ik zal eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Als je jezelf breed vindt rond je heupen zou ik geen strakke, lichte rokjes dragen. Volgens mij hebben wij een beetje hetzelfde figuur (ik ben 1.69 en 60 kg) en je bent echt niet vol of stevig.
Alle reacties Link kopieren
Je hébt mooie vormen! Een maxijurk staat juist mooi als je een beetje figuur hebt. En dat heb jij! Niet zo onzeker zijn hoor! Heb je een vriend? Dan mag hij je wel wat meer complimentjes geven
Ik ben ervan overtuigd dat alle verschillende soorten jurken en rokken je goed staan, want je hebt een prachtig figuur. Het gaat erom wat je uitstraalt. Kies dus iets waar je je goed in voelt, dàt zul je dan ook uitstralen.
Alle reacties Link kopieren
ja leuk verstop je lichaam in een bloemetjes tent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mén, meid je bent jong, slank en absoluut niet "voller"!

Ik denk dat alles je wel zal staan!



Ga gezellig winkelen met een vriendin die je altijd leuk gekleed vindt en maak er een gezellige dag van en echt: je bent absoluut niet "voller" maar hebt eerder een prachtig lijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven