Mode & Beauty alle pijlers

Verf wordt snel lichter

25-07-2016 14:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden mijn haar van blond (geblondeert haar) zelf geverft naar midden kastanje bruin, kleur pakte goed, maar na zo'n beetje 3/4 keer wassen, worden sommige plukken een soort koper kleur. Inmiddels al 2 keer geverft met de midden kastanje bruine kleur maar ook nu weer het zelfde verhaal. Nu vraag ik me af dat dit komt omdat het 'rood' eruit glijd en ik, als ik het donkerder verf (mokka of chocolade bruin) dat dit 'minder' wordt.. Iemand misschien ervaring mee of tips?
🌻🌻 Finding My Own Way 🌻🌻"Ever tried. Ever failed,No matter,Try again.Fail again,Fail Better.”
Logisch. Je haar is hartstikke poreus. Pigment heeft pigment nodig om te kunnen hechten, en gesloten haarschubben om dat binnen te houden. En dat pigment en de schubben zijn kapot geblondeerd.

Je zal het een aantal keer gekleurd moeten hebben om stapeling van pigment te krijgen, dan blijft het langer zitten. Kies de volgende keer ook voor een spoeling. Je had het eigenlijk moeten voorpigmenteren maar dat is de koe in z'n kont kijken

In verf zit een hoger waterstofpercentage wat je haar nog poreuzer maakt. Een spoeling is (bijna) puur pigment en blijft in dit geval dus veel beter zitten.
Ga dus aub geen drogist pakjes halen, maar haal bijvoorbeeld een Dia Richesse (light) van Loreal Prof. in een mooie as bruintint, bij de groothandel of online. Vergeet dan ook niet de oxidant er bij te bestellen.



Of nog beter, ga gewoon naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
sowieso is kastanje bruin een kleur die veel rood bij zich heeft. Rood loopt altijd snel terug.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voortaan de Kastanje bruine Henna pakken, veel minder schadelijk voor je haar. En vervaagd veel minder dan met chemische haarverf. Alhoewel het een tijdrovend proces is van ongeveer 2 uur in laten trekken. En een stinkend modderig papje lijkt. Ik krijg altijd veel complimenten over de conditie van mijn haar terwijl ik het toch regelmatig verf met henna. Ik gebruik hiervoor de henna van https://www.heelnatuurlij ... t/?cat=0&q=light+mountain



Zelf gebruik ik een mix van Light Mountain Natural Hair Color & Conditioner Red en de chestnut (Met die dierenplaatjes erop) . De henna met color the grey dekt wel veel sneller, maar vond de kleur daarvan te donker uitpakken voor mezelf.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Zal ze zeker uitproberen!
🌻🌻 Finding My Own Way 🌻🌻"Ever tried. Ever failed,No matter,Try again.Fail again,Fail Better.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Mistiek1990 schreef op 25 juli 2016 @ 19:36:

Ik zou voortaan de Kastanje bruine Henna pakken, veel minder schadelijk voor je haar. En vervaagd veel minder dan met chemische haarverf. Alhoewel het een tijdrovend proces is van ongeveer 2 uur in laten trekken. En een stinkend modderig papje lijkt. Ik krijg altijd veel complimenten over de conditie van mijn haar terwijl ik het toch regelmatig verf met henna. Ik gebruik hiervoor de henna van https://www.heelnatuurlij ... t/?cat=0&q=light+mountain



Zelf gebruik ik een mix van Light Mountain Natural Hair Color & Conditioner Red en de chestnut (Met die dierenplaatjes erop) . De henna met color the grey dekt wel veel sneller, maar vond de kleur daarvan te donker uitpakken voor mezelf.Met Henna moet je wel erg uitkijken met voorbehandeld haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heb tig kleuren in mijn haar gehad. En de Henna heeft altijd goed uitgepakt.

Dat kan net zo goed fout gaan met chemische verf.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven