Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst n nieuwe website gevonden waar ze ook coole jurkjes verkopen in vintage stijl. Attitude Holland heet dat. Wat vinden jullie van zoiets: http://www.attitudehollan ... urken/?Merk=Hell%20Bunny&
Alle reacties Link kopieren
attitudeholland is idd een leuke website, was vroeger vooral alternatief, maar krijgen steeds meer retro kleding.

hell bunny verkopen ze ook bij topvintage, maar daar wordt het eigenwijs bunny genoemd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Lukt me steeds niet om een plaatje bij te voegen... misschien lukt het zo



[img]http://pinterest.com/pin/258394097342758065/[/img]
Alle reacties Link kopieren
hmm lukt dus niet :(



@lollypopje; ja idd ze hebben ook steeds meer retro/ vintage en pin up enzo. Grappig dat ze het bij Top Vintage anders noemen, klinkt wat minder eng ;)



Heb je ook wel eens gezien dat ze bij Attitude pin up verzorgingsproducten hebben? Ook super cool.
Alle reacties Link kopieren