Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst n nieuwe website gevonden waar ze ook coole jurkjes verkopen in vintage stijl. Attitude Holland heet dat. Wat vinden jullie van zoiets: http://www.attitudehollan ... urken/?Merk=Hell%20Bunny&
Alle reacties Link kopieren
attitudeholland is idd een leuke website, was vroeger vooral alternatief, maar krijgen steeds meer retro kleding.

hell bunny verkopen ze ook bij topvintage, maar daar wordt het eigenwijs bunny genoemd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Lukt me steeds niet om een plaatje bij te voegen... misschien lukt het zo



[img]http://pinterest.com/pin/258394097342758065/[/img]
Alle reacties Link kopieren
hmm lukt dus niet :(



@lollypopje; ja idd ze hebben ook steeds meer retro/ vintage en pin up enzo. Grappig dat ze het bij Top Vintage anders noemen, klinkt wat minder eng ;)



Heb je ook wel eens gezien dat ze bij Attitude pin up verzorgingsproducten hebben? Ook super cool.
Alle reacties Link kopieren
Shoppen jullie trouwens ook wel eens in Haarlem? Ik kom daar wel eens en daar hebben ze ook best n coole tweede hands winkel; stijlloods heet dat. Vind je ook wel coole vintage
Alle reacties Link kopieren
ik ken attitudeholland als mijn broekzak (bijwijze van ) dus jeps, allang gezien. vind de verzorgingsproducten alleen nogal prijzig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Bij I Love Vintage heet Hell Bunny wel gewoon Hell Bunny. Laatst nog een jurk van dat merk gekocht, deze:

Alle reacties Link kopieren
Foto's van nieuwe aankoopjes. 40s secretary dress en een 50s roze kanten jurk (ja, ik heb hem eindelijk gevonden! )







Wel een beetje lullige hanger foto's
Alle reacties Link kopieren
Yaaaaaaayyyyyyyyyyyy eindelijk je roze kanten jurk!
Alle reacties Link kopieren
Na heeeel lang zoeken eindelijk gevonden in een vintagewinkeltje in de Haarlemmerstraat. De foto doet hem geen recht, hij is echt prachtig en nog volledig intact. Neem hem vrijdag wel mee.



Beterschap trouwens!
Alle reacties Link kopieren




Hooolllyyyy mooooolllyyyy mn laatste aankoop (L)(L)(L)
Alle reacties Link kopieren
Gaat er eigenlijk nog iemand fashion hunters kijken op TLC?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanaaf als het werkt een aflevering in bedje kijken



Heb op Fifties Darling een review van een grote kringloop te Naarden voor jullie gemaakt; echt een aanrader!



Verder weinig vintage nieuws.... was gisteren een jaar getrouwd en we hebben dat gevierd door naar het grootste poppenhuis in in Nederland te gaan (Het Loo) en heeeeeerlijk te dineren (L)



Hoe is het met jullie kittens?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je 1-jarig huwelijk!



Met mij is alles goed, al heb ik niet echt nieuws op het vintage-front. Wil morgen even naar het Waterlooplein.
Alle reacties Link kopieren
Nog van harte gefeliciteerd allebei! Wat gaat een jaar snel hè? Ik ben benieuwd naar het blog dat je er vast over gaat schrijven. Het Loo is zooo mooi. Voral in de zomer, als je het dak op mag. :-) Pretty pretty.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige rok gescoord vandaag...

Alle reacties Link kopieren
Whaah nou ik vond het Loo erg tegenvallen! Beetje viezig en vollig ofzo hahahaha.



Thnx voor de felicitaties!
Alle reacties Link kopieren
Ons bezoekje aan de Ijhallen dit jaar was wel vruchtbaar! Hoe ik het vorige keer ellendig vond, zulke mooie dingen heb ik nu gevonden (wait and see...)
Alle reacties Link kopieren
Joehhooeeeeeee! al een week geen reacties, wat is dat nou :O
Alle reacties Link kopieren
Druk bezig geweest en eigenlijk niet geshopt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet veel geshopped.... mn nieuwe ring vandaag en verder niks voor mezelf, maar voor mijn over een week jarige man



Alle reacties Link kopieren
Die is mooi!

Op het shopfront heb ik te melden dat ik 2 repro jurken gekocht heb...



En een cirkelrok van Giensch wordt voor me aangepast, die roze met stipjes in roze/lila/turquoise. Kan hem over een paar weken ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat laat je ermee doen, inkorten?
Alle reacties Link kopieren
quote:fiftiesdarling schreef op 14 april 2013 @ 10:37:

Wat laat je ermee doen, inkorten?

Er wordt een wijdere tailleband op gezet, hij is ietsje te klein, echt net een paar cm. En om die tailleband te maken wordt hij ingekort.



Heb hem anderhalf jaar geleden al eens gepast en altijd spijt gehad dat ik hem niet gekocht heb. De stof wordt ook niet meer gemaakt, dus dit is de laatste kans... het is deze

Alle reacties Link kopieren
Oh ja dat was één van de eersten.... is mooi stofje inderdaad! Ben benieuwd hoe dat gaat worden, vast mooi:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven