Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Thanks FD. :-) Heb jij enig idee uit welke tijd die groene broche komt in de vorm van een blad? Hij kan ook als hanger aan een kettinkje...
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb erg weinig kijk op sieraden. Ik zou toch een beetje late Art Deco zeggen... maar dat is een gevoel
Alle reacties Link kopieren
Mijn schatteeeeen! Ik heb een toffe nieuwe give-away (nee niet gesponsored of wat dan ook.... allemaal uit mijn eigen zak). Dit vintage pret-pakket! Deze keer mag je weer lekker zelf meedoen.



Ga naar Fifties Darling om de give-away te bekijken!





Oh en Groen_Druifje.... volgens mij wacht ik al héél lang op een email van jou ;) heb op drie verschillende manieren contact met je proberen te zoeken omtrent de vorige give-away....
Alle reacties Link kopieren
Mooie spullen Aukje! Prachtige sieraden, die ketting is
Alle reacties Link kopieren
Dankje. :-) Die kettinghanger is van de oma van mijn vriend geweest, ik kreeg m laatst van mijn schoonmoeder samen met nog wat klip-oorbellen en broches. T kettinkje heb ik er bijgekocht want dat was er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Aaah, fifties, ik zie je berichtje! Wat ontzettend leuk! Ik heb nooit een mail ontvangen (niet op mijn anonieme mail, iets met een tompoes ;) en ook niet via een andere weg. Misschien had je nog een oud privé adres van mij? Mijn oude hotmail is gehackt dus daar kan ik niet bij. WIEH, ik ben echt blij. Mijn zusje gaat op dit moment even door een k't periode (Lang leve wispelturige vriendjes... Not) Dus dit is echt even een opsteker Ik stuur je nu een privebericht via je Fifties Facebook!
Alle reacties Link kopieren
*Dubbel*
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat ben ik ook een koe. Ik dacht dat hij niet aankwam dus verstuurde ik hem nog een keer. *geeft zichzelf een meewarig tikje op de rug en wijdt het aan slaapgebrek" Trusten dames
Alle reacties Link kopieren
Hihi ik heb meerdere email adressen geprobeerd zelfs, maar je FB bericht is binnen!
Alle reacties Link kopieren
Audrey, op magische wijze ben je ineens verdwenen uit mijn vriendenlijst?
Alle reacties Link kopieren
Dat is gek... Ik dacht al, nog een keer het verzoek. Dat had ik al bevestigd? Misschien heeft het met het vernieuwen van het forum te maken? Ik had ook steeds een drukke achtergrond achter de berichtjes maar dat heb ik gelukkig opgelost. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk idd dat het met het vernieuwen van het forum te maken heeft, ik kon eerst ook niet inloggen met deze nick.
Alle reacties Link kopieren
Audrey, heb je mijn privebericht nog gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Hij is beantwoord
Alle reacties Link kopieren
Vorige weekend droeg ik dit:











Hahaha ik was pasmodel voor de nieuwe collectie bij Notorious Clothing (Utrecht en webshop) en het was hilarisch. Ik kan alle jurken die ik heb doorgepast aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Jouw bericht ook



Vintage Suzy Perette jurken









Schitterende kleur





Alle reacties Link kopieren






Mintkleurige Emma Domb...

Alle reacties Link kopieren
FD wat een leuke foto's vooral de gebloemde jurk is mooi. Is zeker een Stop staring? Van je grote foto in de playsuit is die man komisch die zo naar je zit te kijken haha
Alle reacties Link kopieren
Ceci, die blauwe polkadot jurk van Perette met bolero is echt geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, zelfde als degene die ik al heb. Ik heb in totaal 14 pakjes aangehad geloof ik, maar deze vond ik het lekkerst zitten en het mooist vallen. De anderen zijn ook mooi, maar de pasvorm voor mij was minder of ik kon niet in de goede maat doorpassen omdat die tijdelijk op was... vandaar. Het is dus niet dat ik even lyrisch over alles hier reclame loop te maken haha, want ik heb verder een weinig van doen met Notorious (niet mijn winkel o.i.d.) en heb er ook niet voor betaald gekregen ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:audrey86 schreef op 21 april 2013 @ 22:13:

FD wat een leuke foto's vooral de gebloemde jurk is mooi. Is zeker een Stop staring? Van je grote foto in de playsuit is die man komisch die zo naar je zit te kijken haha hahaha ja nu je het zegt! Die stop staring jurk is idd prachtig, maar ik mis de pauwenjurk in je plaatjes FD



Ik had dit weekend een vintage bloemenjurkje aan... deze. Lekker cute.





Alleen deze keer met een paars vintage vestje met korte mouw. Heb er alleen geen foto's van gemaakt.



Jaaa, die lichtblauwe Perette is geweldig... zou hem zo kopen. Ware het niet dat ze echt allemaal maat XS / S zijn, daar pas ik never nooit niet in. Ja, één been in de taille.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de pauwen jurk bij mij zelf te kort! Maar wel mooi jurkje zeker!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent ook langer dan ik , bij mij valt ie precies goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven