Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Thanks FD. :-) Heb jij enig idee uit welke tijd die groene broche komt in de vorm van een blad? Hij kan ook als hanger aan een kettinkje...
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb erg weinig kijk op sieraden. Ik zou toch een beetje late Art Deco zeggen... maar dat is een gevoel
Alle reacties Link kopieren
Mijn schatteeeeen! Ik heb een toffe nieuwe give-away (nee niet gesponsored of wat dan ook.... allemaal uit mijn eigen zak). Dit vintage pret-pakket! Deze keer mag je weer lekker zelf meedoen.



Ga naar Fifties Darling om de give-away te bekijken!





Oh en Groen_Druifje.... volgens mij wacht ik al héél lang op een email van jou ;) heb op drie verschillende manieren contact met je proberen te zoeken omtrent de vorige give-away....
Alle reacties Link kopieren
Mooie spullen Aukje! Prachtige sieraden, die ketting is
Alle reacties Link kopieren