Mode & Beauty alle pijlers

Waar leuke positiekleding kopen?

21-12-2012 11:03 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 weken zwanger en dringend op zoek naar leuke positiekleding. Ik heb met name bovenkleding en een winterjas nodig.

Ik weet dat je online kan bestellen, maar het is voor mij de 1e keer en kijk liever even in een winkel. Dan kan ik meteen passen en kijken hoe het valt.



Gister dus naar de stad geweest. wat een drama was dat!

V&D deed niet meer aan positiemode

C&A had vlaggetjesweek en kwam niet verder als een klein zielig rekje met een paar broeken 2 afschuwelijke jassen en wat shirtjes.

h&M,maar nee niet in filiaal waar ik was.



prenetal: die hadden ook uitverkoop maar wel iets meer keuze. Daar 1 leuk shirt met lange mouwen gescoord voor 13 euro.

Geen Jassen helaas.



Miss etam. Daar heb ik eigenlijk iets tegen dus ik ging er al met tegensputteren geen. En nee dat was niks voor mij, te truttig.

en 1 jas gepast. pfff dat was net een soeptent.



Weet iemand bij welke winkels ik wel leuke positiekleding kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Esprit heeft ook positiekleding. En je hebt vaak speciaalzaken met leuke (soms dure) kleding.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje flauw, maar waarom ben je niet naar een positiemodezaak geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd van de speciaalzaken (Google op je shopplaats) en H en M. Heel heel heel soms Miss Etam, ook niet mijn zaak maar qua positiekleding soms wel leuk.

Tja, en die jas is nu misschien wel een soeptent maar je buik groeit nog veel, met name na de 25 weken dus koop 'm echt op de groei anders heb je er straks nog niks aan.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
@borderwalk Ja maar ik weet niet waar die zitten! Dit is voor mij de eerste keer. en als een echte hormoonbom was ik het gisteravond spuugzat toen het niet lukte. (ik huilde bijna in de winkel)
Alle reacties Link kopieren
Dan google je toch even...
Alle reacties Link kopieren
quote:ieneminie schreef op 21 december 2012 @ 11:16:

@borderwalk Ja maar ik weet niet waar die zitten! Dit is voor mij de eerste keer. en als een echte hormoonbom was ik het gisteravond spuugzat toen het niet lukte. (ik huilde bijna in de winkel)Als je in een stad gaat winkelen dan zijn er vast meerdere. Ik wil best even voor je googelen als de naam van de stad hier neerzet, maar ik denk dat je het zelf toch net zo makkelijk kan?
Alle reacties Link kopieren
Goed ik hoopte hier leuke tips te krijgen van ervaringsdeskundigen.

Maar ik ga zelf wel ff surfen.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je? Ik vind Noppies fijn! Weet niet of zij veel jassen hebben. Mijn zwangerschapsjas heb ik online besteld, het merk Mamalicious heeft mooie jassen! Bijvoorbeeld de Rosanna Wool Jacket: http://mamalicious.nl/mam ... CLIPSE_339353&forceScope=
Alle reacties Link kopieren
Positiekleding is kut. Sorry maar het is zo. Er is weinig modieuze kleding te vinden en alles wat een beetje van deze tijd is, is duur. Denk 50,- voor een t-shirt.



Tip: bij de Hema hebben ze fijne positiebasics. Prenatal verkoopt positiejeans voor zo'n 30 à 40 euro. Love2Wait heeft erg leuke kleding alleen is dus wat prijziger (maar wel waard want daarna kun je het nog aan!).



En dan nog iets: het blijkt het achteraf wel waard. Zo zijn je heupen (tijdelijk) breder waardoor je, ook als je buik weg is, niet zomaar in je normale broeken past. Schijnt met je bekken te maken te hebben.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Waarom google je niet even? of vraag je in je omgeving even rond.. Je hebt echt genoeg kledingwinkels die positiekleding verkopen, of speciale zwangerschapswinkels..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Veel echt leuke kleding van goede merken is vooral online te vinden. Esprit positiemode kom je erg weinig in het echt tegen. Ik woon in een grote stad met veel shopmogelijkheden maar heb één winkeltje, nog uit de buurt ook, slechts ontdekt waar ze een klein deel van die collectie daadwerkelijk hadden.



Kortom: online. Niets engs aan aangezien je ook gewoon kunt retourneren. Google op merken als Mamalicious, Queen Mum, Noppies, Esprit Maternity, Love2Wait en kijk op sites als neufmoisbelle, Zalando, bellyfashion etc. Google is écht je beste vriend.



En die soeptenten? Over een week of 12 ben je blij als je er nog net in past. En daarna zijn ze prima als draag-jas te gebruiken (je kind lekker in een draagdoek (geen zak!) of ergonomische voorgevormde drager, en de jas er warm overheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf het een en ander gekocht van Mamalicious, Esprit en Noppies. Deels online besteld en deels in de winkel gekocht. Belly B is ook een fijne winkel. Ze verkopen diverse merken daar.



Weet niet of er bij jou in de buurt een echt grote Vero Moda zit, maar die bij mij (Arnhem) verkoopt dus ook kleding van Mamalicious. Ik had het niet verwacht, maar de kwaliteit is best goed. Loop nu tegen het einde aan en na het vele wassen ziet het er nog steeds prima uit. (heb trouwens hier ook mijn winterjas gekocht). De basic hemdjes zijn van dit merk trouwens ook erg fijn, geen naden en goed te betalen. Vallen in het begin erg lang, maar op den duur zit het het perfect!



En leuke positiemode vinden kost eventjes wat tijd, maar na lang zoeken zit er best leuke kleding op zich tussen. (al verlang ik wel heeeel erg naar mijn eigen kleding nu)



En koop overigens gewoon de kleding in de maat die je normaal ook draagt. Er zit toch al extra ruimte in.
Alle reacties Link kopieren
En heeft iemand ook nog een tip voor positiemode maat 48? Online of stenen winkel in 010?



Alvast bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring: Er is geen positiemode in mijn smaak, vond het echt verschrikkelijk. Ook bij Noppies enzo. Mijn truc was om een aantal basic shirts te kopen bij Hema, zelf twee broeken te vermaken (handleidingen zijn op internet te vinden voor vervangen bovenste deel door boordband), wat elastische jurkjes en dit te combineren met vestjes en jasjes die ik al had. Qua winterjas een model dat onder de borst wijd uitloopt, geen positiejas. Van een vriendin heb ik wat positiejoggingbroeken gehad voor bankhangen waar ik heel blij mee was. Verder niets aangeschaft behalve grotere bh's.



O en als je nog niets kunt vinden, dan ben je er nog niet helemaal aan toe, probeer het over een week of wat nog een keer. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mamalicious kocht ik bij de Babydump, daar hebben ze meestal wel een flinke collectie. Ik ben ook geen Missetam fan, maar toch wat positiekleding gekocht daar.

En bij de prenatal warenhuizen is ook genoeg keuze, oa Noppies, Mamalicious en een huismerk.

Verder droeg ik veel positiehemdjes met vestjes die ik ook buiten mijn zwangerschap droeg, geen positiespul dus. Ook shirts die ruim vallen kon ik prima aan, niet alles hoeft van de positieafdeling te komen natuurlijk. Wees creatief met vestjes, jasjes, sjaaltjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging naar B belly (zit hier in de stad), verder h&m en prenatal een paar dingen gekocht. En natuurlijk hema voor de basic hemdjes en leggings. Ook kocht ik veel lange vesten die je nu nog in de winkels ziet, die kan je gewoon open laten hangen (met basic hemdje eronder), eventueel een maatje groter dan normaal. Sommige (lossere) jurkjes pastte ik ook nog gewoon, legging/maillot eronder en klaar. Op een gegeven moment zaten (positie)broeken sowieso niet meer lekker, dus toen alleen nog maar rokjes en jurkjes.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips!

@bijenrompje: bedankt voor je opermking dat het egwoon kut is. Ik dacht al dat het aan mij lag. Ik wil toch wel leuke kleding aan waarin ik mij een beetje mijzelf voel. Door de hormonen voel ik me toch al zo onzeker.



Ik ga eens even goed zoeken op de genoemde merknamen en winkels. Ik zie het weer een beetje zitten!!
Ik vond dat er genoeg keuze was in positiekleding, alleen moet je soms wel je portemonnee trekken. We hadden in het dorp een fijne speciaalzaak, waar ik een aantal duurdere maar mooie basics van Vida Vita heb gekocht. Aangevuld met Noppies (hadden destijds erg stoere kleding, leuk), Prénatal en Miss Etam (lekker goedkoop) en Esprit.



Goed zoeken, dan vind je echt wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Jassen van Mamalicious: http://www.zalando.nl/lan ... s/mama-licious/?gender=34



Bij Zalando, Wehkamp, en Esprit kan je weer kostenloos terugzenden. Ze verkopen echter geen grote maten.



Ik had een aantal bovenstukken gekocht (van Numph) die standaard wijd of stretchy waren en ik ook na de zwangerschap aan kon doen, was dus geen positiekleding. 2 skinny positiebroeken had ik van C&A, een positielegging van de Hema, en een positielegging van Mamalicious. Geen ervaring met positiewinterjas helaas.
Alle reacties Link kopieren
ieniminie ik weet niet hoe dringend je het nodig hebt. maar misschien kan je even wachten tot na de feestdagen. ik ben nu 16 weken (maar best dik) en heb dus ook echt positiekleding nodig. was vorig weekend ook even in de stad gaan kijken maar er is nu heel erg veel met glimmertjes e.d. speciaal voor kerst. miss etam spant inderdaad de kroon, bovendien vallen de maten daar ook vreemd. voor mij iig. normaal heb ik m/l en bij miss etam zit de xs nog veel te ruim, en dan bedoel ik niet rond de buik waar nog wat groei in moet zitten maar bv bij mijn schouders. geen gezicht dus.



iig hoorde ik dus bij een aantal winkels dat na de feestdagen de glimmertjes eruit gaan en er weer een nieuwe collectie komt. ik heb trouwens ook een paar positiehemdjes gekocht en een normaal vest wat niet dichtgaat aan de voorkant (of alleen met 1 touwtje). dat kan je ook nog wel lang aan. misschien ook handig voor jou.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mamalicious en love2wait en queen mom

allemaal stoere leuke kleding

kinny's in verschillende kleuren en met slangenprint enzo



gekocht bij speciaalzaal
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niets leuks vinden. Ik hoopte op mamalicious maar die hebben ook alleen maar jurkjes met korte mouwen? Waarom? Het is winter!!

Ik ben bang dat ik weer niets leuks kan vinden. Wordt er nu al ongelukkig van. Broeken zie ik wel genoeg, ik wil jurken en rokjes. En dan geen spijkerrokjes. En shirts in mooie kleuren en een v hals.
Ik heb vooral veel bij de kringloopwinkel gekocht. Hier in de buurt zitten 2 hele leuke en ik heb veel hele leuke en mooie broeken, tunieken en truitjes gekocht. Ik geloof dat ik niet meer dan 40 euro kwijt was aan mijn hele zwangerschaps gaderobe. Omdat het maar kort gedragen wordt was het nog prachtig. Zit vaak dure kleding bij. Na mijn zwangerschap heb ik de hele bubs weer teruggebracht. Kon een ander er nog van genieten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op mama licious (niet duur) en Noppies.

Gewoon googlen op verkoopplaatsen.

In breda zitten al 2 winkels de elk andere merken verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven