Mode & Beauty alle pijlers

Waar moet ik mijn representatieve kleren kopen?

19-02-2017 12:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames,



Cryptische titel wellicht, maar hij klopt wel: ik heb tegenwoordig geen idee meer waar ik mijn kleding moet kopen. Ik ben 23 jaar, zit zo rond de maat 34/xs en ik ben erg smal rond de taille/ribben. Ik werk op dit moment bij een groot internationaal bedrijf als jurist, en ik wil binnenkort gaan solliciteren bij een advocatenkantoor. Mijn kleding is allemaal nog een beetje uit mijn studentenperiode, en ik heb toch echt snel representatieve kleren nodig. Mooie pantalons, getailleerde jurkjes, blazers, vestjes etc.



Vroeger (lees: 3/4 jaar geleden) kon ik het nog wel vinden bij de Zara/Mango/Vero Moda maar tegenwoordig kan ik daar 1) geen mooie kwaliteit kleren meer vinden en 2) zit niks echt mooi op mijn lichaam. De echte dameszaken verkopen vanaf maat 34, en die maat 34 zit mij meestal (in ieder geval bij jurken, broeken en blazers) te groot. Gisteren heb ik een poging gedaan tot winkelen en dat was weer frustratie tot op het bot. Mango/Zara/Vero Moda/Costes, ik kon het allemaal niet vinden. Ook de Bijenkorf ingelopen, maar dat vond ik ook niks. Ted Baker lukt nog weleens (kleine maatjes hoezee), maar de bloemenprintjes gaan me soms ook weer iets te ver. Ik vind zelf Caroline Biss bijvoorbeeld een heel leuk merk, maar daar verkopen ze mijn maat helaas ook niet en ik vraag me of ik daar ook niet iets te jong voor ben.



Ik ben dus op zoek naar, wellicht, mensen die boetiekjes/merken/winkels weten die representatieve mooie kleren verkopen, met kleine maatjes, een beetje jeugdig en modern nog, en bovenal gewoon goede kwaliteit. Ik vind felle kleuren en printjes leuk, vrouwelijk maar stoer en het liefst niet tuttig. Qua prijs besef ik me dat ik het in de goedkope winkels niet ga vinden, dus het mag ook best wat kosten. Ik heb de afgelopen maanden ook veel gespaard, dus ik wil hier graag in investeren.



Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, dus brand vooral los!
Alle reacties Link kopieren
Ladress.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, maar ik zou zoeken naar Italiaanse modemerken.
Alle reacties Link kopieren
http://www.karenmillen.com/gb
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Met jouw maat zou ik mezelf op een weekendje Madrid of Milaan trakteren en er met een zo leeg mogelijk koffertje heen gaan. Helaas heb ik een echte nederlandse maat
Alle reacties Link kopieren
Turnover (weet niet of ze zulke kleine maatjes hebben)

Benetton

Expresso
Alle reacties Link kopieren
Phase eight heeft ook mooie dingen!
Caroline Biss heeft van een gedeelte van de collectie wel maat 34. Ik zou verder ook zeggen Karen Millen.
Alle reacties Link kopieren
ASOS!



Ik heb ook maat 32 en 'gewone' winkels zijn een drama. ASOS gaat tot en met maat 30 en heeft ook een speciale petite lijn.

ASOS verkoopt verschillende merken en een eigen merk, en ook verschillende stijlen.

Zelf kleed ik me vrij formeel (altijd jurkjes en rokken) en kan er altijd slagen.



Het is wel héél verslavend
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn zakelijke schoenen in Italië.

Goeie pasvorm, vlot en vrouwelijk en van hele goeie kwaliteit.
Ga naar een goede modezaak met naaiatelier, zodat je goed advies kunt krijgen en aanpassingen (meteen) gedaan kunnen worden. BIjvoorbeeld naar Van Tilburg in Nistelrode. Er zitten meer zaken zoals deze in Nederland, alleen weet ik niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Claudia Sträter heeft volgens mij ook wel kleine maten.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 19 februari 2017 @ 12:27:

Caroline Biss heeft van een gedeelte van de collectie wel maat 34. Ik zou verder ook zeggen Karen Millen.



Maar best voor de wat oudere vrouw, toch?

Ik had die indruk toen ik er binnen liep.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 19 februari 2017 @ 12:26:

Met jouw maat zou ik mezelf op een weekendje Madrid of Milaan trakteren en er met een zo leeg mogelijk koffertje heen gaan. Helaas heb ik een echte nederlandse maat Haha! Ik was laatst nog in Milaan maar daar kon ik letterlijk alleen maar of designerwinkels vinden of de normale merken die je hier in Nederland ook vindt. Ik wil redelijk wat besteden maar duizend euro voor een jurkje gaat me natuurlijk weer iets te ver. Ik wil toevallig binnenkort nog naar Madrid of Parijs dus misschien moet ik het daar eens proberen! Jammere is wel dat ik geen modellen-lengte heb (net aan 1.70 helaas).
Alle reacties Link kopieren
Je kunt kleding ook laten innemen - het hoeft niet altijd direct helemaal perfect te zitten. Vaak kun je dat al in de winkel zelf regelen, en anders kun je zelf naar een goed naaiatelier gaan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:lindaatje1900 schreef op 19 februari 2017 @ 12:28:

[...]





Maar best voor de wat oudere vrouw, toch?

Ik had die indruk toen ik er binnen liep.Collectie is heel divers en klanten zijn van alle leeftijden. Kijk maar eens op de website.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even reageren in 1 bericht op een paar reacties.

- Expresso en Claudia strater vind ik meestal te tuttig en iets te ouwelijk voor mijn leeftijd

- Karen Millen vind ik een prachtig merk maar daar zijn de meeste jurkjes me weer te lang (ik ben maar 1.70 en als een jurkje/rokje over mijn knieën komt dan lijk ik echt een dwerg) Broeken heb ik daar nog nooit gepast, maar zo te horen is dat dus wel een optie! Ik zal binnenkort even een Karen Millen zaak opzoeken en misschien kan ik me dan laten adviseren.

- Bij Caroline Biss is de maat 34 mij te groot. Schoenen koop ik daar wel

- Ladress ziet er mooi uit! Ik zal eens kijken op de webshop of ik iets kan vinden.

- Van Tilburg zal ik ook even naar kijken.

- Asos vind ik qua kwaliteit stof echt vreselijk.



Bedankt in ieder geval alvast voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 19 februari 2017 @ 12:30:

Je kunt kleding ook laten innemen - het hoeft niet altijd direct helemaal perfect te zitten. Vaak kun je dat al in de winkel zelf regelen, en anders kun je zelf naar een goed naaiatelier gaan.Dat is inderdaad ook een optie. Misschien moet ik mezelf dat ook maar eens voor ogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je jurkjes van Karen Millen mooi vindt, zou je ze toch kunnen laten inkorten?

Ah, je was me net voor.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Kringloop!

Hier hangt er veel in jouw maat, en ziet er nog prachtig uit!
Caroline biss neemt gratis de kleding in.
Alle reacties Link kopieren
Ladress.
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 12:33:

Ik zal even reageren in 1 bericht op een paar reacties.

- Expresso en Claudia strater vind ik meestal te tuttig en iets te ouwelijk voor mijn leeftijd

- Karen Millen vind ik een prachtig merk maar daar zijn de meeste jurkjes me weer te lang (ik ben maar 1.70 en als een jurkje/rokje over mijn knieën komt dan lijk ik echt een dwerg) Broeken heb ik daar nog nooit gepast, maar zo te horen is dat dus wel een optie! Ik zal binnenkort even een Karen Millen zaak opzoeken en misschien kan ik me dan laten adviseren.

- Bij Caroline Biss is de maat 34 mij te groot. Schoenen koop ik daar wel

- Ladress ziet er mooi uit! Ik zal eens kijken op de webshop of ik iets kan vinden.

- Van Tilburg zal ik ook even naar kijken.

- Asos vind ik qua kwaliteit stof echt vreselijk.



Bedankt in ieder geval alvast voor de tips!1.70 lang met maat 34 en een dwerg lijken in jurkjes die over de knie vallen????
Alle reacties Link kopieren
Esprit heeft vanaf 32/xxs

\http://www.esprit.nl/sale/dames-sale/da ... s-kostuums
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 12:33:

Ik zal even reageren in 1 bericht op een paar reacties.

- Expresso en Claudia strater vind ik meestal te tuttig en iets te ouwelijk voor mijn leeftijd

- Karen Millen vind ik een prachtig merk maar daar zijn de meeste jurkjes me weer te lang (ik ben maar 1.70 en als een jurkje/rokje over mijn knieën komt dan lijk ik echt een dwerg) Broeken heb ik daar nog nooit gepast, maar zo te horen is dat dus wel een optie! Ik zal binnenkort even een Karen Millen zaak opzoeken en misschien kan ik me dan laten adviseren.

- Bij Caroline Biss is de maat 34 mij te groot. Schoenen koop ik daar wel

- Ladress ziet er mooi uit! Ik zal eens kijken op de webshop of ik iets kan vinden.

- Van Tilburg zal ik ook even naar kijken.

- Asos vind ik qua kwaliteit stof echt vreselijk.



Bedankt in ieder geval alvast voor de tips!Dan breng je ze toch even naar "de Turk"? Korter maken is zo gedaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven