Mode & Beauty alle pijlers

Waar moet ik mijn representatieve kleren kopen?

19-02-2017 12:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames,



Cryptische titel wellicht, maar hij klopt wel: ik heb tegenwoordig geen idee meer waar ik mijn kleding moet kopen. Ik ben 23 jaar, zit zo rond de maat 34/xs en ik ben erg smal rond de taille/ribben. Ik werk op dit moment bij een groot internationaal bedrijf als jurist, en ik wil binnenkort gaan solliciteren bij een advocatenkantoor. Mijn kleding is allemaal nog een beetje uit mijn studentenperiode, en ik heb toch echt snel representatieve kleren nodig. Mooie pantalons, getailleerde jurkjes, blazers, vestjes etc.



Vroeger (lees: 3/4 jaar geleden) kon ik het nog wel vinden bij de Zara/Mango/Vero Moda maar tegenwoordig kan ik daar 1) geen mooie kwaliteit kleren meer vinden en 2) zit niks echt mooi op mijn lichaam. De echte dameszaken verkopen vanaf maat 34, en die maat 34 zit mij meestal (in ieder geval bij jurken, broeken en blazers) te groot. Gisteren heb ik een poging gedaan tot winkelen en dat was weer frustratie tot op het bot. Mango/Zara/Vero Moda/Costes, ik kon het allemaal niet vinden. Ook de Bijenkorf ingelopen, maar dat vond ik ook niks. Ted Baker lukt nog weleens (kleine maatjes hoezee), maar de bloemenprintjes gaan me soms ook weer iets te ver. Ik vind zelf Caroline Biss bijvoorbeeld een heel leuk merk, maar daar verkopen ze mijn maat helaas ook niet en ik vraag me of ik daar ook niet iets te jong voor ben.



Ik ben dus op zoek naar, wellicht, mensen die boetiekjes/merken/winkels weten die representatieve mooie kleren verkopen, met kleine maatjes, een beetje jeugdig en modern nog, en bovenal gewoon goede kwaliteit. Ik vind felle kleuren en printjes leuk, vrouwelijk maar stoer en het liefst niet tuttig. Qua prijs besef ik me dat ik het in de goedkope winkels niet ga vinden, dus het mag ook best wat kosten. Ik heb de afgelopen maanden ook veel gespaard, dus ik wil hier graag in investeren.



Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, dus brand vooral los!
Alle reacties Link kopieren
perfectlybasics:

https://www.perfectlybasi ... ijk-0639010000001104.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
De kringloop gaat misschien een beetje ver

Maar 2e hands designer spullen zijn natuurlijk geen slecht idee. Bijvoorbeeld via vestiaire collective ofzo?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Vanilia? En Steps heeft soms ook wat meer zakelijke jurkjes.
Alle reacties Link kopieren
Of je zoekt naar tweedhands winkels in het Gooi.

In de buurt van Laren, Blaricum, Bussum, 's Graveland etc.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik bestelde in mijn petite periode alleen maar online. Winkelen liep altijd uit op een grote teleurstelling, alleen spijkerbroeken vind je nog wel eens in maat 25/26. Bij esprit.nl dus, en Zalando. Voordeel van Zalando is dat ze een zeer groot aanbod hebben en ook de betere merken.
quote:daenerys79 schreef op 19 februari 2017 @ 12:42:

De kringloop gaat misschien een beetje ver

Maar 2e hands designer spullen zijn natuurlijk geen slecht idee. Bijvoorbeeld via vestiaire collective ofzo?Euh, in de kringloop hangt ook vaak designer spul. Je moet alleen even goed zoeken en een paar weken achter elkaar gaan kijken.
WE daar koop ik met dezelfde maat altijd mijn "kantoor"kleren
quote:Theamuts schreef op 19 februari 2017 @ 12:59:

[...]





Euh, in de kringloop hangt ook vaak designer spul. Je moet alleen even goed zoeken en een paar weken achter elkaar gaan kijken.In de kringloopwinkels die ik ken worden de goede spullen dagelijks gekocht door mensen die het in hun eigen vintage winkeltjes willen verkopen, of zo. Echt, er hangt alleen maar Hans Textiel en Clockhouse rommel, meestal verwassen en in grote maten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 19 februari 2017 @ 13:08:

[...]



In de kringloopwinkels die ik ken worden de goede spullen dagelijks gekocht door mensen die het in hun eigen vintage winkeltjes willen verkopen, of zo. Echt, er hangt alleen maar Hans Textiel en Clockhouse rommel, meestal verwassen en in grote maten.



Klopt, wat een rommel hangt er tegenwoordig. Ik vind daarvan de prijs van bijvoorbeeld 7 euro teveel.

Zo zonde, vroegah hingt er nog echt leuk spul tussen en voor een leuke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Misschien Massimo duti? En verder heb ik een paar mooie blazers van Amator. Ze hebben vaak ook een pantalon erbij waardoor je een heel pak hebt. Maar het kan ook dat je dit weer iets te hip vindt voor naar het werk. Ik heb zelf maat 34 (ben wel iets langer dan jij), maar mij zitten de blazers in elk geval goed. Succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een dagje Parijs ik woon in Frankrijk, ben 4cm korter als jij en heb nu een maat 36/38. (vroeger voor mijn kinderen een maat 34/36) En slaag hier altijd wel. En er is ook zat kleding die te klein voor mij zijn

Probeer Galeries Lafayette (soort van Bijenkorf) met veel verschillende merken. En anders goedkopere kledingzaken zoals Naf-Naf, Kookaï, Camaïeu of Etam (nee, is niet hetzelfde als Miss Etam in NL X-)) zat kleding in jouw maat

Of designerkleding ? is ook vaak voor kleine maatjes, maar dan moet je wel je portemonnee trekken
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 12:33:

Ik zal even reageren in 1 bericht op een paar reacties.

- Expresso en Claudia strater vind ik meestal te tuttig en iets te ouwelijk voor mijn leeftijd

- Karen Millen vind ik een prachtig merk maar daar zijn de meeste jurkjes me weer te lang (ik ben maar 1.70 en als een jurkje/rokje over mijn knieën komt dan lijk ik echt een dwerg) Broeken heb ik daar nog nooit gepast, maar zo te horen is dat dus wel een optie! Ik zal binnenkort even een Karen Millen zaak opzoeken en misschien kan ik me dan laten adviseren.

- Bij Caroline Biss is de maat 34 mij te groot. Schoenen koop ik daar wel

- Ladress ziet er mooi uit! Ik zal eens kijken op de webshop of ik iets kan vinden.

- Van Tilburg zal ik ook even naar kijken.

- Asos vind ik qua kwaliteit stof echt vreselijk.



Bedankt in ieder geval alvast voor de tips!



"maar 1.70"? En dat met jouw maat.

No worries dat je op een dwerg lijkt hoor
Andotherstories, French Connection, Second Female, Just Female, Cos, Amatør, Aaiko, IRO, Malene Birger. Daar koop ik o.a. mijn (nette) kleding van met dezelfde maat.
Alle reacties Link kopieren
Esprit
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 12:33:

Ik zal even reageren in 1 bericht op een paar reacties.

- Expresso en Claudia strater vind ik meestal te tuttig en iets te ouwelijk voor mijn leeftijd

- Karen Millen vind ik een prachtig merk maar daar zijn de meeste jurkjes me weer te lang (ik ben maar 1.70 en als een jurkje/rokje over mijn knieën komt dan lijk ik echt een dwerg) Broeken heb ik daar nog nooit gepast, maar zo te horen is dat dus wel een optie! Ik zal binnenkort even een Karen Millen zaak opzoeken en misschien kan ik me dan laten adviseren.

- Bij Caroline Biss is de maat 34 mij te groot. Schoenen koop ik daar wel

- Ladress ziet er mooi uit! Ik zal eens kijken op de webshop of ik iets kan vinden.

- Van Tilburg zal ik ook even naar kijken.

- Asos vind ik qua kwaliteit stof echt vreselijk.



Bedankt in ieder geval alvast voor de tips!



Die laatste snap ik niet. Asos heeft een eigen collectie, maar verkoopt daarnaast echt bizar veel andere merken en heeft een heel groot aanbod kleine maatjes.



Ladress is ook mooi trouwens, maar valt bijna allemaal tot over de knie en met prijzen va 150 euro voor een jurkje is het wel wat prijzig daar een basisgarderobe van aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 12:33:

Ik zal even reageren in 1 bericht op een paar reacties.

- Expresso en Claudia strater vind ik meestal te tuttig en iets te ouwelijk voor mijn leeftijd

- Karen Millen vind ik een prachtig merk maar daar zijn de meeste jurkjes me weer te lang (ik ben maar 1.70 en als een jurkje/rokje over mijn knieën komt dan lijk ik echt een dwerg) Broeken heb ik daar nog nooit gepast, maar zo te horen is dat dus wel een optie! Ik zal binnenkort even een Karen Millen zaak opzoeken en misschien kan ik me dan laten adviseren.

- Bij Caroline Biss is de maat 34 mij te groot. Schoenen koop ik daar wel

- Ladress ziet er mooi uit! Ik zal eens kijken op de webshop of ik iets kan vinden.

- Van Tilburg zal ik ook even naar kijken.

- Asos vind ik qua kwaliteit stof echt vreselijk. !Als ik dit zo lees dan denk ik dat jij niet zelf moet winkelen maar een keer goede stylist in moet huren die je goed kan adviseren. Jezelf met 1.70 met eenjurk over de knie als dwerg omschrijven? Dan heb je gewoon nooit de stijl en kwaliteit en het model aangehad die bij jou past. Ik kleedde vroeger ook vrouwen met jouw maat en die zagen er zakelijk en toch vrouwelijk uit. Ik deed daarbij wel het hele plaatje, dus ook haar, make up, asseccoires. Alles, schoenen, riemen, tassen noem maar op. Investeer in jezelf en je hebt er jarenlang plezier van.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Bij kleine maatjes denk ik meteen aan Aliexpress.
Alle reacties Link kopieren
Cos, Filippa K, The Kooples, Sandro, Isabel Marant, Vanessa Bruno, Uniqlo, Joseph...



Inderdaad, dagje Parijs, of dichterbij: Antwerpen. Veel mooiere winkels en kleren, en meer voor kleinere maten.
Hoe kan je jezelf nou klein vinden met 1,70m?



Als je bij LaDress kijkt: dat merk valt groot. Ik ben 1,65 (kleiner dan jij dus!) en heb maat 36, maar van LDress moet ik altijd XS hebben.
Alle reacties Link kopieren
Banana republic vind ik zelf een fijn merk! Is online te bestellen en anders op vakantie in de states te koop.
Alle reacties Link kopieren
Een goede kleermaker zoeken. Aanraders: drykorn, humanoid, nümph, femmes du sud, fine paris.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Patrizia pepe heeft ook kleine maten
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Maystar94 schreef op 19 februari 2017 @ 13:44:

Banana republic vind ik zelf een fijn merk! Is online te bestellen en anders op vakantie in de states te koop.En in Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Je komt al gauw uit bij ouwelijke kleding.

Zakelijke kleding oogt nu eenmaal klassiek en ouwelijker.



Belangrijk is dat het goed valt. Een mooi jasje op een strakke rok met daaronder een top of blouse.

Met de top of blouse kun je eindeloos variëren.

Persoonlijk ben ik niet zo van adviseren in een winkel. Ik heb het idee dat ze altijd alles maar mooi vinden, ook al staat het niet mooi.

Ik denk dat je op een rustige dag de stad in moet gaan en gewoon veel moet passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindaatje1900 schreef op 19 februari 2017 @ 13:12:

[...]





Klopt, wat een rommel hangt er tegenwoordig. Ik vind daarvan de prijs van bijvoorbeeld 7 euro teveel.

Zo zonde, vroegah hingt er nog echt leuk spul tussen en voor een leuke prijs.Klopt dat vind ik er dus ook alleen maar nog, vroeger hing er nog wel eens wat. Misschien ligt het aan waar je woont. in het gooi misschien meer geluk
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven