Mode & Beauty alle pijlers

Waarom draag jij nep of echt bont?

15-11-2014 10:33 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben heel benieuwd waarom jullie echt of nep bont dragen. Ik vind het zelf vooral zo heerlijk zacht. Het gevoel van zacht bont strelen maakt dat ik in de zevende hemel ben.



Ik zie uit naar jullie reacties.
Geef om iedereen
quote:Tickel schreef op 15 november 2014 @ 11:02:

Ik draag geen echt bont. En het neppe bont wat op mijn jas zat is eraf.
Tja, jammer dat velen niet weten dat "nepbont" vaak ook echt bont is.....

Je moet wel heel wat labelneushuiswerk doen wil je zeker weten dat het echt nepbont is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 17 november 2014 @ 10:37:

Tja, jammer dat velen niet weten dat "nepbont" vaak ook echt bont is.....

Je moet wel heel wat labelneushuiswerk doen wil je zeker weten dat het echt nepbont is.Dat klopt. Je moet echt heel erg goed op labels speuren. Was dat de C&A niet die jaren geleden echt bont voor nep verkocht? Maar als je heel goed kijkt, zie je het verschil zelf ook.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 17 november 2014 @ 08:57:

Ik wil best een jas hebben van muskusrat. 100% scharrelbeest, en zeer schadelijk voor de dijken.

Ze worden met duizenden gevangen, maar het blijft een ramp met die beesten.

Eén keer hadden we zeven stuks tegelijk in de vangkooi, die kooi werd elke week geleegd door de provinciemeneer.Ik heb nog wel recepten voor waterkonijn. Ik heb geen bezwaar tegen het eten van waterkonijn en daarna hun vel te gebruiken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb een prachtige echte tijdloze bontjes die al zeker 50 jaar oud is.
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind wil dat zijn oma hem leert hoe hij een eend moet slachten, maar waterkonijn is inderdaad ook een goed idee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 november 2014 @ 10:47:

[...]





Dat klopt. Je moet echt heel erg goed op labels speuren. Was dat de C&A niet die jaren geleden echt bont voor nep verkocht? Maar als je heel goed kijkt, zie je het verschil zelf ook.Yep, C&A....
Ik ben dol op babyarmpjes. Al de stoelen hebben hier babyarmjes als leuning.

Ze zijn er niet voor doodgeschoten hoor, meeste zijn overleden aan wiegendood.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 17 november 2014 @ 14:00:

Ik ben dol op babyarmpjes. Al de stoelen hebben hier babyarmjes als leuning.

Ze zijn er niet voor doodgeschoten hoor, meeste zijn overleden aan wiegendood.Zitten de handjes er nog aan ? De vingertjes had je namelijk heel goed kunnen verwerken in een garnalensalade.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
het zijn negerarmpjes.

helaas

Alle reacties Link kopieren




Wat zijn jullie errug...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wie zijn dat toch, wat zijn dat toch voor mensen?

Ik snap het niet ik, kan er niet uit wijs.

Wat bedoel je met wat zijn dat toch voor mensen?

Nou die mensen met die knuppels op het ijs..

Wat zijn dat toch voor mensen die op zeehondjes gaan jagen alleen maar voor, alleen maar voor het bont?

En mijn tweede vraag is minstens zo gegrond.

Wat zijn dat toch voor mensen die dat bont dan ook nog dragen?

Kijk, waar? Kijk daar! Ooooooooow..



Daar heb je weer zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas.

Zo'n jas die al van een ander is geweest, nee niet van een mens, maar wel van een beest.

Zo'n jas die eerst van een zeehondje was, zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas,

Kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei,

kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei,

kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei.



Wie zijn dat toch, wat zijn dat toch voor mensen?

Ik snap het niet, ik denk alleen och arm ..

Wat bedoel je met wat zijn dat toch voor mensen?

Nou die mensen met zo'n zilver vossen farm.

Wat zijn dat toch voor mensen die zo'n zilvervos dan stropen die enkel geven om zo'n dier z'n vel?

En mijn tweede vraag begrijp je zeker wel!

Wat zijn dat toch voor mensen die dat vel dan ook nog kopen?

Kijk, waar? Kijk daar! Ooooooooow..



Daar heb je weer zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas.

Zo'n jas die al van een ander is geweest, nee niet van een mens, maar wel van een beest.

Dat heeft toch geen nut, dat geeft toch geen pas, zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehandsjas, zo'n tweedehandsjas.

Kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei,

kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei,

kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei.



Wie zijn dat toch, wat zijn dat toch voor mensen? Ik snap het niet, ik snap het allerminst.

Wat bedoel je met wat zijn dat toch voor mensen?

Nou die mensen die bezeten zijn van winst.

Wat zijn dat toch voor mensen die maar knuppelen en villen?

Wie zijn dat toch, hoe komen ze zo dom?

En mijn tweede vraag daar draait het telkens om.

Wat zijn dat toch voor mensen die dat bont nog dragen willen?

Kijk, waar? Kijk daar! Ooooooooow..



Daar heb je weer zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas, zo'n tweedehands jas.

Zo'n jas die al van een ander is geweest, nee niet van een mens, maar wel van een beest.

Zo'n jas die eerst van een zeehondje was, of van een konijn, of een hermelijn, een vos of een haas, een mol of een das, zo'n tweede, tweede, tweedehandsjas, zo'n tweeeeeeeedehandsjas.

Kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei, kadoenkadiekadeidei, zo'n tweedehandsjas!
Je bent zeker nog nooit gebeten door zo`n kut-zeehond? Want dan denk je er wel anders over.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 18 november 2014 @ 15:34:

Je bent zeker nog nooit gebeten door zo`n kut-zeehond? Want dan denk je er wel anders over.



Nee die hebben ze niet waar ik woon.

Of ze moeten zich snel verstoppen als ik de hoek om kom lopen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je hoort ze van een afstandje: "Oenk, Oenk!". Dus je bent gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 18 november 2014 @ 15:52:

Je hoort ze van een afstandje: "Oenk, Oenk!". Dus je bent gewaarschuwd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
TO, je onderschrift is hoogst ironisch.



Ik draag geen bont. Echt vind ik onetisch en lelijk, nep alleen lelijk.

Een dier verantwoord jagen en compleet gebruiken vind ik geen probleem, maar daar is in onze consumptiemaatschappij nauwelijks sprake van.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Draag alleen nepbont. Als je die kraagjes wat tegenwoordig in zijn zo kunt noemen...



Heb 1 x een nertsensjaal achtig iets gekregen. Weggegooid. Arme diertjes. Nee, alleen als er een levend wezentje nog in zit vind ik bont leuk!
Carpe Diem!
Ik ben best wel ijdel maar de grens is dat een ander(dier of mens) daar het loodje voor moet leggen. Volgens mij wordt je daar niet mooier maar lelijker van.
Het fokken van dieren voor hun bont is een ethisch dilemma; de gefokte dieren zouden zonder de bedrijfstak immers helemaal niet bestaan. Wie beslist er dan op voorhand over het nut van leven of dood bij een dier? Moeten alle huisdieren recht op een nestje of 3, 4?

Mogen alle koeien maar raak neuken? Mogen alle Chinezen en Indiërs een auto met goedkope verbrandingsmotor? Ik heb niet altijd een mening, maar kan dat wel, op dit forum?
quote:Cadou schreef op 17 november 2014 @ 10:37:

Tja, jammer dat velen niet weten dat "nepbont" vaak ook echt bont is.....

Je moet wel heel wat labelneushuiswerk doen wil je zeker weten dat het echt nepbont is.

Mwah, zoon heeft een winterjas met bontrandje aan de capuchon van de c&a. Die is hartstikke nep hoor. Dat voel je gewoon.

Op mijn werk heeft een mw een echt vossenbontje (het mens is 96, die begrijpt de ophef over bont niet. Toen zij jong was, was zo'n bontje gewoon een statussymbool). Sorry, maar dat ding is echt heerlijk zacht. Ik snap de verleiding van echt bont.
Mijn moeder heeft 3 bontjassen liggen die van mijn grootmoeder (haar schoonmoeder) geweest zijn. Ze zijn al minstens 40 jaar oud maar zien er nog prachtig uit. Zou ze zelf ooit bont kopen? Never. Mijn moeder is fanatiek vegetariër. Maar die bontjassen weggooien wordt geen dierenleed mee bespaard.
En eerlijk gezegd heb ik meer moeite met het eten van plofkip waar je 1 dag op vooruit kunt dan het dragen van een bontjas die er al 40 jaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een jas gekocht met een bontkraag maar heb geen idee of die echt of nep is. Ik ben er van uit gegaan dat het wel een nep zou zijn...

Toch vind ik niet dat ik tot de ondergrens van de samenleving behoor ook al heb ik dan zo'n jas.



Het is wel iets waar ik beter op kan letten. Ik eet al geen plofkip etc. omdat ik diervriendelijk wil eten, dit is wel een logische volgende stap.



Verder ben ik het wel eens met forummers die iets weggooien wat geërfd is heel iets anders vinden dan iets kopen.
Ik heb drie nepbontjassen en 1 nepbont cape em een bijpassend mofje. Ik ben onderklasse. Absoluut. Kan mij het verrotten. Ik vind het mooi. Mooier. Mooist. Het is warm en zacht.

Labeltjes zeggen "acryl en polyester". Geen speld tussen te krijgen. Als het wel echt is? Whatever, het is allemaal tweedehands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven