Mode & Beauty alle pijlers

Waarom toeslag bij lang haar knippen?

31-05-2016 23:56 74 berichten
Ik moet weer naar de kapper, maar stuit altijd op de toeslag die de kapper berekent voor lang haar. Bij sommige kappers betaal je een tientje meer omdat je haar lang is.... Maar waarom zou je voor knippen meer geld moeten betalen? Als het gaat om wassen, stijlen en drogen, dan zie ik er nog wel een rechtvaardiging in. Meer shampoo, meer water, meer elektriciteit. Maar ook een toeslag bij knippen?! De hoeveelheid haren op je hoofd blijft toch echt hetzelfde, lang of kort. Of zit ik hier echt maar een beetje te onlogisch te denken?
Ben benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft.
Dat is omdat ze niet willen vegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens. Sterker nog volgens mij is een kort kapsel veel meer werk. Als er bij lang haar slechts 2 cm aan de onderkant af moet, kan ik dat ook nog wel. Een kort kapsel is veel bewerkelijker lijkt mij.

Maar he, ik kan het mis hebben. Ik vind persoonlijk 10 euro toeslag ook een belachelijk hoog bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 31 mei 2016 @ 23:58:

Dat is omdat ze niet willen vegen.
quote:winkelfanaat schreef op 01 juni 2016 @ 00:00:

Ik ben het met je eens. Sterker nog volgens mij is een kort kapsel veel meer werk. Als er bij lang haar slechts 2 cm aan de onderkant af moet, kan ik dat ook nog wel. Een kort kapsel is veel bewerkelijker lijkt mij.

Maar he, ik kan het mis hebben. Ik vind persoonlijk 10 euro toeslag ook een belachelijk hoog bedrag.



Mee eens, snap ik ook niet zo goed dit. Heb het trouwens nog nooit gezien, alleen bij verven. Maar dan is een toeslag logisch.



Geen kapsters aanwezig hier? Ik ga ondertussen Googelen
Geen idee! Wel nieuwsgierig nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat zó'n onzin. Daarom ga ik uit principe specifiek naar een kapper die dat niet vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het te maken met de werkhouding, rechtop staan?

Ik zou een andere kapper zoeken.



Ik heb nog nooit toeslag hoeven betalen en ben altijd goed geknipt. Toch heb ik een volle bos krullend & moeilijk lang haar met een lengte die tussen mijn ellebogen en de bovemkant van mijn billen valt.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het alleen als het helemaal geverfd moet worden enzo. Dat kost nu eenmaal meer haarverf. Maar puntjes knippen gaat bij mij sneller dan de mannen hier. Gelukkig thuiskapper en die doet niet moeilijk.
Geen idee. Om wat extra geld binnen te krijgen?

Ik heb een kort kapsel en veel haar. Mijn kapper heeft een kwartier langer nodig dan de ´standaardtijd´ die ze inplannen voor een knipbeurt. Ze rekenen me er echter niet extra´s voor.
Ja heel gek..een model in kort haar knippen is meer werk dan bij lang haar

Maar ik heb een langhaartoeslag voor knippen ook nog nooit gezien, alleen voor verven

Dus ik weet niet waar je woont maar ik zou gewoon naar een andere kapper gaan
en waar ligt dan de grens tussen lang en kort haar? gaan ze dan met een meetlat je haar meten?
Alle reacties Link kopieren
Betaal wel toeslag voor het verven, en ja ze heeft echt veel verf nodig, dik veel en lang krullend haar... voor het knippen geen toeslag, gelukkig maar, vindt een kappersbezoek al prijzig genoeg. Wel tevreden over mijn kapster.
Nee niks te vinden op Google, maar ik heb een theorie . Misschien doen ze er toeslag op, juist omdat ze zo snel klaar zijn met puntjes van lange haren. Dat ze dus zoiets erbij verzinnen, zodat ze toch evenveel voor di korte knipbeurt vangen als voor een verf/knip/fohn-beurt. Dit zou eigenlijk eens gevraagd moeten worden door iemand hier die bij zo'n kapsalon komt. Ben echt benieuwd naar de achterliggende reden.



Ik heb net iets langer haar dan half-lang, en onze thuiskapster is altijd na een minuut of 10 klaar bij mij. Ik ga dus altijd tussendoor, terwijl mijn moeder in de verf zit . En dan is het ook nog eens goed geknipt, zónder toeslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang haar tot op mijn billen en nog nooit toeslag hoeven te betalen ?? Ik heb wel een keer gehad dat een kapster mij alleen wou knippen als ik een wasbeurt erbij nam haar reden ik heb heel dik haar en dat gaat ten koste van haar schaar. Vond ik ook best raar maar ach ik vind het wel lekker als een ander mijn haren wast en die paar eurootjes meer of minder ga ik niet moeilijk over doen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het antwoord weet. Gokje hoor. Kort haar is qua "val" meestal eenvoudig in te schatten (of het is bv een herhaling van vorige kapsel). Bij lang haar heb je te maken met de kwaliteit van het haar, is het recht, golvend, krullend of kroes? Dan het laagjes of model knippen.....een echte goede kapper gaat daar voor zitten en dat neemt (bij mij) echt wel een half uur in beslag, zo niet langer.

Bij kort haar heb je ook vaak laagjes, maar daar vliegt de kam rits rats doorheen, ipv de lange halen die moeten worden gemaakt bij lang haar. Bij mij moet de kapper ook vaak gaan staan en weer zitten.

Voor puntjes vind ik het belachelijk en zou ik serieus zeggen " dan laat ik het mijn man vanavond wel doen". Bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:silviaapje schreef op 01 juni 2016 @ 00:11:

en waar ligt dan de grens tussen lang en kort haar? gaan ze dan met een meetlat je haar meten?Haha, zie het al voor me lol
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, ik heb nog nooit lang haar kniptoeslag meegemaakt! Enkel voor verven, maar dat lijkt me logisch. Kort haar lijkt me ook lastiger. En idd wat is de grens.

Heb trouwens fijn haar maar wel veel.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een linkje van zo'n salon dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grumpsy schreef op 01 juni 2016 @ 00:14:

Ik denk dat ik het antwoord weet. Gokje hoor. Kort haar is qua "val" meestal eenvoudig in te schatten (of het is bv een herhaling van vorige kapsel). Bij lang haar heb je te maken met de kwaliteit van het haar, is het recht, golvend, krullend of kroes? Dan het laagjes of model knippen.....een echte goede kapper gaat daar voor zitten en dat neemt (bij mij) echt wel een half uur in beslag, zo niet langer.

Bij kort haar heb je ook vaak laagjes, maar daar vliegt de kam rits rats doorheen, ipv de lange halen die moeten worden gemaakt bij lang haar. Bij mij moet de kapper ook vaak gaan staan en weer zitten.

Voor puntjes vind ik het belachelijk en zou ik serieus zeggen " dan laat ik het mijn man vanavond wel doen". Bizar.Klinkt wel aannemelijk, maar ik heb echt nog nooit een toeslag voor knippen meegemaakt en ben zowel bij 'prijzenkappers' als 'prijsvechters' geweest.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
http://haarfijnkappers.nl/?page_id=84



Helemaal onderaan...
.
Alle reacties Link kopieren
Bij die Haarfijn kappers uit de link ben ik dus nooit meer teruggeweest nadat ik ook ooit ineens die lang haar toeslag berekend kreeg, terwijl mijn haren amper mijn schouders raakten! Ik snap er niks van en zolang niemand een aannemelijke verklaring voor die toeslag heeft (en die is er ook vast niet, aangezien de meeste kapsalons gelukkig ook niet mee doen aan deze "oplichterij"), mijd ik salons die dit in rekening brengen. Helemaal omdat ik ook vaak genoeg gemerkt heb dat kappers met het bijpunten van mijn halflange haar sneller klaar zijn dan met het bijknippen van iemands korte (pittige ) kapsel.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 01 juni 2016 @ 00:31:

[...]



Klinkt wel aannemelijk, maar ik heb echt nog nooit een toeslag voor knippen meegemaakt en ben zowel bij 'prijzenkappers' als 'prijsvechters' geweest.Ik ga altijd naar dezelfde kapper en die hanteert ook geen toeslag. Ik heb het wel ooit bij andere kappers gezien, als ik even vlug "moest" en ik niet terecht kon maar er ook wat van gezegd. Een passend antwoord echter nooit gekregen. Vandaar mijn aanname. Ik heb het eens zo bont gemaakt: knippen, highlights model föhnen en complete set Moroccanoil. Die meiden schrokken zo van het totaalbedrag, dat ze fluisterend naar achteren liepen en ik die hele set voor minder dan €25 heb meegekregen. Vrees voor een ontslaggolf (weer eens wat anders dan watergolf) ;)
Ik betaal al jaren meer geld voor mijn lange haar. Waar wonen jullie allemaal dat t daar niet extra kost?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven