Mode & Beauty alle pijlers

Warme lange winterjas ? Moscow of?

29-11-2015 08:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://nl.benetton.com/sh ... padded-jacket-113654.html

Deze kwam ik tegen of blauwe moscow parka?

Vorig jaar hadden ze bij moscow een blauwe gewatteerde maar dan niet glansstof, prachtig en stom niet gekocht.

Nu echter enkel licht glimmende en daar hou ik niet van..

Wil een blauwe super warme..

Ultieme tip?

Parka van moscow met teddy dat je er uit kan halen. Warm genoeg voor deze koukleum? Ik betwijfel het...

Die van Benetton dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats?
De jassen van Benetton helpen je de winter niet door.

Moscow vind ik te duur voor wat het is.

Ik adviseer je een jas van Mödstrom.

Ook betaalbaar én heerlijk warm.

En als je geld over hebt, koop dan een Woolrich.
Alle reacties Link kopieren
Die van Benneton heeft 80% dons, 20% veren. Dat is echt wel warm hoor!
Alle reacties Link kopieren
Bij de bijenkorf hebben ze best een aantal niet glimmende parka's. Oa. Modstrom, McGregor etc.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Wat dingen van de Bever shop:











Alle reacties Link kopieren
Ze hebben er nog tientallen meer staan: Bever: Winterjas blauw
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Die bovenste van Bever heb ik gisteren gekocht in het groen. Waterdichte buitenlaag, uitritsbare donsjas (90 ganzendons, 10 % veren). Eigenlijk 3 jassen ineen.

Is vd North Face, afgeprijsd van ruim ¤ 400 naar ¤ 300.
Alle reacties Link kopieren
http://www.worldanimalpro ... Jfdhv6YtskCFUi3GwodzogFIA



Dons is zo dieronvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
North face gebruikt rds certified dons. Responsible down standard certified. Worden niet levend geplukt, niet gedwangvoederd.
Alle reacties Link kopieren
quote:dulcis schreef op 30 november 2015 @ 22:41:

North face gebruikt rds certified dons. Responsible down standard certified. Worden niet levend geplukt, niet gedwangvoederd.



Dat doen ze nog maar net en het doel is dat het vanaf 2017 100% gecertificeerd is. Nu dus nog niet.



Er zijn genoeg alternatieven.

Zie de site van World Animal Protection:



Kunnen consumenten een verschil maken?



Voor een diervriendelijke consument is het nagenoeg onmogelijk om erachter te komen of het dons in dekbedden en jacks van een fabriek afkomstig is waar vogels worden mishandeld.



Als u helemaal zeker van uw zaak wilt zijn is de enige oplossing om producten met dons helemaal te mijden. Er zijn verschillende synthetische alternatieven op de markt, zoals Thinsulate, Polarguard, Fiberfill en Qualofill.
Alle reacties Link kopieren
Aan mijn jas hangt een RDS label, daar zal ik toch hopelijk wel op mogen vertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:dulcis schreef op 01 december 2015 @ 10:00:

Aan mijn jas hangt een RDS label, daar zal ik toch hopelijk wel op mogen vertrouwen?



Op de site van The North Face staat toch echt dat ze beginnen in het najaar van 2015 en dat het doel is om in het najaar van 2017 100% certificatie te hebben.



https://www.thenorthface. ... roduct/down-standard.html



Dit staat ook op de site van The North Face:

A team from The North Face traveled to China and Eastern Europe to evaluate our supply chains in those regions. Because down can be sourced from small farms as well as large slaughterhouses, the team evaluated everything from hatcheries to family farms to processing facilities.



Ik zou dus absoluut niet vertrouwen dat de jassen met dons nu diervriendelijk zijn.

China en Oost Europa zijn nou niet bekend om hun diervriendelijk handelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven