Mode & Beauty alle pijlers

Wat helpt nu echt tegen zeer geïrriteerde huid?

02-01-2015 21:17 106 berichten
Ik lijk wel een tomaat, een schilferige tomaat dan, niet zo'n gezonde



Het wordt steeds erger met die winter, rode vlekken die niet meer weg gaan, rode puntjes, vaatjes, en door weer van spiraal naar pil te gaan ook nog puistjes.



Ik smeer driftig met factor hoog, doe maar even niets meer aan zuren of vitamine A maar nu zit ik dus met een ramphuid op gescheept. Camoufleren is moeilijk (iemand daar nog tips voor? alles schilftert dus echt makkelijk is het niet) en het staat als of ik elke dag een fles alcohol drink (doe ik niet!).



Heeft iemand de gouden tip voor een crème/huidverzorging die de roodheid wat weg neemt (voor ik als het blijft aan de laser ga)?
Alle reacties Link kopieren
Clinique en dan de lijn tegen redness, helpt in ieder geval bij mij. Eerst de 3 stappen om huid schoon te maken, en te "voeden" daarna crème tegen redness.



Vervelend trouwens
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de dermatoloog?
Alle reacties Link kopieren
Naar de natuurwinkel gaan en daar wat dingen kopen. Gewoon een facewash, crème of desnoods een olie gebruiken zonder troep.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 02 januari 2015 @ 21:22:

Wat zegt de dermatoloog?Twee jaar geleden heen geweest, die zei rosacea en gaf mij rozex (droogt ENORM uit) en antibiotica om te slikken, hielp niet echt veel. Het is pas echt erger geworden toen het kouder werd. Ik denk er wel aan een goede luchtbevochtiger te kopen (heb nu eentje van Blokker met kleurtjes, doet niet heel veel geloof ik..).
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 02 januari 2015 @ 21:25:

[...]



Twee jaar geleden heen geweest, die zei rosacea en gaf mij rozex (droogt ENORM uit) en antibiotica om te slikken, hielp niet echt veel. Het is pas echt erger geworden toen het kouder werd. Ik denk er wel aan een goede luchtbevochtiger te kopen (heb nu eentje van Blokker met kleurtjes, doet niet heel veel geloof ik..).Ik zou toch eens teruggaan, een luchtbevochtiger lost je problemen niet op. Het kan wel iets helpen. Huidproblemen zijn veel trial and error.
O meestmistig, ik twijfel erg tussen la Roche Posay en clinique, Clinique foundation voor rode huid wil ik wel gaan testen bij ici of douglas. Maar je roodheid werd dus minder met Clinique?



Ik heb van Decubal facewash, en gebruik wel vitamine E olie, dat zou de huid moeten herstellen (af en toe capsule vitamine E open maken en heb ook van the bodyshop).
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens Biodermal PCLE creme geprobeerd? Hoor ik goede dingen over en is gewoon bij de Etos verkrijgbaar.
De gouden tip bij mij was stoppen met facewash, scrubs en dat soort dingen. Geen fruitzuren, geen parfum en zo min mogelijk alcohol. En van chemische UV filters gaat mijn huid acuut jeuken en wordt bobbelig.



Ik smeer nu alleen nog een lik Louis Widmer op 's ochtends, deze zonder parfum, en that's it. Er zit een zonnefactor in waar ik niet op reageer, vermoedelijk dus een minerale ipv chemische. Te koop bij DA en sommige natuurwinkels.
Ah wat vervelend. Ik heb het ook jaren gehad, tot ontstekingen aan toe.

Veel geprobeerd, ook hormoonzalf en de pil, zonder succes. Ten einde raad ben ik toen zelf gestopt met alle cosmetische dingen. Geen reinigingsspullen meer, geen smeersels, zelfs geen shampoo en dagcreme meer. Mijn gezicht dep ik met lauwwarm water schoon en ik vet het heel zachtjes in met wat kokosolie en iets olijfolie (wel die met laagste zuurtegraad nemen, dus de groene fles).

Misschien klink ik nu als een raar kruidenvrouwtje, maar het werkt echt super voor mij. Mijn huid is rustig, geen schilders, geen eczeem en niet meer dat vreselijk pijnlijke strakke gevoel. Ik heb nog wel wat kleine littekentjes, maar het is 1000 x beter dan een paar jaar geleden.



Ik hoop dat je een manier vind die voor jou werkt, elke huid is anders natuurlijk, maar misschien heb je hier iets aan. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
rescue zalf/creme (of druppels gemengd met water)
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 02 januari 2015 @ 21:21:

Clinique en dan de lijn tegen redness, helpt in ieder geval bij mij. Eerst de 3 stappen om huid schoon te maken, en te "voeden" daarna crème tegen redness.



Vervelend trouwens

Nope... Zeer gevoelige huid hier, en Clinique ( en zeker de lijn tegen redness) brandt als de neten en maakt het alleen maar erger. Het voelt als zout in een open wond...



Als ik echt momenten heb dat ik 'die' huid heb, dan werkt de 'Rescue balm' van Bergman echt enorm goed.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ja biodermal pcle knijp ik vandaag juist leeg (heb zo'n minitube).



Louis Widmer heb ik ook goede dingen over gelezen, dat dermatologen die ook aanraden.



Ik gebruik wel foundation dus heb wel iets nodig dat reinigt. Alleen met water reinigen zou nooit gaan. Heb ook wel vette neus en kin vaak (en dat dat in combinatie met droogheid..zucht). En naast mijn neus ook. Veel talg waar van ik hoop dat het met de pil (yasmin) weg gaat.
Clinique zou ik niet aan beginnen, parfum en alcohol. Ik zou iets zoeken zonder alcohol en parfum. Ik vind Eucerin fijn. Dit helpt een beetje maar om mijn huid echter onder controle te krijgen heb ik wel hormoonzalf nodig dus misschien toch terug naar de Dermatoloog. Op Ebay kan je 1% corticosteroiden (hormoon) zalf kopen dat is in Amerika vrij verkrijgbaar,
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval iets waar geen water in zit. Tea tree oil misschien?
verba volant, scripta manent.
Ik zou nogmaals naar de dermatoloog gaan. Toen ik dat coschap liep heb ik idd geleerd dat antibiotica kan helpen. Verder heb ik de arts vaak gehoord over Roche. En verder voor droge schilfering: Cetomacrogol of lanette creme (indien allergisch of gevoelig voor parfum: zónder rozenolie). Zo min mogelijk prut, en zo veel mogelijk rust. Zeker in de kou bij een droge huid: vet houden en waterige lotions vermijden. Die drogen juist uit.



Maar bovenal: Ga weer eens langs de dermatoloog.
Pas op met die laser, een rosaceahuidje is zo stuk. Mijn huid heeft op zijn ergst opengelegen, dat prikte vreselijk om creme op te smeren, maar ja droge huid dus ik moest wat



Ik gebruik zelden een kleurtje nu, als ik een feestje heb meng ik wat gekleurde dagcreme (van LW) door mijn gewone creme. Dat gaat eraf met een goed nat washandje met niet te warm water, dat leg ik er dan tegenaan - niet schrobben!
quote:MarianneDavids schreef op 02 januari 2015 @ 21:54:

In ieder geval iets waar geen water in zit. Tea tree oil misschien?Tea tree is voor een onzuivere huid en is veel te agressief voor een rosaceahuidje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 02 januari 2015 @ 21:55:

Ik zou nogmaals naar de dermatoloog gaan. Toen ik dat coschap liep heb ik idd geleerd dat antibiotica kan helpen. Verder heb ik de arts vaak gehoord over Roche. En verder voor droge schilfering: Cetomacrogol of lanette creme (indien allergisch of gevoelig voor parfum: zónder rozenolie). Zo min mogelijk prut, en zo veel mogelijk rust. Zeker in de kou bij een droge huid: vet houden en waterige lotions vermijden. Die drogen juist uit.



Maar bovenal: Ga weer eens langs de dermatoloog.Ik ben dan weer een tegenstander van antibiotica tenzij echt niets anders helpt. Je wordt er retesnel immuun voor. En daardoor kun je dit soort dingen echt pas het beste inzetten als er geen enkele andere oplossing is.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij helpt is echt zo weinig mogelijk make up. Ik draag het alleen op 'speciale' gelegenheden. Verder niks. Het houdt mijn huid rustig en dus mooi. Een dag make up, en ja hoor, dan heb ik echt de juiste merken waarbij een lippenstiftje een euro of 30 kost en een foundationflesje een euro of 90. Geen flutmerken dus. Maar ik merk het meteen de volgende dag.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Eucerin anti redness, of evt iets van La Roche Posay (wat dermatologen ook regelmatig voorschrijven)
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 02 januari 2015 @ 21:27:

O meestmistig, ik twijfel erg tussen la Roche Posay en clinique, Clinique foundation voor rode huid wil ik wel gaan testen bij ici of douglas. Maar je roodheid werd dus minder met Clinique?



p).Ik heb er zeker minder last van, echter heb ik geen pijnlijke huid of dergelijke. Alleen een rood gezicht, gebruik ook de gele poeder van clinique ook tegen redness.
Ik ben ook tegen te snel antibiotica.



Mijn ervaring is dat cosmetisch artsen of eventueel dermatologen in landen waar zij ook doen aan beauty toch meer weten dan een dermatoloog in het ziekenhuis. Die kijken gewoon wat breder, dus ook naar de esthetische kant, en dat vind ik erg belangrijk.



Daarnaast is het gewoon duur voor 'ah ja hier heb je rozex'. Ik las op internet dat de gel ook veel meer uit droogt dan de rozex creme, en ik kreeg de gel. Voor de rest ook geen tips of zo voor crèmes of wat dan ook, ja het al oude 'make up is slecht, make up verstopt poriën' en dat is al echt eeuwen niet meer zo.



Vandaar dat ik niet echt het van toegevoegde waarde vind om weer naar een dermatoloog te gaan, ik kijk dan liever naar de ervaringen van mensen met het zelfde problemen en hun trial and errors.
Ik heb ooit voor een speciale gelegenheid inderdaad 3 maanden antibiotica geslikt
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar eet je regelmatig ui, tomaat, knoflook en/of paprika?



Ik heb dan wel niet hetzelfde als wat jij hebt, maar ook een erg droge huid en daarbij eczeem. Bleek dus dat ik allergisch ben voor bovengenoemde producten (uit de nachtschadefamilie). Sinds ik deze zo min mogelijk eet, is de roodheid verdwenen en mijn huid veel minder schilferig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven