Mode & Beauty alle pijlers

Wat kan je niet meer dragen na je 45e?

21-03-2017 06:43 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een bericht op fb over wat je niet meer kan dragen vanaf een bepaalde leeftijd.

Binnenkort word ik 45 jaar en van de 18 punten waarvan fb vind dat je ze niet meer kan dragen, faal ik op minstens de helft.

Het is maar fb ik weet het maar buiten de te korte rokjes, naveltruitjes, shirts met kinderachtige prints vind ik geloof ik dat ik alles nog wel aan kan.

Het heeft mij toch wel aan het denken gezet.



Hoe staan jullie hierin?
Wat zijn de andere punten dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd wat die andere punten zijn.
Hmm, ik richt me meer op wat op m'n werk niet kan dan dat ik naar m'n leeftijd kijk.
Alle reacties Link kopieren
Zichtbare BH bandjes, broek met scheur, felle nagellak, stiletto hakken, grote handtassen, Tijgerprint, flink decolleté....



Zichtbare BH bandjes, soms, niet op werk.

Broek met scheur, privé wel hoor met een paar sneakers en een shirt.

Felle nagellak heb ik nooit mooi gevonden.

Stiletto, why nog????

Grote handtassen, altijd!

Tijgerprint mits goed gecombineerd best leuk af en toe.

Flink decolleté vind ik niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Te sexy kleding, dat is treurig op je 45ste.
Een luier, behalve thuis samen met je partner, als je dat fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 21 maart 2017 @ 06:51:

Te sexy kleding, dat is treurig op je 45ste.



Te sexy vind ik moeilijk te definiëren.

Ik draag veel strakke jurken met stiletto hakken mijn man vind dat ontzettend sexy.

Een hotpants zou belachelijk staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 21 maart 2017 @ 06:51:

Zichtbare BH bandjes, broek met scheur, felle nagellak, stiletto hakken, grote handtassen, Tijgerprint, flink decolleté....



Zichtbare BH bandjes, soms, niet op werk.

Broek met scheur, privé wel hoor met een paar sneakers en een shirt.

Felle nagellak heb ik nooit mooi gevonden.

Stiletto, why nog????

Grote handtassen, altijd!

Tijgerprint mits goed gecombineerd best leuk af en toe.

Flink decolleté vind ik niet mooi.



Hahaha, zijn grote handtassen echt leeftijdsgebonden?

En van felle nagellak heb ik dat ook nooit gedacht.

Tijgerprint lijkt mij nou juist leuk boven de 45, niet teveel maar dat moet je onder je 45e ook niet doen.

en de rest, nou ja, ik kan me voorstellen dat ze op het lijstje staan, want te sexy ofzo en sex boven je 45e is ieuw! Toch?
Gewoon alles waar je je fijn in voelt?

Ik ben dan nog jong :p (34) maar ik draag wat ik wil. Merk wel dat m'n smaak hierin verandert. Te bloot heb ik nooit leuk gevonden ofzo.

Maar een spijkerbroek met sneakers? Why not. Als je je gelukkig voelt in je kleding straal je dat ook uit. Lijkt me meer waard dan een lijstje van fb met do's en don'ts
http://www.fashiontranslated.com/why-you-

should-wear-whatever-the-hell-you-want/



Draag gewoon waar je zin in hebt.

Het enige dat ik losjes aanhou is:

Als iets al eens in de mode is geweest en je bent toen gestopt met het te dragen, moet je het nu niet meer aantrekken.

Daar ik sommige items al 30 jaar aanbid vind ik dat ik die wel aan mag houden (in een andere maat soms , dat wel)

Als het maar past en bij je (evt nieuwe) lichaamstype past.

Verder heb ik altijd een afkeer gehad van dierenprints en vind het nu ineens fantastisch.
Oh en wat ik zélf vreselijk vind is te strakke kleding. Ongeacht de leeftijd. Je in maat 36 proppen terwijl je 40 hebt ziet er echt niet uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 maart 2017 @ 06:56:

[...]





Hahaha, zijn grote handtassen echt leeftijdsgebonden?

En van felle nagellak heb ik dat ook nooit gedacht.

Tijgerprint lijkt mij nou juist leuk boven de 45, niet teveel maar dat moet je onder je 45e ook niet doen.

en de rest, nou ja, ik kan me voorstellen dat ze op het lijstje staan, want te sexy ofzo en sex boven je 45e is ieuw! Toch?



Sex boven je 45 e ieuwwwee? Dan ga ik nog eventjes flink van bil



Tijgerprint kan heel ordinair zijn maar ik heb een keurig tijgerprint vestje wat ik best leuk vind staan.

Maar of dat leeftijd gebonden is???
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 21 maart 2017 @ 07:00:

Oh en wat ik zélf vreselijk vind is te strakke kleding. Ongeacht de leeftijd. Je in maat 36 proppen terwijl je 40 hebt ziet er echt niet uitMaar dat is toch bij iedere leeftijd vreselijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af wat mensen verstaan onder tijgerprint. Ik heb volgens mij nog nooit iets met tijgerprint in de winkel gezien. Op straat ook niet.
Ik vind het echt zo'n onzin dat je bepaalde zaken op een bepaalde leeftijd niet meer zou "mogen" dragen.



Als het goed is wordt je smaak wel wat verfijnder met de jaren, waardoor je wat meer balans in je outfit aanbrengt en zelf wat meer inzicht krijgt in wat je wel of niet goed staat, welke pluspunten je wil benadrukken en welke minpunten je wil camoufleren, etc.



Maar om een voorbeeld te nemen; naaldhakken kunnen echt op elke leeftijd. Als je naar "Hotter than my daugther" kijkt, dan kom je vast tal van ordinaire varianten tegen. Maar bijvoorbeeld Oprah draagt ze ook altijd en dat staat juist heel chic en verzorgd. Dat heeft dan ook helemaal niets te maken met die naaldhak of met de leeftijd, maar alles met het model van de schoen op zich en de kunst van het combineren.
quote:-NummerZoveel- schreef op 21 maart 2017 @ 07:07:

Ik vind het echt zo'n onzin dat je bepaalde zaken op een bepaalde leeftijd niet meer zou "mogen" dragen.



Als het goed is wordt je smaak wel wat verfijnder met de jaren, waardoor je wat meer balans in je outfit aanbrengt en zelf wat meer inzicht krijgt in wat je wel of niet goed staat, welke pluspunten je wil benadrukken en welke minpunten je wil camoufleren, etc.



Maar om een voorbeeld te nemen; naaldhakken kunnen echt op elke leeftijd. Als je naar "Hotter than my daugther" kijkt, dan kom je vast tal van ordinaire varianten tegen. Maar bijvoorbeeld Oprah draagt ze ook altijd en dat staat juist heel chic en verzorgd. Dat heeft dan ook helemaal niets te maken met die naaldhak of met de leeftijd, maar alles met het model van de schoen op zich en de kunst van het combineren.



Dit dus.

Bovendien moeten mensen lekker zelf weten wat ze aan doen en ligt het ook aan je figuur wat je wel of niet goed staat, maar dat geldt voor elke leeftijd. Daarbij: wat de een mooi vindt, vindt de ander verschrikkelijk. En daar kun je je veel van aantrekken of niets.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt wel dat mijn kleding wat verfijnder is geworden.

De laatste 3, 4 jaar draag ik het liefst jurken.

Gewoon omdat ik het met broeken niet meer zo weet.

Kijk privé maakt het niet uit en draag ik jeans.

Maar met uitgaan of op het werk draag ik dus het liefst jurken omdat ik misschien toch onbewust vind dat mijn favoriete zwarte skinny niet altijd zo hip meer staat, en ik wel echt een jurken lijf heb.

Voorheen vond ik jurken snel te tuttig.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 21 maart 2017 @ 07:00:

[...]





Sex boven je 45 e ieuwwwee? Dan ga ik nog eventjes flink van bil





is???



Voor de makers van dat soort lijstjes hè!

Wasn't me!
Ik wilde mijn nieuwe lover nu net dit weekend gaan verblijden met een flink decolleté. Jammer dat het niet meer mag van facebook. Waar kan ik dit bericht vinden, dan kan ik mijn coltrui aan hem onderbouwen.
Gewoon aantrekken waar je je lekker, goed, mooi in voelt. Je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen.
Ow, die seks die ik in gedachten had mag ook niet???
quote:mafalda schreef op 21 maart 2017 @ 07:01:

[...]





Maar dat is toch bij iedere leeftijd vreselijk?Ja daarom schreef ik ook ongeacht de leeftijd ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 21 maart 2017 @ 07:17:

Ik wilde mijn nieuwe lover nu net dit weekend gaan verblijden met een flink decolleté. Jammer dat het niet meer mag van facebook. Waar kan ik dit bericht vinden, dan kan ik mijn coltrui aan hem onderbouwen.



Ha ha ha ha !

Ik zou dat nooit durven he zo een flink decolleté, nooit gedaan ook.

Ik ben echt type coltruitje.

Maar jij moet je natuurlijk niks aantrekken van zo een fb bericht!

Veel plezier alvast op de date!
quote:sandra1905 schreef op 21 maart 2017 @ 07:19:

Ow, die seks die ik in gedachten had mag ook niet???NEE.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven