Mode & Beauty alle pijlers

Wat zou jij uitgeven aan een tas?

21-01-2017 00:18 128 berichten
Gewoon een vraag, een beetje een gewetens vraag omdat ik twijfel over hoeveel ik uit wil/kan/mag uitgeven voor een tas.
quote:lunaleeflang schreef op 21 januari 2017 @ 00:50:

[...]



Zou dat niet juist komen door het feit dat je wat goedkopere tassen koopt? Die van mij gaan toch wel een paar jaar mee.



Ik gebruik gewoon een heel jaar lang elke dag dezelfde.

Dat ding steekt nokvol en wordt overal mee naartoe gesleept.

Ik vind het dus niet verwonderlijk dat ie slijt.



Eén van 300 euro zou minstens even hard slijten.





Ik zag in Firenze - het mekka van de (leren) tassen - bijvoorbeeld een heel mooie.

Maar dat ding kostte zo effe 220 euro!

Heb het toch écht teruggezet.

En "op straat" (aan een stalletje) één gekocht voor 35 euro.
Alle reacties Link kopieren
De duurste tas die ik heb gekocht was 40 euro. Ik zou max iets van 50 uitgeven denk ik. (Misschien 100 als hij echt heel bijzonder zou zijn.)



En jij zelf Liliosa?
ik ben nog steeds verliefd op die tas.
Ik gebruik de mijne al 4 jaar lang bijna elke dag dezelfde en die is nog in orde hoor
Ik ben overigens wel al heel lang op zoek naar een mooie zwarte handtas die je meeneemt in de avonden en het weekend. Een wat kleinere dus, maar moet wel voldoende in kunnen.



Nog best lastig om binnen mijn budget iets te vinden.
Af en toe koop ik een designer tas, wanneer ik een bijzonder mooi exemplaar tegenkom. En dan zit ik toch wel rond de Eur 3500,- maar ik heb ook veel goedkopere tassen. Als je het ruim kan missen TO gewoon kopen, waarom niet tenslotte?!
Alle reacties Link kopieren
Nooit meer dan een tientje ofzo. Mijn laatste tas heb ik geruild vor een pak koffie en paaseitjes of iets dergelijks . Gebruik ik al 2 jaar.
"Nee", zei ons Diedeltje, "laat mij maar lopen. Buiten is 't goed en de hemel staat open".
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een tas gekocht voor 270 euro, die was afgeprijsd van 450. Ik ben er nog steeds verliefd op

Verder verschilt het heel erg, ik heb naast die designertas meestal alleen nog een zwarte tas die ik vervang als hij kapot is. De ene keer koop ik er een van 40 euro, de andere keer van 150. Maar net wat ik mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 21 januari 2017 @ 00:54:

[...]





Ik gebruik gewoon een heel jaar lang elke dag dezelfde.

Dat ding steekt nokvol en wordt overal mee naartoe gesleept.

Ik vind het dus niet verwonderlijk dat ie slijt.



Eén van 300 euro zou minstens even hard slijten.



Er is echt wel verschil. Mijn goedkope tassen waren redelijk snel kapot, terwijl de Cowboys Bag die ik nu heb al jaren meegaat. En die gebruik ik bijna elke dag en prop ik helemaal vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook snel op tassen uitgekeken, mijn duurste was 70 euro, en die gebruik ik nu niet meer en vind dat toch zonde dan.



Liever een van de Hema van een tientje dan voel ik me niet schuldig als ik hem inruil:)



Pamelacourson: wooow die cowboy bags vind ik echt super mooi.

Heb ooit een een knockoff gekocht maar was lang zo mooi niet!

Is het geld echt waard dus?
Alle reacties Link kopieren
quote:missmanhattan schreef op 21 januari 2017 @ 05:56:

Ik ben ook snel op tassen uitgekeken, mijn duurste was 70 euro, en die gebruik ik nu niet meer en vind dat toch zonde dan.



Liever een van de Hema van een tientje dan voel ik me niet schuldig als ik hem inruil:)



Pamelacourson: wooow die cowboy bags vind ik echt super mooi.

Heb ooit een een knockoff gekocht maar was lang zo mooi niet!

Is het geld echt waard dus?Ja, ik vind de kwaliteit echt veel beter dan van goedkope tassen die ik heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd een beetje de 1 euro regel aan. Ik wil uitkomen op de kosten van 1 euro per keer dat ik hem gebruik. Dus als ik een tas koop van 100 euro, dan wil ik hem minimaal 100 keer gebruiken. Zo doe ik dat vaak ook met kleding. Dat geeft mij een richtlijn hoeveel geld ik voor iets wil uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 21 januari 2017 @ 01:47:

Af en toe koop ik een designer tas, wanneer ik een bijzonder mooi exemplaar tegenkom. En dan zit ik toch wel rond de Eur 3500,- maar ik heb ook veel goedkopere tassen. Als je het ruim kan missen TO gewoon kopen, waarom niet tenslotte?! Obsceen.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
obsceen

Webdefinities



Obscene is de derde aflevering van het zesde seizoen van de televisieserie Law & Order: Special Victims Unit, die voor het eerst werd uitgezonden op 12 oktober 2004.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
het ligt eraan wat de tas betekent voor mij. ik heb onlangs mijn droomtas gekocht, dat was al ongeveer 20 jaar zo. Designertas dus van Chanel. ik zal maar niet vertellen wat die kost...

maar mijn "dagelijkse" tas kost €30,-.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 5 jaar geleden eentje gekocht van EUR 129,95 en die heb ik nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 21 januari 2017 @ 06:49:

het ligt eraan wat de tas betekent voor mij. ik heb onlangs mijn droomtas gekocht, dat was al ongeveer 20 jaar zo. Designertas dus van Chanel. ik zal maar niet vertellen wat die kost.Doe maar wel
Ik lijd ernstig aan het acuutverliefdwordenopeentassyndroom. Kan op een goedkope zijn kan op een dure zijn. Ik bewonder mensen die met een tas toekunnen dat kan ik echt niet. Ik heb er ruim 50. De duurste heb ik in Parijs gekocht in een beeldschoon winkeltje, van donkerblauw leer. Hij is eerst twee volle weken in het prachtige pakpapier blijven zitten. Als t niet regent mag ie meer naar buiten. Gebruik m bij hoogtijdagen en ben er nog steeds weg van. Dan is 250 euro niet veel voor zoveel plezier. Denk ik dan.
Mijn duurste tas was 630 euro, en dat was met een flinke korting. Beeldschone tas, maar, zoals dat vaak gaat bij Italiaans design, niet echt gebruiksvriendelijk.
quote:blauwuiltje schreef op 21 januari 2017 @ 07:30:

Ik lijd ernstig aan het acuutverliefdwordenopeentassyndroom. Kan op een goedkope zijn kan op een dure zijn. Ik bewonder mensen die met een tas toekunnen dat kan ik echt niet. Ik heb er ruim 50. De duurste heb ik in Parijs gekocht in een beeldschoon winkeltje, van donkerblauw leer. Hij is eerst twee volle weken in het prachtige pakpapier blijven zitten. Als t niet regent mag ie meer naar buiten. Gebruik m bij hoogtijdagen en ben er nog steeds weg van. Dan is 250 euro niet veel voor zoveel plezier. Denk ik dan.



Je bewondert mensen die met één tas kunnen leven? Hou toch op en stel je niet zo aan.

Als jij zo in het leven staat dat jouw leven alleen maar compleet is met 50 tassen, dan gaat er iets goed mis in je leven.
Mijn vorige tas was 50 euro, zeven jaar mee gedaan. Nep leer en de verf ging bladderen.

In maart vorig jaar en nieuwe gekocht, die was 70 euro, van echt leer, dus daar ga ik véél langer mee doen.



Daarnaast koop ik af en toe een tas voor de vakantie. Die komen meestal van de markt en kosten dan minder dan 10 euro. Dat moet dan een tas zijn die ik schuin over mijn lijf kan dragen. (Ook terwijl ik de tent op zet)
Heb er zo'n vijf jaar terug een gekocht voor in de 200 euro. Gebruik hem iedere dag en hij is nog mooi.

Heb ook nog een tas die een stuk minder hip maar wel groot en handig is, die was rond de 200 euro. Die gebruik ik maar een paar keer per jaar en dat vind ik dan wel weer zonde. Meer tassen heb ik niet.

Nu heb ik er een op het oog die bijna 400 euro is dus ik ben heel goed aan het opletten tot wanneer hij in de uitverkoop komt, anders vind ik hem te duur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn duurste tas was €455,-. Dat was 8 jaar geleden en ik heb hem nog steeds en daar gaat ook echt gewoon alles in. Boodschappen, boeken, mee met shoppen en dan wordt hij flink volgepropt. Gebruik hem echt heel veel. Het leren randje vertoont inmiddels wel slijtage, maar verder is hij nog steeds mooi! Dat is dus zo'n beetje mijn max prijs die ik eraan uit zou geven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn duurste tas was 400 euro. Gekocht in Italië van de maker/ontwerper. Ziet er na anderhalf jaar intensief gebruik nog uit als nieuw.

Ik verwacht dat ik de rest van mijn leven plezier zal hebben van deze tas, waarmee het volgens de theorie van Relaxinatthelake (1 euro per keer) dus een koopje was.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Mijn duurste tas was 180 euro. Een liebeskind. Heb hem met bonnen gekocht en zelf nog ongeveer 80 euro bijgelegd. Heb hem alweer zo'n zes jaar en hij is nog steeds prachtig. Gebruik hem alleen voor werk, want hij heeft alleen handvatten en geen hengsel.

100 euro is denk ik wel de max dat ik nu nog zou uitgeven aan een tas.

Heb van mijn eerste salaris zeven jaar geleden een hele mooie portemonnee van fossil gekocht. Was 80 euro, maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Dat vond ik ook best een buitensporig bedrag voor een portemonnee. Maar goed, ik ben dus niet snel op dingen uitgekeken gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven